Annons:
Etikettallmänt
Läst 1353 ggr
MissCassandra
2013-10-06 01:03

Hur kommer jag upp i alla andras nivå ?

Känns mer och mer som jag alltid kommer vara riktigt botten, kommer aldrig ens bli medelmåttig

Annons:
Sweelin
2013-10-06 02:25
#1

Alla har en tid i sitt liv när dom är på botten. Antingen ekonomiskt, fysiskt, känslomässigt, socialt, arbete, stress, sjukdom eller något annat. 

I Sverige kan man som tur är få hjälp om man hamnar där på olika sätt som är ibland gratis i form av stöd, boende, bidrag och hjälp. Man kanske inte tror det men det bli faktiskt bättre, bara man är villig att kämpa för det och fortsätt att blicka uppåt. Man får gräva ned sig, man får må dåligt men endast för att sedan finna styrka att gräva sig uppåt.

Jag tror du är rätt ung va? Och i tonåren är det ju nästan som värst med alla hormoner, känslor, normer, mobbning, påtryckningar från samhället att man måste vara på ett visst sätt för annars duger man inte, osv.

Ta en dag i taget. Gör det som gör dig lycklig för stunden och tänk på att bara vara du och hur du ska ta hand om dig själv för att inte må dåligt 🙂

Kram!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

MissCassandra
2013-10-06 08:13
#2

Jag har blivit mobbad trakasserad kränkt misshandlad i 9 års tid, dvs hela grundskolan Nu går jag åk 1 på gymnasiet, blir inte mobbad i skolan Men de som mobba mig innan skickar fortfarande sms/mejl osv

Toxics
2013-10-06 10:09
#3

2# Polisanmäl ? Eller ta bort deras nummer och mail. Skaffa en ny mail som inte dom kommer åt eller ett nytt nummer. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

PennyScarlett
2013-10-06 10:40
#4

Spara allt och gå med det till polisen. Ha den självrespekten. Jag HATAR mobbning! Min storebror är förstörd för resten av sitt liv på grund av att han aldrig fick vara ifred i skolan. Idag är han 24 år, bor hemma, är aldrig ute bland folk, har inte riktigt några vänner, han vågar inte flytta någonstans för att familjen är det enda han har…

 Snälla, hamna inte där. Det är så sorgligt vad andra människor kan göra emot en…Stå upp för dig. Du är värdefull och hur omöjligt det än känns så är du alltid omgiven av ljus och kärlek från dom som bryr sig om dig! Dom andra ska ha fingret och en spark i röven så hårt att man kan kittla halsmandlarna med tårna!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

pyromanen
2013-10-06 12:09
#5

Börja med att inte identifiera dig själv som "nån på botten". Oschyssta mobbare har gjort saker som är menade att trycka ner dig på botten. om du själv ser dig som hörande till därnere då har de ju lyckats. Bestäm dig för att du hör till på mitten. Se dig själv som en på mitten. Från o med nu.

Gur4m1
2013-10-06 12:55
#6

Mobbare är oftast människor som själva inte mår speciellt bra, har kassa värderingar och inte alltid lyckas speciellt bra när skolan slutar- du kna trösta dig lite med det kanske? :) Sen har ud fått jättebra svar i tråden. Sluta identifiera dig själv utifrån andras syn- börja deifniera dig själv som den människa ud är, förmodligen mycket bättre än det du fått sagt under din grundskoletid. Sen kan jag säga att det blir bättre med åldern- de omkring en blir mognare och bättre, men även du själv kommer till flera insikter och kommer att stärkas när du lyckas ta dig igenom olika händelser.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Sweelin
2013-10-06 19:38
#7

aftonbladet så har det precis varit en granskning om mobbning i skolan.

Jag själv var kamratstödjare (lärde mig om mobbning och att barn kunde komma till mig och få hjälp, jag skulle hålla extra koll på raster, osv.) från 4:an till 9:an. 

Mobbare mobbar för alla slags anledningar… Kanske att en tjej ser dig som ett hot för att du har längre hår? Och sedan börjar mobba dig och folk hakar på. 

Människor följer mobben som någon slags instinkt även fast personen i fråga inte har gjort ett dyft! Se bara på Hitler och hur långt han kom! Även fast att döda judar och andra människor är helt stört.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

MissCassandra
2013-10-06 20:54
#8

7 - Handlar inte om avundsjuka om det var det du syftade på det om hår Faktiskt har jag kort hår tyvärr, det vill inte bli långt, det går inte, sparar o sparar i flera år men växer ingenting knappt…. Trots att det är jätte tjockt

Sweelin
2013-10-06 21:39
#9

#8 Det jag menade är att det oftast inte handlar om att det är något fel på dig utan att dom på något sätt ser det som fel som att du kanske gillar att spela tennis på helgerna istället för att gå ut på fester. Sådana saker. Man ska inte vara så jäkla mainstream enligt mig och det brukar jag också säga om dom ifrågasätter mina val/levnadssätt.

Jag har också kort hår men väldigt tunt så jag kan inte ha långt utan att det går av i stort sätt 

Vad är det dom stör sig på gällande dig? För ingen ska lägga sig i ditt liv och hur det ser ut, gör och dina val i livet! Dom får ta och skaffa sig en hobby istället

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Gur4m1
2013-10-06 21:54
#10

#9 det du beskriver är så sant, folk tror alltid att det bara är när man avviker EXTREMT som man blir mobbad- men den som mobbar behöver bara en anledning och det kan vara ungefär vad som hält. Det är vad jag menar med att mobbaren ofta själv inte mår bra, för ärligt- en mobbare får ju detta tänk någonstans ifrån? Hemifrån, från ett syskon osv. Kanke har massor med frustration/ilska som måste ut och sedna hakar andra på- och mobboffret, om det blir långvarig mobbing anpassar sig ju. Min skola hade "skolkompis" men vad hjälpte det mig? Jag var så nedtryckt, inte vågade jag gå fram och prata med en äldre- som alla "coola" satt runt-  för s var det, attentionhoror och "De tär så synd om mig- men jag är dne som trackasserar precis alla i min omgivning" som alltid hängde runt våra "kompis i skolan". Vi som mådde skit och var nedtryckta så vi fick sitta på toaletterna på rasterna hade ingen som helst nytta av dessa "kompisar i skolan". För när man är på botten är det nästan otänkbart att be om hjälp, ännu mindre från någon som faktiskt är poulär och vars uppmärksamhet är eftertraktad (lärare, medhjälpare, äldre).

Jag mins bara att de som mobbades var de som hängde med dessa, och det sög. Idag ser det förmodligen bättre ut, hoppas jag.

TS: Det är sak samma angående ditt hår- det handlar om vad somhelst- det kna handla om att du avviker på något sätt och de helt enkelt stör sig på att du VÅGAR/ÄR det.

Jag trodde att om jag gör något bra så kommer folk att gilla mig- jag vann en stor tävling- men då fick jag höra att jag säkert fuskat, att jag tränat hårdare än motståndarna och yada yada. Har man dessa människor kring sig- vad du än gör så blir det inte rätt. Det är därför du inte blir mobbad nu- men de du lämnade bakom dig fortsätter försöka trycka ner dig (För det får dem själva att må bättre).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sweelin
2013-10-06 22:29
#11

Min pojkvän har en tjejkompis som blir trakasserad för att det har gått ett rykte om henne att hon är lesbisk från sin f.d bästis då hon flätade en annan tjejs hår och hon är väl 17 tror jag. Medans mobbarna kysser varandra på fester liksom (tjejer). Det går liksom inte riktigt ihop då hon även har pojkvän.

Man måste ta ut ilska på något och ibland blir det en oskyldig person som bara råkar vara där vid fel tillfälle helt enkelt. 

Jag tycker du ska samla ihop bevis och anmäla då dom fortsätter via internet. 

När en kille skrev "j*vla h*ra" och sånt till mig sådå gjorde jag en skärmdump och lade upp det som en bild och taggade honom. Det slutade med att alla mina släktingar och de äldre sa åt mig att anmäla vilket jag gjorde. Dock lades det ned men det är en principsak :) Han skrev aldrig mer.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Upp till toppen
Annons: