Annons:
Etikettförhållande
Läst 998 ggr
thilda-
12/8/13, 9:46 AM

känner för att skriva av mig, jobbigt förehållande

Jag är tillsammans med en kille på 32år. Han har ett barn sen tidigare förehållande som är 4år, snart 5. Han var världens underbaraste i början av " resan " och sen har det bara brakat utför och utför.. Vi tjafsar ständigt och han hade svårt för att acceptera min hund och mina intressen.. Allt som är mitt är bara jävlar.. jävla häst / hästjävel, hundjävel, Brukshundklubbsjävlar and so on….. Vad jag än gör så blir det bara fel fel fel fel.. Hans dotter är sjukt bortskämd och han vill ha det så, medans jag kanske kan säga åt henne att spola toan efter sig om hon glömmer det, men enligt honom då så letar jag ju bara fel på henne och bara går runt och " hackar på henne " medans min hund får inte ens gäspa på morgonen så är ju morgonen total förstörd. Och hon får hoppa och skrika i våran säng fast jag vill sova, och ibland kan jag ha sån " tur " att dom kliver upp men då spelar han barnmusik på högsta volym i köket som är ganska vägg i vägg med sovrummet kl 6.30 på morgonen…

Han har noll respekt till mig och lyssnar inte ett skvatt på vad jag har att säga och kunna kompromissa några små saker för att få vardagen att fungera medans en annan ska göra allt för honom, det är som att han tror att hans ord är min lag typ. Igår morse så sa han att han skulle städa hemma för en gångs skull och jag skulle gå ut med barnet så han fick städa ifred sen när han kom hem efter ett ärende… så jag brydde mig inte så mycket om det och satt och vänta på att han skulle komma hem.. Men, tydligen så var ju det helt åt helvete att jag inte hade gjort nått.. Jag hade ju faktiskt kunnat dammsuga eller göra nånting iallafall!!!

helt ärligt så vet jag inte riktigt vad jag vill längre.. och råga på allt så är jag dessutom gravid…

Igår så sa han att jag bara har en vecka på mig att flytta ut! Skit kul.. Jag har ingenting, jag är arbetslös, går på lägsta på alfakassan, jag har inga möbler.. Jag har bara lite kläder och mina djur och dessutom gravid i v.14.

Annons:
obstitant
12/8/13, 10:50 AM
#1

Varför vill du ens vara kvar med honom? Finns det någonting kvar som är positivt?

Vill du behålla barnet?

Sök stöd! Via familjerådgivningen, MVC eller vårdcentralen, t.ex. Du behöver någon vettig utomstående människa att bolla dina tankar och känslor med.

[silkesnosen]
12/8/13, 10:52 AM
#2

Ärligt talat varför stannar du? Pengar får inte vara det som är kittet i ett förhållande och behöver du mer stöd så får du söka stöd hos soc. Jag ser inget i det du skriver som visar att ni är särskilt lyhörda för varandra eller kärleksfulla, utan ni tycks mest peka finger….

thilda-
12/8/13, 10:55 AM
#3

ja jag vet faktiskt inte heller! ett under att jag har stått ut så pass länge.. men jag är väldigt stark av mig som person.. och jag tänker faktiskt ta och packa ihop mina saker i veckan så får han komma hem till ett tomt hem

thilda-
12/8/13, 10:56 AM
#4

jag ska få hjälp av mina närmsta tjejkompisar i veckan här så jag får komma igång med eget boende och grejor

Calcifer
12/8/13, 1:36 PM
#5

Stå på dig, vad stark du är som fattat det beslutet!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

OneSound
12/8/13, 7:17 PM
#6

Helt rätt! Hoppas allt löser sig väl för dig!

Aut viam inveniam aut faciam

Annons:
Gur4m1
12/8/13, 9:48 PM
#7

Ni låter som min mamma och pappa men de höll ihop i 20+ år innan de fattade att separera. Bra att ni går isär, bra för ert barn om du tänkt behålla det. Han lät inte trevlig alls.

Lycka till!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

thilda-
12/10/13, 11:22 PM
#8

har umgåtts med han i veckan då han fick sånt " dåligt samvete " av att han hade varit så dum… han var dunder snäll hela tiden sen söndags fram tills ikväll… då braka helvetet lös igen.. jag satt och massera min hund över ländryggen och han tyckte de var så skönt så han börja slicka lite på soffbordet… då sög han tag i nackskinnet och kasta iväg min älskade hund över tvrumms golvet :'( bara för att han tyckte de va äckligt att han slicka på bordet (själv så hade han fötterna på bordet nån min innan)

jag har aldrig blivit så förbannad i hela mitt liv! aldrig aldrig låter jag nån ta till med våld mot mina djur! Det var droppen.. Nu är det verkligen nog! Ikväll åkte jag till min mor och här stannar jag tills jag hinnar något vettigt som jag kan bo i

thilda-
12/10/13, 11:23 PM
#9

och dessutom så blev han så förbannad så han knuffar mig så jag åkte nästan i golvet.. hamnade i soffan istället men halvägs ner på golvet! jävla as som knuffar en gravid kvinna!

[TheMiko]
12/10/13, 11:29 PM
#10

Tycker det låter som om du fattar rätt beslut! Starkt! Stå på dig!

Anna4077
12/11/13, 1:37 AM
#11

Spring! En sån man ska du inte ha nära ditt barn eller hund.

Anna och taxen Max

PennyScarlett
12/12/13, 3:10 PM
#12

Bra att du är klarsynt och kan se att allt det där är fel! En man som ger sig på djur, barn och Kvinnor är inget annat än en ynkrygg och du förtjänar att leva med ditt barn och hund med en trygg, vänlig, stabil och kärleksfull man.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Emmetem
12/12/13, 7:22 PM
#13

En man som gör sådant är ingen man. Han är ett svin. Bra att du sätter ner foten och visar vart skåpet ska stå!

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Annons:
RebeccaG
12/12/13, 8:56 PM
#14

Håller med ovanstående, för din egen skull - Lämna aset! Ursäkta mig, men en sådan respektlös och ouppfostrad människa är knappast värd din tid. Håll hårt i dem vänner som hjälper dig & håll dig borta ifrån honom. Gör det som käns bäst för dig, men jag råder dig verkligen att få honom ur ditt liv. Han e inget bra!

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Upp till toppen
Annons: