Annons:
Etikettförhållande
Läst 1429 ggr
lekandur
2013-11-20 21:36

3 år

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i tre år i morgon. Nu är det så att vi är fattiga studenter och har kommit i en svacka i vår relation. I morgon är det vår 3 årsdag som sagt och jag undrar ifall ni hade några tips på vad man kan göra för roligt som inte är allt för dyrt och som kan tända gnistan i förhållandet igen.

De andra åren har vi ätit ute och tittat på bio. Men nu ska vi utomlands i slutet av månaden så pengarna måste sparas till det.

Om ni var i min situation vad hade ni velat göra? Firar ni årsdagar? Tips och erfarenheter är sjukt välkomna! 

🤗

Where you invest your love
you invest your life 

Annons:
OlgaMaria
2013-11-20 21:41
#1

Gör en mysig middag hemma med tända ljus, något hembakat, kolla på en hyrfilm kanske. Skriv ett kort (du kan pyssla ihop det själv) med några uppmuntrande ord. Tänd ljus i sovrummet och ta en olja och massera varann. Frukost på sängen är alltid mysigt!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Lia
2013-11-20 21:41
#2

Min första tanke var att om ni nu ska på semester så kan ni ju fira dagen där! :D Och kanske en kväll hemma med lite filmer och mys bara i morgon.

På vår ett-årsdag köpte vi ett brythalsband tillsammans (pusselbitar), och sen tittade vi som jag sa innan, på filmer :) På två-årsdagen gick vi på finrestaurang, men då jag tyckte att det var för mycket "klass" i det firade vi vår 3-årsdag på max! Haha, jaa, billigt, bra, och vi båda älskade det! Sen höll vi i en stor fest (dock berättade vi inte att vi "fyllde år", men det var ändå kul för oss!"

Vi har det också väldigt si sådär rätt ofta. Men såna aktiviteter har alltid fört oss närmare varandra. Sen handlar det ju också om vad man har för intressen. Så du kanske kan gå in mer på det? :)

lekandur
2013-11-20 21:56
#3

1# Massage och sånt brukar vi ge varandra. Mest han då men ändå.. haha men något eget pyssligt och hembakat lät väldans intressant!!

2# som 6 månaders present gav jag honom en silver halslänk eller vad man säger men sen har det inte blivit något sånt! Haha 
Saken är den att vi åker dit med min familj för att fira pappas 50års dag och då känns det själviskt att dra iväg och fira vårt när det är han som ska vara i fokus. 🤔

Where you invest your love
you invest your life 

Kimji
2013-11-21 00:19
#4

Gör något där ni verkligen umgås. En mysig höstpicknick eller varför inte glida ner i badkaret med en skål jordgubbar? Spela något spel. Ta tillfället i akt att prata om ert förhållande. Inte det jobbiga utan tex vad ni föll för hos varandra osv.

ChristineL
2013-11-21 08:06
#5

Bowla?

Vi har alltid firat våra årsdagar med middag på fin restaurang. Iår gifte oss så kommer numera bara fira bröllopsdagar.

Gur4m1
2013-11-21 14:14
#6

Åka utmoolands lät nog så mycket som ett firande. Jag jobbar och skulle inte anse mig ha råd för att resa just nu >_< Så om jag skulle resa så skulle jag nog fokusera arsenalen ditåt.

Men det som för en närmre är sånt som är gratis- massage, närhet, mys. Att ha en kväll tillsammans, inga telefoner, sms, internet eller sådant. Bara ni två med fokus på varandra.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Upp till toppen
Annons: