Annons:
Etikettbarn
Läst 926 ggr
Toxics
9/16/13, 6:52 PM

Barnlös

Ja, jag kan då alltså inte få några barn, eller ja, det är väldigt svårt. 
Jag har alltid anat det och fick det bekräftat för något år sedan när jag fick åka in akut för äggledarinflammation. 

Och de flesta i min släkt och min vänskapskrets som är i min ålder skaffar barn nu, och jag får alltid höra från "när ärdet din tur då?", eller "Är det inte dags för er snart?"

Vad ska man svara? Jag tycker inte om att stå mitt i centrum, jag har oftast inget problem med de, men just i den här frågan blir det obbigt om alla vänder sig mot mig när jag svarar att " Nej jag kommer nog inte kunna få några." 
Så när och hur berättar jag det för folk? 
Är så förbannat trött på kommentarerna att det borde varain tur snart.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
ChristineL
9/16/13, 6:56 PM
#1

Tro mig jag vet hur det är att höra det tjatet! Vi kämpade i två år för att få barn utan att någon i vår närhet visste om det, och tjatet hördes jämt! Jag sa bara att vi inte ville ha några barn, blånekade varje gång men grät sönder mig inombords.

Toxics
9/16/13, 6:59 PM
#2

1# Jo jag har också kört med att jag inte vill ha några barn, tror att jag ljög så mycket om det att jag trodde mig själv där ett tag. ch jag säger inte att jag vill ha barn just precis nu. Men någon gång, och det kommer förmodligen inte att hända. Men det är kanske bara att fortsätta s att jag inte vill ha några

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

ChristineL
9/16/13, 7:02 PM
#3

#2 - Antingen fortsätter du så eller så säger du som det är, då kanske folk slutar. Men det är så otroligt sårande att folk frågar sånt, dom vet inte vad man går igenom.

Toxics
9/16/13, 7:07 PM
#4

3# Jo, men vill jag berätta det för dem? 
Jag ve inte mjag är redo att berättat för dem än, och en del av dom kan jag anse att de inte har med saken att göra. Bara när de frågr mig "Är de inte din tur snart?" och så står de där med ett flin på läpparna, då vill man mest bara säga att "De har väll inte du med att göra". Men det säger man såklart för det är otrevligt. 

Samtidigt så har de ju ingen aning om att jag känner så här. Men ändå borde de kanske börja acceptera att jag "Inte vill ha några barn". För det är det jag säger varje gång, jag vill inte ha några barn. Tänk om de bara kunde acceptera den lögnen och sluta tjata.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Toxics
9/16/13, 7:09 PM
#5

Det säger man såklart Inte **** 
Måste nog börja kolla min stavning innan jag postar,

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

PennyScarlett
9/16/13, 7:12 PM
#6

Förstår över huvud taget inte varför det angår andra. Tycker det är synd att det bara ANTAS att alla vill/kan få barn. Vissa kan inte, många vill inte…och ändå ska man behöva höra tjatet om det. Har inga specifika råd att ge dig eftersom jag själv aldrig varit i situationen, men förstår att det är frustrerande!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
ChristineL
9/16/13, 7:14 PM
#7

Håller helt med! Folk har inte med det att göra, så är det bara.

Gur4m1
9/16/13, 7:14 PM
#8

Förstår att frågan blir extra känslig för någon som vill ha barn (eller iallafall känna att man har den möjligheten att välja) men försök tänka att frågan kommer av välvilja, de vet ju inte om er situation.

Så ja, ett sådant svar, tankarna du tänker är ganksa otrevliga, eftersom de inte hånflinar mot dig. Många inser inte att det kna avra känsligt för barnlöshet är sådant man hör talas om, läser om, saker osm _andra_ råkar ut för- inte ens vänner, nära och kära. Lite som med cancer, kan hända vem osm helst men de som inte själva råkat ut för det går ju inte runt och tänker att andra i ens omgvinign i hemlighet lider av det/råkat ut för det.

Jag tror du ska avra mer öppen om det, men var itne det innan du är redo att rpata om det. Börja med dina närmaste såklart  :)

Är du säker på att du till 100% inte kan få barn? Det finns ingen hjälp ni kan få? Har själv vänner som fått barn "mot alla odds" så jag är ganska hoppfull i frågan. Vill också ha barn men är osäker på att kunna "leverera" när det gäller :(( Men jag hoppas kunna vara öppen omdet den dagen det sker svart på vitt.

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Toxics
9/16/13, 7:24 PM
#9

8# Du har rätt, jag tänker otrevliga tankar. Men det är bara för att jag är frustrerad och ledsen. Önskar så innerligt att de bara ville förstå att det inte kommer bli några barn här. 
Och det är inte 100%, men det är nära där och ibland känns det som att ju mer man hoppas desto mer besviken blir man. Då är det lättare att intala sig själv att det omöjligt så slipper man besvikelsen och den eviga känslan att man måste försöka på nytt hela tiden.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
9/16/13, 7:50 PM
#10

#9 ja jag menade inte att du inte får tänka otrevliga tankar, jag gör det själv rätt ofta ;) Mer att man kan omvandla det till positiva. Förklara läget till dina närmaste vänner. Kanske dessa kna påverka de som du inte jsälv vill tala med, att sluta ta upp ämnet? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Toxics
9/16/13, 7:51 PM
#11

10# Du har nog rätt. Får se när jag orkar ta upp det med dom, men dom kan ju faktiskt hjälpa mer än vad jag tror. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

ChristineL
9/16/13, 8:13 PM
#12

Det är lättare sagt än gjort att tänka positivt när man är i den situationen, eller så var det för mig iaf.

Toxics
9/16/13, 8:59 PM
#13

12# Jo det är mycket lättare sagt än gjort. Därför slutar man att hoppas ibland.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Upp till toppen
Annons: