Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2354 ggr
matz.
2013-09-23 15:34

Har aldrig sett hela henne

Blev tillsammans med min tjej för 2 år sedan men vi träffades redan för 3 år sedan och umgicks. Hon är blyg. Det tog lång tid innan hon visade att hon gillade mig även om jag misstänkte det långt tidigare. Hon rodnade och stammade, vågade inte se mig i ögonen.

Men som sagt vi blev tillsammans för 2 år sen och hon visar ofta sin kärlek till mig. Sedan ett år tillbaka bor vi ihop.
Vardagen fungerar jättebra. Sexet också egentligen men hon verkar väldigt.. "rädd" eller hur jag ska förklara det. Hon vägrar att nånsin vara naken med mig. Hon har alltid  en stor vid t-shirt/nattlinne på sig vid sex. Hon kan inte tänka sig att ta en dusch tillsammans för då måste hon visa sin överkropp. När hon klär sig på eller av vänder hon alltid ryggen till.  Jag har helt enkelt aldrig sett min sambos bröst. Sträcker jag över handen på kvällen innan vi ska somna och råkar  snudda vid ett bröst så skriker hon till och snurrar in sig i täcket så det blir helt tätt.

Jag har pratat med henne flera gånger om vad som är fel men hon vill inte säga mer än att hennes bröst är privat och inget jag ska se eller ta på.

Angående sexet igen så älskar hon oralsex och att bli smekt på det stället, men om jag stryker henne på magen drar hon demonstrativt ner tröjan och säger att jag ska sluta.

Jag respekterar hennes vilja men är det inte lite konstigt att aldrig ha sett sin partner helt naken efter 2 år tillsammans varvid ett år som sambos?

Annons:
[elmaek]
2013-09-23 16:02
#1

Se det inte som konstigt, skyll inget på henne. Hon har troligen dåligt självförtroende och då är det upp till dig, delvis, att stötta henne och fråga henne om det och få henne att inse att hon är vacker i dina ögon.

matz.
2013-09-23 16:06
#2

#1 O ja, jag tycker hon är vackrast i universum och det säger jag ofta! Hon är den underbaraste och finaste för mig. Verkligen. Och jag är inte anklagande mot henne. Mer att jag försökt ta reda på om hon varit med om att någon inte varit snäll mot henne. Men hon säger att det är inget.

[elmaek]
2013-09-23 16:08
#3

#2 Då får du väl ställa henne lite försiktigt mot väggen. Du borde få svar, ni är i en relation där man ska kunna stötta och finnas för varandra! Hon verkar ju blyg så förstår att hon har det tufft men försök bara säga att du verkligen vill veta för du vill finnas för henne.. bara visa ren kärlek och omtanke men ändå kräva lite enkelt att du bör få veta.

Gur4m1
2013-09-23 16:25
#4

Håller med #1 här, man får gå varsamt fram. Men ja, de tär nog inte så vanligt att man inte fått se sin sambo helt naken :)

Låter som att hon kanske har komplex för sina bröst, eller som du misstänker/befarar- att hon råkat ut för något. Kan ju vara allt från traumai skolan som gör att hon känner skam, till att någon varit elak mot henne, sexuellt- sådant man inte vet om hon inte pratar om det. Hon kna ju inte bete sig sådär och påstå att det "inte är något speciellt". Det måste ju även hon inse.

Så ja, fokus från att få röra henne/se henne till att prata om det. Kanske rpata om att ni försiktigt ska gå fram, med att försöka låta dig röra henne där, eller att hon är helt naken med dig, men i mörkret. Men ett första steg är ju att du ska få ta på henes bröst, under eller på tröjan.

Jag är ingen relationsexpert, detta verkar vara en ganska stor grej- alltså för hennes skull. Du kan säkert klara dig utan att ta på henne där? Men klart du måste undra varför det är så- och hon missar ju det mysiga med att få vara helt nära med dig  + jag kna bara fantisera vad hon måste gå igenom, varje kväll/gång ni "umgås", om hon är så orolig att visa/röra där.

Så kanske du ska göra henne uppmärksam på att detta faktiskt ÄR ett problem, ett problem som borde gå att lösa om hon vill det. Kanske först att hon söker hjälp för det? För att själv reda ut vad det kna bero på. Hon kanske helt enkelt inte vet- man kan vara väldigt duktig på att blockera saker om det varit hemskt, speciellt om det är något som skett när man var liten.

Så uppmuntra henne till att söka hjälp, att tala med en psykolog om hon inte redan gör det. Sen bör du inte pressa henne eller så, vilket du inte verkar göra  :D Så du inte tog det som en anklagan. Lycka till! Hoppas ni lyckas reda ut det där. Gillar hon det inte så gillar ohn det inte men det vore ju bra att veta _varför_ .

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
2013-09-23 16:31
#5

Ville cokså bar säga att…ibland kna man gå runt med ett "onormalt beteende" länge, så länge att man inte reflekterar över att det är onormalt. Med onormalt menar jag att något rubbat det. T.ex om jag har ont i min lilltå- så börjar jag gå på ett annat sätt- efter några år har jag glömt bot att jag började gå på ett annat sätt pga en ond lilltå, men istället börjat få ont någon annanstans för jag går "onormalt".

Eller som i detta fall, att man undviker en obekväm situation (som inte BORDE vara obekväm till att börja med) och inte riktigt vet varför- för man har känt så så länge, det är så "naturligt" för en att känna och anpassa sig efter DEN känslan. Så… Få henne att förstå att det är ett problem, som hon borde söka hjälp för att reda ut. För hennes egen skull. Problemet är oftast att få folk att förstå att…det är värt det. Att man inte måste vara helt "psyco" och sättas i tvångsjacka för att söka hjälp hos t.ex en psykolog :) 

Beroende på hur gamla ni är kanske ett samtal på ungdomsmottagningen eller en läkare skulle vara en start om hon kan beskriva problemet för dem.

Säg helt enkelt att du vill kunna röra och se _hela_ hennes kropp, och att det borde vara mer bekvämt för henne också, och att detta går att lösa om hon vill det. Fast kanske mer varsamt och med andra ord, jag är inte så …fingertoppskänslig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

OlgaMaria
2013-09-23 18:41
#6

Det låter som att hon mycket väl kan ha råkat illa ut på något sätt. Antingen att någon sagt eller gjort något dumt. Det kan vara något stort eller något litet, det är så olika hur vi reagerar och hanterar saker. Hon kanske säger att det inte är något, för att det var något som egentligen är ganska obetydligt, men det kan bli något stort i ens sinne. Jag tycker ditt fokus ska vara att få prata med henne om det här. Försök få henne att berätta varför, och visa samtidigt att du inte tänker ta på hennes bröst eller kräva att få se dem. Låt det komma senare. Jag tror inte det vore bra för henne om du tog på eller råkade se hennes bröst utan att ni fått prata först. Det skulle kunna kännas som ännu ett övergrepp för henne. Så försök få henne trygg att berätta. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Honestyisdead
2013-09-23 22:52
#7

Behöver itne handla om något som hänt. Det kan vara så enkelt som att hon vantrivs med sina bröst, antingen helt utan anledning eller så kan det finnas något med dom som gör dem annorlunda än andra.

Sedan finns det även dom som ser brösten som något som bara är till för barn och som inte ska blandas in i sex.

Ingen av dessa saker är helt ovanliga. Men få pratar om det.

Upp till toppen
Annons: