Annons:
Etikettförhållande
Läst 6389 ggr
OlgaMaria
2013-10-16 10:22

Kärlekens fem språk

Vi tog upp det i en annan tråd men tänkte tipsa så här också, dels om boken, och dels om det här testet där du kan testa ditt kärleksspråk. Vad fick du för resultat, tror du det stämmer?

Jag gjorde testet för kanske 10 år sen första gången och sen dess har det ändrats för mig, vilket jag tror kan vara naturligt. Nu fick jag det här resultatet:

1. Ord av uppmuntran

2. Fysisk beröring

3. Tjänster

4 och 5. Kvalitetstid och Gåvor

Jag tycker det stämmer bra för mig. Egentligen konstigt att Tid hamnat i botten (det har legat i topp förut) men jag tror det beror på att vi har det så himla hektiskt och att min man faktiskt är bra på att ge mig tid ändå när vi har möjlighet, plus att jag är sjuk och inte orkar med så mycket aktiviteter. Nu är det de andra sakerna jag längtar efter och behöver mer.

Sen är det ju roligt att be sin partner göra testet, och sen fråga sig själv om man är bra på att tala hens kärleksspråk. =)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
silversol35
2013-10-16 10:52
#1

Kul test!

Mitt resultat blev:

1: Kvalitetstid

2: Uppmuntrande ord

3: Tjänster och fysisk beröring

4: Gåvor

OlgaMaria
2013-10-16 11:03
#2

#1 Tycker du det stämmer? =)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

silversol35
2013-10-16 11:05
#3

#2 Ja jag tycker det stämmer rätt bra. har inget förhållande just nu men det stämmer med vad jag värderar som viktigt. 🙂

[MikeW]
2013-10-16 13:23
#4

1: Kvalitetstid 

2: Fysisk beröring

3: Uppmuntrande ord

4: Tjänster

5: Få gåvor

Min "score"
kvalitetstid - 10
Fysisk beröring - 9
Uppmuntrande ord - 8
Tjänster - 2
Gåvor - 1

ramm5tein_
2013-10-16 13:31
#5

Nu var man ju tvungen att välja antingen gift eller singel, men jag är i ett förhållande så valde gift!

För mig blev det:
1. Fysisk beröring 9p
2. Kvalitetstid och uppmuntrande ord 7p var
3. Tjänster 6p
4. Gåvor 1p

Stämde in hur bra som helst. På pricken 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Jojaton
2013-10-16 14:44
#6

1. Fysisk beröring 10p

2. Kvalitetstid 9p

3. Uppmuntrande ord 7p

4. Tjänster 4p

5. Gåvor 0p

Det stämmer, kanske inte att jag inte bryr mig om gåvor över huvud taget, men ordningen stämmer på pricken med mig!

Johanna - Instagram

Annons:
[TheMiko]
2013-10-17 01:13
#7

Mina poäng blev så här. Samtidigt tyckte jag det blev svårt eftersom jag inte saknar tex hjälp hemma då vi gör så gott som allt ihop. Han tvättar och diskar mer än mig jag jobbar och det gör inte han.

9 Words of Affirmation
8 Quality Time
5 Receiving Gifts
1 Acts of Service
7 Physical Touch

obstitant
2013-10-17 09:31
#8

Mina poäng låg fullständigt jämnt fördelade över alla grupper. Delvis tror jag det beror på hur frågorna var formulerade, delvis på hur man tolkar dem. Står det t.ex. "jag önskar att min man skulle göra x oftare" kan det ju vara så att han redan gör x mycket, och att jag uppskattar det och tycker det är viktigt, men att han inte behöver göra det mer än han redan gör.

OlgaMaria
2013-10-17 09:42
#9

Ja, man ska nog inte tänka så mycket på vad ens partner gör, utan bara på vad man själv uppskattar mest av de två alternativen. Gör testet igen om du vill. Sen kan det ju vara så att det inte är så stor skillnad på vilket "språk" som är viktigast för en.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gur4m1
2013-10-17 11:13
#10

9 Receiving Gifts
9 Words of Affirmation

Delad tredjeplats typ:

Quality Time
Acts of Service
Physical Touch

Tror det är ganska korrekt och jag har tvärt om mot för min pojkvän, som är mer fysisk och en som gärna ger tjänster. Att jag hellre föredrar gåvor och ord är kanske också lite jus tädrför, jag får redan så mycke fysisk kontakt, tid och tjänster så det är ingenting jag känner att jag saknar. Svårt att veta om det påverkar, men mina poäng stämmer iofs bra överrens med vad jag även saknat i andra relationer.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Jespersen
2013-10-20 11:16
#11

Fysisk beröring - 12p

Kvalitetstid - 7p

Uppmuntrande ord - 6p

Tjänster - 5p

Gåvor - 0p

Stämmer bra tycker jag, beröring och att vilja göra saker med mig är mycket viktigare än gåvor och tjänster, även om jag såklart blir glad om han hjälper till hemma. Men det kan kanske vara för att jag tycker att jag får lite för lite av både beröring och kvalitetstid, frågorna är ju upplagda lite så att man väljer det man tycker att man får för lite av.. 

Men jag tror att jag hade fått samma resultat även om jag hade vart nöjd, för jag hade inte velat byta ut det mot något annat.

Gur4m1
2013-10-20 11:49
#12

Som det såtr på beskrivningarna- gåvor är ju inte materialet i sig som gör en glad- utan tanken bakom, så gåvor kunde nästan lika gärna vara "uppmärksamhet", meden sak visar man att man tänkt/tänker på någon och faktiskt lyssnat och är medveten om den personen (svårt att ge en tänkvärd gåva om man inte lyssnat på sin partner. JAg tog up detta med min partner och jag är också en sådan som GER mycket gåvor, jag kan gå i en butik eller på en äng och tänka på min partner eller nära och kära och binde dem en krans, köpa en chokladbit som jag vet är deras favorit osv. Därför låg den väldigt långt ner på hans lista- för han får redan de biten uppfylld till bredden :D

Så det handlar ju inte om att få en bil, smycken eller så. Själv låg fysisk kontakt väldgt långt ner, eftersom jag får massor med sådant av min pojkvän. det känns inte så viktigt för mig, jag saknar det inte.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

isafisa
2013-10-21 16:01
#13

Kvalitetstid och Fysisk beröring 9 p var.
Gåvor 5p
Uppmuntrande ord 4 p
Tjänster 3p

Ordningen stämmer bra in på mig, känner igen mina två främsta språk väldigt väl ;) Kan nog uppfattas som klängig i vissa fall… Ska bli kul att se vad killens resultat blir :D

Annons:
Clementinbarn
2013-10-24 00:55
#14

8Quality Time 7Physical Touch 6Words of Affirmation 5Receiving Gifts 4Acts of Service Stämmer in bra på mig skulle jag vilja säga :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Upp till toppen
Annons: