Annons:
Etikettkänslor
Läst 1433 ggr
Liinddaaa
2013-11-18 20:51

nydumpad

Någon som vet hur man överlever utan att hamna i depression när man blivit dumpad? Kommer smärtan gå över och isåfall när?

hållt ihop tre år ungefär o nu tror han inte att han älskar mig längre så jag vet absolut inte om jag klarar dethär utan att gå in i väggen.

Annons:
Sjöstjärna
2013-11-18 21:01
#1

Det är klart att det går över! Hur lång tid det tar är väldigt individuellt och beror mycket på dig själv, hur du väljer att förhålla dig till det som hänt. Men räkna med att det tar lite tid, kanske några månader, kanske några år, det är ett sorgearbete som ska göras och det tar alltid tid, men att du skulle gå in i väggen av att ha blivit dumpad är väldigt långsökt. Att gå in i väggen är ett utmattningssymtom och har inget med akut sorg att göra, så oroa dig inte för det. Tillåt dig själv att vara ledsen men tillåt dig också att börja bli glad igen när du kan det.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Portie
2013-11-18 21:36
#2

Jag har precis kommit ut från ett 3,5 år långt förhållande, är en vecka sen det tog slut. Vi var sambos och det innebar att jag var tvungen att hitta något annat snabbt så hela förra veckan var helt kaos för mig, livet förändrades mycket snabbt på bara 2 dagar.

Den första dagen var jag väldigt nere och ledsen. Och det tycker jag inte man ska hålla inne med heller. Men nu efter en vecka har jag börjat vänja mig alltmer även om det kommer stunder där man undrar hur man ska klara detta själv.. Och ja hur lång tid det tar är som sagt väldigt olika från person till person. För mig är det viktigt att gå vidare långsamt och inte tänka på hur andra gör för då blir jag bara stressad.

Det är inte konstigt att det känns tomt, 3 år är ju ändå ganska lång tid ändå.

Gur4m1
2013-11-18 22:18
#3

märtan går över, lovar. Försök umgås med vänner och göra saker, eller iallafall "hänga" hos din fmailj eller med någon när det är som värst så ska du se att det blir bättre snart. Det är sorg och sorg msåte man tillåta sig att känna och det är både skönt och smärtsamt (lite som att det är obehalgigt att spy men det är otroligt skönt efteråt om man är magsjuk). Efter regn kommer solsken…

Jag blev dumpad av mitt ex, sambo efter drygt 3 år tillsammans. Nu var han otrogen så det hjälpte ju övergången lite men jag var både sorgsen och arg. JAg flyttad ehem till min mamma och bodde där i 3 veckor ungefär. Jag skippade julen utanatt märka det. JAg hade goda vänner som höll mig sysselsatt.

Jag skulle tips aom att t.ex planera en resa? :D Att försöka fylla ut framtiden med saker att se fram emot. Även om du såklart även ska våga möta vardgen och känslorna som dyker upp när han inte längre är en bild av den- men det är det som oftast känns så tomt- alla planer och drömar man byggt upp med sin partner som plötsligt rycks bort när det tar slut. Plötsligt känns allt så tomt och osäkert, ibland kanske rent av meningslöst, men så är det ju inte!

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: