Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2336 ggr
Individuell
10/22/13, 10:16 PM

När flyttade ni ihop?

Syftar nu enbart på förhållanden! Motivera varför det blev tidigt, sent eller precis som du tänkt dig. Om du ångrat att det blev så tidigt, så sent eller annat.

Annons:
ramm5tein_
10/22/13, 10:22 PM
#1

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i snart 5 månader. Bor två minuter ifrån varandra och lever praktiskt taget tillsammans som det är… Äter i princip alla måltider tillsammans, köper mat ihop. Sover ensamma kanske 2 nätter i veckan.

Det är svårt det där. Jag har varit sambo en gång tidigare men då i en relation som verkligen inte var bra, det är lite därför jag tvekar till och från, pga allt tjaffs som blev med hushållssysslor etc med mitt ex. Men å andra sidan älskar jag verkligen att vara med min partner så gott som jämt (man får ju se till att få privatliv fastän man bor ihop), så antar att vi flyttar ihop inom ett halvår i alla fall 🙂

Som de två studenterna vi är sparar vi rejäla pengar på att dela en hyra på 3.300 + el, bredband och sånt, istället för att betala varsitt på den summan! Det är väldigt lockande. Sedan har jag en mycket större etta än honom som man lätt kan privatisera i sina hörn.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

missporcelain
10/22/13, 10:22 PM
#2

Än så länge bor min kille kvar hos sina föräldrar, han är 19 och jag är 18 och har egen lägenhet. Jag vill jättegärna att vi ska bo ihop, men han är inte redo för det ansvaret och vi har inte ekonomin till det för tillfället. Men efter snart 5 år ihop börjar det närma sig :)

tlover
10/22/13, 10:23 PM
#3

svarade 4 månader eller mer, det är lite svårt att veta, jag flyttade nästan in hos min man (då pojkvän) efter ca en vecka men min lägenhet tömdes inte förrens efter ca 6 månader.

Jag ångrar det inte alls.

l'm back

ramm5tein_
10/22/13, 10:27 PM
#4

#3 Oj, ca en vecka! Jag själv kan inte tänka mig att jag skulle känna mig så säker på ett förhållandes varighet och trygghet efter så kort tid. Man har ju rent logiskt inte hunnit lära känna varandra väl alls om man inte känner varandra sedan innan man gått in i förhållandet.

Kul att det funkar i alla fall. Men väldigt snabba ryck låter det som i mina öron 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Azeman86
10/22/13, 10:45 PM
#5

Jag svarade på 4 månader eller mer, är lite osäker på vad jag skulle välja. Men asch… :)

Med min första sambo flyttade jag in ganska snabbt, pga lite olika saker som hände,  bland annat att jag blev hemlös och var då tvungen att flytta till honom och jag var kvar hos honom i 3 år tror jag (-04 till -07). Förhållandet var inte så värsta bra heller, och det var lite destruktivt eller vad man ska säga. Och han fick stå ut med en del skit ifrån mig (då jag långt ifrån mådde bra), plus lite saker som hände så jag tappade tilliten för honom och ja, vi gled ifrån varann.

Men nu gör jag en ny chansning! Nu ska jag flytta ihop (typ) med en ny snubbe (flera år senare), lite snabbt här med kanske. Vi träffades först genom internet rätt så tidigt/mitten i våras tror jag, och försommar typ början utav juni tror jag så började vi träffas, han var upp till mig flera gånger om under sommaren (jag hade själv ingen ekonomi för att ta mig någonstans - men till sist lyckades jag ta mig ner hem till honom med). Fast det är en bra bit emellan honom och mig, jag i Bollnäs och han i Åtvidaberg (dyyyra resor). 

Vi blev mera "bestämt" tillsammans 8 aug, men vi var nog tillsammans långt innan det (antagligen redan från första gången han var upp, då det var lite speciellt då).

På fredag kommer han upp (efter att vi inte ha setts på lite över en månad) och på måndag följer jag, mina katter och en del utav mina saker ner och ska test bo lite som sambos. Väldigt snabbt kanske, men det är så dyrt att åka emellan, jag tycker också att det är hemskt jobbigt med denna distans, det känns också som ett perfekt tillfälle och läge att göra det nu - pga lite olika saker. Men det mesta utav mina saker plus min lgh kommer att vara kvar ett bra tag till, ut i fall att. Eftersom att jag är lite rädd för att det ska bli som sist när jag levde som sambo och jag vill ändå inte förhasta mig helt och hållet. :) Men förhoppningsvis så går allt bra, då han är lite speciell och att det känns väldigt bra. Och man är ju lite spänd och nervös med, det är ju en liten bit hemifrån med. Och sen så att vi kommer att komma varann allt närmare med, och detta är ju också min första mera seriösa förhållande sen förra sambon. :)

Ketang
10/22/13, 10:51 PM
#6

Jag och min man bodde grannar när vi träffades. Så han bodde mer eller mindre hos mig redan från första veckan. Men hade kvar sin lägenhet några månader för att först hitta ett nytt hem till sin katt, jag hade hund. Så när hans föräldrar tog hand om katten så flyttade han in "på riktigt". Nu har vi varit tillsammans i 10år, varit gifta i 5år och har två barn och villa.

Ångrar mig inte en sekund! ❤️

Annons:
Honestyisdead
10/22/13, 11:12 PM
#7

Vi hade varot tillsammans ganska precis 1,5 år när vi blev sambor. Lagom. Innan dess spenderade vi helgerrna tillsammans och någondag i veckorna. Flyttade till ny lägenhet så det blev vårt :)

Anna4077
10/23/13, 2:08 AM
#8

Vi flyttade ihop, hemifrån dessutom, efter 3 månader tillsammans. Det var inte riktigt planen. Han fick fast jobb och sa att han ville flytta när han fick fast. Sen sa jag till honom att om han ville vara med mig så var det på riktigt, all in liksom. Jag ville inte fjanta omkring eller något längre. Sen ringde han mig och sa att han hittat lägenhet och undrade om jag kunde ringa dom. Plötsligt tömde vi våra barndoms rum och flyttade ihop. Tanken va väl att han skulle flytta, jag hade ingen inkomst men han ville inte flytta utan mig utan ville vara med mig. Det kändes bara rätt och liksom bara blev så. Nu har vi bott ihop i över 3år och har precis skaffat en liten tax valp tillsammans. Köpte husvagn i somras. Pratar på barn. Visst gick det fort men det kändes liksom rätt. Normalt hade jag aldrig gått så fort men ja. Det blev bara så. Kändes naturligt.

Anna och taxen Max

[rumelle]
10/23/13, 5:04 AM
#9

Jag svarade "vill bara läsa" eftersom mitt alternativ inte fanns med. Vi flyttade ihop efter 6 år. Vi skulle dock ha gjort det bra mycket tidigare om vi haft möjlihet till det.

Gur4m1
10/23/13, 5:32 AM
#10

Tog alt "efter 6 månader" men tog då mitt senaste samboskap som exempel- såg först efteråt att "särbo" fanns som alternativ- vilket jag och min nuvarande är. Vi har varit tillsammans i snart 6 år, känns bättre att kalla sig för särbo då än "min pojkvän" (känns så futtigt när man är vuxen och hängt ihop i flera år att kalla varandra för pojkvän när man är så mycket mer egentligen).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[WickedAlly]
10/23/13, 8:03 AM
#11

Jag flyttade mer eller mindre in oss honom samma dag som vi blev tillsammans, bodde 43 mil från varandra och ingen orkade åka fram och tillbaka. Vi har känt varandra i tolv år, var "ihop" när vi var 12-13 år och var rätt nära vänner. Sen gick det flera år då vi varken sågs eller pratade, sen åkte jag lite spontant hem till honom och här är jag kvar. Sa upp och tömde min lägenhet månaden efter att jag åkte hit men adressen ändrade jag tidigare. 

Gick väldigt fort men det känns fortfarande helt rätt.

jossa5
10/23/13, 8:45 AM
#12

Efter ett år så flyttade jag in tillfälligt hos min sambo. Var tvungen att säga upp min lägenhet då den blev för dyr, och hittade ingen bättre under uppsägningstiden. Fick flytta in hos sambon, och sen har det blivit permanent. :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

oh-la
10/23/13, 8:49 AM
#13

efter ungefär ett år. vi flyttade från föräldrahemmen in till gemensamt boende.

Annons:
ChristineL
10/23/13, 8:55 AM
#14

Ett år lite drygt, betydligt tidigare än vad jag hade tänkt. Men han blev varslad från sitt jobb när vi varit tillsammans fyra månader och för att få ett nytt jobb var han tvungen att flytta till sthlm eller gbg så vi fick ganska snabbt bestämma hur vår framtid skulle se ut ;)

Nu sitter vi här, fem år senare, gifta, radhus och en liten dotter :)

tlover
10/23/13, 9:14 AM
#15

#4 jag hade ju somsagt kvar min lägenhet längre, den bara användes i princip aldrig 😊

Men det var ju altså inte så jätteosäkert och vi visste ganska snabbt (inom ½ år i alla fall) att vi skulle levar våra liv tillsammans.

l'm back

fruktgumman
10/23/13, 9:38 AM
#16

Vi flyttade ihop "på papperet" efter 4 månader men vi träffades i princip varje dag redan från dag 1 och sov hos varandra nästan varje natt eftersom vi bodde bara ett par km ifrån varandra och ändå ville vara tillsammans, men det var efter 4 månader jag sa upp hyreskontraktet på min lägenhet.

För snabbt tyckte många men det har ju hållit så jag ångrar inget

[Aquelegia]
10/23/13, 10:57 AM
#17

Hade önskat man kunde haft lite fler alternativ i början men vi hade inte så mycket val. Yttre omständigheter gjorde att vi bara såg ett val, flytta ihop i eget. Något år efter kände vi oss båda kvävda, trots att vi bodde i en 3a.

Nu flyttar vi ihop i en 2a och båda ser fram emot mindre.

Vi tyckte vi flyttade ihop för tidigt ett tag. Men det var inte tiden som var problemet utan oviljan att kompromissa och mötas halvvägs. Då kan man flytta ihop hur sent som helst och aldrig trivas. Nu har vi bott ihop i eget i 4 år och ingen utav oss kan tänka sig att inte bo ihop. Det bästa som finns😍

citytjejen
10/23/13, 11:05 AM
#18

Vi fllyttade ihop efter fem månader. Fast redan från dag ett så sov vi tillsammans varje natt hos mig eller hos honom. Men sen så sålde jag min lägenhet och flyttade in hos honom. Vi har varit ihop i två år nu (och gifta i drygt ett år).

Har inte ångrat mig en sekund, vi trivs bra ihop och allt flyter på jättebra!

/Christina

Vyer
10/23/13, 3:30 PM
#19

Lite mer än ett år hade vi varit ihop. Vi hade distansförhållande, jag skulle börja plugga i närheten och det kändes vettigt att flytta ihop - både känslomässigt och praktiskt/ekonomiskt. 

I efterhand kanske det hade varit bättre för om jag bott själv, eftersom jag antagligen hade umgåtts mer med andra studenter och haft mer av ett "studentliv".


FritZzJävel
10/23/13, 4:22 PM
#20

För mig var det lite som #3, det dröjde endast någon vecka efter det att vi blivit tillsammans (umgicks en kort tid innan) tills jag började bo hos honom, nu 1 år och snart 3 månader senare är min lägenhet uppsagd. Det har varit skönt att ha den "fall i fall" men har väl sovit där kanske max 3 gånger det senaste året ^^


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

Annons:
JustMySelf
10/23/13, 5:12 PM
#21

Jag och min pojkvän bor fortfarande hemma båda två, men flyttar ihop i januari. Han är 21, jag 19 och vi har varit tillsammans i snart 2 år 🙂

Det är lite av en chansning då vi tidigare inte umgåtts speciellt ofta, men nu ska vi båda plugga i en annan stad så vi testar och ser hur det fungerar.

ramm5tein_
10/23/13, 6:42 PM
#22

#20 Men känns det inte onödigt att betala hyra och så i ett helt år om man ändå aldrig är i sin egen lägenhet?

Bland de största argument för oss är just att flytta ihop FÖR att få en billigare lösning - gemensam hyra 🙂 Då vi ändå umgås så mycket, spara pengar.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

FritZzJävel
10/23/13, 6:58 PM
#23

#22 Absolut kan man tycka det men för det första ville jag ha en "plan B" fall det skulle ta slut eftersom jag "flyttade" in till honom så snabbt, sen hade jag väldigt bra ungdomsrabatt på min så nu när vi blir sambos på riktigt kommer det bli dyrare för mig vilket också var en anledning, dessutom ville jag "inte förlora den i onödan" eftersom jag antagligen aldrig kommer hitta en sån lägenhet till det priset igen. Sen finns det också en liten privat sak som också har haft betydelse. Men nu är det som sagt på g :)


 ~ ♥  fritzzjavel.blogg.se   ♥~ 

ramm5tein_
10/23/13, 7:10 PM
#24

#23 Jaha, jag förstår! Absolut, förstår också grejen med ett boende utifall det inte skulle funka. 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Afturelding
10/23/13, 7:23 PM
#25

Fyra år tog det. Vi träffades när jag var väldigt ung, och det fanns inte på kartan att jag skulle flytta hemifrån som 15-åring. Flyttade istället när jag var 19, och då till en ny gemensam lägenhet. Det var precis rätt tid tycker jag, jag trodde ju innerst inne inte att vi skulle vara tillsammans så länge (realist som jag är), och vi behövde mer tid på oss att hamna på en stabil grund just på grund av att vi var unga.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Åsa S
10/23/13, 7:53 PM
#26

Var nog bara 2v innan vi flyttade ihop. Vi har visserligen varsin lägenhet men vi pendelbor just nu, vardagar i min lägenhet och helger i hans och det har nu gått ca 4mån och det funkar utmärkt vi har väldigt kul och bra ihop. Vi har rätt mycket grejer i varandras lägenheter. Det mest udda är väl kanske att det byggs en tågbana i min klädkammare han ville ha nått att göra när jag jobbar sena kvällar.

Clementinbarn
10/24/13, 12:39 AM
#27

Efter någon enstaka månad bodde vi under samma tak, så valde 4 månader eller mer :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

Annons:
pyromanen
10/24/13, 4:40 PM
#28

Han "bodde över" hos mig hälften av tiden (Dom dagarna jag inte hade barnen mest) nästan från början men det dröjde 1,5 år innan han sa upp sin lägenhet, köpte halva mitt hus o flyttade in på allvar.

Disturbed-Angel
10/24/13, 5:21 PM
#29

Jag och min pojkvän flyttade ihop efter ungefär 2 och ett halvt år, då var jag strax över 18 år gammal. Vi började leta lägenhet så fort jag fyllde 18 så att vi kunde flytta ihop. Det är absolut inget som jag ångrar. Har bott ihop sedan nyår 2008-2009

Emmetem
10/28/13, 4:05 PM
#30

Jag valde "vill bara läsa" då vi ska, som det ser ut nu, flytta ihop om 1,5 år :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Zandrama
10/29/13, 10:03 AM
#31

Jag svarade efter 4 månader eller mer, men sedan jag träffade min älskade (början på Feb) så har vi mer eller mindre alltid varit tillsammans, antingen har han sovit hos mig eller tvärtom. Oftast hos mig då jag har djur att ta hand om :)
I Maj så flyttade jag in till honom och tog med mig djuren och en del möbler och saker, hade kvar min lägenhet då jag hade inneboende. Men i slutet på sommaren flyttade min inneboende och jag sa upp lägenheten och nu bor jag helt och fullt hos min pojkvän.

//Belinda aka Zandrama

Omorika
10/29/13, 12:29 PM
#32

Skrev 4 månader eller mer men det är en definitionsfråga…
Vi blev tillsammans på vårt säsongsjobb i slute av agusti och var tillsammans i en månad när jag fick jobb i en annan stad 25 mil bort. Var då tillfälligt bostadslös och bodde hos föräldrarna efter att tidigare det året avslutat mina studier.

Bodde första månaden på Vandrarhem så då sågas vi på helgerna hemma hos mina föräldrar. Sen fick jag min lägenhet och han börja komma till mig på helgerna. Hans säsong slutade sista januari och sen dess har han varit på besök hos mig (bodde hemma innan) till han fick flytta in i början av sommaren.

drika
10/31/13, 10:14 PM
#33

blev ihop 2007 och flytta ihop 2012:)

Hälsningar

Fredrika

[SophD]
11/2/13, 9:04 PM
#34

Min pojkvän är 18 år och bor i egen lägenhet. Jag bor hemma och är 16 år. Fast vi är tillsammans varje helg och sover hos varandra! 

Vi har varit tillsammans i 1 år, och planerar att flytta ihop när jag fyllt 18 :) !

Annons:
NinniH
11/2/13, 10:08 PM
#35

Vi flyttade ihop efter ca en månad. Min systers lägenhet skulle sägas upp (min mamma stod på den), så vi flyttade in i den istället då det kändes rätt just då. På ett vis var det nog det bästa vi kunde gjort, för vi fick se varandras olika sidor redan från början. Detta var 6½ år sedan och vi brukar ibland skoja att om vi klarade av att bo såpass litet tillsammans i början, så klarar vi allt. 😉


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Verticalvein
11/2/13, 11:33 PM
#36

Vi flyttade ihop samma dag som vi träffades skulle man kunna säga.
Vi gick en promenad, gick hem och åt glass, tittade på film och sedan sov han över. 4 år senare har han fortfarande inte "åkt hem" och nu mera delar vi även hemmet med vår son på snart 3år :)

emmaaslund
11/2/13, 11:50 PM
#37

Efter ca. 1½ år flyttade jag och min partner ihop. Vi valde att säga upp våra lägenheter och flytta in i en större gemensam. Anledningen till att vi valde att flytta ihop var att vi under en längre period bodde bara några minuter från varandra och umgicks väldigt intensivt, antingen hos den ena eller den andre. Till slut blev detta väldigt träligt då man aldrig hade sina egna saker på plats (men ändå så nära) och eftersom vi ändå umgicks i stort sett jämt då vi inte jobbade eller pluggade, flyttade v ihop. 

Utöver detta kan tilläggas att vi kände oss redo för "nästa steg" i förhållandet, så det var inte bara av lathet :)

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Zofia89
11/3/13, 9:48 AM
#38

Svarade efter någon vecka men egentligen hände det genast vi träffades =) Det bara blev så att jag alltid var hos honom och sov hos honom.. Officiellt flyttade jag dock efter 1,5år men det är ju bara på pappren, var skriven hos mamma innan… Så jag anser att vi flyttade ihop (jag flyttade in hos honom) samma dag vi träffades =)

MsSofieG
11/8/13, 11:59 PM
#39

Jag flyttade in med min sambo inprincip innan vi blev tillsammans. Vi hade varit goda vänner ett bra tag innan och då när vi väl blev officiella så flyttade jag över mina möbler men bodde redan där och betalade hyra innan mina möbler kom på plats.

Wony
11/9/13, 12:11 AM
#40

Vi flyttade ihop efter 2 år, eftersom jag innan det jobbade på annan ort, och sedan pluggade ett år. Hade liksom ingen lust att dagspendla 12 mil enkel väg… Hade jag haft jobb på orten hade jag nog flyttat in betydligt tidigare. Att helgpendla med buss var inte heller någon höjdare, och man missade en hel del i vardagen som man gärna ville dela. På helgen var vi båda helt slut, så man hade inte så mycket ork till att verkligen vara med varandra. 

Nu har vi bott ihop i snart 1½ år, och det är så vansinnigt mycket bättre än att vara särbo.

Gasoline
11/9/13, 8:04 AM
#41

Jag flyttade ihop med min nuvarande sambo (och fästman) efter ca 2 månader. På den tiden hade jag ingen fast bostad och "bodde" 13 mil bort och var ändå har i princip jämt. Det föll sig ganska naturligt och han bad mig att flytta in :-D

Annons:
Kimji
11/9/13, 9:22 AM
#42

Jag flyttade hemifrån och in hos min sambo efter ett års förhållande. Hade jag haft egen lägenhet hade jag nog flyttat in tidigare, jag var ju hos honom i stort sett hela tiden.

Vi var ihop i fem år och såhär i efterhand skulle jag inte rekommendera någon att inte bo själv ett tag innan man blir sambo. Inte för att jag ångrar något men man mår bra av att prova på ett självständigt liv ett tag.

Ove-D
11/9/13, 12:13 PM
#43

Jag träffade en ny man 2002. Han bodde på en mindre gård på landet. Jag behöll min lägenhet något år så jag känner igen mig i FritZzJävels beskrivning av plan B. Dessutom var det också för att få behålla min parkering och sonens förskoleplats som låg betydligt närmre mitt jobb. När jag sa upp lägenheten fick alltså inte sonen behålla sin förskoleplats eftersom vi bytte kommun.

[RedHood]
11/10/13, 2:41 AM
#44

Vi var bästa vänner i 1,5 år och sen blev vi tillsammans och flyttade ihop efter vi hade varit tillsammans i 1 år och 2 månader. Nu har vi bott tillsammans i 5 månader och det kändes precis rätt. Känns verkligen perfekt!

Det handlade om en balans mellan vänskap och relation och vår balans mellan oss som gjorde att det blev det perfekta tillfället.

Upp till toppen
Annons: