Annons:
Etikettvänskap
Läst 2753 ggr
c-milla
10/1/13, 7:17 PM

Tappade sambo och bästa väninnan samtidigt

Jag är hel förstörd just nu. Vet inte ens hur jag ska orka berätta vad som hänt. Allt är bara skit.

Jag var sambo med en kille i 3 år. Vi var ihop allt som allt i 5 år. Sista året blev han konstig. Mycket övertid som aldrig varit tidigare. Extremt mycket sms och pipande i telefonen hela tiden inte 5 gånger per dag utan JÄMT. Sprang in på toaletten varje kvart med mobilen, ut igen, pi pip - in i badrummet osv. Förut var han jätteslarvig med mobilen jämt. den kunde ligga på köksbordet eller vart som helst och när det ringde eller smsades så kunde han be MIG att kolla vem det var. Men som sagt sista året han höll stenhårt i mobilen och den låg aldrig nånsin lös.

Sista månaderna vi bodde ihop hade jag så ont i magen och blev utbränd och sjukskriven. Jag var så stressad a hans betéende och han bara viftade bort det. Det är inget osv. Samtidigt ville han aldrig ha sex, aldrig röra mig. Jag försökte men han var trött, ont i huvet, stressad, hade inte tid elller behövde sova.

Jag pratade hela tiden med min bästa väninna om hur jag mådde och att jag undrade vad som hände med min sambo. Att jag var rädd att han träffat nån annan. Hon sa att han var en skitstövel, att han inte var värd mig och att jag skulle göra slut. Hon var på mig jättemycket om att jag måste göra slut fortast möjligt men jag ville inte ge upp. Jag ville ha familjeterapi men han vägrade, sa att inget var fel alls.

Tillslut när han varit konstig i ett helt år kom han bara hem och sa att han ville vara singel. De var slut och inget mer att diskutera. Han flyttade. Lägenheten var min.

Sen gick knappt 2 månader och jag fick en chock. Jag handlade mat o såg mitt ex o min väninna titta på tacogrejer o han höll hennes hand o dom såg superkära ut. Jag sprang ut min väninna såg mig  sista stund och ropade men jag sprang hem med tårarna rinnandes.

Hon har kallat honom skitstövel och allt EFTER att han flyttat. Nu är dom IHOP o jag är 100 säker på att det var henne han smsade hela jävla sista året???

Hon ringde mig samma kväll men nekade allt. Hon hade INTE träffat honom medan vi var ihop sa hon. Men tror ni jag tror på det? Nej varför låtsades hon tycka att han var en skitstövel och veckan efter var dom ihop o skulle käka tacos.

Hon sa att dom träffats helt nyligt och fått känslor. Hon säger att man måste ju få bli ihop med sina vänners ex för de är ju ex.

Jag vill ha ett erkännande att dom höll på när vi var ihop men ingen av dom erkänner. Deras version av hur de gick till är så EXAKT lika att jag tror dom skrivet ett manus å övat in

Jag har ingen vän. Hon var mitt allt som jag trodde jag kände från vi gick i dagis ihop.

Jag går hos en kurator men hon säger att jag ska umgås med mina andra vänner men jag HAR JU INGA vänner. Det är faktiskt sant. Det var jag o min bästis jämt, sen blev jag ihop med min kille o han blev en vän men nu har jag ingen.

Annons:
Honestyisdead
10/1/13, 7:33 PM
#1

Hurvida det var henne han smsade med innan kan jag inte svara på. Men att dom träffas nu när det uppenbarligen sårar dig är inte acceptabelt i min värld.

Hon är inte en riktig vän, så du borde nog släppa henne och hitta nya vänner. Det finns andra man kan umgås med.  Ut och gör något du tycker är kul för att träffa nya vänner.

Gur4m1
10/1/13, 7:47 PM
#2

Att dejta sina vänners ex är väl okej, men det där var lite väl magstarkt empatilöst av henne- bor ni i en så liten håla att hon var tvungen att börja dejta exet som du precis blivit dumpad av? som NI suttit och snackat skit om? Nej, det där är ingen bra vän. Kan inte fantisera hur hemskt du måste må, det där är ju marddrömmen- att mista både sin vän och sin sambo…

Du har all rätt att vara arg, jag förstår inte ens hur hon kan vara så ignorant inför dina känslor. JAg har iofs mött folk som beter sig precis sådär. Tjejer som börjat dejta sina systrars ex (bara veckor efter att de gjort slut), gifta vänner som lämnat sina respektive för varandra helt plötsligt efer många års umgänge. Shocken är ju mer än bara bli singel och sedna känna den nya personen- man blev ju även sviken av sin vän :( Fy tusan.

Lättare sagt än gjort, men inte alls omöjligt- skaffa en ny vän att umgås med! En dag kanske du kan förlåta henne, men några svar lär du inte få- de verkar vara väldigt….svåra människor om de gått bakom din rygg i ett år och sedan inte kan stå för det, de verka rju uppenbart inte stå för sin relation eftersom du var tvungen att upptäcka det genom ren slump. Vilken vän KOLLAR inte med sin väninna om det är okej? Alltså även om man själv redan är intresserad- kan man försöka respektera sin väns åsikter, hoppas på det bästa, prata om det.

Det där är ingen vän.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

NinjaKakan
10/2/13, 8:31 PM
#3

Och du är värd så jäkla mycket mer än så! INGEN ska behöva bli behandlad på det sättet. Be dom flyga och fara och sök efter nya vänner. Kanske här över iFokus?


OlgaMaria
10/3/13, 10:16 AM
#4

Jag hoppas du får ditt erkännande. 

Så fruktansvärt. Jag lider med dig.

Försök gå vidare och lämna dem bakom dig. Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Timmorn
10/3/13, 11:10 AM
#5

Det där låter lite som min moster, hennes sambo och hennes "bästa vän" för 15 år sedan. Hon visste om att min moster blev slagen och hånad. Sedan fick min mosters sambo flytta in, och hon började i stället snacka skit om min moster och tro på precis allt som sambon sa. De var så himla kära enligt henne, men tji ha sex utan kondom och få ett barn med en sådan man går inte så bra. Han erkände inte barnet flyttade utomlands och vägrar betala underhåll. 

En riktig jävla soppa, försök att resa på dig och strunta i väninnan och sambon. En sådan person vill man inte ha som vän. Inte när hon kommer kravlandes tillbaka heller. Att det existerar människor utan den vanliga moralen är utom mitt förstånd, men bevisligen så existerar de.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Upp till toppen
Annons: