Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 1621 ggr
Game
2013-11-22 15:55

Hjälp....

Är i stort behov av hjälp. Känner att jag måste göra något åt mitt tankesätt..

Jag är en tjej mellan 24-26 år gammal och är ändå rätt säker i mig själv , ibland.

Har haft långa och dåliga förhållanden men nu har jag äntligen hittat mig en underbar man, han är tre år yngre än mig men det märks inte.. Han är är lite så där "lill gammal" kille..

Han är en riktig snygging, när jag säger snygg så menar jag verkligen det och han har en karisma som får tjejerna att smälta. Det är flera som sagt det så det är inte bara jag som är paranoid.. En tjej blev så chockad över tjejers beteende när dom är runt honom på grund av att min tjej kompis sett hur dom tittar på honom samt att tjejerna har redan kille.. När vi är ute bland folk så märker jag hur tjejerna kollar på honom..

Lite jobbigt är det faktiskt..

Nåmen till mitt problem.. Jag blir jätte osäker på mig själv nu, jag är äldre, jag har en mer äldre kropp än dom unga "tajta" tjejerna och är ju äldre som sagt..

Han påpekar hela tiden om hur fin jag är som människa och att jag är snygg som bara den .. men det känns som att ja, han tycker det men jag tar inte åt mig det ändå på något sätt…

Sen ser jag dessa unga super snygga tjejerna som är hur underbara och snälla som helst, tjejer som jag vet han skulle falla för som skulle passa honom mer.. att jag inte är hans typ.. fast jag är ju lite som hans typ men att det finns tjejer som skulle passa honom bättre.. och oj så fina tjejer det är..

Jag är inte alls speciell, det finns så många fina tjejer alltså.. och jag väntar  som bara på att dom ska ta honom, lite så.. typ att tänk om dom träffas och sen blir han dö kär i någon annan ..

varför tänker jag så? Jag tycker ändå att jag ändå duger ibland.. men den här osäker kommer i samband med att jag skaffar kille.. jag tycker alltid att det finns bättre tjejer för dom..

Men jag älskar honom ju , han älskar mig .. vi har ju inte varit tillsammans nå länge .. väldigt lite länge .. men jag är kär som aldrig förr.. Han är verkligen rätt känner jag ! För mig, men jag vet inte om ja är rätt för honom,.. som sagt det finns så många SUPER fina tjejer där ute..

Åhh ja, jag blir så osäker.. känner mig så värdelös ibland! Att jag duger inte.. känner mig gammal, hängig och sämre än alla andra typ.. :( Hur ska man bli nöjd med sig själv? Känner mig inte alls attraktiv för fem öre.. och speciellt inte utan kläder..

Hur ska jag tänka, någon måste ju kunna hjälpa mig? Blir ju galen om jag ska gå runt och tänka så här..

Jag tror ändå att jag har hyfsat självförtroende men självkänslan finns inte där..

Tacksam för all hjälp som jag kan få !!

Tack på förhand!! kram

Annons:
[silkesnosen]
2013-11-22 16:37
#1

För det första så är du mkt ung, fräsch och jag tvivlar på att ngt har börjat att hänga på ngt sätt;) Du kommer att få peppa dig själv, han har ju faktiskt valt dig..och skulle han välja bort dig för flickorna så är det hans förlust. Det är extremt jobbigt, men du kommer att få leta upp din ryggrad. Kanske kan du skriva dagliga brev till dig själv? Prova att se på dig själv som om du tyckte om dig själv, vad skulle en bästa vän säga till dig?

Jag tror att alla känner som dig med jämna mellanrum, men man får "sparka" på sig själv!

Honestyisdead
2013-11-22 18:39
#2

Du är i mitten av de 20, DU ÄR UNG! förstår inte vad du har för syn på dig själv. Du måste verkligen jobba med självförtroendet.

Gur4m1
2013-11-22 18:58
#3

DU kan inte avgöra vad som passa rhan bättre än dig. Vad får dig att tro att andra tjejer passar/är bättre för honom? De är trevliga ja, de ser kanske bra ut ja, men gör det att de är mer lämpliga partners för honom? Nej, han har ju faktikt redan dig!! :)

Sen kna man vara imponerad av en kille, tycka att han är fin att titta på, intressant att lyssna på- uppslukas av hans sällskap- och ha partner, utan att man är otrogen eller redo att slänga omkull mannen i fråga. Var STOLT över att du verkar ha hittat en riktigt fin kille som är social och omtyckt!

Angående de andra tejerna, tänk mindre på dem. fokusera på dig och din pojkvän och ER relation. Den här osäkerheten du känner och tankarna du leker med gör dig bara nedstämd, kanske till slut yttrar dme för honom och han börjar känna att hans ord och handlingar inte räcker till. Då stjäl du energi, det blir jobbigt för honom att umgås bland andra tjejer, det blir svartsjukedrama, du blir olycklig, känner dig inte nog bekräftad och så vidare….fast han inte verkar göra något som säger att du inte är rätt för honom. Det är din egen sinnesvärld och den låter väldigt negativ ja. Sådana tankar känns inte som tankarna hos en självsäker person.

Självkänsla är att känna ett värde, självkänsla är att kunna ta för sig och se till att man får det man är värd. Du verkar tänka tankar som kommer att självförverkliga sig själv så du är klok som vill jobba med dem! :)

Börja med att kontra dina negativa tankar med positiva saker. Saker du vet att du är bra på, eller saker som får dig att må bra. För mig hart.ex välgörenhet, eller att få jobb ökat både självkänslan  och självförtoendet avsevärt. Er relation baseras på mer än utseendet, du kommer alltid att åldras oavsett er åldersskillnad eller inte, och det kommer alltid att finnas yngre tjejer, mycket yngre tjejer. Sluta jämföra dig med andra! :D

Du är du och du är den som är flickvän till den här killen. Jag har alltid dejtat yngre män. Min pojkvän som jag nu har haf ti flera år är 2.5 år yngre än mig, har aldrig reflekterat över det. 3-5 år är inte ett speciellt stort gap åt endera hållet. Man har oftast vuxit upp med samma barnprgramm, lagar, regler, historiska händelser, kanske gemensamt umgänge. Är bara några år hit eller dit. SÅ stor skillnad är det INTE på en 20årings hud och en 25årings- det är snarare individuellt, hur man skött om sig själv, vilka gener man bär på, om man solat/inte, eller om man tränar eller inte. Så känner du dig slapp och fläbbig så kanske träna vore en grej att jobba med för att öka självfrtroendet. Sätta upp ett mål att springa tjejmilen tex, som du kan vara stolt över! (vad et jag, du kanske redan spuringer tjejmilen varje år! men ett förslag!).

Han kommer inte älska dig mer för att du springer tjejmilen, men möjligen fortsätta älska den person som gneomför en sådan sak. Det är nämligne en stark och målmedveten tjej i mina ögon.Lyck till, sluta slå ner på dig själv :(

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

PennyScarlett
2013-11-22 19:38
#4

Jag har inga råd och ge…kan mest bara ställa mig vid sidan av dig och säga "I feel you sister…". Har precis samma problematik med mig själv. Tycker också det finns vackrare, sexigare, trevligare, roligare och ödmjukare tjejer än mig som min kille lätt hade kunnat få. 

 Jag har själv uppfattningen om att jag framstår som en riktig bitch, ganska ofta. Jag är duktig på att vara negativ, jag är tjurskallig och surar, inte länge, men ofta! Jag gnäller konstant över mitt utseende och allt jag vill ändra på med mig själv och lika ofta får min kille lyssna på det och varje gång gör han ett tappert försök att få mig att ändra synen på mig själv, utan större framgång. 

 När man är den där mobbaren emot sig själv så önskar man inget hellre än att man kunde se det alla andra ser. Man vill se det ens partner ser. När han säger att jag är vacker, exakt hur då? Vad är det som är vackert? Jag som har dålig hy, stor näsa, extrakilon och alla andra tråkigheter som kommer på köpet med att vara kvinna. (får nog göra en egen tråd xD) 

 Man måste jobba innifrån sig själv. För oavsett hur mycket ens partner anstränger sig för att visa att man duger och att man är finast, så kommer man aldrig tro dom eller kunna ta det till sig förrän man börjar bli snällare mot sig själv och det är så svårt! 

 Om min kille säger att jag är fin så går han oftast ett höjt ögonbryn och en blick som säger "Är du dum i huvudet på riktigt…?"…ibland ger jag bara ett avvikande tack för att jag vet hur mycket det stör honom att jag aldrig tror honom…Vi har lite att jobba på, du och jag och många fler Kvinnor och män med oss. Vi är inte ensamma om att känna och tänka såhär.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Sarah
2013-11-22 22:29
#5

Ung är ju absolut inte samma sak som bättre, vilket du verkar tro. Tycker att många har sin vackraste period då de är 30+. Då finns det ett lugn och en säkerhet som lyser igenom. Folk har hittat sin stil osv. Jag blir snart 32 och jag känner mig snyggare nu än någonsin. Det här med att ungdom är det vackraste… nja, allt handlar om utstrålning och trygghet och det har man inte då man är tonåring.

Katti
2013-11-23 19:46
#6

Genom att inte lita på din killes omdöme och att han visste vad han gjorde när han valde dig av alla tjejer han skulle kunna få tycker jag att du dumförklarar honom. Men i ditt inlägg höjer du honom till skyarna. Han verkar verkligen vara en jättebra kille! Så mitt råd är att du ska lita på att han valde en jättebra tjej !

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Game
2013-11-30 05:12
#7

Tack för era svar! Jag håller med er och känner att jag måste göra något åt mitt tankesätt. Tänka att jag duger precis som jag är .. skulle han välja någon av de andra tjejerna så var han inget att ha.. sen tjejer som flirtar måste ja väl bara acceptera fast de är jobbigt.. man tycker ju att man kan visa respekt och låta det som inte är ens"eget".. vara .. FÅR tänka att det är mig han valt ! Och le brett åt tjejerna ;)

skogisarna
2013-11-30 10:16
#8

självkänslan ❤️

Upp till toppen
Annons: