Annons:
Etikettotrohet
Läst 3220 ggr
Helenaw87
12/2/13, 1:38 AM

Mamma har förstört julen

Hej.. är osäker på om detta är rätt forum men ja behöver hjälp.

Jag är 27 år å bor med min sambo.

Vi har 2 lägenheter, en vi bor i å en för övernattning då vi hälsar på mina föräldrar.

Nu har min mamma sagt att hon ska lämna pappa för en annan man. Vist de e väl ok, inte mitt problem.

Problemet kommer då mamma berättar ALLT för mej trots att jag inte vill höra.

Hon å den nya mannen träffas i smyg i min å sambons extra lägenhet vilket jag inte gillar alls.

Nu lovade mamma att hon INTE skulle sova där med honom utan åka hem då jag gjorde väldigt klart att otrohet sker INTE i mitt hem.

Hon skulle ringa mej då hon kom hem men hon har inte ringt ännu å svarar inte på sms vilket hon alltid gör.

jag är så förbannad å besviken på henne så ja kokar!

Hon har präntat in i min skalle så länge ja kan minnas hur vidrigt de e med otrohet å nu går hon helt emot det…

Hon har lärt mej att stå upp å va ärlig men de ser ja nu att hon inte är.

Hur ska ja kunna se min pappa i ögonen efter detta??

Jag känner mej så delaktig i att såra honom å det VILL JAG INTE!

Vad ska jag säga om han frågar mej? Jo ja kommer säga sanningen.

Men varför drar hon in mej i detta??

Först skulle hennes väninnor låna lägenheten över en helg, helt ok.

Sen denna nya man å hennes väninnor men då stannade mamma där med vilket ja tyckte var skumt å nu detta?!

Jag skiter i va hon gör.

Det jag är arg över är att hon ljuger för mej, bryter sina löften å beter sig svinigt som hon lärt mej att INTE göra!

Jag kan inte prata med mamma om detta utan då börjar hon skrika på mig å sen ska hon gråta å tycka synd om sej sj… Hon har aldrig gått att diskutera med men detta är inte okej.
Jag sa att hon INTE fick sova där då jag inte vill vara delaktig i hennes affär å hon lovade dyrt å heligt att hon skulle åka hem men hon har ju inte gjort detta :(

Jag kommer tala om detta för henne i morgon OM hon hör av sej för ja ringer då  inte henne när hon ljög för mej.
Jag sa att vill hon sova med honom kan dom ta in opå hotell för det sker inte i mitt hem…

förlåt men va fan ska ja göra??
Tycker så illa om henne just nu å synd om pappa.
Julen är förstörd IGEN!

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Annons:
Achatina
12/2/13, 1:43 AM
#1

Du kan inte se till att byta lås på övernattningslägenheten då? Så hon inte kan komma in. Förtroendet för att få tillgång till lägenheten är ju förlorat ändå.

Helenaw87
12/2/13, 1:56 AM
#2

Om jag hade råd med det ja då skulle det vara en bra ide men just nu har vi ont om pengar då ena djuret behövde göra kejsarsnitt men definitivt framöver!
fram tills dess då? Hur får jag tillbaka min nyckel utan massa jäkla bråk??

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

pyromanen
12/2/13, 7:30 AM
#3

Antingen ber du henne om att lämna nyckeln till dig, rakt och enkelt..

Eller så hittar du på att en kompis ska låna lägenheten och denna får då nyckeln av din mamma (då du ju är i den andra staden) och kompisen lämnar sen inte tillbaka till din mamma utan till dig.

Alexandra-S
12/2/13, 8:23 AM
#4

#3 Jag kan tänka mig att det blir mer bråk om du byter lås utan att berätta något.

Besök gärna vår blogg: www.gizmo.webdon.nu

[rosetten]
12/2/13, 1:04 PM
#5

Det är ju inget annat att göra än att kräva tillbaka nyckeln. Tycker hon gör en vidrig handling och du kan ju faktiskt bryta den och vara lojal mot din pappa istället. Sålänge du inte gör något och tar tillbaks nyckeln eller inte berättar för din pappa är det risk att din pappa känner sig sviken även av dig.

Din mamma får väl skrika bäst hon vill, hon kan ju inte kräva att ha tillgång till eran lägenhet och göra så sjuka saker i den som att förstöra familjen och julen.

Honestyisdead
12/2/13, 1:23 PM
#6

Be om nyckrln när din pappa är där. Säg att du behöver den. Då kan hon skrika bäst hon vill. Personligen hade jag sagt att jag inte vill ha någon som helst kontakt fram till dess att hon berättar för pappa.

Annons:
Helenaw87
12/2/13, 2:00 PM
#7

Tack allihop. Ska se om jag kan ordna detta 😞
Känns bara så jävla jobbigt

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Blodfot
12/2/13, 2:38 PM
#8

*kram* Förstår att detta är jobbigt men vet att du fixar detta!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Honestyisdead
12/2/13, 2:44 PM
#9

7 förstår det! Väldigt egoistiskt av din mamma att blanda in dig.

bonowme
12/2/13, 6:26 PM
#10

Om din mamma inte bidrar ekonomiskt med den andra lägenheten eller har någon överenskommelse tycker jag att du ju rätt till din nyckel. Det är ju ditt hus?

Du kan ju hota med att du ska säga till din pappa om det andra äktenskapet om du inte får tillbaka nyckeln. Eller det kanske är lite elakt…

/ Ellen Bajsnåmi


andersson..
12/2/13, 6:43 PM
#11

Jag hade pratat direkt med min pappa om jag visste att min mamma höll på med en annan bakom hans rygg. Jag skulle inte kunna se honom i ögonen och låtsas att allt var som vanligt.

Och nyckeln kan du ju givetvis genast kräva tillbaka om lägenheten är din?

[rosetten]
12/2/13, 7:16 PM
#12

#11 Jag hade gjort likadant.

Anna4077
12/2/13, 9:07 PM
#13

#11 jag vet inte. Jag hade krävt att mamma talade om det för min pappa. Det är inte barnens sak att berätta men jag hade inte kunnat se min pappa i ögonen om jag visste men inte han. Fast jag hade gett mamma en chans att berätta sanningen först

Anna och taxen Max

Annons:
Exxozzie
12/4/13, 9:24 AM
#14

"Personligen hade jag sagt att jag inte vill ha någon som helst kontakt fram till dess att hon berättar för pappa."

Jag hade gjort likadant. Det är din deras relation som de ska ordna upp och och ta ansvar i, inte din och ditt ansvar. Det går ju ut över dig, så klart. Du är ju deras gemensamma barn. Men din mamma har ingen rätt att dra in dig i det här.

Jag tycker inte du har någon skyldighet att varken vara tyst, lyssna på din mamma eller berätta för pappa. Inget barn ska behöva välja sida, oavsett om man är vuxen eller liten. Att kräva tillbaka nyckeln och ignorera dem tills de pratat med varandra hade jag definitivt gjort. Då slipper man ta ställning och oroa sig.


mayolica
12/4/13, 10:26 PM
#15

Dina föräldrars relationer tycker jag är deras privatliv,det är en sak mellan dom. Absolut inget som du ska behöva ta på dej,eller känna något ansvar för.
 Du har ingen plikt att prata med din pappa och behöver inte känna dej skyldig för något din mamma har glappat ur sej till dej mot din vilja. Det är inte heller din sak att styra över din mamma och ställa krav att hon ska göra si eller så, det är upp till dom själva att reda ut sina relationer och ta hand om sina liv. Det är inte säkert att det bästa och enda rätta för dej att göra med det här är berätta för pappa? Du måste ingenting,lägg inte över någon skuld på dej. Det är nog bättre att hålla sej utanför och låta bli att lägga sej i alls

 Säg åt din mamma att hon får sköta sina relationer utan att blanda in dej, att du absolut inte vill ha något med saken att göra. *Låna ut lägenheten är en annan fråga? För det var väll din och din sambos lägenhet om jag förstod saken rätt?  Såvida hon inte är delaktig ägare i lägenheten på något sätt, eller har betalat hyra för viss tid är det bara du eller du och din sambo själva som bestämmer över lägenheten. 

Antingen låter du henne få låna lägenheten och blandar dej inte i dina föräldrars privata liv? Men du ska inte behöva gå och må dåligt på det,då är det bättre att du säger ifrån att hon inte får vara i lägenheten och kräver att få tillbaka nyckeln.

Det är nog inte så lätt för din mamma heller? Vi är ofta snabba med att döma andra hur förfärligt fel dom gör.men ingen av oss är felfri.

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: