Annons:
Etikettsex
Läst 3194 ggr
Individuell
2013-09-22 13:40

hur ska ja avdramatisera porren?

Många trådar som går ut på porr just nu å måste bara förklara min situation lite. Jag tror jag har något problem med porr, jag önskar att jag kunde tolerera det lika mycket som ni alla andra verkar göra men jag kan inte.

Har pojkvän nu och vi har pratat lite om det här att jag anser att man inte behöver porr, eller mycke porr framför allt för eget bruk i ett förhållande med aktivt sexliv.  Jag o min pojkvän ses nästan varje dag och så har det sett ut för mig i alla mina relationer. Vi ses hela tiden, har bott ihop, haft skitbra sexliv, alltid fått höra att jag är den bästa dom haft och verkligen "ägt" i sängen, och har därmed inte förstått behovet av att titta. Inte för att skryta, men alla mina partners har verkligen blivit förvånade och tagna av att jag tydligen e så bra. Återigen, inte meningen att skryta. Jag kan titta porr ibland, absolut om jag e singel och därmed behöver någon hjälp för att bli tänd eller bara vill ha en skön stund. Men jag har alltid haft aktiva sexliv och då förstår jag ente behovet av porr utöver det.

Jag tror ja ser på porr på fel sätt eftersom jag jämför det som sexuellt. Är det rätt? Ser jag på de fel? Har snackat med min nuvarande lite om hur han som kille ser på porr och han sitter inte direkt och njuter av det, utan han kanske e kåt/har fått bånge och vill "avhjälpa det" snabbast möjligt - då¨funkar porren som ett bra redskap. Målet är inte att han ska sitta och njuta, det är helt enkelt ett redskap att få det överstökat om han är riktigt kåt o flickvän inte finns till hands, om hon e sugen så att säga. Att han e stressad, vill koppla av, inte träffat sin tjej på länge och behöver något extra. Dom argumenten fattar jag.

Jag kanske e självisk, men jag vill att allt angående sex ska handla om mej. Jag mår tyvärr dåligt av att föreställa mig att han sitter o runkar och tänder på en annan tjej/tjejer. Samma som att jag skulle må dåligt om han satt och dregglade över en annan tjej på fest och fick bånge. Jag kan inte se skillnaden… Stånd som stånd, han tänder på någon annan än mig och det känns inte bra. Jag vill att han ska tända på min f*tta/mina bröst och mig, bara mig. Är det verkligen en så självisk handling att känna så? För det känns som att ialf i det här forumet som att man blir dömd om man inte fattar att alla behöver porr och att klart han ska få titta på porr.

Fastän han inte är en sådan som kollar mycke porr för att han ärligt talat säger att han inte behöver något utöver mej, kan jag inte sluta tänka på det här. Och jag blir irriterad på mig själv då ja bara önskar att jag kunde avdramatisera det. Men jag vill ha all uppmärksamhet, speciellt då jag vill så ofta. Till saken så har han inte tittat sen vi blev tillsammans, för han har aldrig varit med en tjej som jag säger han, som vill så mycket. Kallar mig sexgudinna och säger ärligt att han inte behöver någon porr nu när han har mig att vända sig till. Skickar dessutom egna videos till honom för att jag tycker det är kul och dom väljer han tusen gånger före allt som finns på internet. **Jag får helt enkelt allt jag vill ha av honom och jag blir otroligt uppskattad och bekräftad genom sex.
**

Det känns bara som att alla älskar/stort accepterar att ens partner tittar på porr, även om det är skitmycke porr medans jag känner att ja inte alls förstår. Samtidigt som ifall jag i mitt eget fall skulle kolla under ett förhållande inte alls skulle se dom som nån koppling att han inte räcker till, utan helt enkelt för att ja vill ha en bekväm stund då ja e själv. Men ja kan bara inte intala mig själv att det gäller samma för honom, och jag vill inte han ska sitta och råtända på någon annan. Ja vill inte att han ska tänka att "henne hade ja velat knulla". Ja tänker inte så när jag tittar. Ja vill vara den enda, och jag vet inte hur jag ska avdramatisera porren. Speciellt när den inte ens verkar EXISTERA för honom nu. Finns alltså inget problem, men vill ändå inte gå o vara orolig och må dåligt för "tänk om han skulle göra de fastän han har mej", eller i nästa förhållande eller så.

Kom snälla inte och döm mig eller skriv "alla tittar på porr! alla, ge dig, acceptera bara" för så är det ju inte heller. jag vet att ni de flesta tittar massor på porr enligt vad jag läst och att ni aldrig aldrig aldrig skulle ta det som något illa att er partner tänder och kommer till någon annan. Men jag gör det. Jag mår lite dåligt av att min partner ska vilja komma till någon annan och runka till någon skitsexig person som inte e jag. för mig känns det inte bra o önskar att ja kunde avdramatisera de :(

Annons:
oh-la
2013-09-22 14:00
#1

alltså, jag har inga som helst problem med att min sambo kollar på porr. för mig är inte porr en fysisk attraktion, som jag tror är det som gör att du har bekymmer med det, utan mer ett hjälpmedel (som du också nämner). jag antar att du inte blir svartsjuk eller arg på din partner när han onanerar, även om du inte är en del av den "självhjälpen". jag ser porr lite som en vibrator för en tjej. det är ett hjälpmedel och jag tror att du lägger in för mycket känslor i porren. det handlar inte om att din kille hellre vill ligga med tjejen på filmen, utan om att filmen, liksom en vibrator eller en dildo, hjälper till att nå målet med onani, alltså orgasm. 

jag kollar ibland på porr och jag tror helt ärligt inte att jag skulle kunna peka ut personerna som jag tittat på fem minuter efter i ett bildtest :P jag tror inte ens att jag skulle kunna ge en detaljerad bild av vad jag just sett. det är enbart ett sätt att komma i stämning och få det avklarat, om du förstår hur jag menar :P

tänker man att svartsjuka på porr är ungefär som om din partner skulle vara svartsjuk på en dildo och tro att du tänder mer på den än på dig så tror jag att man kommer ganska nära sanningen. i alla fall enligt mina erfarenheter om känslor kring både sexleksaker och porr.

hoppas du hänger med lite på hur jag tänker :P jag förstår dig dock, och jag tror att hemligheten bakom att acceptera är att inse att det inte handlar om personerna i porrfilmen alls.

Gur4m1
2013-09-22 15:01
#2

När jag var yngre kollad ejag itne på porr och jag gillade inte tanken på att min pojkvän kollar på porr, jag såg det som något förnedrande mot Kvinnor + äckligt.

Med åren har jag insett att porr, för vissa är nöje, men för de jag varit med har det varit ett hjälpmedel.

Som en sexig bok (50 shades of gray- som riktar sig mot Kvinnor i bokformat men är porr enligt mig) eller en dildo/vibrator för en kvinna. Ett hjälpmedel för att få njuta av en orgasm.

Nu när jag är äldre, har jag inga problem att min pojkvän ser på porr, då jag kommit till den insikten att 1. det påverkar inte oss negativt. 2. De handlar inte om oss alls, det handlar om onani/runka. 3. För migär onani något väldigt personligt…som jag bjuder in killen till att dela med mig om jag känner för det, men jag vill inte be om lov för att få TA på mig själv? eller fantisera? Därför är det väldigt lätt att applicera dne käsnlan på min egen partner- hur skulle jag känna om jag blev begränsad av min partner? Jag skulle ogilla det, rent av känna mig kränkt!

Idag ser jag själv också på porr. Jag har hittat "min" genre. För porr är inte bara en sak, det finns porr om allt. tänder du på tecknade figurer som sätter på alvpojkar så lovar jag att om det inte redan finns att hitta så finns det snart :P

Så för min del var det en känsla som behövde mogna fram och utforskas för att slutligen vara bekväm med.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

karamell
2013-09-22 15:10
#3

Jag var likadan. Men jag har insett efter att ha läst här på forumet att det är normalt att man blir attraherad utav andra personer och jag har sakta med säkert börjat "bearbeta" det eller vad man säger. Jag har aldrig velat att min kille ens ska kolla på någon annan och intalat mig själv till att han tycker alla andra är fula och fått honom till att erkänna att det är så för att känna mig själv bättre. Det har haft med mitt kassa självförtroende att göra. Men jag har nu vaknat upp ut min bubbla och insett hur verkligheten är. Min kille kommer alltid attraheras av andra oavsett om jag vill det eller inte. Det kommer jag med göra. 

Jag har alltid varit emot att min partner kollat på porr, alltid undrat varför han behöver kolla på sånt när han har mig och blivit vansinnig av bara tanken av att han skulle kunna kolla på det och bli upphetsad, problemet är att JAG SJÄLV har kollat på porr. Varför skulle det vara okej för mig om det inte är okej för honom?

Jag har som sagt vaknat upp ur min bubbla och börjat acceptera att han får kolla på porr OM HAN VILL, jag tänker inte tvinga honom till att göra det utan jag har sagt till honom att det är helt okej för honom att göra det, så länge det inte påverkar vårt sexliv och att han sitter man handen om snoppen hela tiden. Och han får kolla på porr men INTE ha camsex, för det är mer intimt för då sitter de och personligen onanerar med varandra. Tjejerna och killarna som har sex i porrfilmer gör ju det inte personligen för just min kille. Hänger ni med?

Men alla behöver tid för sig själva. Jag älskar att ha sex med mig själv och jag älskar att ha sex med honom också.

Jag har lärt mig jättemycket av folk på detta forumet och lärt mig att avdramatisera såna saker. Insett att jag inte kan bestämma över vilka min kille attraheras av. Så länge man inte tar steget längre och tar kontakt med någon som är attraktiv och börjar flörta, då är det inte okej. Men jag kan inte styra över hans tankar och jag vet att han alltid kommer bli attraherad av andra, det blir jag med. Det är helt normalt.

Efter att ha insett detta så har det släppt en sån klump från mitt bröst och det är jätteskönt!

Jag vill tacka folk som skrivit på forum och som fått mig ändra uppfattning om saker och ting och fått mig att vakna upp ur min bubbla och fått mig att se hur verkligheten verkligen är.

Jag ber så jättemycket om ursäkt om jag skriver osammanhängande eller om ni inte riktigt förstår, att uttrycka mig genom text är inte alltid min starkaste sida! :)

ramm5tein_
2013-09-22 15:16
#4

#3 Men det handlade väl inte om att bli tända på andra främst? Att det inte är personerna man blir tänd på, utan just stämningen och sexet?

#1 Du beskrev det SKITBRA och tror att för många handlar det om precis som du beskriver det. Man tittar inte för att "åh, det där är en sååå sexig person, bara utseendet på den personen gör mig så kåt, den ska jag fantisera om imorgon innan jag går och lägger mig då jag inte har tillgång till att titta på det här klippet", jag tror inte att det är så många resonerar. Inte just i förhållanden i alla fall. Utan tror mest på det du skriver och jämförelsen med vibrator/dildo var väldigt bra. 

Sedan väljer åtminstone jag sex framför porr alla gånger!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

karamell
2013-09-22 15:28
#5

#4 Hon skrev ju att hon inte vill att hennes kille ska tända på andra tjejer osv osv. Men det kommer han ju göra, det är ju lite därför han kollar. Man tittar ju inte på någon man inte gillar att se på eller hur? Sen har det ju med stämningen och vad de på filmen gör med varandra också.

ramm5tein_
2013-09-22 15:33
#6

#5 "lite därför han kollar", enligt min erfarenhet slås inte porr på om man är i en relation för att "NU vill jag se en sexig tjej!!!". Då kan han lika gärna kolla på mig anser jag, för jag är ju sexig för honom, och han har tillgång till mig + att jag finns på riktigt.

Tror inte att det är grundstenen med porrtittande faktiskt. Kanske hos vissa, men inte generellt. Jag kan tycka att andra killar ser bra ut, men jag tänder inte på dom så att jag blir våt. Tror inte han hade gillat att jag tände till den höga graden på andra heller.

Utan är ganska säker på att de flesta ser det just i porrsammanhang som ett redskap för att "komma i mål". Självklart kan attraktiva människor bidra, men det är inte därför man tittar och därför man kommer. Själv behöver jag sällan redskap, jag själv duger mycket mycket bra. Alla är olika!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
karamell
2013-09-22 15:44
#7

#6 Men det jag menar är ju att man kollar på sånt men tycker om, vad de gör och att man tycker om hur människorna ser ut. För det finns så mycket porr och alla tycker inte om tex matsex med tjocka människor för de går inte igång på det. Utan personerna måste ju se tilltalande ut också för att man ska kunna fortsätta kolla. Förstår du hur jag menar?

ramm5tein_
2013-09-22 15:45
#8

#7 Absolut, jag förstår! Är ju stor skillnad på kraftigt överviktiga personer och normalbyggda. Då är det ju klart, om man är lagd så, att det är mer attraktivt och njutbart att titta på generellt "snygga" personer. Absolut.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

PennyScarlett
2013-09-22 21:27
#9

Jag förstår dig och dina känslor TS. Har själv alltid varit likadan med det där. Står inte ut med tanken på att jag inte skulle vara den enda min kille tänder på. 

Men rent förnuftmässigt så inser man ju ändå att det finns många Kvinnor som min kille skulle kunna finna lika attraktiva eller MER attraktiva om det inte var känslor inblandat. Min kille kollar säkerligen på porr ibland, men det är inget vi pratar om och jag tänker inte ställa honom mot väggen om det heller. Tillåter mig att vara lyckligt ovetandes tills dess att jag blivit tryggare i vår relation ^^

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Gronstedt
2013-09-23 11:42
#10

Porr är för mig fantasier eller kanske ett slags voyeurism. Inget som har med verkligheten att göra eller som jag skulle vilja göra själv. Jag tänker inte "den där skulle man dra över drägel drägel" när jag ser porrfilm. Det är helheten av vad som händer i filmen/texten som är intressant. Jag kan ha bilder för min inre blick under en verklig sexakt, med de handlar inte om "riktiga" personer utan om bilder och stämningar - ungefär som en porrfilm.

OlgaMaria
2013-09-23 12:09
#11

Jag ÄLSKAR min porrfria relation. Haha. Vi hatar båda porr och ingen av oss skulle nånsin kolla på sånt skit. Skönt.

Jag tycker inte det är något fel med att vilja vara den enda. Jag vill att min man ska vara den enda för mig. Han vill att jag ska vara den enda för honom. Och vill man det så vårdar man det… och då släpper man inte in någon annan, inte ens genom porr.

Det här med att man kan titta på porr ensam hemma vid sin dator är modernt, onaturligt. Förr fick man lov att gå till en prostituerad eller titta på glädjeflickor som dansade för en. Hade det varit ok? Det är ju ingen skillnad, bara olika tid.

Sen till TS, det tjänar väl inget till att du blir ännu mer nojig över porren. Det kommer alltid vara hans val hur han vill göra. Försök gläd dig över att du är hans sexgudinna m.m. =) Sen kan ni ju diskutera de här sakerna i lugn och ro över tid. Jag tycker inte du behöver skämmas över att säga att du inte tycker om det, men sen behöver du heller inte kräva något. Berätta bara vad du känner, att du inte vill bestämma över honom, men berätta vilka känslor det väcker i dig. Och fråga hur han känner om du tittar.

Jag ska inte säga hur ni ska tänka eller göra, men jag tror avspända samtal, där vi inte dömer eller kräver, leder till bra saker.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gronstedt
2013-09-23 12:12
#12

#11: "Förr fick man lov att gå till en prostituerad eller titta på glädjeflickor som dansade för en."

Nej, porr ersätter inte prostituerade eller dansare, den ersätter fantasin. Det kan i och för sig vara ett problem, eftersom man inte själv behöver tänka ut och känna efter vad man tänder på, utan översköljs av bilder man inte själv valt, och det kan vara svårt för oerfarna att förstå att det är just fantasier.

OlgaMaria
2013-09-23 12:25
#13

#12 Jag håller inte alls med dig. Porren serverar sjukt mycket saker som vi aldrig haft i vår fantasi. När en 12-årig kille (en hyfsat skyddad sådan) får en porrtidning i sin hand och öppnar den är det inte hans fantasi han får del av. Han får en chock.

Visst knyter det an till vår fantasi, men det är SÅ mycket mer än så.

Men jag tycker du sätter fingret på varför det är ett problem. Vi översköljs av bilder, som för många leder till att sex i all sin enkelhet med sin partner inte är tillräckligt. Vi vill i vår natur alltid ha MER, och då är det enkelt att välja att bli serverad något, istället för att upptäcka något fint i sin egen fantasi och tillsammans med sin partner.

Det är lite som fast food och slow food. Slow food är lite jobbigt, men så mycket godare, mättar bättre och håller oss friska.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Gronstedt
2013-09-23 12:27
#14

#13: Tror du verkligen att du personligen vet vad alla i hela världen är kapabla att fantisera om? Skulle inte tro det …

OlgaMaria
2013-09-23 12:39
#15

#14 Nej, men jag kallar inte det för fantasi att en individ får ta del av vad alla andra människor är kapabla att fantisera ihop. Fantasi är det jag hittar på själv… utan att bli matad med en massa intryck.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Honestyisdead
2013-09-23 13:30
#16

#11 "Det här med att man kan titta på porr ensam hemma vid sin dator är modernt, onaturligt"

Så moderna saker är onaturligt?
Porr har funnits sedan urminnes tider, finns att se även i grottristningar.
Det är alltså inget nytt eller modernt, det har bara utvecklats.

"Vi översköljs av bilder, som för många leder till att sex i all sin enkelhet med sin partner inte är tillräckligt. Vi vill i vår natur alltid ha MER, och då är det enkelt att välja att bli serverad något, istället för att upptäcka något fint i sin egen fantasi och tillsammans med sin partner."

Som för "många" leder till att sex med partnern inte är tillräcklig?
De allra flesta skiljer på fantasi och verklighet, och får inga problem med sitt eget sexliv för att de kollar på porr ibland. Vanlig porr skiljer sig inte från vad många gör i sovrummet. Det är samlag och oralsex.
NI kanske sysslar med något annat eftersom du tror att man blir förändrad av att titta på porr och att hela sexlivet blir förstört?

Kan tala om att de fantasier jag hade innan jag hade sett en porrfilm inte förändrades för att jag såg porr. Du verkar ha en lite skev syn på porr och vad det är och vad det gör.

oh-la
2013-09-23 13:32
#17

jag skulle inte vilja påstå att porr serverar speciellt mycket konstigt, i alla fall inte den "mainstream"-porr som den vanliga svensson ser. porr är heller inget nytt, det har funnits tidningar med, för tiden, sexuella bilder i många många år. det finns till och med en uppsjö grottmålningar med människor i diverse sexuella situationer.

den porr som jag har sett i mina dar är vare sig sjuk eller onaturlig. den skildrar ganska exakt vad som pågår i de flesta sängkammare.

jag skulle inte vilja påstå att eventuellt porrtittande ställer till det för mig och min sambo heller. det är fortfarande en milsvid skillnad på sex med sambon och att titta på porr när man exempelvis onanerar. i min värld får jag inte ihop hur det ena skulle påverka det andra. inte alls faktiskt.

PennyScarlett
2013-09-23 13:34
#18

#11 Hur du och din man gör angående porr osv är helt okej, men jag skulle vilja be dig tala med mer respekt. "Vi hatar" och "sån skit" uppfattar iallafall jag som ett kränkande sätt att säga sin mening på. Porrbranschen och folk som jobbar med porr ska behandlas med lika mycket respekt som tandläkare eller snabbmatspersonal. 

Inte menat dig illa på något vis, men jag ber dig bara om att tänka lite på dina ordval…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

OlgaMaria
2013-09-23 13:42
#19

#18 Ja, det kanske du har rätt i. Jag tog medvetet i lite därför att jag är någorlunda ensam om min hållning så det krävs en del för att ge någon motvikt till alla andra som inte ser problem med porr. Men det kanske inte är så smart… :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ramm5tein_
2013-09-23 14:09
#20

Jag håller med dig TheresiaW i mycket av vad du säger. Jag i min natur behöver inte porr inom ett förhållande då jag själv samt framför allt min PARTNER överväger ALLT och att jag alla, alla gånger väljer den äkta varan framför porr. Det är så det ska vara anser jag. Porr är ju konstlat, mycket är konstlat. Det är film och speglar varken hur en tjej ska/bör bete sig i sängen eller hur stor kuk en kille ska ha osv osv. Självklart finns det mer "naturlig" porr, men den vanligaste har ändå dessa ideal. Det vet vi alla.

Jag kan tycka att det blir ett litet tryck. "Alla ska se på porr". Killar växer upp med att någon hittar porr på internet, sedan ska man spana in det ena och det andra. Är det verkligen nödvändigt att låta det ta över ens liv så mycket? Att låta det ta över ens liv menar jag som i att man måste titta flera gånger i veckan. Man måste sitta där framför skärmen och onanera. Det är en vana och jag gillar verkligheten och filmen på skärmen. Är det så bra att ägna så mycket tid åt sex på skärmen? I ett förhållande nu alltså. Där man kanske har en partner som lika gärna kan ligga med en.

I och med internet har ju porren exploderat och det här har jag läst om eftersom jag nyss läst om internets framväxt och om vad som är mest besökt på internet, i min utbildning. Man får lite avsmak om man ska vara ärlig, samtidigt som min klass skrattade ganska grovt åt att det faktiskt var så. Det blir lite patetiskt helt enkelt, att faktiskt se siffror på det. Finns det inget vettigare att lägga tiden på? Återigen: som att ligga med sin partner eller undersöka riktiga människor! Jag lovar att du får mer erfarenhet och större inblick i vad sex är om det är så. Fast de som kollar porr så mycket är kanske inte intresserade av sex? Då hade de väl ägnat sig åt att hitta sex på riktigt.

Nyss skrivit en tenta om bland annat internets framväxt. För mig känns det rätt onaturligt att det ska finnas ett BEHOV av att måsta se på porr. Att man måste. Jag menar jag känner ju inte behovet, och vi är många många många kan jag lova. Killar som tjejer. en majoritet i detta forum är ju inte verkligheten. Då jag pratar med mina vänninnor som partner är inte porr en vardaglig grej i deras liv. Reaktionen från min pojkvän = jag har ju dig nu!! har inte ens funderat på det! Reaktioner från mina vänner = näää, sånt behövs inte för våran del. definitivt inte, vi ägnar oss åt varandra.

 Det att man liksom "måste" himlar jag lite med ögonen åt. Samma som ifall man skulle äta choklad, man vill bara ha mer och mer och mer och jag ser det inte som särskilt sunt. Samma som att porr flera gånger i veckan känns lite… wierd för mig om man är i ett förhållande.

Fick jag välja skulle jag skippa att porren uppstår i förhållanden jag är i, men det är inget jag bryr mig så mycket om. Vill han titta i sin ensamhet någon gång behöver jag inte ens veta det, det handlar ju om stämningen. Men återigen: den stämningen kan han ha med mig anytime! Och i och med att det i den vanligaste porren ändå inte görs annat än vad man vanligtvis gör i sängen och med sin partner, varför är det så viktigt att titta på? 🙂Grabba tag i din partner och ha SEX istället! Det gör jag varje gång! Vi har också tillgången till att ha precis då vi vill, det har ju inte alla. Men återigen där, jag vet många som jag mf.l som inte behöver porr för att komma eller att bli tänd. Man har väl samlat på sig nog med skills för att göra det skönt efter åren, haha. 

jag låter lite hård, men det är f*n inte en nödvändighet med porr. ser man det som en viktig och stor del av ens vardag fastän man har en partner man träffar dagligen eller ofta känns det bara skumt enligt mig. och det står jag för.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
ramm5tein_
2013-09-23 14:17
#21

Och #19, tror definitivt inte att du är ensam!! Men ja här på relationer iFokus verkar du och jag ärligt vara de enda som klarar oss utan porr, samt har partners som inte behöver. 😉

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Honestyisdead
2013-09-23 14:18
#22

Att säga att man väljer den "äkta varan". Antar att ni inte kollar på andra filmer heller? För det borde väl vara samma sak, äkta varan där också. Istället för att se en komedi så ser man till att ha roligt i verkliga livet istället 😎

Jag minns inte ens när jag kollade på porr senast, är minst 2 år sedan.
Men jag delar verkligen inte er uppfattning om att porr skiljer sig från verkliga livet. Inte den porr jag tittat på. Där har det varit vanlig vaniljsex.

ramm5tein_
2013-09-23 14:21
#23

#22 Nej där håller jag definitivt inte med dig. Det är klart, är jag sugen på att hitta på något skitkul sätter jag mig inte ner för att se en film utan då kanske jag far ut på krogen eller hänger med mina vänner. Samma som att då jag är kåt hellre har sex med min partner!

Det blev väl lite mer logiskt än den jämförelsen?

Och precis, det är det som är skillnad. Jag pratar om de som måste ha porr i sitt liv, har det som en rutin och känner att "jag måste ha det här". Att hamna på något emellanåt är väl helt normalt, speciellt med alla störningsmoment på internet till exempel. Jag menar absolut inte att porr ska utrotas, jag fattar gott och väl dess syfte och redskap (de som nu verkligen behöver redskap). Kan vara lärorikt för tonåringar så länge man nu kollar på sanningstrogen porr eller som underhållning/upphetsning om man har svårt att tillfredsställa sig själv eller inte sett glimten sex på många veckor. Jag förstår bara inte hetsen kring porr, och inställningen till att porr är (och ska?) vara lika naturligt som att äta frukost. I mitt huvud kommer det aldrig vara ett naturligt behov efter porr, då är det ett naturligt behov efter sex och har man partnern blir säkert partnern glad om du väljer hen istället. Det för mig är mycket mer naturligt och djuriskt, om man vill se på det så.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

oh-la
2013-09-23 14:30
#24

fast jag hänger inte med… onanerar ni inte heller? väljer ni helt bort onani för sex? och är sex och onani samma sak. jag kan tycka att jag inte står och väger mellan dessa två, som typ "oj vad sugen jag blev, sambon är hemma ska jag onanera eller ha sex… hmm…" det är liksom två helt olika behov. jag skulle aldrig välja bort sex med min sambo, men det konkurerar inte med att onanera. jag väljer inte bort min sambo. detsamma gäller för porr. nu kanske jag framstår som världens porrgalnaste, måste verkligen pointera att så inte är fallet. jag kollar väldigt sällan på porr. men jag står inte och väljer mellan att ha sex med sambon eller kolla på porr. det är två helt olika saker.

ramm5tein_
2013-09-23 14:33
#25

#24 Som jag skrivit flera gånger nu. Jag är då i varje fall så pass bra på att tillfredsställa mig själv att jag inte behöver porr! Jag onanerar själv, absolut. Men vad intressant att du kopplar ihop självtillfredsställande i den höga graden till porr… För jag har då satsat på att experimentera nog mycket själv att jag definitivt inte behöver titta på något för att ha det skönt och tända till. Trist ifall folk vänjer sig vid att bara kunna tända till porr och därmed ser den självklara kopplingen till porr och onani. Självklart är det en koppling, men vore det inte nice om fler klarade av att göra det skönt utan? Jag trodde det var en självklarhet.

Men de flesta behöver alltså redskap? Ja i och med i porrtittandet i tråden är det väl helt enkelt så. Vad olika man är.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

ramm5tein_
2013-09-23 14:47
#26

Jag önskar i alla fall att jag hade ett bra svar till TS, men jag har nog inte det eftersom porren inte är en del av mitt liv i förhållanden.

Någon annan som kan förklara på något bättre sätt att det till exempel inte handlar om att partnern vill ha någon annan eller inte nöjer sig med en själv? Jag är inte så insatt i tankegångarna nämligen.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Gur4m1
2013-09-23 15:47
#27

#25 Alltså… handlar inte om att du är bättre på att tillfredställa dig än någon som "vill"/behöver" kolla på porr. Det finns rent av studier om att folk (främst mellan könen) tänder extra på t.ex visuellt (bilder) eller på text (mer egna bilder, fantasi kan man säga). Män tillhör det första, Kvinnor det andra. Själv är det viktigaste i porren oftast ljudet, det är därför jag sällan tål komerciell porr, och föredrar så nära "homemade" som möjligt. Jag vill höra en man njuta riktigt ordentligt (vilket fokus sällan är på i den stora porrindustrin). Men nog om det.

Jag reagerar mest på att "nej-sidan" till porr är väldigt aggressiva och fördomsfulla i sina uttalanden. Ingen på Jasidan säger att man måste se på porr eller att det är märkligt att inte titta på porr-det  vore som att sitta och fundera på varför vissa gillar analsex och andra inte.

"Jag vill att min man ska vara den enda för mig. Han vill att jag ska vara den enda för honom. Och vill man det så vårdar man det… och då släpper man inte in någon annan, inte ens genom porr."

Jag och min pojkvänn är de enda för varandra, vi är de enda i sovrummet, jag har aldrig läst om porrksådisarna, eller någonsin varit intresserade av deras personligheter, att möta dem i vekrligheten eller så. Andra har redan sagt det: Porr är…modern avriant av fantasier. Fantasier är saker man hittar på själv, men även sådant man influeras av från andra- Läsa en bok tillexempelt, eller få en saga berättad för sig. Bibeln. Dvs sånt som den moderna människan gjort i…..ÅRTUSENDEN. Appropå att några kom in på porriga grottmålningar så kom jag att tänka på "porrtemplet" Khajuraho i Indien, som inte är det enda- där man som stenstatyer avbildat allt från lesbiskt gruppsex, analsex och tidelag. Så sexuella fantasier har delats och uttryckts i alla tider… 

Varning för porriga, historiska stenstatyer

http://www.youtube.com/watch?v=Qa-SPkOoBIU

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
ramm5tein_
2013-09-23 17:42
#28

#27 Porr är helt okej för de som vill ägna sina sexuella timmar åt det, verkligen! Och "varning". Haha, jag tror ingen blev rädd där… Men okej 😉

Handlar ju inte om att porr skulle vara obehagligt att titta på. Vissa anser bara redan att de har allt de behöver i sitt sexliv och för sin tillfredsställelse, helt enkelt inte behöver porr. Helt kanon tycker jag att man inte tycker sig behöva använda sig av sociala medier!

Men skitbra att så många kollar på porr i relationerna! Går ju jättebra för industrin om inte annat! Som med mycket annat man använder sig av och stödjer. money money.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Gur4m1
2013-09-23 20:06
#29

#28 man vet aldrig, kom på att jag int eheller känner till forumets policy, och hur gamla snuskiga statyer stämmer in på det eller inte ;) Så bäst att varna så ingen blir stött :(

Ja, alltås okej är det- oavsett, ska inte vara tvång åt det ena eller andra hållet. Jag tycket inte att man är torr eller tråkig om man inte gillar porr, tror att folk även kna gå igneom olika perioder i sitt liv där det passar in- eller inte. För mig är att inte se på porr som att inte onanera, och även då jaghar sex en gång om dagen och har, vad många skulle kalla för ett tillfredställande sexliv, så vill jag ändå onanera ibland :)

Jag har inte betalat för porr en enda gång i hela mitt liv…tbh. hoho…

Däremot för sexhjälpmedel :>>>> We love them vibrators.

Over and out…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
2013-09-23 20:42
#30

Enligt min kille så är jag den bästa som han har någonsin har haft, men klart han får se på porr. Jag är tillräckligt självsäker på mig själv att jag faktiskt ger det han behöver och att han är nöjd med det. Därför känns ju det inte som om porr är ett hot mot mig.

Porr och sex är två skilda saker. Jag som ser på porr kan se skillnaden. De som inte ser på porr och använder sig av det på samma sätt kanske kan ha svårt att sätta sig in i situationen. De behöver inte heller försöka sätta sig in i situationen om de inte vill. Det är inget som kan tvingas fram. Alla är vi ju olika och ser på saker och ting på olika sätt. Det måste du också hålla i åtanke och ta det inte personligt om din kille ser på porr. Ni har bara en annorlunda syn på saken.

Jag måste erkänna att jag tänkte likadant som dig då jag var ung men har kommit till en punkt där jag nu kan se på det hela från ett annat perspektiv.

Upp till toppen
Annons: