Annons:
Etikettdejting
Läst 1456 ggr
skotty
11/12/13, 2:04 PM

Gå vidare?

Jag gjorde slut med mitt ex för snart 1,5 år sen. Men har hela tiden känt att det inte är över än. Nästan som att vi har tagit en paus. Han var min första riktiga kärlek och jag har jättesvårt att släppa honom och se mig själv med nån annan.. Vi hade ett distansförhållande och det var egentligen bara bra när vi var med varandra vilket var sällan då han oftast prioriterade andra saker. Typ hans dator. Jag mådde väldigt dåligt av detta och tillslut gjorde jag slut men har aldrig slutat älska honom. Det kommer jag antagligen aldrig att göra heller… Vi har under hela detta året pratat om att träffas igen. Men det blir aldrig av då han alltid kommer med ursäkter. Han jobbar, han har inga pengar, han ska iväg. Den senaste tiden har han dock visat större intresse men undanflykterna kommer fortfarande när helgen närmar sig. Det sårar mig lika mycket varje gång. Jag fattar inte hur jag fortfarande kan hoppas. Jag VET ju hur han är. Jag kommer aldrig komma först i hans ögon, hur kär han än är i mig.. Innan har jag inte sett det som ett problem. Eller så har jag inte sett på situationen med klara ögon. Jag har vart okej med att vänta, jag har ju inte haft tankarna på en annan kille förrän NU. Jag har pratat med en annan kille i en månad nu. Han vet om situationen med mitt ex. Men han är ändå intresserad av mig. Han bor också en bit bort men i söndags kom han hit och sov över tills igår. Det var mysigt å så, jag gillar honom men jag är så fast vid mitt ex. Han kommer hit på fredag igen. Han är raka motsatsen till mitt ex.. Han är så sjukt mycket bättre men jag har så svårt att släppa taget. Men jag skulle begå mitt livs största misstag om jag inte ger den här killen en chans. Han vet ju som sagt om detta och vi ska ta det lugnt.. Men jag känner mig så dum när jag bara är "intresserad" och han "kär".. Saknar honom och längtar till på fredag som fan. Men exet finns i bakhuvudet och stör hela tiden. Vill bara glömma honom och gå vidare men det är sååå svårt..

Annons:
Sarah
11/12/13, 3:18 PM
#1

Klipp alla band till exet! Tillåt dig själv att gå vidare, det kan du inte så länge du går och hoppas att ni ska ses.

skotty
11/13/13, 2:35 AM
#2

Jo men det är så jäkla svårt.

Önskar att känslorna var lättare att styra. "Huvudet" säger den nya, men hjärtat tillhör fortfarande mitt ex och jag vet inte hur jag ska ta tillbaka det.

OlgaMaria
11/13/13, 7:40 AM
#3

Det är bara att agera utifrån huvudet. Känslorna kommer bli krossade men tids nog kommer de rätta sig efter ditt huvud. Du har inget att hämta hos ditt ex. Sluta ha med honom att göra. Han är bara ett hinder i ditt liv.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

SuperLimm
11/13/13, 9:22 AM
#4

Jag kan bara hålla med alla andra, säg upp kontakten med ditt ex! Du måste bestämma dig för att du inte vill ha med honom att göra överhuvudtaget, då blir det enklare att gå vidare. Det är väldigt svårt att komma över någon om man har fortsatt kontakt med personen. Sen kan man vara vänner längre fram men låt det gå ett tag så att båda kommer över varandra innan man börjar umgås som vänner.

Mvh Linn

Kimji
11/13/13, 10:53 AM
#5

Som alla säger, bryt kontakten. Iaf under en period.

Sedan tycker jag att du ska fundera på vad för sorts känslor du har för ditt ex. Jag gjorde också slut med mitt ex för ca 1,5 år sedan och älskar honom fortfarande väldigt mycket och tänker på honom regelbundet. Han var trots allt min partner och bästa vän i många år. Men känslorna är mer av platonisk natur numera och hindrar mig inte från att träffa nya killar. Vad jag vill ha sagt är väl helt enkelt att man inte kan förväntas kasta bort alla känslor men att de inte heller måste vara ett problem om man hanterar dom på rätt sätt.

Upp till toppen
Annons: