Annons:
Etikettförhållande
Läst 4309 ggr
vaniljkaka
2013-09-22 21:56

Jag vill aldrig vara nära min kille

Hej, har en pojkvän som jag varit tillsammans med i tre år snart. Och det känns som jag börjar tröttna… lixom jag vill ju vara tillsammans med honom, men jag vill aldrig vara nära han, aldrig pussa han eller bara ligga bredvid, sex vill jag aldrig heller ha då jag mest tvingar mig till de för att inte verka tråkig. 

Åhhh varför känner jag så här :( Det känns mer som vi bara är rumskamrater! Vad ska jag göra ? Tips??

Annons:
Maria
2013-09-22 22:10
#1

Slut?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

PennyScarlett
2013-09-22 22:42
#2

Tycker du borde överväga att göra slut…det är inte schysst mot honom att du tvingar dig själv till att ha sex med honom. Är han en bra kille så förtjänar han att hans partner älskar honom och är hopplöst förälskad i honom, liksom att du också förtjänar att känna dig riktigt kär i din partner…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Portie
2013-09-22 23:16
#3

Sitter lite i samma sits känns det som. Har kvar känslor men ibland känns det jobbigt när han vill vara nära en hela tiden, kanske är det för att man ses så ofta och umgås varje dag? Kanske är så att man behöver lite egentid. Men jag gillar när vi bara ligger i soffan och kollar på någon film eller bara ligger och vilar i sängen utan att göra något, inte för att det händer så ofta nuförtiden utan han vill för det mesta att det ska leda till något mer. Jag ska i alla fall försöka få lite egentid och se om det blir bättre då.

Sarah
2013-09-23 15:30
#4

Ja, göra slut låter ju som ett bra alternativ.

xtezz
2013-09-23 21:47
#5

Så kände jag med mitt ex..fast honom ville jag göra slut med men 'vågade' väl inte riktigt eftersom min familj gillade honom så mycket men när jag berättade för mina vänner att jag tänkte dumpa honom sa de att jag betedde mig precis sådär, ville inte vara nära honom på fester osv… Så kanske det inte finns så mycket känslor kvar helt enkelt

Tomteslakt
2013-09-24 05:42
#6

Aldrig funderat på öppen relation om du nu inte vill göra slut med honom utan vara ihop men inte låta honom komma nära?
Det är ju ett alternativ så att han får leva ut sitt känsloliv också nu när du inte vill det med honom.

Annons:
Gur4m1
2013-09-24 05:43
#7

Egentid är viktigt…. att faktiskt vara ifrån varandra lite ibland. Jag har ju upptäckt att jag inte alls är lika fysisk som min pojkvän, ör honom betyder beröring mer. I början, så kune jag älska att ligga och bara..lyssna på hans hjärtlag på kvällen t.ex- men då var allting nytt och det var mysigt och spännande.

Han kunde inte förstå varöfr jag aldrig kan ligga ner och bara…ligga ner..och mysa. Men jag klarar det 5-10 minuter..sen somnar jag eller så msåte jag upp och göra något. Detta har han fått lov att acceptera hos mig.

Men ja, ibland kan det hjälpa en att reda ut vad/om man känner något- genom att ordna mer egentid. Efteroms du säger att det känns mest som ni bara bor ihop men du samtidigt låter som du bryr dig om honom och han verkar vilja vara nära, så är det kanske så att du börjat ta honom lite för given? Jag skulle inte bara släppa det rakt av, då relationer behöver kalibreras ibland ;) Ni verkar bara ha glidit isär och man kan föröka komma närmre eller släppa det.

En relation är inte en rät, jämn linje genom livet som alltid är konstant…. den går i vågor…tunnas ut…går av, knyts ihop, blir tjockare, jämnare, hackig…

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Vyer
2013-09-24 08:44
#8

Att avsluta en treårig relation för vad som kan vara en svacka känns ju lite väl drastiskt? Är du beredd på att försöka arbeta för att förändra situationen? 

Hur länge har du känt så här? Har ni varit ifrån varandra någon längre period - hur känns det då? Saknar du honom? 

Och kan det inte skada relationen om du känner att du tvingar dig själv till sex? Vill du inte ha sex, ha inte sex.


Gur4m1
2013-09-24 16:05
#9

mm att göra saker för att inte "verka tråkig" är …inte bra. Sen är det kanske bra att "verka tråkig" för då kanske han underar på varför du inte vill ha sex?

När mitt ex bedrog mig trodde folk, som verkar vara vanligt mittstag, att han bedrog mig pga bristen av SEX i förhållandet. Vi brast i mycket men aldrig i sex. Så känn inte att du måste ställa upp med sex för att duga- däremot vill folk oftast ha ett sexliv så det får ni ju försöka jobba på. Men gör det tillsammans.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

AmandaU
2013-09-24 19:59
#10

Jag är inne i en precis likadan period. Vi har också varit tillsammans i tre år och jag känner just nu att jag inte "orkar" med så mycket närhet med honom. Beror antagligen på flera saker, för vem vill ha sex med någon om det inte är bra på andra plan? 

Vi har pratat ut och bestämt att nu måste vi ändra på något. Pratat om det som vi känner är jobbigt i relationen och som vi behöver ändra. Annars får vi helt enkelt göra slut. 

Men kan säga att det redan nu känns bättre, bara man fått prata ut!

Gur4m1
2013-09-24 21:29
#11

mm, jag och min pojkvän har perioder då vi inte vill umgås speciellt mycket (är ju lätt om man inte bor ihop iofs) men då berättar vi och pratar om det och håller såklart fortfarande en kontakt-men kan vara på grund av tunga studier, mycke jobb, stress kort och gott, men ibland är det också att man har olösta problem i relationen som man inte orkar ta tag i för stunden eller båda inte ännu är redo för att ta itu med.

Vet att en del vill umgås 24/7, precis som vissa faktiskt aldrig vill ha sex men desto mer närhet. För mig har det visat sig att i långa relatione rbehöver jag mer "frihet" som i "egen tid". Men det gåri vågor och jag har en partner som förstår det behovet, han har likadana perioder själv. Om det håller i längden får tiden utvisa men vi har fått det att gå ihop i över 5 år. Han är den första där jag pratat om behovet av egentid på det här sättet.

Ett annat sätt är att shocka relationen ut från "bekväm-vardagsrummet" där ni bara är rumskamrater som trivs ihop med att dra iväg på en liten romantik weekend, eller planera in något ordentligt superromantiskt :D Verkligen tänka till. Hollywood style (den bra varianten,  inte den standard-opersonliga-stöpt i en form- varianten (rum med tusen tända ljus och  utsprdidda blomblad skulle jag t.ex inte finna som romantiskt alls, jag skulle oroamig  för brandfaran och vem som ska städa upp skiten sen!- men den är ganska vanlig på film, tänk större och utgå från din partner).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ramm5tein_
2013-09-24 22:37
#12

#11 Precis, man ska alltid tänka utifrån sin partner och vad man själv skulle uppskatta mysigt och tillfredsställande! Tänk vad mycket filmer faktiskt inverkar på folk, om vad som ska vara "typiskt romantiskt", typiskt uppskattat eller vad som helst. Läskigt nästan…

Men för att återgå till ämnet. Hade en sådan grej piggat upp dig/eggat dig till att vilja vara nära honom? Vill du inte det just nu måste du givetvis förklara det för honom på ett bra sätt. Vet du inte riktigt vad det handlar om får du bara förklara så gott du kan att "jag vet inte riktigt varför jag känner såhär, men jag behöver få vara ensam/lite oberoende av dig tills jag räknat ut vad det beror på", exempelvis. Men en liten romantiskt tripp eller bara en resa där ni har roligt och umgås på ett annat ställe än just hemma kan absolut tända lågan. Så länge DU känner att DU vill det förstås. Är det ensam du behöver vara så var det, men var noga med att berätta det för honom också!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Michiis
2013-09-26 19:49
#13

Verkar ju som du ska ta en tankeställare vad du vill :) 
Kanske äre så att ni håller på "växa ifrån varann" 
inte vet jag.. 
Om du har känslor för han och vill fortfarande vara med han, du älskar han! Så kämpa för att förhållandet ska hålla. Man behöver inte alltid var sugen på sex, det är inte allt. 
Men äre så att du håller på tappar känslorna eller rent av har det, så ska du ju inte vara med han mer, de är bara dumt..
I alla fall låter de som ni ska prata med varann :)

// Michis

Annons:
Upp till toppen
Annons: