Annons:
Etikettfamilj
Läst 3076 ggr
[elmaek]
2013-10-07 22:09

Splittrad familj

Hur tusan lär man sig leva med att hela ens familj håller på att splittras och man kan inte göra nåt åt det?

Förlorade familj + släktingar på över 15 personer pga väldigt privata skäl för över 10 år sedan. Fler personer bara försvann med tiden och kvar har jag 2 familjemedlemmar som håller på att försvinna dom med sakta men säkert (tjafs mellan dom som splittrar oss alla). Hur det blir mellan mig och dom vet jag inte.. det är så infekterat att jag blir galen. Jag kan bara se på, det är allt liksom.

Hur accepterar man det hela? De 2 var dom som betydde mest för mig av alla. Nu är allt åt fanders och jag kan inte ens göra nåt åt det då det är mellan dom två och konsekvenserna blir att jag hamnar i mitten och bara kan se på och drabbas jag med utan vilja.

Hatar att skriva ut sånt här privat men nu behöver jag råd och stöd hur jag ska kunna leva med det. Det gör liksom rätt så ont och tårarna finns där varje dag.. på jobbet, på vägen till jobbet, på vägen från jobbet osv osv.

Annons:
Intehärutandär
2013-10-08 11:52
#1

Jag vet inte riktigt vad jag ska trösta med, mer än att jag vet hur det är. 

Vi har splittringar i vår familj med (mormors barn). En del pga vissa är rena idioter helt enkelt, annat för ren tjurskallighet och nonsens. 

Jag tvingades stå och kolla på bakom min mor för husfridens skull, men då jag brutit med henne - så har jag tagit upp kontakten med en moster + barn t ex. För deras bråk, har inte med mig och mina åsikter att göra. Jag och moster har pratat igenom saker som kunde gjorts annorlunda - och vem som ska ta på sig vad osv. Det är okej nu. 

Den sorg jag kan ha är att jag och dem kusinerna växte upp som syskon till jag var 15-16 år. Medans min sons tremänningar inte ens känner varandra och han har runt 10 st. Och de barnen känner inte mig. Men det ska det bli ändring på nu. 

Då man känner att man måste stå på någon sida för husfridens skull, som mig - så är det jobbigt. Men en ren befrielse då man får tänka och tycka som man själv vill.

[elmaek]
2013-10-09 20:22
#2

Tack :)

Upp till toppen
Annons: