Annons:
Etikettdejting
Läst 8960 ggr
MissAnonym
2013-10-14 15:27

Våga träffa kille.

Hejsan… Jag är inte van vid att träffa killar men nu är det så att jag ska göra just det. I våras träffade jag en kille jag pratat med länge över nätet (vilket senare sket sig totalt, mycket pga mig och min osäkerhet). Hade tänkt vara singel nu men plötsligt dök det upp en ny kille. Vi har bara pratat över nätet i 2 veckor, känns dock som mycket mer. Vi ska träffas imorgon men ja.. Jag är så SJUKT osäker. Jag försöker tänka att det inte gör så mycket om det går dåligt, för varje kille jag träffar är ett steg närmare ett förhållande. Med tanke på att man får mer erfarenhet och mod efter varje ny upplevelse, hänger ni med?

Är rätt blyg och vill inte vara stel :/ Blir så lätt stel och tyst istället för, som jag är egentligen, glad, pratig, skrattig, gosig osv. Det är just första tiden jag inte kan visa mitt rätta jag. Men sen släpper ju allt.

Vad ska vi prata om? Bra frågor? Hur gör jag för att slippa negativa tankar såsom "undrar om han tycker jag är ful" och så vidare? Vill kunna fokusera på honom och vår konversation och inte gå in i mig själv och klanka ner på mig :/ Några snabba tips sådär? Upplever att jag spänner mig SOM FAAN i såna situationer… Hur ska man försöka slappna av?

Annons:
Sjöstjärna
2013-10-14 15:43
#1

Tänk dig att det är en anställningsintervju och att det är du som ska anställa. Istället för att fokusera på dig själv så fokusera på honom, gillar du hans utseende, är han trevlig, uppför han sig bra, är han lagom lång, har han någon dålig vana, verkar han nervös? Tänk dig att det är du som ska avgöra om han är bra nog åt dig och om han passar dig, att de tär han som måste visa framfötterna för att du ska bli intresserad. Är du tillräckligt upptagen med att analysera honom så har du inte tid att vara nervös själv.😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Gur4m1
2013-10-14 15:50
#2

Håller med #1, det är ju itne bara du som ska "duga". Sen måste inte förta träffne klicka helt, du kan alltid förklara att du blir såhär när du är lite nervös innan du är helt bekväm med honom. Jag är likadan om dig nämligen, eller så blir jag åt andra hållet- käften går stup i ett och kan säga att en översprallig, nervös tjej är minst lika avskrämmande som en blyg och tyst tjej.

förbered inga frågor, ta sådant spontant. Man pratar allmänt, prataom sådant du känner starkt för. Sulle kanske undvika ämnen som politik och religion om det inte är något du känner EXTREMt starkt för och nte alls kan dejta någon som inte tänker/känner som dig.

Film är ju oftast ett ämne, eller musik. Beror ju helt på va för intryck han ger dig och vad han berättar för dig. Ni är kanske båda två sådana som tränar eller han kanske har någon intresse som du blir nyfiken på?

Jag tycker du tänke rHELT rätt.- Även om det här inte leder till en relation så är det en nyttig erfarenhet på vägen dit! You go girl! (nu utgår jag från att du är tjej utifrån ditt nick).

Att vara nervös är bara ett gott tecken och känns det rätt så kommer det att bli bra. Följ magkänslan. Det måste inte gå så fort att han måste börja älska dig och bli din pojkvän första gången ni ses så det där blir nog jättebra om ni är kompatibla :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Josse5233
2013-10-14 19:38
#3

De andra har gett dig toppen bra tips så jag önskar dig bara lycka till! :)

Ha en trevlig dag! 

[silkesnosen]
2013-10-15 06:42
#4

Tänk på att träffas på ett ställe med en del folk, så att du inte utsätter sig för risker. Sedan kan det vara bra att göra ngn typ av aktivitet tillsammans, så att samtalsämnena kommer naturligt:) Lycka till!

Upp till toppen
Annons: