Annons:
Etikettförhållande
Läst 6105 ggr
Gräshoppa
11/4/13, 11:06 AM

Hemliga förhållanden?

Är det fler som behövt hålla en relation hemlig? För föräldrar/familj eller arbetskamrater eller kompisar eller vad som helst.

Och varför var det hemligt?

Och hur gick det sen? Var det relationen som tog slut eller var det hemligheten blev öppen?

Annons:
Honestyisdead
11/4/13, 11:55 AM
#1

Nej, som tur är inte.

obstitant
11/5/13, 10:12 PM
#2

Ja, ett tag när jag var rätt ung. Han hade varit tillsammans med en i samma krets och det hade tagit slut typ dagen innan vi blev ihop, så vi gick inte ut med det direkt. Det kom fram lite smygande efter ett tag när fler och fler började lägga märke till saker…

Gur4m1
11/5/13, 10:28 PM
#3

I början när jag och min nuvarande började dejta. Han var vän med mitt ex och vi ville vara respektfulla och inte gå ut med något innan vi visste att vi faktikt ville mer med varandra. Sen såg vi även till att exet skulle vara först att få veta att vi var ett par på riktigt, så det inte skulle komma på omvägar. Men ja, det handlade om veckor bara, och påverkade inte relationen på något sätt egentligen.

Mina föräldrar har aldrig brytt sig om vilka jag tagit hem som tonåring, men en kille, som var 11 år äldre höll jag hemlig. Han var en vän på besök, som det hette, när vi råkade på min familj :P

Inte för att de skulle bry sig men av någon aneldning så skämdes jag lite eftersom han var så mycket äldre (och jag fick för mig att han hade mer gemensamt med min unga mamma än med mig) 😜Alltid haft jämnåriga pojkvänner, eller ett år hit eller dit.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Najan13
11/5/13, 11:01 PM
#4

Min föredetta ville ha ett hemligt förhållande, jag var ung och dum och sa visst. Senare fick jag reda på att han hade 2 andra samtidigt som mig. Så hemliga förhållande är jag inte ett stort fan av. Därför har jag nu varit väldigt öppen mot min nuvarande kille att visa kärlek till honom när jag vill, han är lika dan. Vi pussas, kramas och är kärleksfulla när det passar oss 😃

ChristineL
11/6/13, 8:39 AM
#5

Nej, det har jag som tur är inte behövt ha! Usch, vad jobbigt det måste vara :/

Kimji
11/7/13, 12:24 AM
#6

#3 Har gjort exakt samma sak. Men som sagt har det ju varit en kort period bara.

Sedan har man ju haft mer sexuellt orienterade relationer som man hållit hemligt för delar av sin bekantskapskrets. Kan vara besvärligt ibland men det blir lättare så i längden.

Annons:
Sevgi
11/7/13, 12:57 PM
#7

Jupp, har en extremt religiös familj. Pojkvännerna  har fått andra namn i telefonen, har inte vågat lämna telefonen eller datorn framme ifall att de skulle rota. Ljuga om vem man ska träffa. Aldrig kunna sova över.

Det är väldigt jobbigt. Men nu har jag blivit singel, även om man blir jätteledsen när ett förhållande tar slut blir man samtidigt lättad över att tänka att man inte behöver ha en stor hemlighet längre. Åh så många gånger jag önskat att jag var hos en svensk familj istället..

[erikam]
11/8/13, 12:13 PM
#8

Jag hade en hemlig relation när jag var 15. Fick inte ha pojkvän för pappa men det hade jag ändå, hihi. Vet inte om det räknas riktigt, det var oskyldigt och oseriöst.

Gräshoppa
1/1/14, 10:19 AM
#9

Det börjar bli svårt med ljugandet nu. Men jag vill fortfarande träffa honom för varje gång vi ses är den bästa.

Till 2014 är mitt största mål att flytta hemifrån. Då skulle jag inte behöva smyga på samma sätt…

[Devya]
1/1/14, 6:59 PM
#10

Jo, tyvärr. Anledningen? Ingen aning faktiskt men det är inte mitt val.

Anna4077
1/1/14, 9:03 PM
#11

Nej. Jag har aldrig gett mig in i en relation där det behövts hålla hemligt. Sen att inte skrika ut det är ju en annan sak. Iofs dejtade jag min nuvarande i hemlighet för mig själv :p förnekade länge att videjtade även om det va det vi gjorde. Men alla visste utan jag :)

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: