Annons:
Etikettotrohet
Läst 6995 ggr
trulsa5
12/10/13, 2:57 PM

Jag har varit otrogen, kan det bli bra igen?

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart två år och vi har haft en underbar relation full av kärlek och tillit till varandra. Kan nämna att båda två är runt 20 år. 

För ett tag sen hände det som inte fick hända. Vi var på en fest tillsammans och alla blev väldigt fulla. När jag vaknar upp på morgonen därpå säger min sambo till mig att jag hade kommit in till honom på festen (han var i ett annat rum) och sagt att jag hade hånglat med en annan. Sen hade jag däckat. 
Jag har inget minne av vad som har hänt men ringde runt till alla som vart där för att ta reda på sanningen. Killen jag hade hånglat med bad om ursäkt och sa att det hade varit hans initiativ och att det hade pågått i några sekunder innan jag knuffade bort honom och gick in och berättade för min kille. Jag måste helt enkelt lita på hans ord då jag inte minns något mer än att vi satt och pratade. 

Jag mår så fruktansvärt dåligt över detta och min kille är lika ledsen. Jag har aldrig ens tänkt tanken på att göra något sådant och kan inte förstå hur jag trots mitt tillstånd kunde göra något så dumt. Jag har kränkt mig själv och vårat förhållande genom att sjunka så lågt. Ja, jag var full, men man ska inte bli så full att man tappar kontrollen och inte ens minns! 
Jag står inte ut med mig själv och denna fruktansvärda ångest. Min kille säger att han ger mig en andra chans och att med tiden kan han nog förlåta mig för detta. Men jag ser hur han lider och jag tror aldrig att jag kommer kunna förlåta mig själv. 

Finns det någon som har varit med om något liknande, otrohet eller dyl som kan ge råd för hur man går vidare efter något sådant? Kan det bi bra igen och tror ni han kommer kunna lita på mig igen?

Annons:
Vyer
12/10/13, 3:14 PM
#1

Men alltså; du tog inte initiativet till att hångla, du avbröt hånglet efter någon sekund och du berättade genast för din partner? Jag tycker att du dömer dig själv för hårt, även om jag förstår att du mår dåligt över det som skett. 

Det du kan göra i framtiden är att inte dricka dig så full att du får minnesluckor och förlorar kontrollen över dig själv. Förhoppningsvis kan både du och din partner förlåta dig, du verkar ju inte ha begått något "medvetet" misstag och du verkar vara väldigt ångerfull.


Sjöstjärna
12/10/13, 3:16 PM
#2

Om man ser rent krasst på det som hänt så blev du upphånglad av en kille som har erkänt och bett om ursäkt. Det hela varade några sekunder, vilket ungefär motsvarar reaktionstiden för någon som är full, innan du knuffade bort honom och gick därifrån direkt till din pojkvän och berättade vad som hänt. Jag kan inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig hur någon skulle kunna se det som otrohet. Killen som hånglade upp dig gjorde fel och du var klantig som tillät dig att bli så berusad, tillsammans ledde det till ett misstag som inte är hela världen och som definitivt inte borde påverka varken ditt förhållande eller din pojkväns syn på dig.

Låt dammet lägga sig ett par dagar och prata sedan igenom det en gång till så kommer ni säkert fram till att det som hände inte spelar någon roll för er framtid. Förhoppnignsvis har du också lärt dig att alkoholen inte alltid är din vän, i alla fall inte i stora mängder. 😉

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

Fizzy
12/10/13, 3:17 PM
#3

Eftersom det verkar som om ni älskar varandra och är i den åldern man mognar till tror jag verkligen ni kan lösa det tillsammans. Och den du bör prata med är honom. Fråga honom om han vill prata om det. Och om det är något han vill lyfta från sina axlar och säga om saken. Det är superviktigt att ni båda berättar hur ni känner. Annars gnager det här sönder er. Har själv inte råkat ut för otrohet sen i tonåren. Jag var stenhård då eftersom den första tjejen jag hade var otrogen någonstans runt 20 gånger mot vad jag vet så jag gav bara alla framtida flickvänner en enda chans. Men jag tror absolut att det går att fixa speciellt i den åldern och med den kärleken ni verkar ha för varandra. Ni kanske också ska ha ett litet samtal om fester och hur ni ska göra med det i framtiden.

May the Gerbils be with you :3

trulsa5
12/10/13, 3:19 PM
#4

Jag har lovat att inte dricka alls på ett tag och det var inte meningen att bli så full, så jag har uppenbarligen ingen kontroll. Vi spelade ett spel där man skulle dricka så mycket som möjligt. 

Det kanske inte var mitt initiativ men jag kunde vänt bort huvudet och "några sekunder" är några sekunder för mycket :´(

Sjöstjärna
12/10/13, 3:24 PM
#5

Du kan välja att älta detta och plåga dig själv och tycka synd om dig själv för det som hänt eller så kan du välja att se det för vad det var, ett litet och obetydligt misstag, och gå vidare med din relation. Valet är ditt, och jo, det är faktiskt precis så enkelt.

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

trulsa5
12/10/13, 3:25 PM
#6

Vi pratade om det efter det hade hänt, han var så ledsen och ville göra slut och sen sa han att han inte vill prata om det mer, bara försöka glömma. Men jag kan inte låtsas att allt är som vanligt när jag går runt och mår dåligt och märker att han tänker på det. Men det kanske är bäst att bara låta det va om han känner så?

Annons:
Gur4m1
12/10/13, 3:31 PM
#7

Men herregud, känns som nått stört drama från en tonårstv-serie. NEJ DU ÄR inte någon bov.

Du säger att du inte mins något av händelsen. DÄRAV borde du int eheller göra en sån jävla stor grej av detta. DU gör det till en höna, du VÄLJER att må dåligt över en händelse du inte ens mins? TROTS att killen säger att du 1. Stötte bort honom. 2. Sprang direkt och (skapade drama av ingenting) till din pojkvän och troget berättade det för honom. VILL du att det ska vara en stor grej? För om din kille säger att han ser detta som otrohet…så tycker jag inte bara att du är smågalet överdramatisk 😉, utan även han också.

Ta inte illa upp av mitt inlägg men jag hade sås vårt att tro att det var på riktigt för någon sekund. Snälla du, må inte dåligt över saker som är utanför din handlingsmak. "någon sekund är någon sekund för mycket" du är inte mer än människa. I fyllan och villan blev du nog ganska överrumplad och man har nog så långsam handlingsreaktion mot en sådan grej i nyktert tillstånd. "Va…vad händer…VA…nEJ!". Sen försöker du göra samma sak i fyllan.

Så länge du vet att initiativet faktiskt inte var ditt, och att du faktiskt var den som avbröt det, och så snabbt du kunde, och dessutom var ärlig och berättade det för din kille så kan jag bara konstatera en sak; Din kille har en bra och lojal flickvän,….som bör ta en fundering över sina vanor rnt alkoholen. Mins man inte vad man gör så har man tagit några glas för mycket av det goda.

Men det verkar du vara medveten om. Sluta slå ner på dig själv och låt inte din pojkvän slå ner på dig för denna händelse. Men ja, du bör hålla dig på torra land. Men otrogen har du inte varit i mina ögon iallafall och är din pojkvän vettig så är det nog inte en såstor grej? Annat än att du…inte går att lita på runt alkoholen 😎

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Fizzy
12/10/13, 3:44 PM
#8

#7 Håller med att hon slår ner sig för mycket. Men oavsett hur lite man anser något vara är det ändå otrohet. Men det var mycket bra att hon sprang och berätta det. Det är det bästa man kan göra. Men det här som har skett är otrohet även om det inte var meningen så måste man prata om det och förstå att detta kan inte hända igen. Alla har nämligen olika syn på vad som är otrohet. Om du tycker det är okej att strula lite hit och dit på fester så kanske tio andra tycker att det är väldigt fel och allvarligt. Så TS låt det lägga sig lite. Och sätt er sen ner i en miljö som är lugn och se till att ni inte har någonstans att vara den dagen och prata långsamt genom hur ni känner mer detaljerat. Försök be varandra om ursäkt med en stor kram. Vet att han blev sårad och vet exakt hur han känner men ni båda måste förstå att det kunde varit mycket värre. Ni älskar ju självklart varandra och det gick inte så långt som det kunde gjort :)

May the Gerbils be with you :3

trulsa5
12/10/13, 3:46 PM
#9

Okej, det känns faktiskt lite bättre nu. 
Men ja, jag kanske är överkänslig och har lätt att få ångest över saker men man ska inte hamna i en sån situation om man är i ett förhållande!

Min kille anser att detta är otrohet och att man inte kan skylla på fyllan och jag har uppenbarligen svikit hans förtroende, jag håller med om det. Det ska inte få hända. Det känns tråkigt att det går åt helvete för en sån här sak när vi har det så bra annars.

Tack för hjälpen!
Ska försöka prata med han till helgen eller nåt och jag kan lova att det blir lugnt med festandet ett bra tag framöver.

Honestyisdead
12/10/13, 3:56 PM
#10

Vad innebär några sekunder? 4 eller 10? Båda är för långt för att jag skulle se ts som oskyldig som avbröt direkt. Förstår att ts mår dåligt och det är inget konstigt. Det hade verkligen jag med. Hade det varit min partner hade jag blivit fruktansvärt ledsen. Man stoppar innan något händer, annars är det otrohet i mina ögon precis som i ts ögon. Men eftersom din pojkvän valt att ni ska gå vidare i förhållandet så tror jag ni gör det. Du var ärligt om det och verkar innerligt ångra både fyllan och händelsen. Det kommer säkert gå bra bara det inte händer igen.

Gur4m1
12/10/13, 4:01 PM
#11

POtrohet är vad paret anser vara otrohet- så detta var eller var kasnke inte otrohet? Menar TS verkar inte själv ha hånglat upp någon med uppsåt att…hångla upp någon. Hon blev Upphånglad. Det är ingen ursäkt, OM hon fortsatt hångla med honom men nu hade hon avbrutit det?

De tär som att säga att en kvinna som blivit våldtagen av en man har varit otrogen- det är mycket grövre än en kyss eller hångel, men sätter perspektiv på hur absurdt det är att TS pojkvän övervägde att göra slut på grund av detta och att TS mår så dåligt(Men ja, jag skulle också må dåligt över att jag blivit så full att jag hamnat i dne situationen men ärligt, även nyktra kna bli atackhånglade av miffon!).

Det är som att min pojkvän skulle bli arg på mig för att en kille som går förbi smeker mig över rumpan och jag väljer att inte vända mig och och skrika efter honom. Betyder ju inte att jag gillade det, jag bad inte om det, hur är det då mitt fel? HUR kan en kyss som jag inte VALDE att göra, bli mitt fel? Speciellt om jag stött bort mannen?

Otrohet handlar om uppsåt. Att man med mening sökt en viss kontakt/bekräftelse från en annan än sin partner- kna vara allt från chattande till samlag. Har TS och hennes kille kommit överrens om att det är otrohet om en kille hoppar på och våldtar henne tillexempelt? Varför överväger han då att göra slut när en full kille i ett obetänksamt, sårbart ögonblick beslutar sig för att tungbrottas med TS?

Jag har aldrig "råkat" ha sex med någon i fyllan (vet att många påstår sig ha gjort det däremot!) men så har jag heller aldrig varit så full att jag inte mins vad jag gjorde under kvällen- men jag VET att jag nog också hade haft rätt långa reaktions-lendingar till att agera om man ena stundn har ett trevligt samtal med en person och denna nästa sekund försöker massera min gom med sin tunga. För ävne om man inte ville det, så kan det kännas bekvämt eller vara rätt överrumplande. För någon sekund kanske man rent av tänker "vänta nu…är det här *pojkväns namn*, när kom han in i mitt ansikte?*fundera fylletankar*"

Uppståtet är rätt tydligt, eftersom TS  gick direkt till sin pojkvän. Trots fyllan. et hela är bara larvigt, så T gör som din pojkvän säger, prata inte mer om det bara. Finns inget att prata om nämligen. Må inte dåligt över det :) Du har själv insett "faran" med alkohol ;) 

TS ställ denna frågan till din kille och svarar han "otrohet" så har du helt enkelt inte en relation med en fullt så underbar kille som du tror:

Om du däckat på en säng i ett av rummen och en annan man gått in dit och lAgt sig på dig, börjat ha sex med dig medans du är halvt medvetslös av alkoholen, halvt sovandes, inte alls närvarande på något sätt, skulle han räkna det som otrohet eller våldtäkt/sexuellt utnytjande?

Det är en mycket grövre situation, nu var du inte däckad heller, men du var passiv i det som skedde mella dig och den killen. Din pojkvän känner nog lite skam såklar, svartsjuka säkert och osäkerhet. Han kommer nog fram i slutet när han fått reda ut de känslorna. Men jag har mött män som jämför våldtäkt med otrohet så ingenting kan förvåna mig…jag själv tycker däremot att det är helt sinnes.

Skulle min pojvän ndas otrohet om en annan man kom fram och kysste mig/kände på mina bröst- och jag inte "ställde upp på det hela" så hade JAG gjort slut. Eller nej, men han hade fått veta var mitt skåp står.

Kanske reagerar TS pojkvän på det som otrohet just för att TS fick sådan "panik" och ågren över händelsen, dvs GJORDE en greja av det. Om hon kommit oh varit mer arg på killen som hånglad eupp henne istället för att basha på sig själv, som otrogen, en ondgörare, så hade nog allting slutat annorlunda. Förmodligen mer med våld mot din killkompis, ts. Så kaske lika bra att det gick såhär istället.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

PennyScarlett
12/10/13, 4:03 PM
#12

Din kille måste också bestämma sig för hur han vill göra. Väljer ni att fortsätta relationen så är det upp till honom att göra det helhjärtat och inte hålla på och straffa dig för det på olika vis. Då VÄLJER han att återigen lita på dig och ska så göra till fullo som han gjort innan även om det är svårt. Vet ju självklart inte alls vad han är för typ av kille, men ville inflika med detta då det är så lätt hänt.

Jag själv hade en kille som jag gjorde slut med, sen låg jag med en annan en vecka efter och ångrade mig och ville ha tillbaka pojkvännen som ständigt påminde mig om det där ligget när han ville make his point om något. Det är så sjukt jobbigt och i det läget är det bättre att båda två får lov att gå vidare med någon annan. Kan jag tycka iallafall.

Hoppas ni löser det på bästa sätt för er båda! Lycka till med allt!

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

pyromanen
12/10/13, 4:14 PM
#13

I min världsbild är det väldigt lindrigt det som hänt. Det korkade ts gjort är att dricka för mycket. Resten är sånt som kan hända om man dricker för mycket. Har man inte tidigare upplevt att man kan tappa vettet av att dricka så är det då en ny erfarenhet att ta till sig och låta bli framöver.  Jag skulle inte bry mig ett enda dugg om det var min partner annat än tycka han var korkat som var så full och säga att jag inte skulle acceptera att han blev så igen.

Annons:
Honestyisdead
12/10/13, 4:17 PM
#14

#11 "POtrohet är vad paret anser vara otrohet- så detta var eller var kasnke inte otrohet?"

Uppenbarligen ser båda två det som otrohet.

Gur4m1
12/10/13, 4:43 PM
#15

#14 Jo jag har förstått det. Man kna tycka en sak men inget är satt i sten, därför valde jag att framföra mina åsikter och argument för att ge andra nyanser av det.

Nu vet ju jag sedna förr att vi tåv har helt olika syner på hur  man hanterar otrohet och tolerans etc.

Jag kan däremot inte någonstans förstå varför man mår dåligt (jo att man tappade kontrollen ) för att man gör en dum sak i fyllan, en dum sak som att reagera långsamt när någon kysser en? När man är så pass full att man inte ens mins händelsen dagen efter?

Dvs mår dåligt över något man inte mins men har vittnen till att man avstyder och inte var initiativtagare till.

Så ja, om någon säger "att äta banan är otrohet" så känner jag mig manad att ifrågasätta det och argumentera emot det…om inte annat för att förstå varför man skulle uppleva bananätande som otrohet…

Om en man anser att våldtäkt är otrohet så är han en, i mina ögon, idiot. Så långt sträcker min tolerans och förståelse. Efterom en överrumplande kyss är på samma sida o saklan för min egen del…så har jag svårt att förstå vad som händer i skallen hos er som anser att detta är otrohet "bara för att det är så vi tycker".

Hur kan en handling man inte valt att göra, vara otrohet?

Ser ni ingen skillnad på om någon medvetet tar tag i en främmande tjejes bröst, eller om en pojkän snubblar, rmlar och råkar ta emot en tjejs bröst? Eller om han är så full, att han tar fel på dig och sin flickvän och kysser dig men sedan upptäcker "Fan, fel tjej!" (ja han ska nog sluta dricka!). Att hantera TS "otrohet" som om hon medvetet gått och raggat upp och sedan varit otrogen, är i mina ögon en grov överreaktion. Att båda tåv är upprörda kna ajg förstå, schockade, absolut. Att de bör tänka över sina fylleupptåg, hälsosamt. Men hur det blir otrohet…

@_@ Mina första rader var menad åt dne som sa att självklart var det otrohet. Inget är så självklart.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
12/10/13, 4:55 PM
#16

Såhär tänker iallafall jag kring det:

Då många hakar pp sig på sekunderna det tog innan TS puttade bort den som hånglade upp henne.

Att ts blev för full och bör hålla bättre koll på det är alla överrens om. Men kan ni, som iallafall någon gång varit fulla och VET hur en sådan situation lätt kan ske- sätta er in i situationen "Shit happens"? Som i att TS beskriver sig som så pass full att hon inte mins händelsen, eller att hon berättade till sin ojkvän, inte ens av VEM hon blev upphånglad av.

Alkohol är ett gift och påverkar inte bara vårt mentala tillstånd uten även vår fysiska närvaro ;) Själv brukar jag bli otroligt hyperaktiv eller bli jättetrött och seg. Jag vet även att reaktionsförmågan och fokus kan bli otroligt avdomnad.

Så jag tänker som följande. TS är så pass full, så hon inte längr emins vad hon gör i efterhand. Detta är faktiskt ett ganska farligt tillstånd. Ett tillstånd där många Kvinnor (och säkert även män) blir untytjade etc.

TS ansvar var att inte hamna i e sådan situation- alla överrens.

Men även det är otroligt lätt hänt när man har kul i vänners sällskap. Hur man påverkas av alkohol påverkas av så många faktorer…så det är svårt att i förväg veta om man denna gång däckar vid 5 öl eller vid 10 och därför ska hålla sig till bara 1 eller 4.

Så själv, efteroms jag varit full många gånger, kan jag absolut sätta mig in i situationens om TS var i. Att hon var väldigt påverkad, har vittnen som iallaall intygar att hon inte var den som ville ha hångel- men inte ar i tillstånd att avbryta eller i förhand förstå (och drför i förväg avstyra det som skulle ske- sociala skills och närvaro av fokus domnas oftast av som sagt).

Så det enda brott jag kan se från Ts sida är att hon ska ge fan i att dricka?

För som sagt, om en tjej däckati en säng och en kille tar chansen att ha sex med henne- har hon då varit otrogen? Enligt lag har hon utsatts för brott. Nu har inte Ts blivit påsatt, utan bara upphånglad. Hon var trots minnesöfrlusten, så pass närvarande att hon avstyrde det, kanske så gott hon kunde, vad vet vi?

Om folk i förväg visste hur grovt de skulle fucka upp i fyllan så skulle vi inte toppa alkoholkosumtionen i typ..hela världen eller något ;) Nu vet de båda bättre, men att TS är skyldig till otrohet och att TS pojkvän övervägde att lämna henne…

…känns fortfarande som överreaktion och som en väldigt  oempatisk och osympatisk sådan.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
12/10/13, 4:56 PM
#17

#15 Är man inte med på handlingen bryter man den, direkt! Flera sekunder är för mig väldigt lång tid att kyssas på om man nu inte vill. Då hinner man deltaga innan man bryter.

Sweelin
12/10/13, 6:25 PM
#18

#17 Hon kanske trodde att det var hennes pojkvän?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Honestyisdead
12/10/13, 6:35 PM
#19

#18 Ja då är det jäkligt illa ställt om man dricker till man hallucinerar, och då är ångesten fortfarande berättigad och situationen var då förhoppningsvis ett wake up call.

Gur4m1
12/10/13, 6:51 PM
#20

#17 har ud varit full någon gång? alltås mer än 2-3 glas vin eller en festlig drink? För … alltså…

Hon var så pass full att hon inte mins händelsen. Då är man ganska onykter. Jag kan glömma saker men de "ploppar" oftast upp förr eller senare som pinsamma innesbilder under dagens gång. Men minnesluckor kan man få, och då har man avrit rejält påverkad. Dvs… han/hon kanske ska vara glada att hon ens kunde säga ifrån och avbryta det hela?

Man kna vrida och vända på det hur man vill…2 eller 15 sekunder, orsaken var fylla, inte otrohet.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Gur4m1
12/10/13, 6:55 PM
#21

När jag var rätt redigt påverkad, dock inte så som TS, efterosm jag mins det allt förväl, tyvärr, så stod jag och krmades med min pojkvän, det var mycket mysigt. Vi stod på en fest, jag var full, han var full. Sen kände jag att han, trots smekningarna mellan mina lår, även höll om mig och smekte mig över håret. Då står en annan snubbe bakom mig och TAR MIG MELLAN BENEN, utan att vare sig jag eller min pojkvän noterat detta. Var jag otrogen? Nej. Blev min pojkvän arg? Ja, men inte på mig, "märkligt nog" (Var det skönt, njöt jag? Ja, absolut….tills sanningen uppdagades). Detta hade nog aldrig kunnat hända om vi varit nyktra, eller EN av oss varit det. De tär i fyllan och villan "shit happens". Jag dricker kanske en gång om året numera, typ…1 cider eller 2.

Om alkohol inte påverkade (minskr) vår förmåga att uppfatta vår omgivning, perceptionen och hur vi reagerar (reaktionsförmågan) och vår tankegång (ni vet….som sirap?) så skulle vi inte behöva ha en sak som kallas för "rattfylla" t.ex. Då hade man även förstått varför det kan ta några sekunder att reagera om någon plötsligt bestämmer sig för att suga fast sig i någon, mindre villigs, ansikte, innan offret fattar att "Jag kanske borde göra någonting". Man kan omöjligt agera eller hantera en situation lika klockrent och stabilt som en nykter person gör. Man lär antingne överreagera eller inte reagera alls…Kanske TS "hångelkompis" ska vara gla över att TS inte planterade en näve i hans mun?

Säger inte att man kan skylla otrohet på fylla men det finns faktiskt omständigheter att ta hänsyn till, inte bara ett svart och ett vitt fält där saker är antingen eller- MEN om vi måste ha ett svart och vitt fält så hamnar detta på "inte otrogen" i min bok. 

Hänvisar åter igen till- om någon i fyllan ligger ner halvt medvetslös- är det otrohet om någon har sex med denne utan dennes medgivande? O.o

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

EternalWinter
12/11/13, 9:43 PM
#22

Instämmer med #21 Allt är inte alls lika klockrent om man är så packad att man får minnesluckor. Så full har jag varit ett par gånger i mitt liv och min reaktionsförmåga är långt ifrån den samma som när jag är nykter, ts kanske inte ens kopplade vad som hände förrän efter det hänt. Och eftersom att du, Ts springer och berättar för din pojkvän på en gång vad som hänt tyder ju på att du ångrar dig. Döm inte dig själv så hårt som de flesta andra säger bara tänk på hur mycket du dricker och jag hoppas att du och din pojkvän kan komma över det här, det var ett misstag även om folk säkert kommer bli sura för att jag kallar "otrohet" ett misstag så va det inte menat från din sida & du hade inte kontroll över dig själv.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Anna4077
12/11/13, 11:09 PM
#23

Jag förstår vad ts och pojkvännen menar. Uppenbarligen har hon varit närgången med killen ifråga. Det är inte ofta någon som man känner, som vet att man är upptagen, bara går fram till någon och hånglar upp personen. Berusad eller inte. Troligen måste ts ha pratat, varit nära och kanske flirtat med killen ifråga. Jag tror det är det som stör pojkvännen (och ts) och inte själva kyssen eller kyssandet. Liksom att man blivit så närgången med någon annan Hade en upplevelse där jag kände att jag tyckte jag borde gjort mer när en blir närgången. Har en killkompis som från ingenstans, i affären där han jobbar, berättar att han haft sexuella drömmar om mig. Jag skojade bort det lite och tyckte att det inte va någon stor sak. Sen kom det fram att det inte bara varit drömmar utan fantasier. Jag skojade bort även det. Sen efter en stund skojar han och bjuder hem mig till sig, min kille jobbade borta då. Jag säger självklart nej och att det inte är något alternativ. Men ändå tar det inte på något direkt allvar. Sen börjar han förklara vad han fantiserat om och ville göra med mig. Jag blev helt ställd, skojade bort lite och sa att sånt fick han hålla för sig själv. När jag kramar Hej då, för då är jag obekväm, kramar han mig länge och liksom smekte mig över ryggen. Jag fick totalt spel när jag kom därifrån och kände mig fruktansvärd och allmänt äcklig. Jag debatterade länge om det var något att berätta för min pojkvän och mådde fruktansvärt hela dagen. Till historian tillhör att min sambo är hemskt svartsjuk. Iallafall jag berättar för honom, gråtandes eftersom jag kände mig så hemsk som inte sagt ifrån tidigare. Han fattade ingenting och förstod inte alls varför jag va så upprörd. Men i mina ögon va det jobbigt. Det kändes som jag gjorde någonting fel. Att jag inviterat till allt. Att jag dessutom skickade en mindre passande bild till honom för typ 6 år sedan gjorde ju inte saken bättre. Vet inte om det hjälper något men känslan är inte så konstig. Att låtit någon komma för nära är jätte jobbigt även om man kanske inte gjort något större fel.

Anna och taxen Max

Gur4m1
12/12/13, 10:51 AM
#24

#23 nej precis, att du mrå dågit är ju inte konstigt men du gjorde ju faktiskt, ingenting fel…egentligen. Att säga ifrån är ingenting alla klarar av. Det är därför äen spektrumet för våldtäkt vidgats. Dvs man msåte (ska inte behöva iallafall) inte slåss med näbbar och klor, men den synen sitter fortfarande kvar.

Man kan helt enkelt bli överrumplad, eller vara i en sådan situation- tex en kollega eller vän, som gör närmanden som är opassande- och man vet inte vad man ska göra tillbaka. För även om man är helt säker på att man inte vill DET så vill man inte heller stöta sig med en vän. 

När jag tydligt vet någons intentioner har jag inga problem att stöta bort dem, men det är jäkligt svårt, för folk är sällan rakt på sak- utan mer smygande som din kollega. Sen står man plötsligt mitt i det och inser att man borde sagt ifrån och stoppat för länge sen och man ser sig som medskyldig men…så är det ju inte. Inte mer skyldig än att inte stoppa ett pågående rån i en butik. Anser jag iallafall.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[rumelle]
12/12/13, 12:08 PM
#25

Om jag har tolkat detta rätt så var du rejält full, en kille hånglade upp dig och du avbröt så snart du fattade vad som hände och gick direkt och berättade för din sambo? Ärligt talat skulle jag blivit rejält förbannad på din sambo, som istället för att stötta dig och vara förstående kallar dig otrogen och överväger att göra slut bara för att någon annan försökta hångla upp dig! Ja, det var oansvarigt av dig att bli så full men hur full var din sambo själv då? Om han var full nog till att inte kunna ta hand om dig så var det minst lika oansvarigt och då tycker jag att felet är minst lika mycket hans som ditt. Om han nu inte var så full så varför sa han inte stopp när ha såg att du började bli lite för onykter? Om du hade blivit våldtagen på fyllan och inte gjort motstånd förrän du fattat vad som höll på att hända, hade din sambo skyllt allt på dig då också? Tycker gärna att du kan låta honom läsa vad folk har skrivit i tråden så kanske han får lite mer perspektiv på saken.

Honestyisdead
12/12/13, 12:13 PM
#26

25 men herregud. Du anser alltså att ens partner har ansvar över hur mycket man dricker?? Det är helt galet enligt mig. Man har ett eget ansvar över sig själv! Är vi på fest har inte ens partner något ansvar över ens egen alkoholkonsumtion eller ens handlingar. Är din partner din barnvakt?

[rumelle]
12/12/13, 12:17 PM
#27

#26 Jag ar inte sagt någonting om barnvakt. Visst har man ansvar över sig själv och sina egna handlingar. Men om man bryr sig om sin partner tycker jag att man automatiskt har koll så att den mår bra. Om man ser sin partner hålla på att supa sig redlös säger man inte ifrån då? Men det kanske bara är i min värld man bryr sig om varandra och ser till den andras bästa.

Annons:
Honestyisdead
12/12/13, 12:21 PM
#28

27 när du säger att det är lika mycket hans fel tar du ifrån ts ansvaret. Det ser jag som barnvakteri. Att bry sig är inte samma sak som att lägga över ansvaret. Man sitter inte klistrade vid varandra på fest och har självklart inte ständig koll på vad den andra dricker.

Honestyisdead
12/12/13, 12:26 PM
#29

För övrigt behöver man inte vara redlös för att få minnesluckor. Och msn är knappast redlös när man direkt berättar för partnern.

Gur4m1
12/12/13, 2:52 PM
#30

#29 man kna vara redlös och göra massa saker, tecken på redlöshet är just att man har minnelsuckor. Redlös- för mycket, helt enkelt. Hon mins ju vare sig händelsen eller att hon berättat för pojkvännen. Han var ju den som sa att hon hånglat med någon annan (berättat det i fyllan).

JAg håller med dig Hera om att man som partner aldrig kna ta ansvaret för vad andra driker, men jag själv som tjej är uppvuxen med att ta hand om mina väninnor om de fått för mycket under rocken- och samma sak skulle jag faktiskt, medvetet eller omedvetet hålla koll på min partner. Nu dricker visällan men när vi gjort det har jag alltid varit mer försiktig med mitt intag om jag vet att han tänkt dricka större mängder. Vi är nog alla olika på den punkten. Själv är jag en sådan som mycket ävl kna bli redlös och hamna i TS sits, men även vara den som skulle ha hindrat TS från att hamna den till att börja med, för jag hade reagerat om min partner blivit så full (ölspel, pong osv).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
12/12/13, 2:57 PM
#31

Redläs i våra kretsar betyder man inte kan föra ett samtal, gå ordentligt och att man trillar. Minnesluckor får man oclså, men minnesluckor kan folk få utan att vara reflösa. Känner en dom ksn dricka några få öl och får minnesluckor utan att vara märkbart påverkad. Definitivt inte redlös.

Gur4m1
12/12/13, 3:03 PM
#32

Ja mne minnesluckor i sig är tecken på att man drukit för mycket. De tär poängne jag vill få fram.Just dne personen är kanske speciell i sin ämnesomsättning? Jag känner ingen som får minnesluckor (betående) efter bara några öl.

Nu talar vi om en tjej som SÄGER att ohn faktiskt DRACK mycket (på grund av spel osv). Så…det handlar ju inte bara om några öl, vilket som :( Hon lät som definitivts redlös.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
12/12/13, 3:06 PM
#33

32 redlug nog att förstå att det var fel och erkänna.

Anna4077
12/12/13, 4:08 PM
#34

#24 jag sa ifrån men kanske precis som ts, lite senare än jag önskat.

Anna och taxen Max

Annons:
Jase
12/12/13, 8:09 PM
#35

Jag har blivit attackhånglad av ett miffo en gång, jag var helt nykter men ändå hann jag knappt reagera förrän han hade tungan i halsen på mig. Jag väntade mig inte detta och blev helt ställd, det tog några sekunder innan hjärna och handling kopplade ihop och jag puttade bort honom. Jag anser inte detta vara otrohet, och hade min pojkvän tyckt att jag var otrogen för att någon annan slemmar på mig hade jag nog bett honom dra dit pepparn växer.

Gur4m1
12/12/13, 10:28 PM
#36

#33 du får såklart tycka vad du vill runt detta, precis som oss andra men precis som jag av erfarenhet (likt #35) tycker att detta inte är otrohet, så verkar du innerligt försöka få det till att TS var "nykter nog att fatta bättre".

". Alla typer av minnesluckor är varningssignaler på en riskfylld konsumtion. "

https://www.alkoholhjalpen.se/forum/dricker-jag-mycket/6629

http://blogg.dn.se/fragainsidan/skribent/peter-wirbing/

En del folk har helt enkelt en sårbarhet med alkoholen. Vi reagerar olika på den. Hera, du verkar alrig ha varit så full (?) själv har jag varit så full, inte bara en gång, och gjort massa dumheter som jag inte riktigt vill stå för under morgondagen, men aldrig varit otrogen; Mest för att min pojkvän skulle aldrig räknat en incident som denna som otrohet! Han är btw väldigt mycket emot otrohet, även om folk kanske från tidgare trådar kna ha fått för sig att jag är helt obrydd. Han är däremot inte obrydd, men han skrattade bara och skakade på huvudet när jag beskrev problemet i denna tråd. Men ja, TS och henne skille är ju överrens om att detta var otrohet (och själv tycker jag att morötter borde heta potatis!) och det är ju det viktiga, att de mår dåligt, tillsammans! 🤪

Till TS: Jag undviker alkohol idag. Jag har regeln att jag tar högst en flaska. går jag ut med tjejerna, så tar jag helt enkelt inte med mig pengar. Något bjuds man på ibland men… jag kan inte supa ner mig själv. Jag går inte längre på "suparfester", förfester, efterfester etc-- för det är där det sups och bjuds hej vilt. För jag gissar att dina vänner och kille inte kommer att sluta festa bara för att du gör det. Alkoholfria alternativ finns ju också, eller så får du köra lättöl/lättcider :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Anna4077
12/12/13, 10:42 PM
#37

#36 åh vilken bra idé med lätt cider/öl. Jag dricker själv inte till minnesluckor man är lättpåverkad samt beter mig, i mina ögon, dumt även om andra bra tycker det är kul. Tack för tipset ;) har inte ens tänkt på det

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: