Annons:
Etikettkänslor
Läst 4578 ggr
[Etteiluj]
12/15/13, 3:08 PM

Vad ska jag ta mig till?

Finns en kille jag verkligen älskar o har blivit dökär i Pratar i telefon 1 h varje dag o smsar varje dag osv.. Förra söndag skulle vi träffas men då kom hans mamma på besök o då var det försent ta nästa tåg… Igår skulle vi träffas men då hade hans bankkort blivit avmagnetiserat Så då skulle han köpa biljetter på nätet, igår kvälll skickade jag ert Sms o fråga hur det gick med biljetter, då somna jag i när jag vakna imorse vid 07:32 så såg jag hans sms då han skrev att han försökte fixa de nu(då)… Vi pratade ju om att han skulle ta tåget 12:16 från sig.. Så när klockan var halv 10 skicka jag ett sms, ett nytt en halvtimme senare… Sen 3-4 sms innan 12:30…. O har ringt honom 20 gånger bokstavligt… Blir " Personen du söker kan inte nås för tillfället "… Skrev 2 medd på kik… Lagt till honom på Skype…. Skrivit till honom på Facebook …. Jag gick till Centralstationen i min stad för att kolla om han var där för säkerhets skull.. Tänkte att något fel uppstått med telefonen.. Men han var inte där… Han svarar inte På Sms Han svarar inte Samtal Han svarar inte Kik Han svarar inte Facebook Han svarar inte Skype Han är inte inloggad här sen inatt… Detta är tredje gången han ställer in träff, men idag utan att säga något Jag får snart en riktigt psykisk kollaps tror jag, var hårfint att jag fick det igår… Var så nära att verkligen bryta ihop så mycket Så jag slutar andas

Annons:
ChristineL
12/15/13, 4:52 PM
#1

Glöm och gå vidare! En sån är inget att ha!

[Etteiluj]
12/15/13, 4:56 PM
#2

Det är ju tyvärr inte så lätt som man kan önska

ChristineL
12/15/13, 5:28 PM
#3

Menar inte att det skulle vara det heller ;) Men ifrågasätt om det är värt att lägga energi på någon du inte kan lita på?

[Etteiluj]
12/15/13, 5:52 PM
#4

3 - Du har rätt i det Men än vet jag ju inte om jag kan lita på honom Ellee inte

[silkesnosen]
12/15/13, 6:22 PM
#5

#4 Jo det vet du, allt skriker undvik killen. Han vill inte träffas och har nu haft tusen olika märkliga ursäkter. Rädda dig själv och radera honom från dina kontakter. 

I klartext nej, han vill inte/vågar inte träffas..och är dessutom oärlig.

[Etteiluj]
12/15/13, 6:29 PM
#6

Men det är ändå märkligt han skriver så fina saker till mig i säger fina saker

Annons:
ChristineL
12/15/13, 6:30 PM
#7

#6 - Inte ett dugg märkligt, lätt att gömma sig bakom en skärm.

[Etteiluj]
12/15/13, 7:01 PM
#8

7 - han hade en ganska rimlig förklaring även fast det löser sig

Gur4m1
12/15/13, 8:18 PM
#9

#8 :) Kan vara att han också bröt ihop. Är en sådan som mår bra av det ni har men "får kalla fötter" när ni ska träffas. Kanske får han bara en skön kick när ni pratar men är rädd att er "relation" krossas/förändras när ni ses, eller vet av erfarenhet att han inte klarar av relationer, att de tkommer sluta dåligt osv. Eller bara helt enkelt feg. Man kan säga så mycket över sms/telefon, för man behöve rinte stå för det- och när någon börjar kräva det, så kan man bara göra som han gjorde nu- dra ur jacket.

Jag tycker du blev på tok för desperat, med alla sms, teleforigningar, kik etc. Kanske tänka över vad DU gör också- hur investerad du blir osv, Att plötsligt känna sådär och bete sig så- är inte kärlek i mina ögon, utan ett beroende och snudd på besatthet. Att bryta ihop över någon man (som jag fattar det?) inte träffat, och plötsligt inte får tag i?

Jag hånar dig inte, jag höjer ett varnande finger för din sårbarhet om den här killen inte är vad du förväntar dig. Bara för att man "älskar" någon så betyder det inte att man ska vara redo att bli behandlad hur som helst.

Hoppas nu att hans undanflykter är slut och att han varit ärlig.

Lycka till.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sarah
12/16/13, 11:33 AM
#10

Han verkar inte vara intresserad. Var inte så desperat/ besatt, så mycket jagande kan skrämma iväg vem som helst .

[Eleya]
12/16/13, 1:02 PM
#11

Varför jagar du en kille när han ska visa intresse för dig? Bara låt människan andas och ta det lugnt själv, jag blir nervös av att läsa ditt inlägg. Han vill tydligen inte samma sak som dig..men det finns miljoner killar bättre än honom.

Jag hade fått tokflipp på en person om denne hade betett sig så mot mig!

[Etteiluj]
12/16/13, 1:15 PM
#12

Mitt liv är inte så jäkla enkelt Han fick mig tro på livet igen på något sätt och gav mig något slags hopp Jag vet inte hur jag ska bete mig bland människor… Jag saknar hopp om liv , saknar hopp om kärlek…. Jag vill också få det där som alla andra verkar ha, men jag verkar bara inte kunna få det och är så trött på leta för har gjort det en sån lång tid nu Jag hatar mitt liv och vill inte leva över huvudtaget, längtar tills döden… Han gav mig hopp för han är så fin och gullig, han säger jämt snälla och fina saker så jag tror ändå han känner något för mig…Börjat fråga Honom mer rakt ut när han säger något gulligt - Menar du det där eller är det något du bara säger? Han säger att han menar det han säger till mig och att han har samma känslor för mig som jag har för honom! Jag beter mig som besatt och desperat JA, men det är för att jag är Desperat.. Jag är desperat efter en anledning att leva…han kan hjälpa mig Med att inte ta livet av mig genom hjälpa mig med mina större problem jag inte kan lösa själv…. Jag vill inte vara besatt, men det är som dn sjukdom,… Jag bara blir det, kan inte hjälpa det…

[rumelle]
12/16/13, 1:57 PM
#13

Du kanske skulle prata med en kurator eller liknande? Att lägga alla sina känslor på och bli så beroende av en person man aldrig ens har träffat är inte nyttigt. Om han inte kontaktar dig igen, eller om han säger att han inte vill träffa dig överhuvudtaget, vad gör du då? Det är upp till dig själv att få dig att må bättre, du kan inte lägga det ansvaret på en annan person, speciellt inte på någon som du faktiskt inte ens känner. En kurator/psykolog kan hjälpa dig på vägen att må bättre, de är utbildade till det, det är troligen inte killen du pratar med. Visst får man en positiv kick av att vara kär men det löser absolut inte alla problem. Även om ni skulle bli tillsammans finns risken att depressionen kommer ikapp dig när känslorna har lugnat ner sig lite och ni "återgår till vardagen". Bättre att ta tag i sånt innan du ger dig in i ett eventuellt förhållande.

Annons:
[Etteiluj]
12/16/13, 2:30 PM
#14

13 - Jag har gått hos mängder såna inann… En stor anledning till jag mår dåligt med alla komplex är just för att killar inte gillar mig och att jag aldrig haft ett förhållande osv… Jag skulle bara blir mer ledsen och mer deprimerad Det skulle vara som ett bevis på att jag inte har något leva för På ett sätt tror jag verkligen han har känslor för mig osv… Jag tror faktiskt han skulle lägga ned tid och energi på mig annars… Varför skulle han lura mig om allt ? Det verkar helt ologiskt, Självklart finns inga garantier men jag tror inte han är en dålig typ

Sarah
12/16/13, 2:44 PM
#15

Ditt värde som person är högt, alltid, det definieras inte av ngn kille.

[Etteiluj]
12/16/13, 2:57 PM
#16

15 - mitt utseendets värde gör det

Sarah
12/16/13, 3:25 PM
#17

Nej, utseendet säger inget av värde. Vi lever i en utseendefixerad värld, men ingen älskas på riktigt för att de ser ut på ett visst sätt.

[Etteiluj]
12/16/13, 4:24 PM
#19

Utseendet säger väl om hur utseendet är?

Gur4m1
12/16/13, 11:49 PM
#20

Utseendet är som blomman på en växt. Det attraherar, men det är ingenting som får någon att stanna kvar och älska någon.

I längdne måste det finnas mer, så om du inte blivit älskad, eller haft en pojkvän, eller relationer så beror det nog med all sannolikhet inte på just ditt utseende. Man kan se ganska…speciell ut, och fortfarande få familj och kärlek, det ser jag varje dag när jag går på tan, inte är alla som går rut med sina barnvagnar, jättesnygga tjejer men karlar har de fått och bäbisar också ;) SE dig omkring, se verkligheten :) Är man otrevlig, eller inte har något att erbjuda bortom ytan så är det ett större problem.

Du behöver söka hjälp, bättre hjälp- om du gått hos psykologer och fortfarande känner att allting handlar om din yta och att det skulle vaa bristen till varför du fortfarande är singel.

Men jo, folk säger fina saker och ödslar mycke energi på helt meningslösa saker, dagligen. Det finns ingen logik i hur människor beter sig mot varandra, finns ingen gräns i hur hemska, grymma och egoistiska vi kan vara, men gränsne går ju 'ven åt det andra hållet- vi kan vara stora i vår kärlek, omtanke och givmildhet också. Så du måste bara hitta rätt (och även bli mer bekväm och få bättre självkänsla i dig själv).

Försök hitta det där hoppet hos dig själv. Mit tliv har varit skit större delen men skulle jag förlitat mig på ANDRa så skulle det varit kört nu, samtidigt hade jag itne varit här om jag inte litat på dem som faktiskt funnits där. Man ska inte blunda för det man vet själv, du vet innerst inne att han lämnat tåget, annars hade du inte skrivit här till att börja med, tror jag. Som du ser, så bryr sig många.

Alla har vi varit där, vid den där brytpunkten- där vi aldrig blivit älskad,e omtyckta eller haft en relation. Det är inte ett oövervinnerligt hinder även om det känns så och det är något du väldigt gärna vill komma förbi. Ta ett steg i taget. Att bli såhär besatt av en person är inte bra alls, vare sig för dig, honom eller en eventuell relation. Det kan faktiskt vara det som gör att relationen aldrig blir mer eller avslutas. Så försök hitta någon att prata om det med.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Anna4077
12/17/13, 5:43 PM
#21

Du måste ta tag i dina problem för att kunna få en relation. Jag trodde som dig att mitt liv skulle bli perfekt om jag träffade någon och att alla mina tvivel på mig själv skulle försvinna. Så funkar det inte. Allt du inte tycker om med dig själv finns kvar. Det är det du måste jobba med för det försvinner inte bara för att du träffat det rätta. Jag har själv träffat den rätta men kan inte begära att han ska ge mig bekräftelse hela tiden. Han har ju annat att göra än att gå runt och tala om hur fin han tycker jag e, speciellt när jag inte kan tycka/tro på det han säger. Efter 3,5år har jag kommit så långt att jag kan säga att jag inte förstår hur han kan älska mig men att jag är glad att han gör det. Jag går fortfarande och väntar på den dagen han upptäcker hur värdelös jag är och lämnar mig, trots att han känner mig till hundra procent. Det blir inte bättre bara för att du har en "fin" pojkvän. Vet att det inte är det du vill höra men så ligger det till.

Anna och taxen Max

[Forest]
12/17/13, 10:21 PM
#22

Det sista du ska göra är att jaga honom för jag tycker det verkar rätt uppenbart att han vill inte ha kontakt med dig alls eftersom han inte svarar på något. 

Har du skrivit på hans fb öppet? gör det o fråga annars om han lever så behöver du inte fundera på att något hänt honom, men annat fall gå vidare han är inget o hänga upp i julgranen 😐

PennyScarlett
12/18/13, 7:37 PM
#23

Jadu…det där med att karlar skulle vara anledningen till att leva osv…Så är det inte. Jag har varit som dig (mindre besatt, men beteendemönstret och tänket är detsamma). Det är ju för övrigt jag då som skapat tråden som Sarah länkade dig. Om du inte har läst den så råder jag dig faktiskt att göra det. Jag fick många bra svar från de fantastiska människorna som hänger här inne. Jag sätter nästan allt mitt värde på hur jag ser ut, men det är fel. Har trott hela tiden att min pojkvän inte skulle älska mig om jag inte gjorde det bästa av mitt utseende hela tiden. 

Med hjälp av honom och dessa fina människor så kan jag idag se att jag är så mycket mer än bara mitt utseende. Jag är långt ifrån fulländad som person, men mina avsikter är alltid goda och välmenande. 

Jag fick tipset från en här att varje dag kolla mig i spegeln och säga till mig själv att jag var snygg, en annan sa att jag skulle göra en lista på positiva egenskaper hos mig själv och någon sa att istället för ifrågasätta min pojkväns komplimanger bara börja med att säga "Tack". 

Du slår ifrån dig direkt och ställer dig i försvarsläge när de här inne försöker hjälpa dig. Gör inte det. Ta till dig det som skrivs och använd det i praktiken så får du resultat. 

En man är inte den som skapar ditt värde, däremot speglar relationen hur man värdesätter sig själv.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Upp till toppen
Annons: