Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 4476 ggr
Sevgi
2013-12-19 18:02

Vegan sambo med köttätare

Jag undrar hur det ser ut som sambos ifall att den ena är vegan/vegetarian och den andra köttätare? Jag har bara haft förhållanden där det varit så men då har ju inte vi bott ihop.

Finns det någon här med den erfarenheten? :)

Annons:
NinaS
2013-12-19 18:10
#1

Jag är vegetarian och maken är blandkostare. Det funkar bra. Lagar vi typ lasagne, pastasåser, soppor och sånt lagar vi vegetariskt. Om vi äter halvfabrikat äter jag veg och maken kött (veg ibland).

viktoria91
2013-12-19 19:35
#2

Jag är vegan och sambon blandkostare. Funkar utmärkt! Vi har samma "grund" ex potatisgratäng så tar han kött till och jag tex bönbiff.:-)

Sevgi
2013-12-20 00:01
#3

#1 #2 Så ni delar det liksom på hälften då menar ni? :)

Intehärutandär
2013-12-20 06:19
#4

Jag är vegetarian och sonen köttätare. Går utmärkt. Vi gör som #2 - samma grund, olika protein. Min särbo äter också kött och vi gör samma där eller så äter dem veg med mig.

Sarah
2013-12-20 10:29
#5

Jag är vegan, killen äter kött. Nu bor vi inte ihop för tillfället, men de år vi gjorde det så åt han alltid samma som mig. Han åt kött när han åt utanför hemmet och liknande.

Jetaime
2013-12-20 21:46
#6

Jag är vegetarian, men aldrig varit sambo med "köttätare" utan endast tillsammans med. Han jag träffar nu har absolut inget emot att äta vegetariskt tillsammans med mig och kött när han är själv så.. Ja, annars är det väl bara att göra två alternativ.

Annons:
tlover
2013-12-21 07:35
#7

jag är ovo-veg och min man är blandkostare, men det gör mig inget då min man älskar både vegetarisk och vegansk mat så han äter i princip bara kött/fisk då han far hem till hans mamma, på jul och då han äter ute.

Ev att nån blodpudding, risgrynsgröt el korv kommer fram då vi gör snabbmat som är olika men det är sällan (förutom nu, nu tror jag han kommer att drunkna i risgrynsgröt 😉)

l'm back

[marcusjohnson]
2013-12-21 13:31
#8

Min fru var vegetarian när vi träffades och jag köttätare. Det gick bra i 3 månader, sen gav hon upp! Inget jag tvingade henne till. Hon var vegetarian av hälsoskäl men tyckte det var mer praktiskt att äta samma som mig när jag skulle laga mat. Som reflektion så har jag alltid undrat varför mycket av vegomaten som tillverkas ska liknas med att smaka kött? Jag vet att hon åt soyaprodukter och qourn som smakade nästan som kött. //Marcus

viktoria91
2013-12-21 14:22
#9

#8 Jag som inte är vegan pga smakens skull tycker om att det påminner om kött i smak och konsistens.

tlover
2013-12-21 15:19
#10

#8 jag tycker det är kul med variation och det är enkelt om man far bort.

Däremot äter jag i princip aldrig det hemma då jag älskar bönor/linser/ärter i alla dess former.

l'm back

Sarah
2013-12-22 18:51
#11

#8 varför kunde inte du äta hennes mat när ni åt tillsammans?

[marcusjohnson]
2013-12-22 19:54
#12

Jo men visst gjorde jag det ibland. Nu är detta iofs 12 år sedan, men jag vet att vi åt Qourn och soyakorv och vad jag minns så påmindes smaken av kött. 

Jag ska inte sticka under stolen med att jag gärna äter kött i alla dess former och är ingen vän av böner och linser. Sen hade jag dålig fantasi och var nog en usel vegokock, visst jag hade kunnat lära mig, men så blev det inte.

Upp till toppen
Annons: