Annons:
Etikettförhållande
Läst 1786 ggr
Zacinca
2013-11-26 18:29

Vet inte vad jag ska göra

Hej

Vi hade en typ dansgrej med skolan, (går i nian), där man skulle bli ihopsslumpad med en kille från en annan skola i samma kommun. Där träffade jag en killa som jag inte pratade så mycket med då, men som jag sen addade på facbook, och så har vi pratat rätt mycket över facebook. Han är jättesnäll och rolig, och jag tror att jag gillar honom… (Finns en liten chans att han gillar mig också, han typ flörtar med mig ganska ofta (då försöker jag flörta tillbaka) )Men ja, vi börjar få slut på saker att prata om, och ingen av oss (speciellt jag) är så bra på att komma på saker som man ska prata om (skriva om). Det var ca 2 veckor sen jag träffade honom för första gången, men vi har inte träffats igen efter det, även fast jag skulle vilja det ( vill helst inte fråga honom först, det skulle bli jättekonstigt) . 
Ofta är det jag som börjar konversationerna, men han har gjort det några gånger också.

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, för jag gillar verkligen honom men det blir ganska awkward ofta. Vill gärna ha tips på bra frågor som man kan ställa för att fortsätta konversationen.

Känner på mig att om jag var lite mer rolig/framåt i konversationerna så skulle han nog tycka att det var roligare och skulle starta konversationen mer ofta.


Annons:
molam
2013-11-26 18:40
#1

Jag tror, att om man inte kan komma på nått att prata om så tror jag inte att det riktigt är nån gnista mellan er, kan ju också vara så att båda är sjukt blyga, men oftast om man gillar varann brukar man kunna prata om vad som helst hur länge som helst.

Jag tror att om man inte har nått at prata om efter ca 2 veckor så ska man antagligen testa träffa se om det blir bättre att man kommer på nått att prata om, eller så får man tänka positivt att det kanske inte är menat att det ska bli ni, kanske om ett par år men kanske inte nu

Men jag kan ha helt fel också ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Anna4077
2013-11-26 22:41
#2

Varför vore det så farligt att fråga först? Träffa honom och se efter :) vissa har väldigt svårt att prata i telefon eller sms/Facebook. Ta min sambo tex. Helt hopplös att prata med i telefon eller i skrift. Efter 5te "ok" eller "jag vet inte" blir jag tokig och ger upp. Ändå har vi levt ihop i 3år och har en liten valp ihop. Pratar på att gifta oss, kollar hus och pratar om barn. Nu menar jag inte att det behöver bli så men vad har du att förlora på att fråga om ni ska träffas på fika eller något? Många killar gillar att tjejen inte bara väntar på att dom ska fråga. Ta initiativ och fråga. Du har väl inget att förlora?

Anna och taxen Max

PennyScarlett
2013-11-26 22:43
#3

Man får väl kanske ta hänsyn också till att ni är väldigt unga och då är det inte alltid så lätt med allt var relationer innebär. Man vill mer än vad hjärnan klarar av att hantera. 

 Ta det bara lugnt :) Det finns inget fel med att du föreslår att ni träffas…ni kan börja med att bara gå runt och hänga, prata eller ta en fika? Annars något jag tyckte kändes bekvämast i den åldern var (om jag fick lov för mamma och pappa) att antingen killen kom över eller att jag var hos honom och så tittade man på lite film och sånt…Det är ett bra sätt att liksom "värma upp" och bli trygga med att ha varandra nära. Att kolla film betyder inte alls att ni måste göra något intimt, men det är ändå inbjudande för att smyga in att hålla hand och sånt om man vill ha en mer romantisk relation, men man behöver inte riktigt säga något om det, vilket kan vara skönt i er ålder då det ofta är svårt att prata om sina känslor förrän man är helt inne i det. 

 Mitt eviga tips om man vill hålla uppe en konversation är att ställa frågor. Det brukar jag göra när jag tar mig an att göra väldigt, extremt blyga människor sällskap. Jag tål inte pinsam tystnad och dimper bara ner och börjar tjöta, vilket ofta får dom att se ut som om jag tänker äta dom till lunch…Men bara man själv är öppen och driver på lite extra så öppnar sig gärna folk och det kan titta fram väldigt intressanta människor bakom en annars blyg fasad :) Jag tror inte alls du är tråkig…kanske bara lite hämmad. Våga släpp loss…var lite knäpp om du känner för att vara det, kommer du inte på något roligare att fråga än "läget?" så försök med "Hur tror du att en ostbåge smakar efter 6 månader under en tvbänk?"… :D (det ska tydligen smaka majskorn efter vad min klipske pojkvän och hans käre vän kom fram till)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Zacinca
2013-11-29 16:59
#4

Tack för svaren :)

Han har under de senaste dagarna skrivit till mig väldigt mycket, och det går lite lättare med saker att skriva om. 
Några av skolorna i vår komun har ordnat en basketturnering nästa vecka, så jag kommer att träffa honom där i alla fall.
Han har börjat skriva med väldigt mycket ;), och innan idag så frågade han mig om mitt nummer (vi har bara chattat på facebook innan). han skriver på lite konstiga tider ibland, men han startar konversationer oftare de senaste dagarna. Så det går väl lite frammåt :)


Zacinca
2013-12-23 00:57
#5

Har träffat honom 3 gånger nu de senaste veckorna (och vi skypar varje dag), och han är verkligen en toppenkille. Har märkt att han gillar att hålla handen/kramas/peta på mig/kittlas rätt mycket… Fast ja, det är fortfarande problem med vad vi ska prata om.. Vi har inte jättemycket gemensamt, han spelar hockey och jag piano, man vi gillar samma typer av filmer och musik…men det är typ det enda. Jag gillar honom rätt mycket faktiskt.. Men är inte lika säker på att han han gillar mig, känner på mig att han är intresserad av någon form av kk, fast jag skulle vilja att det blev något mer…


Anna4077
2013-12-23 01:15
#6

Det märker du. Ge det lite tid och ha inte sex så märker du om han tröttnar eller stannar :)

Anna och taxen Max

Annons:
Upp till toppen
Annons: