Annons:
Etikettkänslor
Läst 3050 ggr
Eywa
10/11/13, 8:27 PM

Det är sjukt! Kan inte släppa henne!

Det är något allvarligt fel på mig..

För lite över en månad sedan började en tjej skriva till mig. Jag vet vem hon är sedan innan eftersom en gammal vän har haft någon typ av kk-relation med henne, vi har dock aldrig träffats för hon bor 70 mil från mig men vi är båda med i en grupp på facebook där det inte är ovanligt att man söker vänner, ragg eller relationer även om gruppen inte i huvudsak handlar om det.

Iallafall så skrev jag ut min Kik för att jag hade tråkigt och då skrev hon. Jag har alltid tyckt att hon är snygg… Vi klickade direkt och pratade på kik/sms hela dagarna i en vecka. Sen pratade vi i telefon och efter det så hörde hon inte av sig lika mycket längre.. Vet inte om jag sa/gjorde något galet men jag tror inte det.. Men strunt samma.. Vi har iallafall fortsatt prata lite men det blir mindre och mindre.. Men hon gillar nästan allt jag lägger upp på FB och nästan alla mina bilder på instagram..

Det värsta är att jag blev totalt jävla nerkärad, på bara en vecka! Och vi har aldrig träffats.. Men hon är perfekt och vi har samma värderingar och intressen (vilket är ovanligt eftersom jag har ganska udda värderingar och intressen)!

Det känns som att jag aldrig kommer hitta någon som passar SÅ BRA ihop med mig.. Och hon har själv nämnt att hon ville flytta, men hon vet bara inte vart.. Så jag hoppades verkligen på att det skulle kunna bli något till slut och att hon kanske kunde flytta till samma stad som jag.. Men hon verkar ju inte vilja prata så mycket mer med mig..

Men jag kan verkligen inte släppa henne! Jag får ont i magen varje gång hon lägger upp något nytt på FB eller gillar något jag skriver.. Hjärtat hoppar till och det gör ont i magen och jag blir oerhört ledsen över att hon inte hör av sig till mig… Hur sjutton släpper man den perfekta kvinnan?

Annons:
PennyScarlett
10/11/13, 10:38 PM
#1

"Hur släpper man den perfekta kvinnan?" 

Det gör man inte! :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Gur4m1
10/12/13, 7:31 AM
#2

Fast nu verkar väl den perfekta kvinnan ha släppt TS. Så jag skulle säga att… ge det tid. Sen är det alltid svårare att släppa folk man bara "nästan" fått, aldrig riktigt fått på riktigt och sen kanske gjort slut för att ja---ingen är perfekt lixom.

Mött många som hakat upp sig på sina ex eller flammor- satta på piedestal, för de är ju helt perfekta. Eftersom man aldrig hunnit bli SÅRAD ordentligt av dem, om och om igen, inte blivit dumpad, bedragen eller sviken. Inte hört dem prutta vid matbordet eller fått plocka undan deras trosor och sura sockar från soffan osv. Du vet, sånt där som gör en person mindre perfekt och mer till en människa. Planeten är full med människor.

När man fått vara med någon så tycker jag peronsligen att denna perosn snabbt far ut ur systemet när man fattat läget. Även jag, när jag tänker tillbaka, minns och håller det mer kärt- alla de där relationerna som aldrig blev något. "Han som kom undan" osv, genom åren, är de jag mins, inte alla män som jag tillät svika mig och göra mig besviken (som till en början såklart också var perfekta, men ingen är som sagt perfekt).

Låter otroligt cynisk, men jag tycker att alla har skavanker och i relationer lär man sig att acceptera dem, leva med dem- eller inte. Och det är oftast skavankerna och irritationsmomenten som gör det så mycket lättare att släppa, även om man är den som blir dumpad och skulle vilja fortsätta relationen. En person man aldrig haft en riktig relation med har aldrig visat dessa sidor och därmed sitter du nu där…trånar efter den perfekta kvinnan (som förmodligen inte finns).

Sen ska du inte tänka vad DU gjort för fel, hon släppte dig- hon har säkert sina anledningar. Men sitt inte och tänk på att det är på grund av något du sa eller gjort fel, för då är hon väl ändå inte så perfekt och rätt för dig till att börja med- vem "släpper" bara någon,utan att prata om det? För ett missförstånd eller att man råkat säga något på fel sätt?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: