Annons:
Etikettfamilj
Läst 1464 ggr
[MyCassie]
12/12/13, 9:19 PM

Blir så förbannad

Har en släkting jag för 5 år sedan sa upp kontakten med av den enkla anledningen att han bara snackar skit om mig hela tiden men han slutar inte snacka skit för det. 

Han snackar nu skit om mig till resten av släkten, min far är en som fått höra skitsnack från honom vilket min far givetvis inte uppskattar från honom. 

Han har sagt allt möjligt som att jag tex inte har rätt att bo i radhus utan borde skjuta mina djur och flytta till en etta. Han har sagt att jag går på droger, röker, super och missbrukar för fullt vilket inget av det är sant då jag liksom aldrig rört cigaretter, alkohol osv i mitt liv och kommer inte göra. Han har sagt att jag har fel i huvudet som aldrig hör av mig till honom under alla dessa år och frågar släkten hela tiden varför jag är så dum att jag ignorerar honom. Mm.

Men idag fick jag höra något som bara gav mig en ännu starkare anledning att för alltid ignorera honom. En släkting berätta till mig i dag att när min dotter föddes så hade han ringt dem och sagt följande "stackars jävla unge med den modern, barnet kommer socialen garanterat hämta". 

Fy fan, vad jag flög i taket när jag fick höra det. Låt det då inte bli osagt att han är hatad av alla i släkten pga sådana här uttalanden, lögner, skitsnack mm.

Jag har sagt att kommer han hem till mig då vi bor i samma stad så blir nästa samtal till polisen.

Annons:
[Starman]
12/12/13, 9:22 PM
#1

Din släkting mår uppenbarligen inte bra. Har han någon kontakt med psykvården?

[MyCassie]
12/12/13, 9:26 PM
#2

#1 Ja det har han. han äter till och med tiotusentals psyktabletter.

[Starman]
12/12/13, 9:31 PM
#3

#2

Ah, jag kunde ana det. Jag känner för dig men jag tror också att en utfrysning från hela släkten inte är rätt väg att gå, hur otrevlig din släkting än är. Jag tror det skulle vara jobbigt för er att leva med eventuella konsekvenser ett utfrysande kan ha, trots att det under tiden till denna konsekvens skulle kännas bra för alla inblandade att inte behöva uthärda dårskapen.

Det är ju något i dennes psyke som gör att den beter sig såhär.

Det du beskriver är ett riktigt dilemma, men som du säger; om han agerat hotfullt och dyker upp på hembesök så finns ju anledning att polisanmäla.

Det bästa för alla vore ju egentligen om han fick komma till ett vårdhem.

[Starman]
12/12/13, 9:34 PM
#4

Men det är också lite svårt att få någon tvångsinlagd enbart för att denne är otrevlig, det ska finnas en påtaglig risk för att hen skadar sig själv eller andra innan det kan ske.

[MyCassie]
12/12/13, 9:37 PM
#5

#3 Jag vill aldrig träffa människan igen då jag vet hur han funkar och jag vet att han skulle börja skrika och gapa på mig och mycket sanorlikt även ta till våld.

Han har inte alltid varit så här utan blev sån när han valde att bli Vittne, beskyller inte religionen dock men mot sina religions vänner är han hur snäll och go som helst men mot släkten som alla är ateister är han en mardröm. 

Han är gift och närmare 60 år gammal och vårdhem, då får man slå ner honom om man ska få in honom där för bara nämna det till honom kan få han att ta fram släggan. Han är dessutom stödhem åt barn som socialen tagit hand om.

[Starman]
12/12/13, 9:53 PM
#6

#5

Oj, ja just religiösa rörelser som toppstyrs av en liten krets människor, som är fallet med JV, är ofta orsak till mycket ödeläggning av människors liv och det ger ringar på vattnet även utanför den person som dras in i dem.

I detta fall så verkar din släkting ha "hittat" något som gör honom glad (även om det självklart är så att JV hittade din släkting; rörelser som denna har människor med allvarliga psykiska problem som grundstomme) och skänker honom någon sorts "mening i livet". Så det föreligger nog ingen risk för större konsekvenser för din släkting om ni som släkt låter honom leva på det viset, även om det är en lögn som han lever och han får sina handlingar och tankar styrda.

Då din släkting har funnit ett "kall" så förstår jag lite bättre att han beter sig märkligt.

Eftersom hans beteende endast orsakar lidande för er andra så är nog det bästa att låta det bero. Det kan verka cyniskt och kallt, men han är förmodligen förlorad för alltid. Tyvärr.

Annons:
[MyCassie]
12/12/13, 10:02 PM
#7

#6 Ja förlorad för alltid har jag fattat att han är. Till och med hans egen son har sagt upp kontakten med honom då han har varit på honom också med precis samma saker som han fortfarande är på oss med. 

Allt braka bakut den dagen han hävde ur sig att jag skulle säga upp kontakten med min far och han adoptera mig som sin dotter, jag tappa hakan till det och ifrågasatte honom till varför jag i hela friden skulle välja något sådant. Han blev förbannad och sen braka helvetet löst.

Han har även hävdat att vi ska köpa hans hus och stått med köpekontrakt åt oss utan att vi ens varit intresserade av hans hus någonsin.

Upp till toppen
Annons: