Annons:
Etikettförhållande
Läst 1575 ggr
[AnnaRen]
2013-11-05 21:24

Hjälp med relation..

Hej.

Behöver lite hjälp. Har gjort bort mig lite och min partner vill fortsätta försöka med mig .. men det känns ändå så osäkert i kroppen .. :/ Har inte varit otrogen, det är inte så illa men har sagt dåliga saker och betett mig dåligt på fyllan gentemot honom. Vilket nu har hänt tre gånger, och jag har mått så fruktansvärt dåligt.. ångrat mig djupt och lovat att jag kommer att ha vita helger framöver samt att jag måste hålla mig till max två öl. För jag vill inte att det ska spåra för mig .. Och jag är livrädd för att förlora honom.. vilket jag även berättat för honom. Han tycker dock att jag säger mycket och visar något helt annat. Han tycker att det man gör betyder mer än det man säger typ.. ungefär så. Och han tror att min "riktiga" sida kommer fram då jag är på fyllan, vilket är fruktansvärt frustrerande att han tror det .. för det är ju inte så.. alla vet ju att man kan få snefyllor och bete sig dåligt.. lite som att man tappar kontrollen! Jag vet vad som ligger till grund och det är ju att jag blir paranoid och överdriver på fyllan. Jag tycker inte att jag duger som människa och önskar att jag kunde vara lika rolig , om vi tar ett exempel, en tjej vid namn Olga eller lika smart som en annan tjej osv.. Jag känner inte att jag duger som jag är ibland.. och det där förstärks gånger 100 på fyllan.. för allt är ju överdrivet när man råkar dricka alldeles för mycket.. sen fantiserar man ihop något osv. Har inte haft så bra förhållanden innan detta och det har ju skadat mig något..

för jag litar till 100% på honom vid nyktert tillstånd men så fort jag har druckit för mycket så spårar det ur.. vi har dock haft en jätte trevlig kväll tillsammans med hans kompisar, vilket han också tyckte.. han sa att han hade haft skit roligt och att vi var det gulligaste paret på stället.. men sen tog jag den där ölen, som jag inte borde ha tagit och då spårade det ur.. :/ Och jag vill inte förlora honom..

för han har också blivit sårad av tjejer tidigare och han sa att hans rädsla är att jag skulle vara otrogen.. gud .. vad jag ångrar mig.. önskar att jag aldrig hade druckit så mycket och spårat så mycket.. han betyder så mycket för mig ..

nåmen Jag vill göra något för att han ska inse hur mycket jag älskar honom och hur mycket jag uppskattar honom. För han säger att man måste visa det..

och då hade jag iaf tänkt börja med att skicka en present till honom per post typ.. men jag vet inte riktigt vad? Har funderat på att skicka ett blombud med någon fin text .. eller rent gå och köpa en liten nalle och skriva ett brev och skicka lite choklad eller något sånt.. eller skicka ett presentkort eller äventyrskort från Liveit eller något sånt för han gillar äventyr ..

men jag måste tänka lite på ekonomin så det får inte vara för dyrt för jag är student.. och har redan slösat en massa denna månad på grund av min generösa sida vid alkoholförtäringen som ägde rum i lördags..

Så skulle något kunna hjälpa mig? Hur ska jag göra? Vad kan jag göra? har ni något tips?

Annons:
Aleya
2013-11-05 21:32
#1

Jag skulle förslå att du håller dig HELT från alkohol.
Inte bara för hans skull men för din egna.

Det är acceptabelt att dricka mycket här i sverige men det är få som inser konsekvenserna, dels på kroppen och sen även när det börjar spåra ur.

Jag skulle säga att det han nog helst önskar sig är att du anstränger dig och inte att du köper presenter.
Att du visar att du kan och vill förändra dig är nog det som är mest värt i detta sammanhanget.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Honestyisdead
2013-11-05 21:44
#2

Det enda jag tror kan hjälpa dig nu är att visa att det inte kommer hända igen. sedan skadar det ju inte att du är extra gullig och go.

Maria
2013-11-05 21:44
#3

Håller med. Den bästa presenten han kan få är ju att du slutar dricka.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

OlgaMaria
2013-11-05 21:51
#4

Jag tycker också du ska hålla dig helt ifrån alkohol ett tag. Det tror jag kan visa honom att du menar allvar. 

Du får få honom att lita på dig igen. Få inte panik över att han inte kan släppa det du gjort på en gång. Låt det ta lite tid. Visa honom att han kan lita på dig. Bli inte stressad över att han är sårad just nu. Dina känslor för honom är där de ska vara och om du är tålmodig och agerar rätt så kommer han förstå det tids nog. 

Istället för att köpa något kan du… laga mat åt honom, baka något åt honom, ge honom en helkroppsmassage, skriva ett tal om hur mycket du tycker om honom som du läser upp, göra ett eget kort och skicka.

Kram på dig! Hoppas det reder upp sig! Det tror jag nog! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[AnnaRen]
2013-11-05 21:52
#5

Men då säger han att han inte vill tvinga mig till att sluta.. att jag måste ju få göra som jag vill typ..

jag skrev ett sms nyss till honom och sa att jag sakna honom jätte mycket och hans svar blev att han saknar mig också men av någon konstig anledning så vill han inte skriva det åt mig.. som att man är typ långsint..

så skrev han åt mig .. typ ..

Hänger inte med? :(

Gur4m1
2013-11-05 21:52
#6

Det bästa sättet att visa din kärlek till honom är att skita i att skicka presenter, istället ge honom de than vill ha- att du visar att du menar det. Avtå eller var mer sparsam med alkoholen när du dricker. Det är säkert frustrerand eöfr dig att han tror att den sidna är en riktig sida hos dig och han ahr int ehelt fel.

Alkohol kna fungera som en förstärkare (det skriver du själv) av känslor som redan finns där. ALLA får inte snedfyllor, de som får snedfyllor bör inte dricka. Folk som blir otrevliga när de är fulla bör inte dricka. osv.

Även om du var full så är detta en väldigt oattraktiv sida som din partner måste uthärda och möta varje gång du "råkar" få lite för mycket innanför västen.

Jag är likadan, jag började få snedfyllor och må dåligt, därför dricker jag inte idag. Skulle aldrig utsätta min nuvarande pojkvän för mitt "för fulla" alter-ego för det är inte en rolig person.

Så skippa iden att "köpa" din pojkvän genom presenter och gör istället det han uttryckligen bett om, VISA att du älskar honom, avstå från alkoholen då du inte kan hantera den.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Gur4m1
2013-11-05 21:55
#7

Säge rhan att han inte vill tivnga dig, så får du se till att HAN känner att DU VÄLJER det, inte för at tha tvingar dig. För han tvingar dig väl inte, du gör det väl för att du älskar honom….eller? :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
2013-11-05 22:02
#8

Om han betyder så pass mycket för dig och du faktiskt bryr dig om honom så sluta dricka om du beter dig så pass dåligt då du blir full. Eller ta lite alkohol men känn av var din gräns ligger. Om du inte kan så kanske du behöver fundera på dina alkoholvanor och det faktum att du har kanske inte en så hälsosam relation till alkohol.

Det ska väl inte vara så svårt att göra en sådan liten uppoffring? Klart att han inte vill tvinga dig till att sluta, han vill säkert att du gör det frivilligt. Det ska väl komma från det faktum att du verkligen bryr dig om honom så pass mycket att du inte vill skada honom och därför blir du inte full. Inte bara för att han vill det. =/

OlgaMaria
2013-11-05 22:06
#9

#5 Visa att det är du som bestämt dig för att inte dricka. Han vill nog veta var han har dig… och inte att du gör dig till för att vara honom till lags på ett osäkert sätt. Men om man visar styrka i sina beslut så märks det att man gör det av en egen övertygelse.

Angående hans sms… så var det ju väldigt fint att han kunde berätta precis hur han känner. Han saknar dig, men är samtidigt lite sårad och arg på dig, så han vill inte riktigt berätta för dig att han saknar dig. 

Du kan svara typ att det är okej, att du verkligen är ledsen för det som hänt och att du vill visa för honom vad du känner på riktigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[AnnaRen]
2013-11-05 22:09
#10

#1

Jo jag kommer att ha vita helger men jag kan väl ändå ta mig ett vinglas någon gång eller en- max två öl? Bara jag håller mig till det typ.. för då blir jag ju bara salongsberusad och det har ju då funkat hittills..

Jo jag kommer absolut att anstränga mig men jag vill visa att jag verkligen bryr mig och jag älskar honom. Och att jag ångrar mig genom att göra något fint för honom eller så.

#2 Precis, jag vill ju visa.. men jag har inget tålamod vill att han ska se det på en gång.. för det kommer ju inte hända nu .. utan vi kommer säkert att fara ut tillsammans i framtiden någon gång.. men som sagt jag vill ju visa nu .. så att han verkligen vet och tror på mig.. att förtroendet kommer tillbaka till honom ..

#3 Jo men varför helt? Om jag kan kontrollera mig vid två öl? Förut när jag drack som mest med mina vänner så kom vi fram till att vi inte skulle dricka så fasansfullt mycket .. utan att vi skulle hålla oss till fem öl och det gick hur bra som helst och vi hade super roliga fester.. vi spårade aldrig..

#4 Jo jag ska inte dricka något mer på ett tag .. för jag skrämde mig själv också.. det var ju inte jag .. den där fulla människan som blev så där hemsk och knäpp.. huvva

Jo jag får låta det ta tid.. har ju faktiskt sårat honom

Det är ju sant, tack för tipsen.. men han och jag bor inte på samma ort.. utan vi bor ca 13 mil ifrån varandra.. och jag kommer nog inte att träffa honom förens nästa vecka någon gång.. om jag har tur? :S

men baka , det ska jag göra åt honom ..

Tack så mycket, det var fina och kloka ord av dig !! kraaam :)

Avatar för TheresiaW

#6 ..

men jag tänkte hur jag ville ha om det hade varit ombytta roller typ.. visa att man är ångerfull och verkligen menar det man säger är väl inte en dålig ide eller?

Avatar för Gur4m1

#7

Jag har sagt att jag måste göra det här.. inte bara för hand skull utan för min egen och alla runt omkring mig.. för jag sa att jag skrämde mig själv och vill inte bli så där nå mer.. vill inte utsätta mig för sånt igen eller dom i min närhet som jag älskar..

Honestyisdead
2013-11-05 22:21
#11

#10 Kvittar vad han säger, säg att du INTE VILL dricka.
Tydligen vet du inte gränsen var det går från salongs till överstyr. Då ska man strunta i det.

Är det så viktigt tt dricka att du måste det?

Gur4m1
2013-11-05 22:22
#12

#10 ge blommpr är fint, men jag skulle mest dra paraleller till hustrumishandlare och skit :P MAn försöker köpa en ursäkt, när allt man vill ha är handling! :D 

Men så länge du MENAR det och tänker leva efter det du lovar- ge han vad du vill. Men du säger själv att du är fattig student, och han kanske upplever det mer som att du överkompenserar osv.

Låt han va lite sur, det har han rätt till. Han verkar bry sig om dig mycket. Allt som allt så är en gåva inte viktigt i sammanhanget, utan att du faktiskt insett att du inte bör dricka :) Håll nu fast vid den känslan och försök fundera runt det- hur du ska göra i sociala sammahang t.ex där andra dricker, hur ska du hantera det? :) Sådana saker.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[AnnaRen]
2013-11-05 22:38
#13

Jag skrev detta åt honom ..

Jag förstår att du är arg och ledsen på mig och jag är ledsen för det som har hänt..

Och jag vill visa dig vad jag känner och hur mycket du betyder för mig. Vilket är mycket.

Det känns jobbigt att såra någon som man älskar så mycket och du är den sista människan på jorden som jag vill såra

Jag är hemskt ledsen för det som har hänt..

Jag menar allvar och jag kommer att bevisa det för dig..

Anledningen för att jag kommer att skippa att dricka på ett tag och senare bara hålla mig till en max två är rädslan för att bli så där, att tappa kontrollen över sig själv..

Vill varken såra dig eller mina nära och kära nå mer, samt mig själv!

Jag måste ju själv börja ta hand om mig själv.. Vill aldrig någonsin uppleva det här igen.. för det tär verkligen på mig med och det skrämde mig riktigt mycket..

Funderar helt ärligt på att skippa alkoholen för alltid.. för det här är inte alls roligt och jag vill aldrig uppleva detta igen.. som sagt så skrämde jag mig själv som fan..

Hans svar blev:

Det är det där jag mått dåligt över i dag..

(han ska förklara det sen för mig har han skrivit)

Annons:
Aleya
2013-11-05 22:45
#14

#10 Vet du då att du kan hålla dig till bara ett eller två glas?

Varför inte testa vara helt utan alkohol i en månad?
Jag själv anser att man kan ha lika kul utan alkohol och därför brukar jag kunna ha uppehåll på 6 månader ibland ännu längre.

Det lömska med alkohol är att den just förstör relationer, familjer och enskilda personer.

Detta är inget illa menat mot dig det jag nu skriver eller till någon annan: Men att ge presenter i samband med att man har ett problem i en relation(så som missbruk, gräl eller annat) bara osar något som kan liknas med en förälders svek mot ett barn om det förekommer liknande situationer. Att nästan köpa sig fri från det hela.

För mig så ger man presenter när man uppskattar någon och vill göra något fint, inte för att man har gjort en dålig sak som har sårat någon annan och vill inge förtroende igen.

Jag håller fast vid att handling är att föredra i detta fallet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[elmaek]
2013-11-06 08:49
#15

Sluta med alkoholen i så stora mängder. Skit i att han säger att han inte vill tvinga dig. Gör det för hans skull liksom.. om du sårar han så mycket när du är full så borde du inte vara full. Du kan alltid lära dig njuta av ett glas eller två, om du kan det? Det behöver inte gå till överdrift liksom.

Köp inget till han. Handlingar säger mer än tusen ord och mer än tusen presenter. VISA att du tänker skärpa till dig genom att inte göra om samma misstag om och om igen. Ett förlåt är som en fis i rymden om den inte kompletteras med en handling, ett visande att du tagit till dig av hans känslor och gör nåt åt det.

Sarah
2013-11-06 16:37
#16

Håller med övriga, det bästa är ju att du inte dricker.

Upp till toppen
Annons: