Annons:
Etikettdejting
Läst 14061 ggr
Skede
12/16/13, 12:40 AM

Hår på bröst och mage?

Hej jag har en liten fundering kring kroppshår. Jag har sett att väldigt många killar som börja bli vältränade rakar sig för att framhäva musklerna. 

Själv kommer jag nog aldrig raka av mig från mage eller bröst trotts att de döljer en aning.  

Vad tycker framförallt ni tjejer om detta?

(Är medveten om att de finns en tråd om behåring av de nedre regionerna. Men jag tycker att detta kan vara värt sin egna debatt)

Annons:
Mantissa
12/16/13, 12:48 AM
#1

Har inget emot hår på framsidan så länge det inte är värsta varulven. Men baksidan får gärna vaxas/rakas ;)

Zakaraa
12/16/13, 12:55 AM
#2

Tycker det ser extremt onaturligt ut med rakat bröst (och mage)..
Men som #1 skriver, inte så hett med varulvar heller.. :P
Ryggen har jag faktiskt aldrig tänkt på, tror inte jag stött på en hårig rygg i verkligheten, hehe..

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Galenidjur
12/16/13, 1:01 AM
#3

Vad vi tycker om hår på bröstet eller vad vi tycker om att killar rakar för att framhäva muskler?

Jag kan väl säga såhär iallafall: Jag är inte alls förtjust i hår på bröstet eller magen…Speciellt inte om det är väldigt mycket och typ…buskigt..Fast egentligen bryr jag mig inte så mycket. Hår är naturligt och alla får göra vad de vill med sina kroppar så jag accepterar att alla inte rakar sig för det har inte jag eller någon annan med att göra haha (även om jag har väääldigt svårt att acceptera armhålehår på både tjejer och killar..uuusch! Men även det är ens egna val så jag skulle aldrig "mobba" någon för det ändå). 

Men får JAG fritt fram att välja så går hår på bröstet och magen bort dock  😃

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Skede
12/16/13, 1:02 AM
#4

Bra. Nej ryggen är väl mer eller mindre självklart att den ska vara ren. Får väl bli en av de få som gömmer sexpacket under behåringen i sommar.

Anna4077
12/16/13, 1:20 AM
#5

Jag gillar hår på bröstet. Inte bäst att pussa på den jag vill ändå att en kille ska ha hår på bröstet. Tycker det är mysigt att pilla med :p ryggen bryr jag mig faktiskt inte om. Har en ganska hårig karl och det stör mig inte. Finns så mycket andra saker som ligger på min "tål inte" lista att naturlig behåring inte stör mig. Tex långa naglar. Det ska inte finnas på en man!

Anna och taxen Max

Honestyisdead
12/16/13, 6:23 AM
#6

Tycker det ska finnas hår på bröstet. 4 det är inte självklart. Ingen av dem jag varit tillsammans med har rakat ryggen.

Annons:
OlgaMaria
12/16/13, 8:22 AM
#7

Skulle gråta om min man rakade sig på bröstet och magen. Älskar honom som han är. Och en man ska ha hår på bröstet tycker jag.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

fruktgumman
12/16/13, 8:53 AM
#8

Jag gillar kroppsbehåring

ChristineL
12/16/13, 9:46 AM
#9

Jag tycker det är manligt med hår på bröstet. Var tillsammans med en som rakade men jag gillade det inte, blir ju vasst om man vill mysa. Han hade inte jättemycket från början, men ändå.

[Devya]
12/16/13, 11:36 AM
#10

Den som jag dejtar så har knappt något hår på bröstet och jag gillar det. Han rakar inte sig utan är bara sådan och ändå är han den mest manliga person jag någonsin har träffat. Så det där att en man ska ha hår på bröstet förstår jag mig inte på. En man är en man oberoende om de har hår eller inte. :)

Sen om den jag dejtar skulle varit väldigt hårig så skulle jag inte bry mig. Det är killens personlighet jag gillar och då brukar jag automatiskt tycka om hela personen, precis som han är. Svårare än så är det inte.

Onödigt att börja raka bröstet och dylikt. Jag skulle inte vilja mysa med en sådan person åtminstone. Det är redan jobbigt som det är med mina taggiga ben, skulle inte vilja att killen hade taggig mage/bröst. :) Okej, går väl att vaxa men ändå.

OlgaMaria
12/16/13, 11:40 AM
#11

#10 Samma med min man. Han hade väldigt lite när vi träffades, nu är det lite mer, men ändå inte mycket. Men det är det jag menar.. det är hår, lite eller mycket - det är naturligt (och jag tycker det ska vara så) med hår på bröstet på en man.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
12/16/13, 12:28 PM
#12

bröst och mage är bra, rygg är inte ok.

Fizzy
12/16/13, 12:34 PM
#13

Fast ni tjejer får hjälpa er partner raka ryggen ;) Vi når inte så bra.

May the Gerbils be with you :3

Annons:
silversol35
12/16/13, 1:06 PM
#14

Tycker som #12. Varit tills med en kille som rakade bröst å mage och det var sticksigt…. Ingen höjdare.

Tavern
12/16/13, 1:32 PM
#15

Lite småfjun på bröstet kan vara mysigt men inte mer än så då jag gillar en lite "pojkig" look på mina karlar 😇 Dock är jag otroligt förtjust i raggarsträngar av någon anledning…

Afturelding
12/16/13, 3:55 PM
#16

Jag tycker inte om hår på bröstet, men magen går bra. Jag skulle ju aldrig tvinga någon att raka bröstet såklart, men låt oss säga att jag är väldigt nöjd med att min man endast har 2-3 strån. Ryggen är det lite samma sak med även om man inte är "upp i" håret där på samma vis. 

Hår är inget som äcklar mig ska jag väl säga också, men rent estetiskt föredrar jag hårlöst på just bröst och rygg 🙂

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

obstitant
12/16/13, 5:18 PM
#17

Inte så viktigt, men jag föredrar nog lite hår framför inget hår alls, helt hårlöst ser lite barnsligt och/eller fjantigt fåfängt ut på de flesta. Men har man inget så är det väl inte hela världen. Heltäckande matta kan väl också kännas lite iffy, men är man kär i människan blir man väl kär i håret också, i alla fall funkar jag så!

[rosetten]
12/17/13, 1:48 AM
#18

Magen ska gärna vara orörd. Bröstet är vilket som tycker jag. :)

[rumelle]
12/17/13, 7:49 AM
#19

Det får gärna vara lite lagom med hår på bröst/mage som man kan krafsa i, det är skoj. Som min sambo, han har lite sådär lagom med hår. För mycket hår skulle kittlas, och förlite skulle kännas för pojkaktigt för mig. Kanske jag hade tänkt annorlunda om jag hade fallit för en mera hårig eller ohårig man. Det vet man aldrig, men jag är hemskt nöjd med min sambo precis som han är. :)
Det där med att vaxa eller raka sig för att framhäva muskler låter lite fånigt i mina öron men om man trivs med det så why not.

Praefatio
12/17/13, 1:38 PM
#20

#19 Haha, precis så tänker jag med, jag gillar också lite hår på bröstet som man kan krafsa i 😃 Min sambo har en perfekt, sexig fläck mitt på bröstet och raggarrand. Awesome.

Rent estetiskt gillar jag just det, lite lagom hår. Inget hår alls (inkluderar rakade pungar) är jag inte så förtjust i, det känns för pojkigt/tonårsaktigt och jag tänder på vuxna karlar. Rena björnarna med jättemycket hår på både bröst, mage, rygg och rumpa är inte heller min grej… Men det enda jag egentligen inte tål alls är just hår på ryggen. I övrigt jag har varit med båda sorterna och det har gått alldeles utmärkt. Vad man tycker är ultimat och vad man tolererar/inte bryr sig så mycket om/tycker är helt okej är ju två helt skilda saker.

Annons:
PennyScarlett
12/18/13, 2:55 PM
#21

Det får gärna finnas en raggarsträng och lite hår stör då inte mig :) Stör mig inte heller med helt rakat, manskroppen är ju nice oavsett hår eller ej ^^ 

Tror dock att min kille är väldigt stolt över det hår han har. Stod och rakade benen när vi duschade och så sköljde han ur schampo och när han öppnade ögonen igen hade han en halv raggarsträng 😃 Det var kul.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Gur4m1
12/18/13, 5:19 PM
#22

JAg ogillar hårigt på killar och har turen att vara med en man som inte har hår på magen eller bröstet (hårstrån, ett par enstaka). OM han visat sig ha massa krull under tröjan, den dagen vi utforskade sådant, så hade det inte gjort någon skillnad- jag hade tänkt "ojdå….hmmm" men nog lärt mig att så småningom rent av älska det- hela honom, med hull och hår. Men ja, svaret på frågna vad jag tycker?

Muskulösa män ska inte ha massa hår på kroppen. Tycker jag. Det är inte det minsta sexigt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Tjeja
12/19/13, 11:22 AM
#23

Jag tycker rakat snabbt blir stickigt och obehagligt! Känns det äinte trevligt har jag svårt att tycka det är snyggt heller.

För mig spelar mycket eller lite behåring i sig ingen större roll utan snarare hur mannen har vårdat sig!

Har han en ryamatta är det trevligast med en ansad och vårdad sådan och inte bara vildvuxet rufs. Samma.. om en man liksom nästan inte har något  hår alls utan bara enstaka strån här och där kan det förstås se bättre ut om han tar bort  de enstaka stråna.

Så ett vårdat yttre är i min mening mest attraktivt. Men inte något "övervårdat" med helvaxat öm kycklingskinn eller helrakat med rivig och kliande stubb! 

Längre strån blir lena och mjuka jämfört med stubb!

Så jag skulle vilja säga Vårda men inta överdriva! Naturligt men vårdat är absolut sexigast!

Kan jämföras med att lukta gott kan jag tycka!

otvättad gammal svettlukt - URK!

Badat i parfymfabrik/rakvatten - URK!

Ren och fräsch med en lätt doft av ren - Mumma! 💋

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Katti
12/20/13, 9:10 AM
#24

Jag tycker att fåfånga är extremt avtändande, så kroppsfixering av alla slag går bort för min del. Tänker att en kille som inte kan acceptera sig själv som han är skapt nog inte kan acceptera mig heller…

Om en kille skulle vilja ta bort hår någonstans får han gärna göra det, men som fix idé - nej!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Jessicahagstrom94
12/20/13, 7:46 PM
#25

Raggarsträng får gärna finnas men för mycket kroppshår.. nä.

Honestyisdead
12/21/13, 6:03 AM
#26

Det är så kul med personliga referenser. Vad är egentligen FÖR MYCKET och FÖR LITE? Alla har ju olika referenser :)

Fizzy
12/25/13, 7:59 PM
#27

#26 Ja det är sant. Blir nog svårt att beskriva för många utan bilder.

May the Gerbils be with you :3

Annons:
imsuchadiva
12/26/13, 11:13 AM
#28

Finns inget så osexigt och omysigt som en kille som är alldeles stickig fram på bröstet! / fredrikalidman.blogg.se

Underbarn
12/28/13, 4:22 AM
#29

Tycker inte om någon form av kroppsbehåring utom under armar på män. Lite på bröst och mage är ok absolut. Min karl har YTTERST lite på bröst och vid naveln men det är knappt så det räknas. Är en vana för min del tror jag. Aldrig vart med en kille med mkt hår… Men de har inte rakat sig de har bara haft lite hårväxt (blonda vuxna killar inte små pojkar nu haha) Men jag förbi ser såklart hårväxt på någon ja älskar! Blir jag kär i personen är det inget avgörande :) eller ja är det som en ryamatta kanske det hade varit jobbigt :/ Hår på ryggen tycker jag inte om alls.

[Thiah]
12/28/13, 9:32 AM
#30

Herregid, min sambo skulle se för rolig ut utan sitt bröst/mag hår. Män ska ha hår på kroppen enligt mig men de där förlupna håren på ryggen försöker jag noppa bort på honom ;)

Jessicahagstrom94
12/28/13, 2:41 PM
#31

Hmm.. man ska aldrig säga aldrig :)

Mitt ex hade inte så hemskt mycket hår på magen och nästan inget på bröstet, och ingenting på ryggen.

Den jag har umgåtts med två gånger nu har mycket hår på mage, bröst och övre delen av ryggen.. det är väl det som gör att jag har lite svårt att se mig tillsammans med honom just nu, men annars är han hur go som helst. Så man ska inte fästa sig för mycket på att ens kille inte får ha för mycket kroppshår, tänk vad många härliga killar man går miste om då.

Fast.. ryggen kan ju gärna få vara hårlös, annars vet jag faktiskt inte hur svårt jag får att bli tsm med honom om det skulle hända att han vill det.

Honestyisdead
12/28/13, 3:08 PM
#32

31 jag blir förundrad över att kroppshår kan spela in i valet av partner.

Jessicahagstrom94
12/28/13, 3:10 PM
#33

#32 Ja.. jag också egentligen, men jag kan inte låta bli för jag tycker det ser lite konstigt ut med hår som sticker upp ur tröjan på ryggen..

Tavern
12/28/13, 4:11 PM
#34

#32 Jag skulle inte säga att det är speciellt konstigt. Jag har lika svårt att se mig själv med en karl med väldigt luden bringa som en skallig karl eller en med riktigt dåliga tänder, för att jag finner det verkligen inte attraktivt.

Alla har preferenser när det kommer till ens partners utsida och en del saker kan man kompromisa medans andra bara är dealbreakers. Då tycker jag att det är snällare mot båda att bara acceptera det än att försöka vara i en relation där man inte finner sin partner attraktiv.

Annons:
imsuchadiva
12/28/13, 5:48 PM
#35

Alla ni som anser att killar inte ska ha hår, är ni själva alltid slätrakade överallt? / fredrikalidman.blogg.se

Tavern
12/28/13, 6:00 PM
#36

#35 Nope, men jag ställer inte heller kravet att någon ska anpassa sig efter mig. Finner jag inte någon attraktiv så försöker jag inte på något vis forma denne efter min smak, utan tackar istället nej till en relation. Detta gäller lika mycket utseende som personlighet.

Honestyisdead
12/28/13, 6:05 PM
#37

34 har svårt att förstå att kroppssphår spelar roll i val av partner eftersom hår aldrig spelat någon roll för mig.

Underbarn
12/28/13, 6:16 PM
#38

#35 ja såvida jag inte är singel då skippar jag benen bland under vintern när de ändå döljs jämt

[MyCassie]
12/28/13, 11:30 PM
#39

Beror på från kille till kille. Finns det muskler så ska håret bort enligt min smak men finns det inte, så behåll håret annars ser det så löjligt och babyhud aktigt ut.

pyromanen
12/29/13, 4:15 PM
#40

Hår på män är sexigt. Mycket hår är mycket sexigt.

Kanske låter som att jag försöker vara rolig, men jag är alldeles seriös. Och i mina ögon är därför bortrakning av kroppshår på män alldeles onödigt och lite sorgligt.

ramm5tein_
12/29/13, 4:33 PM
#41

Har faktiskt inte varit med en kille som haft hår på varken ryggen eller bröstet, då har de ändå varit mellan 19-27. Jag föredrar pojkiga looken, även den taniga framför den muskulösa! Sen får man ju tänka på att till exempel jag som skriver nu är 21, en annan här i tråden kanske är 41, klart ålder spelar roll med preferenser med.

Har aldrig attraherats av muskler… Brukar vara ensam om det 😉

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
pyromanen
12/29/13, 8:49 PM
#42

#41 Varför skulle det vara kopplat till ålder?

Jag är 45. Var jätteförälskat i en gorillahårig jämngammal kille när jag var 18 😉

Katti
12/29/13, 10:07 PM
#43

# 41 Jag är ytterst tveksam till vältränade killar. Det är nog inte kroppen jag har något emot, utan kroppsfixeringen som brukar följa med. Om jag t ex på en dejtingsida tittar på en profil där killen har massor av spänniga bilder som han har tagit av sig själv klickar jag genast bort honom! Har han bar överkropp är det ännu värre…

Har mycket svårt att tänka mig att en sån kille skulle kunna acceptera mig för den jag är, med fel och brister. Klart att han skulle kunna vara trevlig, men om vi träffas i något sammanhang måste han bevisa det flera gånger om innan jag kanske kan bli intresserad Blinkar.

Detsamma gäller till viss del rakande. Jag tycker helt enkelt inte att man ska ta sin kropp på riktigt så stort allvar! Klart att man kan raka sig för att det är kul eller sexigt, men att alltid tvångsmässigt ta bort varenda hår som kommer på "fel" ställe… Nej, inte för min skull!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

ramm5tein_
12/29/13, 10:19 PM
#44

#42 För att man utvecklas själv, och likaså killarna/männen? 🙂 Jag tror inte att jag skulle tända på exempelvis en 17-årings utseende då jag är 40, men skulle säkert kunna göra idag.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Underbarn
12/29/13, 10:50 PM
#45

#43 jag gillar vältränat och muskler till viss gräns men jag håller med det där med att man ofta får med fixeringen på köpet. "Det där kan inte jag äta, usch fett!" Eller celluliter uffa. Eller där de måste träna dag ut och dag in som slukar all ledig tid. Kan aldrig äta ute på grund av alla kolhydrater / om det inte finns sallad. Om de inte bulkar för tillfället då :) Har en kroppsfixerad killkompis som bara äter nyttigt (sällan det unnas något och gör han det blir det ett extra träningspass) är på gymmet 2 timmar 5 dagar i veckan. Spänner sig och tar bilder jämt. Slutat dricka helt och ja super tråkig. Inte varit med han så mkt sen allt börja. Tror också det har med ålder att göra hos VISSA. :)

[[AcsJulia]]
12/29/13, 11:41 PM
#46

Alltså, behåring är ju mestadels en trendgrej… Men här hemma får du vara hur hårig du vill. ÖVERALLT! 😎

Rafflan
12/30/13, 11:53 PM
#47

Jag föredrar hår, rakat påminner liksom om små barn innan dem kommit in i puberteten XD
Har man dock mycket hår kan man ju trimma ;)

Upp till toppen
Annons: