Annons:
Etikettsex
Läst 7177 ggr
teardrops
2013-10-18 10:21

Känsligt underliv?

Är det fel på mig? På min kropp? Om min kille för in ett finger i mitt underliv utan förspel/upphetsning innan så gör det ont.Är det normalt att det gör ont/är obehagligt? Vet inte om jag har svamp just nu,eller om det bara är så ändå.Hur känsliga är ni andra?

Annons:
Honestyisdead
2013-10-18 10:26
#1

Det är inte konstigt att det gör ont om du är torr. Varför tror du att det kan vara svamp? Kliar det? Flytningar?

ChristineL
2013-10-18 10:28
#2

Inte ett dugg konstigt! Säg åt han att du inte vill ha det så!

teardrops
2013-10-18 10:35
#3

Ja alltså han testade inte nu,jag sa nej för att jag vet att det gör ont,vissa kan man säkert få upphetsade genom att gå rätt på men på mig går det inte.inte nu iaf.Jag har problem med upprepade svampinfektioner och har haft det i månader ibland.På mig kliar det inte,det svider känns obehagligt/ont och kan skava när jag har sex.Jag skulle behöva ta mig till kvinnokliniken oftare men pengarna finns liksom inte. Jag undrade mest om man kan föra in ett finger på tjejer som är problemfria utan att det gör ont.

ChristineL
2013-10-18 10:37
#4

#3 - Visst finns det dom som man kan gå rätt på bara, men för många krävs det att man är våt och upphetsad för att det inte ska göra ont.

teardrops
2013-10-18 10:38
#5

Men då är det kanske inte så ovanligt att vara känslig då.känner mig som ett ufo ibland.

teardrops
2013-10-18 10:40
#6

#4 okej,

Annons:
Honestyisdead
2013-10-18 10:40
#7

3 hur behandlar du svampen? Många behöver vara upphetsade för att det inte ska göra ont. Men har du dessutom svamp gör det säkert mer ont.

Gur4m1
2013-10-18 11:22
#8

Låte rju som svamp, haft samma problem men för mig är problemen nsätan värre _efter_ sexet, när man ska t.ex pissa. Tog rätt lång tid innan jag fattade att "nej, de tär nte urinvägsinfektion jag får 3-4 gånger i månaden": De blev rätt less på mig på vårdcentralen ett tag ;

Jag slutade bland annat att raka mitt underliv och upplever att det gjort underverk "inne i" men håret drar och skaver däremot <_<

En gång gjorde det JÄTTEJÄTTEont när jag själv försökte få in ett finger (skulle sätta i en tampong). Då hade jag fått en infektion i underlivet. Men sånt gör verkligen superont och det är nog inte det om du gått omkring med det så länge och kommer i vågor.

Besök en gynekologoch prata om hur du ska göra för att förbättra miljön i dit tunderliv så svampen inte vill bo där :)

Hur gör du med dina underkläder, sängkläder, handddukar osv? Tänker  då det är återkommande- kan sporer finnas kvar i underkläder osv och "återinfektera" underlivet? Vet inte hur sånt där fungerar för jag har bara haft svamp en gång (vad jag vet om).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[silkesnosen]
2013-10-18 11:58
#9

Du kan ha fått lite sköra slemhinnor av upprepade svampinfektioner. Jag är själv superkänslig och det beror på när i månaden om man kan föra in ett finger. Om sex fungerar när du är upphetsad och du i övrigt inte har problem, så strunta i det. Om du har återkommande infektioner så kan du se över din kost, då min upplevelse är att allt för mkt snabba kolhydrater sätter fart på eländet. Se även till att använda ngn typ av ex. vis olja vid sex. Det är givetvis viktigt att du har en bra "gynkontakt" också.

teardrops
2013-10-18 18:13
#10

Jag har blivit behandlad bland annat en eller två mån mot svamp med tabletter varje dag.men så fort jag slutade med dom kom det tillbaka efter 3-4 veckor. Sen fick jag behandling med en tablett var 14 dag i tre månader men kort efter att jag slutade kändes det som det var tillbaka igen efter det har jag fått 1-2 engångsdoser i tablettform.jag kan aldrig använda syntetiska matreal på underkroppen,kan inte bada på badhus osv för då är svampen där direkt. Äter inte så mkt kolhydrater el godis särskilt ofta.sover utan trosor,ska försöka köpa fler vita trosor eftersom det är bättre att vara utan färgämnen.jag har haft problem med svamp sen jag var 15 men senaste 1,5 året har det varit väldigt mycket.

Honestyisdead
2013-10-18 18:22
#11

Menar du vagiatorier eller tabletter man sväljer?

teardrops
2013-10-18 18:57
#12

Tabletter man sväljer,dom andra ska tydligen inte vara bra att använda upprepade gånger.

[silkesnosen]
2013-10-18 20:07
#13

Jag fattar att det är tufft, har själv en sabla resa…. Dina återkommande svampinfektioner kan bero på känsliga slemhinnor och då kan du bli behandlad med östrogen. Ett annat råd jag kan ge är att äta exempelvis Femiflor (Finns på apotek) från några dagar innan mensen till några dagar efter, då det är då man oftast drabbas. Det har med hormoner att göra. Jag äter främst GI-mat och var tredje månad får jag ta en svampmedecin, men det är ju ändå ngt man kan leva med. Jag använder främst bomullsbyxor och alltid bomullstrosor.

Annons:
OlgaMaria
2013-10-19 10:56
#14

Finns en grupp på Facebook som heter Läka Naturligt. Där kan du få massor med tips om hur du ska komma till rätta med svampen. Den finns ju för övrigt i kroppen och det är bara när det är ordentlig överväxt som det märks i underlivet. Även under bra perioder så ligger den där och lurar. Du behöver komma åt den ordentligt. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[silkesnosen]
2013-10-19 11:11
#15

#14 Ja precis den tillhör den naturliga floran, men av olika anledningar så växer den ibland till…

[Gladamarsvin]
2013-10-22 11:20
#16

De är normalt du är inte våt och då gör de ont vill ni de och du inte är våt så kan ni testa glidkräm🙂

obstitant
2013-10-22 11:58
#17

#16 Fast det handlar ju inte bara om lubrikation utan även att när man är upphetsad och vävnaden runt slidan blodfylls så öppnas den upp och blir längre och större. I "normaltillstånd" är den liksom ihopfallen. Så glidmedel löser inte alla problem.

Obs att detta inte är riktat bara till #16, det är ännu en sorgligt dåligt spridd kunskap om det kvinnliga könet. Kvinnligt stånd, hur stor klitorisstrukturen egentligen är, osv - lite av en käpphäst jag har! 😇

Upp till toppen
Annons: