Annons:
Etikettsvartsjuka
Läst 8626 ggr
lillaajag
2013-11-26 19:37

Svartsjuk på min kk, hjälp!

Hej. Jag har inlett en kk relation för 4 månader sedan med en kille jag tycker ser hur bra ut som helst och vi klickar bra även som kompisar. Vårt sex är hur underbart som helst, men det finns ett problem.. Jag är svartsjuk på han. Det kan vara så som en enkel bild på instagram som han har gillat på min kompis. Det var riktigt länge sedan han gillade bilder av mig. 

Jag vet mycket väl att detta är hur töntigt som helst och att jag borde kanske sluta stalka vilka bilder han gillar men det går ju inte!! 

Jag trivs jätte bra med han och visst jag gillar han (första gången jag erkänner det). Detta känns sjukt svårt, jag kan lixom inte bara säga att jag gillar han mer än vad han gillar mig då han är väldigt dålig på att prata känslor och verkar känna sig obekväm när man tar upp sådant. 

Jag har nu lust att ta bort han på facebook avgilla han på instagram osv osv för jag orkar inte min svartsjuka. Jag har aldrig varit svartsjuk innan och så bara blir jag sådan person. 

Jag känner mig lixom på ett vis väldigt sårad, vilket jag inte alls vill vara för han har inga plikter till mig för vi är inte tillsammans utan bara kk. 

ÅHH vet f*n inte vad jag ska göra.. Vad borde jag göra? :(

Annons:
kalindas
2013-11-26 19:39
#1

Tala om att du gillar honom och så får han göra ett val. 🙂
Bättre det än bara säga upp bekantskapen för att han gillar en bild.

/Elisa

lillaajag
2013-11-26 19:49
#2

Vet inte ens hur jag ska berätta för han… Allt känns bara så löjligt!

pyromanen
2013-11-26 20:23
#3

Tycker inte det är det minsta löjligt att bli förälskat i nån man har "sjukt bra sex" med och klickar med och träffat i flera månader. Jag skulle alldrig klara av att inte få känslor om jag gjorde nåt sånt.

ramm5tein_
2013-11-26 22:10
#4

Exakt, håller HELT med #3. Skulle inte heller klara av att inte få känslor om jag var i en sådan situation = alltså bör man vara lite försiktig med det här med kk anser jag…

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Anna4077
2013-11-26 22:19
#5

Håller med. Det blir lätt känslor när man har regelbundet sex med något. Jag menar, man ligger oftast inte med någon som man inte tycker om på något sätt? Antingen sluta ha sex eller berätta att du vill ha mer. Viktigt att du är ärlig mot dig själv men också mot honom. Han ska ju inte bli "the bad guy" för att du väljer att byta spel regler.

Anna och taxen Max

OlgaMaria
2013-11-27 18:37
#6

Varför är du kk med honom? Är det för att ha sex, eller är det för den bekräftelse du fått av honom? Och vad vill du ha? En kk eller en pojkvän?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Gur4m1
2013-11-27 22:07
#7

Ser inga roblem med att ha en KK som man tycker om, problemet är ju när känslorna inte stannar där och man vill mer. Då kan man välja att t risken och säga som det är till KK och se om intresset är ömeisidigt (om inte, så lär den kk relationen vara slut) eller så kan man fortsätta men försöka få ordning på sina känslor, eller bara sluta upp och skita i allt. Men KK´n är inte dum eller så, svartsjukan är irrationell och inte hans problem, vilket TS verkar väl införstådd med.

Så TS borde kanske inte ta upp om svartsjukan utan istället fundera över om varför hon är svartsjuk. Om det bara är bristen av/att hon behöver dela på hans uppmärksmhet och åtrå så måste det ju itne bero på kärlek eller romantiska känslor så att säga.

Jag har alltid sagt upp sådana relationer när jag börjat känna sådär, att jag på något sätt har mer rätt till den personen och dennes känslor och närvaro än andra. Om jag ville ha en relation så hade jag känt det från början, bra sex är inte en orsak, men det KAN skapa emotionella band med en person. Att vara kk ger även en öppning, precis som att dejta någon- att lära känna varandra lite mer. Så självklart kan en kk--relation utvecklas till något mer romantiskt, men oftast inte. Det måste ske ömsesidigt.

Allt en kkrelation är, är ju just en sexuellt ömsesidig relation med en touch av, förhoppningsvis, vänskap och ömsesidig respekt, där båda vet spelreglerna: Bara sex. Frihet.

Hoppas du lyckas reda ut det där TS, Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

sons
2013-11-29 19:49
#8

Kanske man klarar utav det blott en tid?  Jag har haft flera sådana relationer men 2 är mycket lång vänskap , medan sista killen här blev svårare.

Att ses regelbundet ,ha sex, kramas kan ju vilket är mänskligt leda till att någon vill gå vidare i relationen till något mer.Se till vad du känner

att vara rädd om känslorna är viktigt.Alla klarar inte sådana arrangemang med rak vänskap , sex och frihet eftersom det föder känslor.Oftast är det den ene som vill fortsätta men den andre sätter stopp

FunkyShrimp
2013-11-29 23:31
#9

#4 fast det finns många som kan klara av det, så om man vet vad man ger sig in i så får man tåla det. sen såklart kan det ju leda till annat, men man borde ju veta vad kk står för innan man ger sig in i det :P

MsSofieG
2013-11-30 01:26
#10

#9 Jo fast man måste ju prova för att veta om man klarar av det ;)

skogisarna
2013-11-30 10:27
#11

Åh vad jag känner igen mig..

Jag har träffat en yngre man och vi gillar varandra på alla plan och känner oss mycket trygga och har underbart sex och vi är öppna och ärliga. Han vet att jag har känslor till han och jag tror att han har det till mig med men vågar inte släppa ut det riktigt och jag vet att han inte har sex med någon annan. Han vill inte ha någon relation just nu och det kanske jag inte heller ska ha. Vi passar varandra på alla plan. Sen för ett tag sen träffa jag en kvinna och det visar sig att de har haft sex med varandra. Svartsjuk som bara den men jag sa det till han och detta var före min tid. Jag har ingen som helst anledning i dag att vara det. Det har gått över men jag har varit så rädd att förlora någon som jag verkligen tycker om och är rädd om. Vi har en så bra vänskap.

Vi är två människor som levt i ett missbruk… Det som är jobbigt är att två gånger vi haft sex som han fått ångest efteråt och det kan vi undra vad det står för. ❤️❤️

Klarar du inte så ska du prata med honom.. viktigt att vara öppen och ärlig och att man kan kommunicera med varann.

FunkyShrimp
2013-12-09 21:00
#12

# jo fast alla kk-relationer behöver inte leda till samma sak. det handlar ju faktiskt om olika personer, inte samma varje gång :)

Tjeja
2013-12-10 20:23
#13

Du inser själv att du är så svartsjuk!

TOPPEN! Då kan du göra något åt det! Har man problem med svartsjukekänslor försvinner ju inte dem för att man blir ihop, kanske snarare tvärt om i så fall!

Gör vad du känner att du behöver göra för att få bukt med din starka svartsjuka. Förstår så väl att du känner dig sårad fast du vet att du inte "har rätt" att känna så. Som så många andra skriver, klart man lätt kan få känslor för någon man har en sådan bra kk-relation med så nära under flera månader. 

Tyvärr är det väl inte alls ovanligt med långvariga kk att den ena eller den andra förr eller senare får känslor. Trist, men verkligheten liksom.

Säg som det är till killen att du känner att dina känslor är lite för mycket för honom just nu och att du behöver en liten paus men att du gärna fortsätter vara kk igen längre fram när du fått lite mer distans igen! :)

Har du "tur i oturen" då så gillar han dig med för mycket för att bara låta dig "ta paus" ett tag. ;) Om inte ger du dig själv lite vila ifrån allt för jobbiga känslor ett tag!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Gur4m1
2013-12-11 11:25
#14

Fast svartsjuka inför någon där man inte har en relation är ju inte märklig alls, efteroms svartsjuak oftast grundar sig i osäkerhet? Om någotär ju ett KK förhållande väldigt obekräftat rent känslomässigt. Vill man vara tillsammans så är det nog ganksa omöjligt att inte få lite svartsjuka känslor om personen för ens starka känslor ägnar sig åt andra? :)

Men ja, svartsjuka i sig är inget tecken på kärlek, tycker jag. ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gurky
2013-12-11 13:55
#15

Jag anser att svartsjuka grundar sig i osäkerhet och brist på tillit. Enda sättet du kan få bukt med det är om ni tar er tid och pratar igenom eran KK-relation.

sons
2014-06-20 06:56
#16

svartsjuka är sårbarhet och sårbarhet kan visa sig på olika sätt.

Svartsjuka, humör som går upp och ner, kriser,depressioner, känslor av sorg . I detta fall är svartsjuka en helt mänsklig reaktion.

Nyckelordet i fria relationer som numera alltmer syns i möten mellan människor och sex,  är frihet… freedom

Par som varit ihop länge försöker bli swingers, bli poly eller ha öppna relationer

Singlar inleder relationer med att bli poly, ha öppna förhållanden och bli kk:s, och vissa går in i swingerslivet en tid

Samtidigt ska man hantera känslor med någon man träffar regelbundet med att inte bli svartsjuk eller ledsen om det visar sig att  han eller hon har andra kk:s

Allt bottnar i den sexuella revolutionen och frigörelsen på 60 och 70 talet.Man vill kanske inte känna sig låst i en enda relation ?

Men samtidigt blir ju riskerna större. Könssjukdomar, och att man ändå träffar en annan till sist.

Min egen lösning blir just detta att hitta en annan kille igen

Känslan utav att dela något fint , en relation, samvaro, sexet uteblir ju om det hela tiden ska involveras flera. Det kan bli splittrat : Men för den som vill ha frihet med samtidig bra sex med någon man känner blir det bra

Gur4m1
2014-06-20 10:33
#17

#16 fast…Man får skilja på saker.

T.ex jag själv är vad jag skulle kalla för "seriemonogam". Jag skulle inte vilja ha flera relationer, inte samtidigt iallafall. Men jag har haft många relationer under mitt aktiva, sexuella liv.

När jag varit kk så har jag varit kk utan att bli det minsta svartsjuk, sen när jag haft känslor- dvs utöver fysisk sttraktion, så har jag varit tillsammans och 100% monogam mot den personen. En monogam person "blir" inte poly, helt plötsligt. Eller jo, om de precis som med många homosexuella, som inser att de försökt göra sitt bästa för att passa normen men slutligen insett "vem de är" och vad som är rätt för dem.

Jag vill t.ex inte ha polyrelationer, även om jag haft frihet, och kk-relationer. När jag är med en person jag är kär i och känner lojalitet mot- så är jag monogam, har inte behovet av "friheten" att ha sex med andra. Däremot r mina relationer i regel rätt så "fria" i övrigt. 

Kan bara tacka 60-70-talet som återuppväckte vad jag tror är människans sanna natur: Att vi är olika. Vi är inte skapta för att födas, sedan buntar ihop med en utvald man för resten av vårt långa liv. Nope. Det är det rätta för vissa, de so hittar rätt fort osv- men långt ifrån för alla. Sjukt skönt att det normaliserats att man kan ha flera partners, man kan skilja sig, att man kan börja om med en ny partner trots att man haft en familj tidigare osv.

KK handlarenbart om sex eller att ha "någon" att umgås med. Poly handlar ofta om mer än sex, det är ju riktiga relationer? En kk är ju allt från en faktiskt vän där man har sex ihop, till en total främling man enbart träffar för att ha sex ett antal gånger. Hoppas du förstår vad jag menar.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: