Annons:
Etikettvänskap
Läst 4316 ggr
skotty
2013-09-21 22:45

Han vill inte träffas

I somras träffade jag en kille från internet, vi satt i soffan hemma hos mig och pratade bara. Jag frös och han höll om mig så jag blev varm osv. Det va hur mysigt som helst och det säger han även själv.. Men dom timmarna med mig fick honom att inse att han fortfarande har känslor för sin bästa tjejkompis, så vi bestämde oss för att bara vara vänner.

Vi pratar dagligen, dom här månaderna som gått har vi skickat ca 10.000 sms till varandra. När han är ledsen, pratar han med mig och tvärtom. Vi pratar alltså om allt. Vi har kommit varandra riktigt nära och han betyder sjukt mycket för mig. Men jag vill träffas. Som vänner. Men det vill inte han. Han skämtar bort det men det är hela tiden "nej" så fort det kommer på tal.

Jag vet inte vad jag ska göra.. Jag är så trött på internetkontakter, jag vill ha vänner IRL. Vi bor knappt en timme ifrån varandra, går bussar osv och han har bil och körkort. Jag är rädd att bli för känslomässigt bunden till honom, då tanken på att sluta prata med honom nu ger mig panikkänslor. Vill inte förlora honom på något sätt men är rädd för att det är så det måste bli om han inte ändrar sig..

Känns ju inte direkt så bra när han inte vill träffa mig. Fast han är världens snällaste, skickar massa hjärtan osv. Nu i skrivandets stund fick jag ett sms från honom, "<3<3<3".. Helt random. Va några timmar sen vi pratade då han skulle käka pizza å umgås med sin bror..

Annons:
Gur4m1
2013-09-22 05:23
#1

…låter mer som att du är en vän för honom men för dig är han faktiskt mer, men du väljer att kalla det vänskap för att du vet att annars är du kanske inte välkommen att fortsätta vara hans vän längre?

Men säg det du skrev här- om det är det du verkligen menar, att du faktiskt BARA vill vara vänner. Att du faktiskt är less att bara ha internetkontakt, att du ebhöver riktig, social kontakt öga för öga, ha vänner att umgås med. Han har ju dig där han vill nu, du finns uppenbart där och väntar på minsta kontakt med honom ;)

Samtidigt vet du att han vill inte ha mer med dig. Jag tycker du låter lite trånande ;S Tar emot det du får av honom. Varför skulle han träffas och kanske riskera att förlora tjejen som finns där för honom när han behöver någon.

Så tänker jag. Haft så många vänner över nätet "som jag betytt såååå mycket för" periodvis, över 15 år nu (speciellt när de behöver någon att prata med, mer sällan när de mår bra och hellre umgås med sina "riktiga" vänner). Vänner kommer och går, även de mest intensiva kontakterna tar orden och ebbar ut till slut. Jag har fortf kontakt med många av dem men man pratar långt ifrån lika ofta som de första åren.

Att börja umgås irl gör inte att han inte försvinner ut ur ditt liv. Vill han inte ses så har han kanske en orsak till det. Att få panik över en sådan sak är inte bra för dig eller er relation. Låter inte heller bra alls att du bundit upp så mycket på honom. Du måste väl inte säga upp er vänskap, för att kunna ha nya vänner att umgås med istället? Men ja, om allting i ditt liv cirklar runt honom, så är det ju svårt. Ni är vänner, men kan du ärligt säga att du inte hoppas på mer, om ni skulle börja umgås?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

skotty
2013-09-22 14:28
#2

#1 Jag vill bara vara vänner. Känner inget sånt för honom. Vi träffades en gång när vi hade pratat med varandra i drygt en vecka. Inga känslor fanns då, dom hann inte finnas och sen när vi prata om det dagen efter så kom vi fram till att vi bara skulle vara vänner och jag är inte dum nog att falla för någon som inte vill ha mig på det sättet. Hjälper honom att ta kontakt med andra tjejer osv. Så nå mer än vän finns inte med i bilden längre. Han är väldigt blyg å nu när jag känner honom bättre så förstår jag inte att han vågade träffa mig. Han är så blyg, rädd och försiktig. Det här handlar bara om att jag vill träffa honom som vän, vill inte bara ha kontakt via datorn och telefonen.

Gur4m1
2013-09-22 14:53
#3

Om han är blyg och så försiktig kan du väl hitta andra vänner att umgås med "irl"?

Hur man än vrider på det så kan man inte tvinga folk att träffas- alltså säga "anitngen träffas vi eller sågör jag slut med dig (som vän). Vad är man för vän då? Varför ens börja prata med folk på nätet om man inte kan uppskatta den typen av vänskap också?

Men jag förstår att du vill ha irlvänner, men vill han inte så vill han inte, även om det är tråkigt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: