Annons:
Etikettförhållande
Läst 4437 ggr
htt
2013-12-09 16:31

Jobbigt i förhållandet (långt)

Hej! 
Jag har haft det jättejobbigt i mitt förhållande till min sambo den senaste tiden, behöver verkligen skriva av mig och få lite stöd/råd men känner att jag inte riktigt kan prata med mina vänner om det.. 

Jag och min sambo har varit tillsammans i 4,5 år. Bott ihop i 2 år. 
Jag älskar honom verkligen och han är min bästa vän. 
Han är min första seriösa pojkvän, vi blev tillsammans när jag var 16 och han 19. Jag har som börjat tro att vi ska hålla ihop livet ut, men så fort allt känns BRA så är det något som skiter sig och jag blir sjukt osäker. 

Jag har titt som tätt kommit på honom med att chatta med andra tjejer via skype. Typ "du gör mig k*t", "jag vill s*tta på dig", "jag tänker på dig när jag är med min tjej", "kom och s*g av mig osv".
Detta har hänt kanske en gång per år sen vi blev tillsammans.
Jag är inte den som snokar utan oftast är det bara en slump att jag hittar det, typ när jag lånar hans dator och rutan kommer upp. 
Oftast drar han någon fet lögn åt tjejerna eller får mig att låta som en jättehemsk person. 

Såklart har jag blivit lika chockad varje gång, han har erkänt efter att jag i stort sett behövt utpressa honom varje gång och oftast vill han inte uppriktigt be om ursäkt. När jag behövt bearbeta det hela blir han sur när jag ställer frågor eller ber honom förklara, och går undan. 
Men vi har alltid liksom enligt mig hittat en lösning och blivit sams, jag är osäker ett tag efter men hinner som förtränga det lagomt till att nästa smäll kommer :( 

Det som är så konstigt enligt mig är att han är så himla, himla snäll och blyg! Aldrig att han skulle ragga på någon i verkliga livet, utan det är bara via datorn. Han skulle aldrig erkänna att han tycker tex en kändis är snygg eller att han tycker om porr. Utan det är bara "jag tycker bara du är snygg" osv. 
Han är känslig och kärleksfull. 
Därför är det obehagligt att han fullständigt går bakom min rygg och ljuger, sitter och sexchattar med andra tjejer när jag jobbar natt eller sover. Wtf????? 

Det värsta är nog ändå att han säger till mig att han har ont "där nere" , men vill inte kolla upp det hos läkaren. Och det tycker jag är helt idiotiskt, men vad ska man göra egentligen, kan ju inte tvinga honom! Vilket gör att vi sällan kan ha sex, och jag tror att jag kan räkna på mina egna fingrar hur många gånger vi har haft sex det här året!! 
Och då sårar det mig förstås när jag ser att han har snackat med andra tjejer eller tittat på porr. Som att det är något fel på mig :( 

Han är min stora trygghet och min bästa vän. Vi har det jättebra ihop i vardagen, bråkar i stort sett aldrig. Jag älskar hans familj. Och honom förstås! 
Jag har tyvärr gjort mig alldeles för beroende av honom :( 
Vi har både hund och katt ihop, en lägenhet och bil. 
Jag känner ibland för min egen skull att jag kanske borde lämna honom för att gå vidare i livet- jag vill ju ha ett rikt sexliv och blir nästan frusterad haha! 
Jag hade kunnat tänka mig att spendera livet ihop med honom- men hur kul hade det varit? Då hade jag nog förblivit bitter att jag inte tog tag i mitt liv och fokuserade på mig själv. 

Men det praktiska funkar verkligen inte. 
Bostadsköerna i våran stad är jättelånga och att bli tillfälligt inneboende hos någon med både hund och katt är ju inte sådär jättelätt. Samtidigt som jag varken vill eller har råd att bara kasta ut honom ur lägenheten. 

Jag har verkligen försökt prata med honom men han verkar inte förstå problemet! Tycker vi har det jättebra ihop och det är lite läskigt och sjukt att han inte förstår man inte gör som han gör :(

Annons:
PennyScarlett
2013-12-09 17:05
#1

Du tycker alltså att ni har det bra osv när han ljuger för dig, tydligen fantiserar om andra Kvinnor när ni har sex och inte respekterar dig tillräckligt för att ens be om ursäkt för att han sårar dig? 

Det är inte min defintition av att ha det bra. Det låter tvärt om som att han inte är nöjd av någon anledning. Då är det så enkelt att han förtjänar att vara med någon han är nöjd med och du förtjänar att vara med någon som är helt nöjd med dig som du är! Jag hade inte stannat kvar efter att ha upptäckt en sån sak hos min partner. Han hade fått ett finger och sen en fot i arslet ut genom dörren. 

Ha lite självrespekt. Du är värd bättre än det där svineriet. Grow some balls och finn dig inte i mer sån skit.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

ramm5tein_
2013-12-09 19:10
#2

Jag håller helt och hållet med föregående talare. Att vissa nu tycker det är okej att partnern sexchattar är deras business, men DU tycker inte att det är okej och det hoppas jag att du sagt till honom!

Visa honom att du har lite jävlar anamma och finn dig inte i det. Att han dessutom har så ont där nere att han inte kan ha sex men att han kanske sitter och onanerar till porr och i och med sexchattandet? Visst, det kanske går så länge det inte är samlag, och jag hoppas då inte att det är en dålig ursäkt från hans håll för att "slippa" ha sex med dig. Men att han säger att han fantiserar om de han sexchattar med NÄR ni har sex - helt oacceptabelt. 

Du vill ha ett rikt sexliv, kunna ha förtroende till din partner och känna dig trygg och älskad. Jag vet inte vad som försiggår i hans huvud, men han verkar vara alldeles för osäker på sig själv för att ge dig det du behöver. Ta ett allvarligt snack och anstränger han sig inte för att förstå, då tynger du bara ner dig själv genom att vara kvar.

Jag hade också hund och katt med mitt ex. Det löste sig i slutändan och jag bodde hos mina föräldrar tills jag hittat eget boende. Allt löser sig så stanna för BÖVELEN inte kvar för att det känns krångligt med det praktiska 🙂

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Gur4m1
2013-12-10 15:15
#3

Om…om du vill förändra itället för att lämna (ja han verkar lite trög på den fronten, så förstår om du avstår ;) ) så kräv att ni gör någon parterapi eller liknande. Han måste ju inse att bara för att det inte är en stor grej för honom att sechatta och utestänga igsexuellt samtidigt, så är det sårande för dig. Där behöver poletten falla ner för honom, men du måste också inse att det du tycker är självklart inte är lika självklart för honom, MEN det betyder INTE att du inte har rätt att känna som du känner och att dessa känslor behöver bli hörda och respekterade. Skulle han må dåligt av att inte få sexskypa med tjejerna, så får han väl göra slut då.

Själv hade jag försökt göra så, men ja. Du har gett honom runt 4 chanser redan? :) Han verkar inte förstå konceptet att inte juga för dig. En blyg, "snäll" kille kan även ebtyda "hämmad" kille. Pånätet kna han leva ut en sida som han har, men inte vågar leva ut i verkliga livet. Tänk inte att du är den som inte duger, tänkt mer att han är den som gapar efter lite för mycket :P (eller inte vågar gå efter det han verkligen vill ha?), singelliv med massa brewdar och en trogen flickvän vid sin sida.

Börja söka ny lägenhet och ta det därifrån. Visa öppet att du gör det också, så han  vet att du menar allvar och är påväg bort. Ingen av er kan ändå flytta innan någon av er kan flytta ut och den andre kan ha råd att bo kvar?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Tjeja
2013-12-10 20:47
#4

Det är dags för dig att gå vidare!!!

Han behöver uppenbarligen tyvärr leka av sig mer! (och kanske du med egentligen, ni är ju fortfarande unga båda två ändå?)

[[Visst det kan hända att han är polyamorös och gillar flera personer samtidigt, men i s f behöver han själv inse det och vara ärlig mot dig om den saken!

Sedan behöver DU ta ställning till hur du själv känner och om du kan acceptera att han är med fler än dig, i s f måste han ju även acceptera ifall du också är med fler!]]

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Praefatio
2013-12-17 13:46
#5

Förlåt om jag har misstolkat din text nu, eftersom ingen annan har reagerat så kanske jag har läst tokigt, men han säger alltså att han har ont i sin penis men han vill inte gå till läkaren? Tror du att det kan vara så att han misstänker att han har en könssjukdom, dvs. att han har varit otrogen på riktigt, och inte vill (att du ska) få reda på det? Vet som sagt inte om jag har misstolkat texten, vill inte sätta onödiga griller i huvudet på dig om det är så, det är ju inte alls säkert att han varit otrogen fysiskt bara för att han har varit det över nätet menar jag.

Gur4m1
2013-12-18 17:27
#6

#5 ja, det eller en sjukdom som spökar. Som inte är av otrohet. Märkt att allt som rör penis och oförmåga att få stånd/utlösning osv är mycket känlsigt för de flesta män.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Praefatio
2013-12-18 17:33
#7

#6 Ja, så kan förstås också vara.

FjantYoda
2014-01-13 17:21
#8

Vad förutom djuren, boende och bil får dig att stanna kvar? 
Nu är jag väldigt svartsjuk av mig men porr godkänner jag, men skulle jag få reda på att min sambo satt och sexchattade med random tjejer när jag jobbar eller sover så hade jag blivit väldigt besviken och troligast ifrågasatt varför behovet finns, och bett han att välja

https://www.instagram.com/aros_yoda/

Djurälskaren87
2014-01-16 16:19
#9

hej beklagar verkligen att han beter sig så mot dig. jag hade lämnat direkt alltså, hade inte klarat av att upptäcka något sådant.

[SophD]
2014-01-17 19:12
#10

Är han sådan mot dig tycker jag du ska lämna

kulanturbo
2014-01-20 20:53
#11

Lämna honom. Du är värd så mycket mer. Jag hade blivit galen om min kille gjorde så!

Calcifer
2014-01-21 01:22
#12

Har inte läst alla kommentarer, men här kommer två viktiga punkter.

1. Att han kollar på porr har ingenting med dig att göra. Det är ingenting du ska ta personligt eller något som är nyttigt att bli ledsen över. Folk kollar på porr, det är bara så. Killar kollar på porr. Det är inget som de gör för att deras flickvän inte duger, utan för att de gillar det. Det upphetsar dem. Det är lite som att säga att en kille/tjej i förhållande inte får onanera. Men varför inte? Så länge han inte väljer att kolla på porr istället för att vara med dig så är det inget som alls behöver vara destruktivt. Jag har haft noll problem med att mina ex kollat på porr. Det är deras ensak, för de har alltid prioriterat mig över porr.

2. Han sexchattar med andra tjejer och vägrar be om ursäkt och klarar inte ens av att ha en diskussion om det. Det är vad du ska vara arg över. Att han kollar på porr är inte ens relevant i denna frågan, däremot att han ljuger för dig och online vänder sig till andra tjejer är det enda som är relevant här. Och ja, du bör lämna honom. Det är inte okej. Det är verkligen inte hälsosamt och det är verkligen inte att respektera dig för fem öre.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

PennyScarlett
2014-01-21 16:08
#13

Jag vill nog påstå att det visst är ett problem att han kollar porr om hon upplever det som sårande. Även om jag är helt enig med att folk får kolla på porr så finns det andra som mår dåligt av det och kan man inte låta bli porr så bör man inte ha en relation med någon som jämställer det med otrohet t.ex och vice versa.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
Upp till toppen
Annons: