Annons:
Etikettkänslor
Läst 1338 ggr
karamell
2013-09-24 18:07

Gå vidare utan svar

Hur klarar man av det? 3 år har gått och jag kan inte riktigt gå vidare. Jag är inte kär i honom längre, jag har ju en ny som jag älskar mer än allt. Men han bara försvann en dag, utan ett ord sagt. Så många frågor men inga svar. 

Jag vet inte vad jag vill få svar på egentligen, jag vill nog bara få ett riktigt avslut. Jag är säker på att han inte tänker på mig alls men jag kan inte gå vidare. Det var ju bara en kort romans men det har ändå satt sina spår. Han var bara borta en dag. Han sa inte ens hej då, svarade inte på brev. Vi har hörts av en gång men då fick jag bara en ursäkt och vi skrev lite med varandra och jag var glad över det, men sen hördes vi inte mer. Jag kan inte släppa honom. Jag var kär, nästan överdrivet kär och jag blev förkrossad. Så jävla sårad. Jag vill ha honom i mitt liv, inte som min partner, men som min vän. Men tror inte att han vill. Vet heller inte vad jag ska göra. Vågar inte ta kontakt för jag tror inte jag kommer kunna ta svaret, att han inte vill ha kontakt. 

Jag har som sagt inga känslor för honom längre. Men jag saknar honom. Ibland går det bra och jag tänker inte på honom alls. Men ibland kommer det som ett slag i magen. Jag drömmer om honom också ibland, senast inatt. Känns som jag ser honom överallt fast han är 50-60 mil härifrån. Jag kan inte riktigt beskriva min känsla men jag får en konstig känsla i magen när jag tänker på honom. Jag mår nästan lite dåligt över att jag inte kunnat gå vidare när jag vet att han gjort det.

Jag trodde inte en annan människa kunde sätta så djupa spår i mig som han gjort.

Efter tre år så borde man väl gått vidare? 

Jag vet inte vad jag vill ha ut av detta inlägg men jag vill väl höra vad ni tänker om det. Har ni varit i samma sits?

Annons:
Gur4m1
2013-09-24 19:35
#1

Att vilj ha ett avslut och veta varför, tycker jag är naturligt :) Ibland får man också lära sig att acceptera verkligheten för vad den är. Så försök fokusera på nutiden och ditt nya förhållande, speciellt då du försökt att upprätta kontakt med mannen som bara lämnade dig.

Människor som gör så, som vi aldrig riktigt "får" eller som sviker oss på sätt vi inte riktigt kan greppa runt, är tyvärr också ofta människorna som vi blir besatta av, nyfikna på och ofta tänker på- för det finns ett mysterium och alltid ett "tänk om" kring det hela. för man vet inte.

Mysterium.

Det är okej att tänka och vara nyfiken. Du är ju inte kär i honom. Jag kan fortfarande tänka "tänk om…." kring relationer jag haft tidigare. eOftast har jag fått svar, de relationerna har jag kommit över. Ibland har svaren kommit flera år senare.

Så vem vet, en dag har kanske din vän mognat och är redo att ge svaren du söker. Fram tills dess, lev ditt liv! :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

karamell
2013-09-24 22:34
#2

Tack så jättemycket för ditt svar! Ja jag får fokusera mer på nuet och min nuvarande partner och så får jag hoppas att han kanske hör av sig en vacker dag :) Tack🌺

Upp till toppen
Annons: