Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 4660 ggr
Bettan90
12/12/13, 8:42 PM

När vill han ta nästa steg?

Hej! Jag och min killes historia ser ut såhär. I ett år precis så var vi väldigt fram och tillbaka. Detta berodde endast på mig = fortfarande känslor för någon annan + att jag därmed hade svårt att känna mig KÄR. Dock visste jag att jag gillade honom sanslöst mycket och att han är SÅ fin och bra på alla sätt. Efter ett år av lite småpauser (ibland 2-3 veckor och en gång 2 månader) så började jag glömma det gamla ordentligt och jag blev riktigt KÄR! Sommaren blev lite bråkig dock men vi löste det jämnt. Efter några månader av att ha varit tillsammans "på riktigt 100%" får jag veta att jag är gravid. Jag är egentligen emot abort men gjorde det pga. Att jag endast ville behålla barnet om han ville och att han skulle ta sitt ansvar. Det ville han inte… Allting har varit jättebra nu i 4 månader och vi är väldigt lyckliga med varandra. Däremot så börjar jag bli mer o mer o mer ledsen för att han inte vill flytta ihop med mig. Jag är hos honom 90% av min tid och det innebär väldigt mycket att flaxa hit och dit med grejer och kläder och jag får inte någon riktig rutin med träning, matlådor och att välja på kläder. Förutom det så vill jag såååå gärna bo med honom, och att vi har vårt och tar hand om VÅRT hem och vi har vår bas. Sist jag frågade honom så ryckte han på axlarna å så att det varken var bu eller bä att Flytta ihop och att han ville avvakta. Det är 3 månader sen sist och jag VÅGAR inte ta upp det!? Jag lever obekvämt och jag är rädd att han aldrig kommer vilja ta steget!? Jag vill så gärna berätta allt detta men jag vill inte pressa honom. Känns som att jag anpassar mig efter endast hans villkor… Hur ska jag göra!!!??

Annons:
ChristineL
12/12/13, 8:49 PM
#1

Är han inte redo att flytta ihop så är han inte. Att ha haft det bra i fyra månader är ju ingenting, jag hade nog inte heller vilja flytta ihop efter så kort tid. Början av er relation var ju inte särskilt bra och ni kanske fortfarande har en del att jobba på. Han kanske behöver utrymme?

Anna4077
12/12/13, 8:51 PM
#2

Har ni varit tillsammans i ett år? Till och från i ett år? För att du va kär i en annan? Men du, han behöver tid! Hur ska man kunna investera i något som kommer och går? Han behöver tid och veta att du är där för att stanna. Sen vet jag inte hur du menar med barnet eller vad som gick i huvudet på honom just då. Det kanske kan säga mycket om honom eller om vad han tycker om eran relation?

Anna och taxen Max

Bettan90
12/12/13, 9:38 PM
#3

Ni har helt rätt. Han behöver mer tid att vänja sig i att vi har det bra och att vi har landat och ingen är orolig för att den andra ska sticka. Det hjälpte direkt att få höra utomståendes åsikter. Dem jag pratar med håller med mig och blur tveksamma till min kille. Det betyder så sjukt mycket bara att bo med honom. Jag vill inreda, fixa mysigt hemma, skaffa katt!? Barn i senare läge, förlova mig och gifta mig. Det är mina drömmar… Jag är bara orolig att han aldrig kommer vilja ta nästa steg och att jag slösar tid och hjärta på någon som aldrig kommer vilja ha det där som jag vill ha.

Anna4077
12/12/13, 10:18 PM
#4

Pressar du honom så kanske han aldrig vill ta det steget. Backa lite. Han behöver tid.

Anna och taxen Max

Honestyisdead
12/12/13, 10:29 PM
#5

Snacka om att du stressar!.du hade känslor för en annan när du inledde det med din nuvarande. Ni har gjort slut många gånger och nu har det varit lugnt fyra månader. Det är ingen tid, speciellt inte med ert förflutna. Du borde lugna dig och se hur länge det är bra mellan er. Att bli sambo är inget litet företag. Skulle det skita sig är det väldigt jobbigt med boende osv. Vi blev inte sambo fören ett och ett halvt år in i förhållandet, och vi hade det riktigt bra utan några bråk. Alltså ett stabilt förhållande. Hade vi haft ert förflutna hade jag väntat mycket längre. Då stressa inte din partner. Känner han tvivel är det naturligt.

Gur4m1
12/12/13, 10:40 PM
#6

Oj….jag och min kille har varit tillsmamans i snart 6 år och börjat prata om att fflytt ihop om ett år ungefär. Nu inser jag ju att vi tar det jääääääääääääääääääkligt långsamt, jämfört med gneomsnittet, men du verkar köra det motsatta- racerfart mot målet. Vad är du rädd för? blir min tanke. Rädd att drömmen som är ni, spricker innan du stadgat dig? :)Eller rädd att det inte håller om du inte får skynda till nästa steg? :)

Ge honom tid, ge ER tid. Han säger varken bu eller bä, det är fan så mycket bättre än om han sagt "Nej!", som min pojkvän gjord enär jag frågade första gången. Nu är vi på stadiet att "När jag får jobb", vilket jag är nöjd med.

Precis som dig, gissar jag, vill jag ju att han ska VILJA bo med mig. Därför kan man inte tjata om det. Du har tagit upp det, det räcker nu. Han har fattat vinken, du vill bo ihop. Nu får du snällt vänta på att han kommer till den slutsatsen också. Var tillsammans, njut av varandra. Om det är så jobbigt hur ni har det nu så kanske du ska örjafokusera mer på dig själv och inte "flänga runt".

När min kille sa nej, så slutade jag "bo" i kappsäck, hos honom. Jag började vara mer hemme hos mig själv, leva mitt liv. Menar…vi bor ju inte ihop? Varför ska jag bo där då? Ha en låda och behöva välja var jag ska ha min våg, ha två uppsättningar av hårborstar, tandborstar, nattkläder, krämer  :P Nej tack.

Så….bo isär :P

Gör det inte kårnligare. Han vill inte bo ihop, bo inte hos honom, hälsa på hos honom- han får hälsa på hos dig. Det blev iallafall mer fart i min "gubbe" när jag gjorde så. Man måste vänta ikapp dem, vänta på att de får "idén". Man kan inte tvinga den på någon, hur gärna man än vill få den uppfylld själv just nu.

Änskar dig lycka till.

Men ja, lugna ner dig. Ett år är ingenting, 4 månader är ingenting.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Bettan90
12/13/13, 9:36 AM
#7

Tack så jättemycket!! Behövde verkligen höra detta :) jag är lite otålig av mig som person men det får verkligen inte gå ut över min kille. Jag har faktiskt planerat att börja vara mer hos mig och träffa vänner mer och ta hand om mig själv lite mer istället för att gå runt och vara orolig att det ska skita sig och att vi aldrig kommer bo ihop osv. Jag måste skärpa mig och försöka lita på att han har koll och faktiskt älskar mig. Kram på er!

Upp till toppen
Annons: