Annons:
Etikettförhållande
Läst 1268 ggr
DenSomUndrarMycket
12/18/13, 7:25 PM

Vad ska jag göra?

Hej.
Är en kille på 19 år. Jag som många andra har hittat den perfekta personen i mitt liv, trodde jag. Vi har varit ihop ett bra tag och jag älskar verkligen honom och av de signaler jag får ifrån honom så älskar han mig med!

Grejen är att det känns lite som om att han är ute efter min kropp. Vi gör jätte mycket annat som inte är relaterad till sex, men när möjligheten finns (att vi är ensamma) så försöker han alltid.

Är detta bara att han är ute efter min kropp eller inte? Det som gör detta klurigt är att vi har varit igenom en del prövningar och han försöker verkligen stödja mig och försöker skaffa förståelse för mig. Precis som att han har siktet inställd för att leva resten av sitt liv med mig. Men detta kan ju också vara ett "knep" för att få mig i säng.

I min värld så känns det som att han ger mig två budskap.

1. Det är dig jag älskar, kroppen spelar ingen roll.

2. Jag gör allt för din kropp. Ger du mig inte din kropp sticker jag.

Vad har ni för åsikter om detta, och bör jag stanna kvar med honom? För om vi fortsätter att leva ihop (vi bor ihop för tillfället) och det visar sig att han inte var riktigt kär i mig, utan var lite grann, men sen gick det över och han stannade kvar för sexet. Så skulle det såra mig enormt. Jag vill inte bli sårad av den jag älskar och jag vill inte såra den jag älskar, vissa tycker sådant som relationer är ett spel och så länge man har sex så vinner man.

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta, och om någon av er har egna erfarenheter om detta så får ni gärna skicka ett PM till mig. Eller "posta" det här. Det gör ni som ni själva vill.

/Tack

Crazy people don´t know they are crazy
I know I am crazy therefore I am not crazy.
Isn´t that crazy?

Annons:
[rumelle]
12/18/13, 7:29 PM
#1

Det kan inte vara så enkelt att han älskar både dig som person OCH din kropp? Om han älskar dig och tänder på dig så är det kanske inte så konstigt om han vill ha dig så fort chansen finns.

Fizzy
12/19/13, 9:17 AM
#2

#1 Håller med. Han kan ha en stor sexdrift. Och det är väl bara bra att han går igång på dig så mycket? :) Hur länge har ni varit ihop? För i början är många så galna. Som när jag blev ihop med min sambo var vi galna och efter ett tag blev vi mer "normala". Förälskelsen drabbar vissa mer än andra :)

May the Gerbils be with you :3

Maria
12/19/13, 10:31 AM
#3

Det är väl ganska normalt att vara i "kaninstadiet" när man är nyförälskad😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

PennyScarlett
12/19/13, 11:08 AM
#4

Jag älskar min pojkvän över allt på jorden men han är banne mig också det sexigaste på två ben så kan inte hålla fingrarna i styr för han är verkligen bara så fantastiskt snygg :D Och jag är så glad för att jag får ha ett förhållande med någon som har en underbar personlighet som jag kan leva med och samtidigt ett utseende som är mumma! 

Det är förmodligen inget konstigt med din kille ^^ Låter som att han är väldigt kär och gärna uttrycker hur mycket han även uppskattar din kropp och det är väl trevligt? 

 Alla är givetvis olika men för min del är det en självklarhet att man vill känna sig attraktiv för sin partner…hade blivit väldigt osäker på min själv om min pojkvän bara fokuserade på vilken fantastisk person jag är, men aldrig rörde vid mig på det sättet…

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

DenSomUndrarMycket
12/19/13, 5:50 PM
#5

#2 Vi har snart varit ihop i ett år nu :)

Jo, jag känner mig smickrad över att han tycker om hur jag ser ut. Det är bara att jag vet inte om förhållandet är värt att sattsa på, då det känns som att det inte kommer hålla livet ut.

För han kan lätt bli grinig om man måste göra saker hela tiden, jag är en aktiv människa. Och han vill oftast bara vara inne och mysa/gosa. Detta gör mig lite misstänksam, som att han bara vill han min kropp, men försöker dölja det genom att försöka bry sig om mig. Men så fort det är att göra aktiviteter som: Ut och plocka svamp, bada, gå en tur i skogen, cykla osv. Så värkar han så i mot allt ihop och skickar ut signaler som "Ta mig här ifrån…NU! 

Och när vi då kommer hem så går han direkt igång med att gosa och smeka.

Crazy people don´t know they are crazy
I know I am crazy therefore I am not crazy.
Isn´t that crazy?

Sevgi
12/20/13, 12:07 AM
#6

Fråga honom? Eller berätta hur du känner och tänker och att det gör dig orolig! Du kan också fråga varför han inte vill vara med på aktiviteter utomhus och bara gosa?

Sen kanske ni gillar olika aktivitetar också :)

Annons:
Sarah
12/20/13, 11:48 AM
#7

Få relationer håller från tonåren och resten av livet, men det betyder inte att relationen inte är värd att ha. 

Att ngn har en stor sexdrift är inte samma sak som att de bara är ute efter ens kropp :) sex kan många få utan en relation, är man bara ute efter sex så stannar man förmodligen inte själv.

imsuchadiva
12/20/13, 6:59 PM
#8

Har du ens pratat med honom om det här?
Jag tycker snarare att det låter som att det är du som gnäller på honom, att han inte har samma intressen som dig och inte vill vara aktiv.
Vissa personer tycker inte om att vara ute och cykla, plocka svamp osv.

Var glad i stället att han vill mysa och vara nära dig. Tror verkligen inte att han bara skulle vilja ha din kropp så tror jag inte att han skulle ha flyttat ihop med dig osv.

Du bör tala med honom om dina funderingar och även ta en funderar på vad du själv egentligen känner.

/ fredrikalidman.blogg.se

Upp till toppen
Annons: