Annons:
Etikettkluringar-och-undersökningar
Läst 1483 ggr
LillTindra
2013-10-05 10:55

Frukost på säng

Brukar du och din partner fixa frukost på säng åt varandra någon gång?

Annons:
obstitant
2013-10-05 11:14
#1

När jag vaknar är jag alltid väldigt kissnödig, så jag måste ändå kliva upp ur sängen det första jag gör. Och sen känns det som att jag lika gärna kan sätta mig vid köksbordet där det är bekvämt och praktiskt att äta, som att krypa tillbaka ner i sängen för att hålla på och smula där. Mannen verkar inte heller särskilt intresserad.

Fast sist jag fyllde år fick jag faktiskt frukost på sängen, en jättefin dukad bricka med rosor på och allt precis som jag vill ha det. Fast då hade jag varit uppe och smygkissat en stund innan och låtsades sen somna om. 🤫

Honestyisdead
2013-10-05 11:16
#2

Nej aldrig. Ser inte tjusningen med att äta i sängen.

fruktgumman
2013-10-05 12:02
#3

Nej det brukar vi inte. Vi är båda personer som inte kan äta tidigt på morgonen. Vill göra oss klara, greja med annat någon timme och sen sätta sig och äta i lugn och ro.

[rumelle]
2013-10-05 12:05
#4

Nej, vi äter aldrig i sängen. Däremot kan vi göra det lite mysigt inne vid TVn ibland. :)

[Zorita]
2013-10-05 12:14
#5

Mjo ibland gör han frukost och tar det till sängen just för att jag råkar vara där. Jag brukar dock helst gå upp för att äta, det är så jobbigt med smulor i sängen. På helgerna dricker vi alltid en kopp kaffe i sängen, och den som går upp först gör då kaffet.

Vyer
2013-10-05 12:41
#6

Nej. Någon gång har jag gjort frukost åt min sambo men då har den förtärts i vardagsrummet eller köket. Själv äter jag inte frukost.


Annons:
Maria
2013-10-05 12:43
#7

Aldrig. Ingen av oss gillar att äta i sängen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

pyromanen
2013-10-05 13:46
#8

Nej alldrig. Förstår inte alls tjusningen med att äta i sängen.

andgustav
2013-10-05 14:40
#9

Det kan bli smulor i sängen. Sängen har två funktioner att sova och älska.

[Aquelegia]
2013-10-05 17:15
#10

Inte i sängen men det doftar allt kaffe och bacon/ägg allt oftare nuförtiden. Inte av anledningen att det är jag som kockar utan sambon som smygit upp😍 Iom att vi skaffat ny säng kommer det nog allt bli frukost i sängen lite mer då det är en sådan säng som passar till det😃

Maria
2013-10-05 17:18
#11

#10 Nu blev jag nyfiken. Hur är en säng som passar för frukost???😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Aquelegia]
2013-10-05 17:35
#12

#11 Fluffig, zonindelad och bred. Med plats för sådana där frukostbrickor och med ryggstöd så man kan sitta upp och slippa luta sig mot väggen och försöka bullra upp kuddar. Vi ska flytta och det är hotellkänsla över sängen ^^ Skall även sätta in en tv så man kan ligga och slöa framför en film en ledig dag och bara dra sig i sängen 😃

Gur4m1
2013-10-05 18:28
#13

Nej, det har vi faktiskt aldrig gjort..:) Är kanske mest för att ingen av oss äger brickor (I know, it´s crasy!!) och att vi inte bor ihop och sällan sover över hos varandra nu när jag jobbar och han…gör annat  ^_^ så vi har så olika sovtider. Det hade varit mysigt, smulor till trots. Jag skulle bli jätteglad om han gjorde en sån grej för mig, och de tär absolut något jag skulle kunna börja göra när vi flyttar ihop.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Maria
2013-10-05 18:30
#14

#12 Jösses😮

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Aquelegia]
2013-10-05 19:33
#15

#14 Var dags att uppgradera sig. Den sängen vi har nu är en hård och otymplig sak. Den vill man inte ligga kvar i ^^
Kanske kommer fram till att frukosten får intas i på den inglasade balkongen istället och sen krypa tillbaks.
Hoppas hitta några trevliga brickor att ha i sängen.

ChristineL
2013-10-05 21:11
#16

Nej, det brukar vi inte, jag har fått det nån gång när jag fyllt år. I början när vi träffades och sov över hos varandra så drack vi alltid kaffe i sängen innan vi gick upp på morgonen.

[rosetten]
2013-10-05 23:33
#17

Ja, någongång varje eller varannan vecka.

PennyScarlett
2013-10-06 00:09
#18

Nej! Orka xD Vi ligger alltid och flummar runt i sängen iallafall en timme efter att båda vaknat…oftast äter vi inte ens frukost och när vi väl gör det så är det värsta hotellfrukost så det får omöjligt plats på en bricka i sängen!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

ramm5tein_
2013-10-06 01:23
#19

Ser inte heller tjusningen med det. Ibland kan jag tycka det är mysigt, till exempel om någon fyller år! Då har min nya kommit in med nybakta scones och ljus eller något, och klart, det är väl kul att vakna upp till något gott 🙂

Men i övrigt är jag inte ens en frukostmänniska, så det är ingen "romantisk" gest för mig. Men blir jag till exempel bjuden är det klart jag ser det som uppskattande!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Toxics
2013-10-06 10:10
#20

Ofta, =) Men det handlar inte så mycket om att åta frukost i sängen utan mer om det mysiga som blir med att vakna av doften av gott bröd och tända ljus, sen sitta och mysa i sängen med som sagt tända ljus =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
[WickedAlly]
2013-10-06 12:09
#21

Aldrig hänt hemma hos oss, främst för att ingen av oss är frukostmänniska men också för att det är bökigt och obekvämt att äta i sängen. Däremot sitter vi ofta i soffan och äter tillsammans, lite enklare när det finns ett bord att ställa allt på :)

viktoria91
2013-10-06 13:07
#22

Aldrig och vill inte! Jag äter 1 macka till frukost och dricker ett glas vatten och det vill jag inte göra i sängen och smula ner. Med 3 katter som måste pilla på allt hade säkert vattnet trillat ut också…

JustMySelf
2013-10-06 20:11
#23

Nja, inte frukost på sängen, men gått upp och bakat scones har jag gjort! Och sedan gått och pussat på honom medan de var i ugnen och sagt att han får komma upp och äta frukost 😉Tror jag kommer göra det oftare när vi flyttar ihop dock.

Får däremot frukost på sängen nästan varje dag av min mamma, lite curlad haha…

Sarah
2013-10-07 10:03
#24

Ofta :) Vi tittar på tv serier och äter frukost i sängen på helgerna då vi sovit hos varandra, skitmysigt.

Portie
2013-10-07 14:05
#25

Nej vi har aldrig gjort det.

Destany
2013-10-08 08:15
#26

Ibörjan av förhållandet så överraskade min sambo mig ofta med frukost i sängen men sen blev jag gravid med väldigt starkt illamående på morgonen så det var inte lönt o nu e vi trötta småbarnsföräldrar

amandanill
2013-10-08 08:52
#27

ja jag tycker det är mysigt. Vi äter ju inte saker som smular en massa som bröd och liknande utan mer saker av ägg tex omelett. Sen har vi ju sängar som man kan höja ryggstöden på osv så lättare sitta i sängen och mysa äta fika och se nåt på tv. Som nu :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: