Annons:
Etikettpsykologi
Läst 6493 ggr
[Devya]
11/21/13, 12:28 PM

Han vill att jag spelar svårfångad

För några månader sedan började jag dejta innan jag insåg att jag ville endast få nya kompisar. Jag förstod att jag inte var redo för ett seriöst förhållande efter mitt senaste förhållande och satsade istället på att försöka få vänner. Det har gått riktigt fint.

Nu är det dock på det viset att den kille jag träffade då jag var på utbyte så har nu kommit in i bilden igen. Vi träffades över sommaren och det var fint men jag trodde att det sen var slut mellan honom och mig. Så är tydligen inte fallet. Han ska komma och träffa mig nästa vecka och jag blev så glad. Han kommer långa vägar för att bara träffa mig, vilket känns overkligt (han kommer att köra ca 1900km bara för att besöka mig). Jag har som gått på rosa moln enda sedan han bekräftade att nu var allt fixat och han har köpt båtbiljetten.

Däremot sa han en sak som fick mig att bli väldigt ledsen. Han sa att han ville inte vara så ofta intim med mig. Han ville mest bara gosa. Det här förstår jag mig inte alls på och det gör mig så deprimerad och ledsen. Jag hade köpt jättefina underkläder och dylikt men nu vet jag inte ens om jag kommer att få använda dem då det verkar som om han inte ens vill vara intim med mig. Jag sa då åt honom att det kanske är lika bra att bara vara vänner isådana fall, men det ville han tydligen inte. Nu sitter jag här och är så förvirrad som man bara kan bli. Vad vill han med mig?

Jag sa då åt honom att om han vill få något så får han isåfall arbeta för det. Han svarade bara på det genom att säga att det tyckte han om.. Är det så med killar? Vill ni verkligen kämpa för att få ligga och tycker inte om att tjejen själv tar initiativ? Är det så avtändande med en tjej som verkligen vill ha sex?

Jag förstår bara inte. Vi har haft sex tidigare och jag tycker att det där spelet med att spela svårfångad eller vad det än är, är något som endast passar i början på ett förhållande… Inte efter att man har känt varandra snart i ett år. Vi har dessutom inte träffats sen juli! Jag ville ju därmed passa på då han väl kommer över men nu verkar det ju inte som om det kommer att bli så som jag hade tänkt mig. Istället måste jag spela med i ett spel som jag inte vill vara med i, om jag vill att något ska hända överhuvudtaget.

Jag vill bara gråta just nu för det kändes som om jag hade fått ett slag i ansiktet efter att han hade sagt det där åt mig. Jag har aldrig känt mig så oattraktiv i hela mitt liv. Men en sak är säker. Jag tänker inte ligga med honom överhuvudtaget nu. Det fick mig att bara må dåligt och oberoende hur mycket jag vill ha honom så skulle det bara vara förnedrande om jag nu blev intim med honom.

 Hur skulle ni reagera och göra i en sådan här situation? Eller tycker ni att jag överreagerar då jag blir ledsen och deppad av det här?

Jag tänker snacka med honom då han kommer hit och om det är så att det är faktiskt ett spel han vill spela så är jag inte med på det. Jag vill gärna ta iniativ på egen hand istället för att bara vänta på att killen ska ta iniativ. Kan jag inte få ha sex med honom då jag väl träffar honom så söker jag efter det på annat håll istället, vilket jag också ska berätta åt honom. Jag är ändå i mina bästa år och för en gångs skull i mitt liv så behöver jag sex. Hela min kropp skriker efter det och jag skulle kunna ha sex flera gånger om dagen varje dag.

Han och jag är inte riktigt tillsammans. Vi är inte flickvän och pojkvän utan något annat som vi inte ännu har kommit fram till vad det är. Han har nyligen sagt att han inte vill att jag dejtar andra så det börjar ju likna något seriöst men jag tror jag får ta och ändra på det så småningom.

Hur viktigt är det för er att du och din partner matchar varandra på en sexuell nivå?

Annons:
Sarah
11/21/13, 12:47 PM
#1

Matchningen är jätteviktig tycker jag. Att spela spel är ngt av det fånigaste jag vet då det kommer till relationer. Funkar inte "hej jag är attraherad av dig ska vi ligga" så kan det vara tycker jag :P Om han vill hålla på med spel så skulle jag dragit mig undan, men det kanske klarnar då ni väl ses.

medmänniska
11/21/13, 1:00 PM
#2

Måste det innebära att han spelar ett spel bara för att han inte vill ha sex just nu?

Jag (som inte har så hög sexlust) vill ofta bara kramas mysa gosa se film och bara slappa med min partner. Såklart också ha sex ibland, men jag har inget stort behov av det så jag kan absolut förstå din kille om han bara vill ha närhet och värme utan sex. För han har väl inte sagt att han ALDRIG kommer vilja ha sex?

Om det är viktigt för dig att ha sex ofta men han inte känner så, så passar ni nog inte ihop på det planet.

OlgaMaria
11/21/13, 1:47 PM
#3

Det har kanske blivit för mycket sex när ni setts innan?? Jag tror absolut inte att han vill spela något spel. Han kanske bara inte trivs med tanken att du ska hoppa på honom när han kommer? Han kanske vill ta det lite lugnt?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gur4m1
11/21/13, 2:02 PM
#4

JAg förstår inte riktigt (eller jo, du är i upplösningstillstånd!!) 😎….du känner dig oattraktiv trots atthan reser tusen mil för att träffa dig bara för att han inte bara vill vara massa intim med dig (för så tolkar jag det som). För ni HAR inte sets på flera, flera månader- klart att han vill "värm upp" först, och sen kanske inte bara hänga i sängne hela tiden- vilket det lätt kan bli annars. Ni har haft sex men ni är inte ett par. De tär aldrig bra att ta varandra för givet. Kanske du ska fundera över vad du vill ha av honom, hela han , eller bara hans kropp? 🤔

Du väljer att tolka det han säger så otroligt negativt och verkar ignorera de saker du faktiskt blir upprymd över i början av inlägget- du ger mer plats för små skitsaker (tycker jag alltså). Och sen börjar du resonera med att ställa "ultimatum". Går inte allt till som du vill så säger du upp er- då är ni bara vänner osv. Men lyssna nu: HAN RESER JU JÄTTLEÅNGT FÖR DIG!!!!!!!Så det kanske du ska reda upp innan han åker till dig…

Kan inte få din vilja igenom med att hota med att ni inte ska umgås alls- om ni inte umgås som du vill. Han säger i princip, ja, att ni ska inte hoppa säck direkt/hela tiden. Vilket jag tycker åter sjukt vettigt, speciellt när du säger- att han inte vill att du ska träffa andra killar. Så försök dämpa "magkänslorna" lite i detta fallet och försök tänka lite rationellt också kring vad han gör för er, vad han egentligen säger, vad det egetnligen ebtyder och väg dem emot varandra.

Om han åker tusen mil för dig, inte vill att du är med andra- men sedan säger att ja, ni kanske ska flirta lite, inte bara nuppa- är det vekrligen tecken på att du är motbjudande, ointressant eller oattraktiv i hans ögon. Really? :)

Det är inte bildne jag får när jag läser.

Jag hatar lekar, och jag tar helst män som kan säga, så som Sarah är inne på- tyvärr fungerar vekrlgheten sällan så. Efterosm ni inte _träffats_ på flera månader så säger han såklart sådär, för att ni ska ta det lugnt när ni träffas- vilket är jättevettigt, med tanke på dina tidigare trådar och det du uttryckt kring dejtande osv. Jag tycker att han låter väldigt intresserad av dig, han verkar vilja ta det lugnt, kanske han även försöker skydda sig själv- vilket man kan förstå?

Lycka till, ni kommer säkert att ha det jättemysigt och du lär garanterat få anvädning för dina sexiga underkläder om du inte ballar ur och börjar ställa ultimatum som skrämmer bort ungefär _vem som helst_.

Sen, jag vet inte om han är från Danmark eller ITalien lixom, men vet att ute i vida världen har män och Kvinnor en helt annan syn på sex och sexuella relationer och samspel än många svenskar är vana vid. Han kanske säger så för att det är något en kvinna i ahns hemland skulle förvänta sig/annars skulle ta som en förolämpning osv?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
11/21/13, 3:16 PM
#5

Jag förstår inte heller din reaktion. Han vill mysa oftare än ha sex. Ok att du är kåt, men betyder han så lite att du kan gå till andra för sex förstår jag inte varför han skall komma? Kommentaren om att han skulle få jobba för sex var det faktiskt du som yttrande, inte han.

-Cissi-
11/21/13, 3:19 PM
#6

Fråga rakt vad han vill att er relation ska leda till. Han verkar ju uppenbart intresserad av dej. Tror att han kanske vill ta det lugnt och njuta av din närhet och bara vara nära dej isf att "bara" ha sex.

Säg oxå till ha att du inte känner dej attraktiv när han säger att han inte vill ha sex så ofta.

Nyckeln till alla förhållanden är kommunikation! speciellt när man bor långt ifrån varandra så blir det en hel del pratas (utgår från egen erfarenhet) och tycker att det är viktig att vara tydlig med vad man vill och känner. Partnern kan ju omöjligt veta vad som är fel eller om nått är fel om man inte berättar hur man känner.

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Annons:
[Devya]
11/21/13, 8:43 PM
#7

#1 Jo, alltså det är ju det som gör mig konfunderad. Är det ett spel från hans sida eller inte?

#2 Nej, det är inte ett spel för att han säger att han inte vill ha sex så ofta. Det skulle jag klara av (fast det känns ledsamt), MEN för att han säger att han skulle tycka om det om jag spelade svårfångad.. =/ Och jag tycker ju inte om sådant. Jag vill inte spela ett sådant spel. Det är det som gör mig mest förvirrad och ledsen.

Dessutom så tycker jag att senare i relationen så är det väl ok att inte ha sex så ofta. En gång i månaden var jag nöjd med då jag var tillsammans med mitt ex. Men den här killen och jag har knappt kännt varandra i ett år och jag är van med att det är många känslor i början av någonting. 

Grejen är att då jag inte ville ha så mycket sex så var han så på G och ville ha sex hela tiden. Det var helt ok för han fick ju mig att bli tänd. Sen då jag ville ha sex så tappade han lusten…Han brukar mest bli irriterad på mig då.. Det gör mig så ledsen.

#3 Tja,  varken han eller jag har kommit fram till vad det är vi båda vill ännu. Jag vet inte vad han vill fast jag har försökt att prata med honom.  Därför har jag försökt distansera mig lite från honom så att jag inte ska få alltför många känslor för honom. Just nu vill jag förstås väldigt gärna se honom och det innebär också att jag vill ha sex. Jag vill vara nära honom på de sätt jag kan.

Men det stämmer ju det du säger. Jag förstår inte varför jag inte kan tänka rationellt då det kommer till honom.

Nå, han hade sällan sex med sitt ex, typ en gång i månaden och ibland även mera sällan. De hade inte varit tillsammans särskilt länge i mina ögon. Så det är väl något som oroar mig också. Om hans sexlust är så pass låg så matchar han inte mig alls. 

Han tar också mediciner för sin adhd så kanske det också inverkar på hans sexlust? Det är åtminstone inget han brukar prata med mig om. 

Jag tror dock att det mest handlar på att han tycker det är mer upphetsande om jag leker svårfångad. Han har upprepade gånger nu sagt hur mycket han gillar idén på att "he has to work for it". Varje gång han säger det så är det som om något går sönder i mig.

Jag vet inte vad jag ska tänka och tycka om honom. Han brukar ofta skämta om att vi borde satsa på en three-way med min rumskompis. Det får mig att tvivla mycket på vart jag egentligen har honom. Min rumskompis är typ den vackraste tjejen jag någonsin har sett och då han såg bild på henne började han prata om "a three-way". Det stör mig att han kan prata om sådana saker men inte om de saker han och jag på tumanhand skulle kunna göra.

Ja, jag är osäker. Skulle vara lättare om han endast vore min vän. Då skulle jag veta vart jag har honom. Förhoppningsvis klarnar det upp sig då han kommer hit men just nu mår jag bara illa.

#5 Nja, det kan vara svårt att förstå min reaktion kanske. Jag vet också att en del är obefogat men samtidigt är det så mycket annat som spelar in som gör att jag känner mig olustig till mods (t.ex. om trekanten med min rumskompis som han jämt ska tala om). Jag har bara en dålig magkänsla om hela grejen. Tycker definitivt inte om det faktum att han vill jobba för att ha sex med mig. Det är tydligen mycket mer upphetsande än om jag skulle visa att jag faktiskt ville ha sex med honom. 

Han har som sagt upprepade gånger nu sagt att "I am so into the idea to work for it. I like that so much." =/ Ok, kanske jag lade idén i huvudet på honom men nu verkar han vara riktigt på g då jag säger att han får sova på den extra madrassen jag har istället för att sova bredvid mig "Mmmmm, I am so going to try and change your mind. I see you are making me work for it and I am so going to." Och så vidare… Han tycks bara bli mer på g då jag försöker distansera mig själv från honom… Jag blir så ledsen och mår så illa.. Jag är inte van med sådant här.

[Devya]
11/21/13, 8:48 PM
#8

#6 Jag har försökt ett par gånger men jag får aldrig något svar för han vet inte och för att vara ärlig vet inte jag heller.

Kommunikation är så viktig men det är något han och jag är otroligt dåliga på. Han är så fåordig. Han brukar nöja med sig att skriva ett par korta rader var tredje dag eller så till mig. Vi brukar inte heller längre skypa för det har han tydligen tröttnat på. Han brukar istället skypa med sina vänner istället för mig så jag prioriteras bort ganska snabbt. 

Jag brukade vara bra på att kommunicera med mitt ex. Vi var så duktiga på det och vi visste var vi hade varandra och var aldrig osäkra på varandra, förutom det sista halvåret.

Jag vet att den här killen tycker om mig men han är otroligt dålig på att visa det. Därför är jag försiktig med att känna alltför mycket för honom. Jag tänker bara på att jag tycker om att umgås med honom och att ha sex. Jag vill inte gå längre än så för då blir jag absolut sårad och det vill jag inte.

Sarah
11/22/13, 10:51 AM
#9

Ah, då verkar det ju helt enkelt vara hans sätt att tända. Sen får du ju fundera på om du vill has det så. Visa tänder på fötter, andra på underkläder och andra på träd :)

Gur4m1
11/22/13, 12:09 PM
#10

Varit med min pojkvän i snart 6 år och han prioriterar absolut bort mig när vi sitter vid datorn samtidigt. Han skulle inte palla att skypa eller chatta med mig- efterosm när han gör sådant, med vänner så är det spontant, om kompissaker. Saker som spel, musik, filmer. Inte känslor, och sånt- som det blir med en partner. Film, musik och sånt har vi ju redan pratat om, vi vet redan sånt om varandra…och jag spelar inte spel, som är hans huvudintresse så där har jag ingenting att erbjuda i samtalsväg. Därför prioriteras inte samtal med mig över sms/skype vrje dag- när han har vänner han hellre pratarmed, om just dess saker, hans passion. Det sårar mig inte ett dugg, jag är medveten om detta, det är ingenting som reflekterar vår relation eller våra känslor för varandra.

Han svarar alltid, han finns alltid där om jag skulle behöva honom. Det är det viktiga. Jag kände mig enormt olustig över hur olika vi var i början, men jag lärde mig att hantera det(hantera mina egna förväntningar), att sluta känna det som något det inte är menat som från hans sida. "kärlekens 5 språk" som jag läste om nu, flera år senare, konfirmerar det jag själv känt och upplevt- folk är olika och förståelse för olikheterna/respekten för behoven//avsaknaden att kunna uppfylla behoven är viktiga….åt båda hållen. Så kan du tS vekrligen inte komma till ro med hans beteende. Om hans "sätt" ständigt får dig att känna negativ saker, så är han inte rätt kille för dig.

Kan du däremot börja tänka och omvärdera sakerna du känner, tankemönstret du har kring det han gör så kan du ju såklart stanna, så jag säger inte att det är omöjligt. Bara att det nog kräver jobb och att man npassar sig. "men han kan väl anpassa sig". Självklart, men man får ju se vad som är rimligt och ibland måste någon vika sig. Spontant kan jag känna att det är lättare för dig (so upplever problemet) att sluta tänka negativt runt saker han inte gör, än att kräva att han ska börja göra saker som han inte gör naturligt redan, men han kan absolut behöva höra det och börja tänka på det och ge det mer än vad han kanske gör idag? 

Om han tänder på att få jaga lite ibland, är det så farligt? Det är iallafall inte smärtsamt. Skulle min partne rälska analsex så skulle jag iallafall överväga det innan jag säger nej. Men nej är såklart nej, men är det någonting viktigt för honom så måste jag kanske vara redo att lämna relationen bakom mig då. Nu jämförde jag analsex (som jag själv absolut inte vill ha) med att han vill ha det lite flirtigt och inte för "lättillgängligt" mellan er, såhär i början. Jag skulle inte heller bli så tänd på att en kille kastade sig rakt öve rmig om vi inte träffats på några månader, helt ärligt. Par som varit gifta i flera år kan ändå leka rollspel _ibland_ osv. Se det som en krydda, inte hur ni måste vara hela tiden. Och ta det absolut inte som någotkränkande, nedvärderande mot dig!! :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[silkesnosen]
11/22/13, 12:49 PM
#11

Jag tänker nog som så här att du kanske borde avstyra det här innan har reser långt, då det verkar som om ni vill helt olika saker och det ät lite väl "slirigt" fortfarande..

Gronstedt
11/22/13, 2:55 PM
#12

TS, jag tror jag förstår hur du menar och jag skulle inte heller tycka det känns bra. Det verkar lite som om han lägger upp det till ett rape game, där du ska låtsas svårfångad så att han får "ta" dig. Jag skulle inte trivas med det, i alla fall inte förrän långt in i ett tryggt och stabilt förhållande. Att börja ett förhållande med sådana lekar verkar upplagt för obehag och missförstånd.

Men jag kan ha fattat allt fel, förstås.

[silkesnosen]
11/22/13, 3:11 PM
#13

#12 Alltså det var kanske att dra det ngt långt. Han vill ju helt klart vara initiativtagaren…det har ju inget med att göra att det ska vara en låtsad våldtäkt? Jag gillar ju personligen att mannen är den som styr och förför, men vi är ju alla olika.

Annons:
Gronstedt
11/22/13, 3:15 PM
#14

#13: Det beror på hur långt man drar "spela svårfångad", eller hur?

Honestyisdead
11/22/13, 3:36 PM
#15

12 att få jobba för sex är på intet vis samma sak som rape game i min värld.

ramm5tein_
11/22/13, 8:36 PM
#16

Hmm, jag får en riktigt lustig känsla då du TS skriver att han blir så tänd (ENBART tänd) då han säger att han vill jobba på att få dig. Då du säger helt ärligt att du i så fall hellre vill att han eller du sover på madrass, och då går han igång ännu mer, FASTÄN det inte var din tanke att få honom kåt på den idéen utan snarare att sätta ner foten?? Tycker det låter väldigt konstigt.

Och var det bara jag som reagerade på de upprepade förslagen om trekant med rumskompisen som han tar upp när han ser en bild på kompisen? Förlåt mig, men låter det som ett seriöst förhållande nånstans? Om ni nu håller på att utveckla ett förhållande? I och med att TS inte skriver att de har som inställning att ligga med andra eller att involvera andra i deras sexliv (det är ju sånt man pratar om) tycker jag det är konstigt att han upprepat föreslår det. I BÖRJAN av ens relation dessutom? Han reser ju som sagt väldigt långt, tror inte att han ser TS som någon kk.

Nej alltså jag tycker du ska fundera på om det är värt att den här killen kommer. Ifall du inte vill ha trekant med din rumskompis, vilket du inte verkar vilja ha, hoppas du sagt till honom att du inte vill det och att han ska sluta tjata om det. Det om NÅGOT kan väl TOTALDÖDA en början av en relation?

Hade jag träffat en kille jag börjat få känslor för, som jag var så tänd på och som äntligen skulle resa flera flera mil för att vara med mig, skulle jag bli jävligt sårad och tänka om rejält om det han prioriterade var att manipulera mig till "svårfångad", för det är det enda han säger sig gå igång på och alternativet till att ha sex, samt be om att ha en trekant med min kompis. Jag hade mest troligt sagt adjö! Hade inte ens funderat över det! Men det är jag.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

ramm5tein_
11/22/13, 8:43 PM
#17

+ så anser jag att han har en väldig vemodig och gammalmodig syn på sex. alla har ju sina olika preferenser, men att inte gå igång alls på att tjejen vill ta initiativ - låter inte bara diskriminerande utan lite stört. åtminstone om man ska vara i en relation där faktiskt bägge två kommer ha luster och vilja bjuda in till sex, inte bara den ena.

hade ni som skriver här velat vara med en pojkvän/flickvän som bara kan gå med på och tolererar sex om hen själv får ta initiativet? och bjuder du till och sexar till det, kanske börjar ta på människan kan hen vifta bort dig med handen lätt som en plätt för att du "är för lätt" och det är hans läggning? diskriminerande much?

den killen hade inte stannat i mitt liv.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Gur4m1
11/22/13, 8:47 PM
#18

#16 jo tänkte angående trekanten att det är sånt som killar sa när man gick i gymnasiet/yngre 20årsåldern- och inte var speciellt seriösa, mer sexuellt inriktad relaationer och experimenterande. Men ja, många sm är i relationer kna även tänka sig trekanter, sen vet jag inte hur han kanske ser på "svenska kvinnor", tror kanske vi går med på vad som helst och är jättekåta och "öppensinnade" gällande girl on girl osv? :D

Bara en känsla jag får.

JAg hade bara sagt rakt ut "Glöm det" sen skulle han försöka våga dra upp det igen. Då skulle han få sin livs show….mig bakifrån när jag lämnar honom. Hell yeah!-

Sen är det lätt att uttrycka sig klumpigt och sådär, om nu TS rumskamra tär så jävla snygg att hon själv tycker det- han kanske skämtar men med en gnutta allvar i det hela också. Finns ingen orsak att bli svartsjuk, han kan knappast tvinga in någon i en trekant? :D

Jag anser att man alltid kan fråga, men nej är ju nej. Ts känner "Nej för fan" men vad har hon gett honom som svar? :)
Efterosm han "tjatar om det".

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ramm5tein_
11/22/13, 8:50 PM
#19

#18 Det är väl snarare inte det med svartsjuka… Jag hade bara allmänt tyckt det varit skumt, oseriöst och som en försumning(stavning?) av mig att en kille jag dejtat ett tag, inte träffat mycket och fått starka känslor för föreslår innan han ska besöka MIG att han gärna vill ligga med min väninna också - men han vill inte ligga med mig om jag själv tar initiativ till sex med honom.

Får det definitivt inte till vettigt nånstans. Han verkar ju vilja ha mig med umgänge av kompisen MER än vad han bara vill ha mig. Hur bra känns det på en skala? Att jag inte duger ensam så länge han inte får kämpa för det? Att man sedan efter ett tag i förhållandet, eller att man säger direkt att man vill kunna ligga med andra innan man går in i förhållanden, vill ha trekanter och ger förslag ser jag på med lite andra ögon. För vissa par kan det ju vara något som behövs i ett urvattnat sexliv till exempel, men vi kan ju konstatera att TS och killen inte är där 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[Devya]
11/22/13, 9:33 PM
#20

#9 Jo, det verkar vara sådant där han gillar och visst tänder ju alla på olika saker..

#10 Det stämmer det du säger. Jag måste bara komma underfund med om jag klarar av det där. Jag vill inte börja ändra på hur jag är helt och hållet och jag kan inte förändra vad han tänder på precis heller. Så får se om jag orkar hålla på att spela det där spelet eller om jag tröttnar. Jag har ju till en viss del redan gett upp.. Jag är van att kunna ta initiativet då jag känner för det och jag är också väldigt bossy i sängen och det går inte riktigt ihop med hur han vill ha det. Det blir oftast så att han bestämmer. Eller det är alltid han som bestämmer då vi har sex. Jag får aldrig ta kontrollen och på det viset så kan jag aldrig komma heller. Jag kan endast komma om jag får ta kontrollen. Det är så synd för jag är så attraherad av honom och jag har aldrig upplevt den där känslan tidigare - alltså att vara så attraherad av någon.

#11 Men det är ju inte precis som om han planerar att bli ihop med mig. Det är han som vill hålla allting hemligt, att vi ens ses. Han berättar inte ens för sin familj att han är på väg hit för att träffa mig. Han vill inte att hans ex ska få veta om att vi ses för han vill fortfaranede vara vän med henne och de hade kommit överens om att inte dejta andra förrän om ett år. Så jag tror inte att det är riktigt seriöst från hans sida fast han kommer långa vägar för att se mig. Sen igen kanske jag tänker lite galet.

#12 Faktiskt så har du rätt där. Han brukar gilla det där då det kommer till sex, om jag försöker streta emot litegrann (dock bara ett spel och inte på allvar). Ju mer ointresserad jag är desto mer intressant blir jag i hans ögon.

Annons:
PennyScarlett
11/23/13, 12:06 AM
#21

Kommit överens med sitt ex om att inte dejta andra förrän om ett år?!?!? Dumpa tonåringen, hitta dig en karl! Vad ska du med sådana fjomperier till? Nej du…du är garanterat ingen kvinna att skämmas över att ha sällskap med och bör således behandlas därefter! Hitta en snygg man som doftar gott, är likasinnad på det sexuella planet och en som är stolt och nöjd med att dejta dig eller kalla sig din pojkvän! Det är du banne mig värd efter allt du gått igenom.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Nerdysiamese
11/26/13, 3:55 AM
#22

#21 jag skulle finna det högst oroväckande med en partner som endast går i gång på att man "gör det svårt" för honom att ha sex med en.
vad händer dagen då du faktiskt verkligen inte vill?

sure, man kan leka lite med dominance/submission för att liva upp sexlivet men då ska det finnas tydliga regler båda är med på, och det är inte för alla, men om han helt är lagd åt det hållet och har ett behov att ett sådant sexliv så kanske han ska hitta en partner som gillar samma sak

Medarbetare på Datorspel I Fokus

Anna4077
11/26/13, 11:06 PM
#23

Jag hade en kille en gång som ville åka från England för att träffa mig. När jag talade om att vi inte skulle ha sex så ville han plötsligt inte dyka upp. Jag skulle avvakta och se vad han ville. Ibland är det så att det han ser som skämt är något du tar på allvar. Vem vet, det kanske bara är ett missförstånd? Alltså inte att han sagt det han sagt men han kanske har en bild av dig/svenska tjejer som inte stämmer överens? Kanske bara är en mildare kulturkrock? Han kanske tänder på alla 100 om du tar initiativ och visar att du vill ha honom? Vem vet han kanske tror att du tror att han bara är ute efter sex? Han kanske bara är ute efter sex? Han kanske tror att du bara att är ute efter sex och att han vill mer? Jag tycker du ska se vad som händer. Vill du inte spela något spel, gör inte det. Ta det lite lugnt, att hoppa på honom det första man gör är kanske inte någon bra idé men känn efter läget och stämningen och va dig själv. Försöker att inte läsa in för mycket och bara träffas och se vad som händer.

Anna och taxen Max

[Avarice]
11/27/13, 9:22 AM
#24

Jag känner igen mig i så mycket du skriver; osäkerheten både relationsmässigt och sexuellt, trekantssnacket och hela känslan av att känna sig oattraktiv och "på ett annat plan". Mitt råd är att avstyra hans besök hos dig och avsluta er relation. Iaf enbart ha en distans kompisrelation. Det du beskriver är INTE sunt, hitta dig en MAN inte en omogen pojke. Jag kan för första gången i mitt liv känna mig uppskattad och älskad av en man som respekterar mig och är mogen till sättet och slipper all denna ångest/rädsla/osäkerhet du beskriver och det är underbart befriande. Jag inser att det är sjukt svårt att släppa taget, jag var i en väldigt liknande situation med en kille för ngt år sedan och det hela resulterade i att vi blev kk och inledde en väldigt destruktiv "relation" där jag var deprimerad till den punkt att jag hade självmordstankar (något som förvisso berodde på fler faktorer)… 

Ta hand om dig och gör det som är bäst för DIG!

[Devya]
12/1/13, 10:56 AM
#25

Han har nu varit här och han åkte hem igår. Det blev annorlunda från vad jag hade tänkt mig måste jag säga.

Jag hoppade inte på honom direkt då han kom utan höll mitt avstånd men i slutändan gick det inte riktigt att stå emot. Som han sa "You call this: working for it?" Men dock inte på ett elakt sätt utan mera retsamt. Han lockade mig och jag lockade honom tills han knappt stod ut. Så han tycktes inte ha något emot att jag retades med honom. Det känns betryggande. Så allt gick verkligen bra angående den biten! Bråkade hela tiden med honom om det där som han hade sagt: "Hmm…Not sex too often?"

Vi åkte till min gamla hemby för han ville se vart jag hade växt upp. Det tyckte jag var fint att han var intresserad av det. Han fick även träffa hela min familj. Han var så underbart kärleksfull mot mig att jag blev helt chockad. Jag frågade honom om det bara var ett spel inför min familj eller om han är så här annars. Han förklarade att han kände sig osäker och den enda personen som gav honom trygghet var jag så han drog ofta mig intill honom och kramade om mig samt pussade mig på kinden och höll min hand. Han berättade att han blev osäker så fort jag gick iväg på wc och då jag kom tillbaka kände han sig så trygg och ville bara kramas med mig. Så det var ju jättefint.

Han sa inget mera om trekantsgrejen då han var här så det var skönt. Han var bara fokuserad på mig.

Jag fick honom att prata om vårt förhållande vilket var något han ville undvika märkte jag. Han är väldigt rädd för att någon ska bli sårad i det här förhållandet. Han vill att vi ska gå långsamt framåt och om vi märker att det inte fungerar så kan vi fortfarande vara vänner. Men jag vet inte riktigt om jag tror på det här. Oberoende om vi kastar oss huvudlöst in i det här eller går långsamt framåt så kommer det att växa fram känslor oberoende… Vi är fortfarande inte "flickvän och pojkvän" eftersom varken han eller jag är redo för det (han trodde att jag var redo för det och blev förvånad då jag sa att jag inte var det). Han sa dock att då jag känner att jag vill något mer så måste jag berätta det för honom så att vi kan göra något åt det.

Han har dock känt av att jag har inte riktigt öppnat upp mig för honom. Jag förklarade för honom att det beror ju på att jag vet inte vad han och jag egentligen har. Han vet inte heller vad det är vi har.

Dock har han "försagt" sig flera gånger och sagt flera gånger att han är min pojkvän. Så jag tror nog att han ser mig som hans flickvän även fast vi inte har officielt kommit till den punkten. 

Nästa år i februari ska jag besöka honom. Han sa att han var nervös inför att presentera mig inför hans familj (har dock redan träffat hans syster och bror). Jag sa att han inte behöver och då blev han lättad. Däremot ville han introducera mig till hans vänner. Han ville typ visa upp mig för han kände så stolt över att ha mig vid hans sida. Men jag sa att det är ok att vi kan hålla allt lite hemligt om det inte skulle kännas så bekvämt för honom. Får se vad det blir till.

Men jo, jag tror att jag i februari kan komma att vilja bli tillsammans med honom på riktigt för annars kommer jag inte att kunna öppna upp mig för honom (vilket jag känner att jag behöver göra för att kunna känna något djupare för honom) och någon kommer att bli sårad oberoende. Om inte det är möjligt så måste allt det här få ett slut.

PennyScarlett
12/1/13, 11:58 AM
#26

Asså…jag vet inte…detta känns inte bra Devya…det kanske bara är jag, och jag kan tyvärr (det händer sällan) inte sätta ord på det…Det känns lite som att du återigen finner dig i att inte bli behandlad och respekterad till den grad du är värd…Men jag ska inte säga för mycket. Det är era känslor och er relation så det är absolut helt upp till er hur och vad ni vill göra. Jag kan bara önska lycka till och hålla tummarna för att detta utvecklas till något som gör dig lycklig.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[Devya]
12/1/13, 12:49 PM
#27

#26 Du är inte den enda som har sagt något liknande. Min rumskompis är också orolig. Tydligen pratar jag ofta om killen och hans känslor samtidigt som jag ignorerar mina egna känslor och behov. Jag visste inte alls att jag var sådan men det har börjat komma fram till ytan mer och mer. 

Men jag tänker vänta tills februari och om inte saker och ting har ändrats då så måste jag söka efter en annan utväg. Jag börjar ändå bli gammal här och kan inte fortsätta springa efter en kille om han inte är mån om mig och mina känslor.

Annons:
Gur4m1
12/1/13, 4:31 PM
#28

Känns som at thans besök var helt okej med andra ord, att det kankse snarare handlar om missförstånd er emellan när ni "diskuterar" över internet/pratar över telefon, att det blir lättare att känna/ge bekräftelse när ni väl umgås?

Lät iallafall som att det överraskade dig en heldel, sen får man inte glömma…för i det du skriver är de tmycket han som ska ta initiativ osv- han kan vara minst lika nervös, men även säga saker för att se var han har dig? (Lite som du verkar göra mot honom). Dvs att man måste våga öppna sig utan att vara 100% säker på var man har sin tilltänkta, man måste våga säga sin tanke utan att veta vad den andre tänker osv. T.ex att han är nervös att låta dig hälsa på hans familj, det var ju snällt att du avlastade honom, men det kunde lika gärna tolkats soma tt du int eheller har så stort intresse av att träffa dem (går att tolka på tusen sätt!) ;) Jag önskar dig bara lycka till er båda  :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Devya]
12/16/13, 1:21 PM
#29

Update

Jag har nu varit och besökt honom. Det var lite annorlunda den här gången. Först och främst var det han som ville ha mig dit. Jag hade tänkt vänta tills februari men nu blev det mycket tidigare än planerat för han kunde inte vänta.

Jag träffade en av hans vänner och hon var inte särskilt trevlig. Det var då hans bästa vän, men hon sa inte ens hej till mig och sen pratade de bara på sitt språk så jag smet sen iväg till bilen för jag kände mig så ovälkommen. Jag borde väl ha stannat kvar men jag mådde bara för dåligt. Jag stannade i bilen 2h innan han kom tillbaka (de lagade tårtor för en grej som skulle ske senare på kvällen).

Jag skulle ha träffat hans morföräldrar men det blev inget av det eftersom jag hade just kommit dit och hade varit vaken i över 28h. Det var jag som ställde in den träffen och han blev nog besviken. Han skulle dock bara introducerat mig som vän inget annat.

Sen hade han problem med att visa "affection" vilket han inte hade alls några problem med då han kom för att besöka mig. Det gjorde mig så ledsen. Han är tydligen riktigt knepig. Jag förstår mig inte riktigt på honom. Han ville heller inte prata engelska med mig då vi var ute bland folk. Han sa att han skulle försöka jobba på allt det här. I allafall så har jag lärt mig att prata med honom om något stör mig. Jag är så dålig på att kommunicera då något är fel och han ville att jag skulle jobba på det. Så vi båda två har något att jobba på nu.

Han ville dock att jag skulle vara hans flickvän vilket överraskade mig totalt men gjorde mig glad. Då vi var hemma hos honom så lyfte han upp mig och kysste mig en massa och bara höll om mig och log så innerligt och sa att han ville att jag skulle bli hans flickvän. Vi har dock inte gjort så att det är officiellt, men det är ok för mig.  Jag kan nog vänta ett halvår eller mer innan vi gör det officiellt. Det viktiga är att han och jag vet var vi har varandra.

Vi får se hur det här går. Det hände en massa annat och sen då det kom till sex-delen så var det inga problem. Han ville ha mig hela tiden, mera än vad jag är van med - flera gånger per dag. :) Jag behövde inte spela svårfångad, tack och lov.

Gur4m1
12/17/13, 12:00 AM
#30

Mm…verkar finnas en kulturell skillnad helt enkelt kanske? Det går åt det håll du vill att det ska gå, bara inte så snabbt som du ville först? :D Tycke ni verkar ha rett upp vad ni behöver jobba med rätt bra….får önska er lycka till ^^

Trist med hans väninna, men det är kanske även en språkbarriär/kulturgrej även där? Dvs det kna vända med tiden om du ger henne en chans att visa att du är att räkna med. Man går lätt i försvarsställning och ger upp men gör inte det! ^_^

Min systers pokvän hade en tjejkompis som i början var lite ego om hennes kille (inte singel, absolut inte romantiskt intresserad i honom), som avvaktande och uteslutande- nu, tio år senare är de som bästaste vänner och mycket har runnit under broarna. Vissa människor är helt enkelt speciella, precis som du kanske också är? Men på andra sätt. Menar mest att…..ni måst einte gilla varandra men att ni inte gillad evarandra nu, betyder inte att det måste fortsätta vara så ^_^ Fortsätter du att känna agg frn henne så får du förklara för honom att du kanske ska slippa umgås med henne om det inte behövs. Dvs han kan åka själv ch göra tårtor och grejer, sitta ensam i bilen i flera timmar lät inte speciellt roligt…

Så…lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

PennyScarlett
12/18/13, 11:45 AM
#31

Kom han aldrig och kollade till dig efter att du gått till bilen..? 

 Han borde ja undrat vad som var fel och varför du försvann menar jag…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

[Devya]
12/19/13, 11:26 AM
#32

#30 Det kan vara. Jag ville förstås inte att det skulle gå så pass snabbt fram i början men då han föreslog det så kändes det bara så rätt. Det känns bättre för mig att veta vart jag har honom istället för att alltid undra och vara osäker. Vi har åtminstone lärt oss att kommunicera bättre. Vi börjar komma varandra lite närmare vilket är fint. Bara vi kommer ihåg att fortsätta att kommunicera med varandra så går det säkert bra.

Får se. Jag får väl träffa henne igen någon gång och då hoppas jag att det är en mer avslappnad träff och att man inte behöver stressa på med något annat. Jag känner inte agg mot henne utan bara blev besviken. Jag borde också ha stannat kvar och bitit ihop för det skulle kanske ha gått bättre efter en stund. Det lär jag nu inte veta. Så jag är mest sur på mig själv, inte på henne eller honom.

Jag mår annars mycket bättre nu för det visade sig att han inte bara var reserverad mot mig utan också mot hans bästa vän då de skulle åka med tåg hem igår. Han blev obekväm då hon skulle försöka vara rolig. Han tycker inte om pinsamma situationer - åtminstone inte i sitt eget land. Han har inget emot att vara fjantig sen om han är i något annat land. Väldigt intressant men också så får det mig att må så mycket bättre. Det är med andra ord inte hos mig problemet ligger så jag kan slappna av.

 #31 Nej, men han känner mig och jag är glad att han inte kom för att titta till mig. Jag hade dessutom gått och lagt mig sent den natten - kl.04.00 och stigit up 07.00 så han sa sen att han trodde att jag hade gått och tagit en liten powernap, vilket han också hade sagt till sin vän.

Jag är som sagt inte sur på honom eller henne utan bara sur på mig själv. Det var jag som "messed up". Man kan inte alltid smita ifrån obekväma situationer. Jag borde ha bitit ihop och tacklat situationen på ett annat sätt.

imsuchadiva
12/19/13, 6:42 PM
#33

Men herregud människa, det skriker osäkerhet om dig så innibomben! Sluta skyll allt på dig och lämna den där karln så fort som möjligt! / fredrikalidman.blogg.se

[Devya]
12/19/13, 9:55 PM
#34

#33 Varför skulle jag lämna honom? Han är inte perfekt men det är inte jag heller. Ingen är perfekt. Det gäller bara att fundera på om man är villig att arbeta på de problem man har. Det är lätt att säga att man ska jaga efter något bättre men det är inte alltid så lätt.

Jag vet av killar som skulle vara bättre för mig och som vill ha mig men jag delar int samma känslor för dem. Jag är bara glad att jag känner att jag kan tycka om någon igen efter att jag har kommit ut ur ett 10 års förhållande. :)

Jag tror att jag är osäker pga allt som har hänt tidigare. Jag är inte riktigt återställd efter mitt senaste förhållande.

Annons:
Upp till toppen
Annons: