Annons:
Etikettsex
Läst 11325 ggr
karamell
2013-09-21 19:26

Kolla på porr tillsammans

Min kille vill inte att vi ser på porr tillsammans. Men jag vill så gärna göra det. Jag tror att han med vill det innerst inne.

Ge mig alla fördelar med att kolla på porr tillsammans!

Hur upplevde ni det? Blev sexet hetare?

Annons:
-Idaoh-
2013-09-21 19:33
#1

jag tycker att de är mysigt å sånt men de förstör tydligen skit mycket (enligt mina killpolare) så jag avstår att kolla mer med min kille :)

imsuchadiva
2013-09-21 19:34
#2

Vill inte din kille titta på porr tillsammans med dig så ska du acceptera hans vilja.

karamell
2013-09-21 19:36
#3

Jag accepterar hans vilja? Jag vill ha alla fördelar så att han kanske kan ändra sig men jag tvingar honom inte till något.

Honestyisdead
2013-09-21 20:02
#4

Varför tror du han vill innerst inne om han säger att han inte vill?
Jag kommer inte på några fördelar som du kan använda som argument.
Såvida ni inte har problem med att bli upphetsade, då kan porr vara hjälpmedel för vissa.

ramm5tein_
2013-09-21 20:05
#5

Men vadå fördelar? Enligt egen upplevelse blir det väl inget speciellt direkt. Är man en sådan som tänder jättejättemycket på porr blir man kanske ännu mer tänd. Men jag kan känna att man på något sätt tappar fokus på sin partner lite. Liksom "ena ögonblicket ska jag kolla, nästa ska jag hålla på där, eller vänta, vad händer på skärmen nu?! ojdå. juste. där var vi i akten."

Så jag vet inte om det finns några fler fördelar att man kanske lättare blir kåt och att fler stönar i rummet. Men inte är det någon revolutionerande händelse inte! Är det något du saknar i ert sex eller är du bara sugen på att testa? Inte nog med upphetsning? Om så är fallet tycker jag att man kan fokusera på andra aktiviteter med varandra, då jag anser att porren lätt blir ett störningsmoment i bakgrunden. Du får helt enkelt förklara varför du vill ha det, men tycker inte att du ska samla på dig massa "fördelar" för att övertala honom. Alla tänder inte ens på porr, speciellt inte under samlag, då man ju vill ha full fokus på sin partner.

Mitt sex har inte blivit värst hetare då det har gällt förr! Inte tittat i min nuvarande relation och det behövs då verkligen, verkligen inte. Inget som har tilltalat än. Vi har ju gjort alla dom där sakerna ändå. Ingen ny ställning direkt som var spännande eller något vi inte gjort innan med andra ord. Beror ju på vilken slags porr man kollar på, men antar du syftar på vanlig porr, i mitt fall hade vi redan gjort allt det där så det var ingen "newsflash" eller hetare krydda direkt :)

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Honestyisdead
2013-09-21 20:08
#6

#1 Förstör hur?

Annons:
amandanill
2013-09-21 20:17
#7

inga fördelar alls tycker jag

-Idaoh-
2013-09-21 20:35
#8

#6 de säger att deras flickvänner sitter å fnissar och säger att man inte kan stöna så mkt och blablabla att de inte klarat av att kolla på porr själva sen utan att tänka på vad deras brudar sagt :p

ramm5tein_
2013-09-21 20:42
#9

Blir ju lite av en annan fråga… Men är det så synd om killarna ifall det inte kan kolla på porr på samma sätt sedan "för att flickvännen fnissade " lite? Låter som ett otrooooligt lyxproblem i #8. Från min egen synvilla går väl sex med partnern framför porr i vilket fall, tyckte det var väldigt töntigt sagt och konstaterat av de killarna. De kanske är rätt unga och ser på mycket porr? Typiskt "tonårspojk-syndrom". Måste ha porren i sitt liv så mycket liksom att "åhnej, nu har flickvännen förstört mitt porrtittande!! fan, varför tittade jag på porr med henne?" Kändes inte så moget.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

-Idaoh-
2013-09-21 21:00
#10

hur mycket porr en kille kollar på är inte åldersrelaterat , vet många äldre som kollar oftare/mer . sen så finns det många som gillar att kolla porr mer än sex , inge fel med de :) alla är vi olika

ramm5tein_
2013-09-21 21:04
#11

#10 Det kanske det inte är, men av min erfarenhet är killar mer "nyfikna" och "porrberoende" då dom är i tonåren. Nej inget fel med det, men kollar man hellre på porr, eller åtminstone oftare än man har sex i en relation tycker jag det är konstigt! Hade känt mig otroligt åtsidosatt om min pojkvän hellre kollade på porr, men hade sex med mig ibland.

Skillnad blir det ju dock om man ses varannan vecka, mer sällan eller inte bor ihop, då finns ju inte den andre tillgänglig för sex sen osv :) Sen om ena personen inte vill ha sex en period eller vad som helst kan jag förstå porren. Men är man i en relation känns det helt natuuuurligt för mig att man hellre vill ha och väljer den äkta varan än att titta på den! Bägge förekommer ju såklart i förhållanden, men riktigt sex borde gå först.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Gur4m1
2013-09-21 21:37
#12

#8 haha…så beter jag mig när mina pojkvänner kollat porr med mig, de har oftast kollat komerciell, amerikansk "fejkastönar"-porr och jag har inte kunnat bli upphetsad av det.
Baa sttit och tyckt de tär pinsamt eller roande komiskt :P

Jag ser på porr ensam, "min typ av porr" och min pojkvän ser på "sin typ av porr" på varsit håll. Ser ingen fördel att kolla på porr tillsammans, möjligen skulle det vara som förspel i så fall. Problemet är väl att hitta porrfilmen/klippet som BÅDA tänder på :) Och det svåra är väl att veta det i förväg- att man kanske känner att det kan bli en pinsam/obekväm situation?

T.ex vill jag inte se "fejkstönar-porr" och "yeah, daddy will fuck his mama, mm. you feeeel gooooooood…myeeaah, yeaah!"-gubbar och lesbiskt sex. Jag har fått en känsla av att det är just sådan porr alla mina ex främst glott på- så…jag har fnittrat och sen struntat i det.

Vill du så gärna se på porr, kanske du kan kolla själv? eller fråga om du kan få länkar/klipp av honom och du kan välja ut något som ni kan testa att titta på tillsammans (efterosm han redan tittar på det) som förspel. Men sen får man också acceptera att många ser bara på porr för att de ska runka/onanerar (eller få inspiration)- och det är mycket personligt och privat. Så plantera idén i hans huvud (vilket du redan gjort, delvis genom att fråga) och ge det lite tid, avvakta och hör igen om några veckor eller månader. Men tjata inte om det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2013-09-21 21:44
#13

10 om man är i ett förhållande ich hellre ser på porr än att ha sex men sin partner, då är något fel jo!

Annons:
viktoria91
2013-09-21 21:57
#14

Jag gillar att ha sex till porr, har testat det och aldrig fel med tips på nya ställningar!;-)

-Idaoh-
2013-09-21 23:27
#15

#13 som sagt , alla är vi olika och inte tycker som du :)

Honestyisdead
2013-09-21 23:30
#16

15 så för dig gör det inget och är fullt normalt om din pojkvän hellre tittar på porr än att ha sex med dig?

-Idaoh-
2013-09-21 23:35
#17

hera .. i skolan lär man sig att inget är fel , missade du det ?

sen kan du läsa igenom allt jag skrivit och se att jag inte sagt att jag själv som person tycker de är okej ifall min kille kollar porr hellre ..

vet bara att de finns folk som njuter mer av porr än sex , thats it . och bara för att man gillar det mer så betyder det inte att man avstår från sex med partner .

Honestyisdead
2013-09-21 23:42
#18

17 jag har inte missat något, har du? Om man hellre kollar porr betyder det att sexlivet blir lidande eftersom man ju kollar porr istället. Det innebär säkert inga problem för den som kollar porren, men de flesta skulle faktiskt må dåligt med en partner som väljer andra före en själv. Det finns något som heter porrberoende. Det innebär att det har blivit sjukligt.

-Idaoh-
2013-09-21 23:46
#19

de killar jag varit med så är de dom som kollat mest porr som är mer aktiva i sängen än de som knappt tittar .. så jag har inge problem me att killar kollar mycket porr , sen är de väldigt lärorikt ;)

Honestyisdead
2013-09-21 23:53
#20

19 mycket porr är inte samma sak som hellre porr :)

Annons:
ramm5tein_
2013-09-21 23:53
#21

#19 Då har du säkert inte upplevt att han tittar mer porr än vad ni har sex då? :) Ifall ni har sex dagligen eller låt säga flera gånger i veckan? Jag vet inte vad man kan räkna till ett porrberoende, men måste man kolla varje dag (och nu menar jag MÅSTE, alltså inte något undantag att det kan bli massor till och från) trots att man har flickvän som man har ett aktivt sexliv med, känns det lite överdrivet. Vill man inte vara det största sexuella fokuset i ens sexliv? Det vill då jag och det får han!

Varken jag eller mina partners har känt oss ha ett behov av porr då vi haft ett väldigt aktivt sexliv - du verkar se på det som att ser man på porr har man ett mer aktivt sexliv? Stämmer inte in enligt mina erfarenheter i alla fall. Men absolut, det är olika! Jag själv skulle aldrig föredra porr framför the real deal då det faktiskt är verkligt och mycket mer tillfredsställande😉 Som tur har mina partners hållt med mig! Men man behöver inte ha samma syn på porr som sin partner - bara man inte "accepterar" något för att han/hon inte vill ge med sig eller vill förstå.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Honestyisdead
2013-09-21 23:57
#22

21 har samma erfarenhet. Har inte märkt att de som tittat på mycket porr varit bättre eller mer aktiva i sängen.

ramm5tein_
2013-09-22 00:02
#23

#22 Jag har känt att jag får ut ett riktigt BRA, närgånget sex av de som vad jag förstått inte förtärt överdrivet mycket porr (om man kan använda förtärt i ett sånt sammanhang! haha.) Utan de har varit mer intima, kärleksfulla, lite mer respektfulla tror jag eftersom inte fokuset legat på porren utan faktiskt "Vad kommer min tjej njuta av? Nu ska jag experimentera och se vad just HON uppskattar" och inte "pumpa pumpa pumpa!!!", för en del killar blir ju skadade av porren på det sättet så att de tror att det är det som gäller. 

Sen det med lärorikt… Man kan ju alltid lära sig nya saker, men jag har nog kommit till det stadiet att jag lär mig mer av att utforska saker tillsammans med min partner! Finns nog inte så mycket mer som porren kan ge. Men det baseras ju på ens egen erfarenhet, kunskap och smak.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Honestyisdead
2013-09-22 00:09
#24

23 håller med. För mycket porr trubbar nog av lite, gör att rätt fokus förloras ibland.

Gur4m1
2013-09-22 05:09
#25

Min egen erfareneht är som #19. De porrtittande har varit mer aktiva,  och "kunniga/initiativtagande"- även som oskulder/oerfarnare i antal sexpartners än de som inte alls/väldigt sällan brytt sig om porren.

Men de tär för min egen del i jämförelse sexpartners emellan. Jag har ju inte en så pass stor testgrupp så det kan räknas som en vetenskaplig "sanning" ;) Men jag har bra fler än 5 att jämföra emellan…

Sen….är det sällan killar gärna pratar om sitt porrtittande med sin flickvän, seciellt i början, eller med en dejt :D Är min egen erfarenhet också.

Upplever inte att porren gjort killar till "pumpa pumpa, våldsamma, stela sexmaskiner". De har varit mer idérika och tagit för sig, med olika positioner osv. Man måste minnas att det finns mycke olika porr. Vet t.ex min pojkvänns preferenser (som jag inte tar upp här) och de tär ju inte BDSM eller porr med våld/övergrepp, kan jag ju säga. Tänder man på kvinnan som objekt och tar bort hennes person, så förstår jag att man kan uppleva att en sådan man "älskar med en" mer hänsynslöst. Så jag skulle påstå att det nog måste bero lite på vad för porr de ser på. Fast för egen del, jag kollar mycke porr och det påverkar inte mitt sexliv avtrubbande alls, däremot har det gett mig idéer (positivt) att testa + lärt känna mig själv, rent sexuellt. Som sagt, finns mer än "pumpa, pumpa, könsorgan zoom in-porr" (även om jag inte ser felet i att gilla sånt också och vet många tjejer som gör).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

viktoria91
2013-09-22 08:03
#26

#25 Övergrepp är olagligt och har väl ändå inget med porrtittande att göra.

Toxics
2013-09-22 10:45
#27

Alltså, om din kille inte vill se på porr tillsammans med dig så finns det inte en enda fördel om ni skulle kolla på porr tillsammans. Eftersom han egentligen inte vill.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Gur4m1
2013-09-22 12:33
#28

#26 jag har inte sagt att porr gör att man gör övergrepp, men hört de argumenten i debatten kring porr- att porr gör att män tror att det är okej att göra si eller så mot en kvinna (lite samma debatt som att spel skulle skapa mördare). Jag tror bara att människor är som människor är, oavsett var de får inspiration från så var det varken spel eller porr som skapade monstret som ägnar sig åt övergrepp/mord.  Så du missförstod mig om du tolkade det som att jag likstället övergrepp= BDSM, eller porr med =Övergrepp.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

karamell
2013-09-22 13:01
#29

Fast han vill :) Vi pratade om det igår och jag berättade vad jag kände angående det. Han ville inte förut för att jag blivit arg på honom för ca 3 år sedan när jag kom på honom med det. Jag hade kasst självförtroende och fattade då inte alls varför han ville kolla på det. Och sen dess har han inte gjort det, men vi har pratat ut om det och det är okej för oss båda. Han vet att jag inte blir arg längre. För jag tänker inte vara den som förbjuder honom från något, som jag gjort många gånger förut.

-Idaoh-
2013-09-22 19:09
#30

bra att de löste sig för er :)

Upp till toppen
Annons: