Annons:
Etikettsorg
Läst 1972 ggr
[Rödbull]1
2013-12-14 16:28

Helt förstörd

Lång historia kort:

Fick förhållandet sabbat av några idioter, vet inte om dom ville mig eller flickvännen illa. Dom spred massa skit om att jag var otrogen till höger och vänster. Därmed tog förhållandet slut.

Det var ett år sedan, och jag kan inte släppa henne alls. Hon är och var mitt allt. Hon var anledningen till att jag orkade leva. Hon var underbar. 

Hon har sagt till mig, att det inte finns en chans, någonsin igen, att det blir vi, och hon har gått vidare. Hon har ny kille och på en promenad igår kväll krockade jag med dom. Det gjorde så ont.. det GÖR så ont!

Jag vet inte hur jag ska hantera detta.. Jag kan inte släppa henne, allt påminner om henne. Det funkar helt enkelt inte med att "ignorera". Hon har spelat en så stor roll i mitt liv.. att det bara inte går. Hon var verkligen ALLT i över 2 års tid..

Jag har gjort illa mig själv, för att jag är en svag individ. Skulle gärna bli misshandlad, påkörd eller vad fan som helst, hon kanske skulle tycka synd om mig..(Så dum är jag.)

Skulle jag dö kanske hon gråter.. det är väl.. sjukt tänkt. minst sagt.

Det är uppenbarligen allvarliga fel i huvudet på mig. 

Tack till iFokus att detta forum finns. Ville nog mest skriva av mig.

Annons:
whysoserious
2013-12-14 23:52
#1

Klart du kan släppa henne! Förstår att du är ledsen, särskilt när det ändå var 2 år… har hänt mig detsamma, dock varade det förhållandet bara några månader men trots det tog det säkert ett halvår att komma över killen…

Bästa sättet för mig att komma över honom var att bli mer social i vardagen. Började snacka mer med alla i min klass som jag då gick i, fick fler kompisar och det hände mer saker i min vardag. Blev väldigt bra vän med en kille (bara vän, aldrig mer än så) vilket fick mig att i princip skita i mitt ex som gjorde slut med mig. Och därefter lärde jag känna (och tillslut blev tillsammans med) en annan kille i dåvarande klassen (som jag fortfarande är tillsammans med) och han fick mig helt att glömma mitt ex.

Idag studerar jag tillsammans med mitt ex i gymnasiet och vi är goda vänner. Dock kan jag inte tänka mig att det en gång var jag och han, fyy, haha. 😛

Lär känna nya människor helt enkelt! Försök att inte tänka på ditt ex så ofta. Även om det är så jävla svårt så det känns helt omöjligt. Det går faktiskt. Såfort du börjar tänka på henne så byter du ut tanken mot vad som helst, tänk på en stol istället t.ex. hahaha. För vad har du för nytta av att gå och längta efter henne egentligen? När hon själv sagt att det aldrig kommer bli något igen? Acceptera det och låt henne gå sin väg. Ta bort henne/blockera henne tillfälligt på FaceBook eller andra medier och se till att du inte hör ett ord om/från henne på ett tag, tills du har kommit över henne! :) 

Jag lovar dig att det kommer bli bättre, och när det väl blivit bra igen så kommer du tänka "Varför i helvete deppade jag över henne så jäkla länge?", livet går vidare. Även om det kan ta tid. Att träffa nya människor är som botmedel! ❤️

OlgaMaria
2013-12-15 07:14
#2

Har ni fortfarande inte fått klarhet i vad det var som hände? Jag tror att du behöver upprättelse för att kunna gå vidare. Du måste nog släppa henne, men att bara att få veta att hon förstår varför er relation tog slut måste vara en stor lättnad för dig!?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Rödbull]1
2013-12-15 15:11
#3

#1 Om det vore så lätt för mig att bara tänka på annat så hade jag antagligen inte gått och mått dåligt i över ett år, använder inte heller sociala medier och allt vad det kallas. Det var efter vi blev "ett par på facebook" som skiten började komma. Därefter tog jag bort mitt konto, och förhållandet var allmänt konstigt efter det, hon hakade upp sig på det ganska mycket. 

Förövrigt är jag 23, arbetslös och utan vänner. Kommer sällan ut, och ogillar folk runt min egen ålder, åtminstone häromkring.

#2 Ser ingen lättnad i något av det som hänt. Tyvärr. Hur man än vrider och vänder på det så är allt åt helvete. 

Men som sagt, jag har uppenbarligen allvarliga fel. 

Tack för svar.

Honestyisdead
2013-12-15 16:03
#4

Tycker du ska kontakta en psykolog. Uppenbarligen behöver du hjälp med ditt mående.

OlgaMaria
2013-12-15 19:13
#5

#3 Det jag undrar är om du och exet pratat ut? Om hon fortfarande tror att du var otrogen?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Gur4m1
2013-12-15 20:07
#6

#3 Om hon släppte dig sådär, och ni inte redde ut det- så förstår jag att du mår dåligt - men jag kan inte förstå hur ni inte redde ut det då? Att hon trodde dem framför dig, kan relationen velrigne ha varit så bra som du verkar tycka själv?

Det som är BRA är att reda ut det som hänt. Om du inte ljuger för dig själv eller oss, eller henne, så skulel jag tycka det är märkligt att du inte känner ett enormt stort hat eller ilska, och frustration inför LÖGNEN och de som orsakade det, och att DET orsakade ert uppbrott? Men du kan helt enkelt inte släppa henne och vill göra dig själv illa och på något sätt få hennes sypatier. Som Hera säger så behöver du nog prata med någon profesionell, en psykolog t.ex.
Jag tycker inte du låter speciellt "störd" eller vad du nu kallar det, mer att du såklart är väldigt olycklig för det som hänt.

Problemet är ju att hon gått vidare och de flestaär där någon gång under sitt liv- i situationen där man måste gå vidare utan den personen på ett eller annat sätt, och det går!

Att du blir ledsen när du möter någon som du sett som kvinnan i ditt liv, är inte ett dugg märkligt alls. Speciellt då det slutade på ett så märkligt sätt mellan er.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
drika
2013-12-27 21:31
#7

Synd att hon inte litade på dig och hellre litade på människor hon inte ens känner? var med om liknade med min partner litar på mig och det var vännerna som ljög.. mobbning kallar ja det för. Hoppas du hittar någon ny som kan få dig på andra tankar, försök släppa henne :)

Hälsningar

Fredrika

Upp till toppen
Annons: