Annons:
Etikettförhållande
Läst 1557 ggr
[Mirandalöw]
2013-12-22 14:20

Hjälp! Hur visar man känslor?

Hej! Jag är en 19 årig tjej som har en väldigt seriös relation med min kille, giftermål efter vi är utbildade osv. Vi har även bestämt oss att inte vara så intima med varandra just för att det är så seriöst men detta leder även till att vi inte kommer närmare varandra som andra par kanske gör. Jag som person är väldigt social och pratglad men visar sällan känslor särskilt inte när det gäller kärlek, och igår sa han att han känner att jag inte kan öppna mig för honom och att folk kan nästan tro att vi är vänner. Han krävde att jag ska visa mer känslor men jag som har så svårt vet inte hur eller vad jag ska säga eller göra! Snälla hjälp mig och ge mig några tips!:(

Annons:
Maria
2013-12-22 14:22
#1

Ni har en väldigt seriös relation men vill inte vara intima med varandra för att det är oseriöst??? Fattar jag saken rätt?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Niklas
2013-12-22 14:23
#2

Utgå ifrån vad du känner och anpassa vilka känslor du visar till det. Gör det som känns bra. Om du tycker att det är jobbigt att visa känslor kan du berätta det för honom. Vilka känslor visar han dig? Kan du använda det som en guide?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Mirandalöw]
2013-12-22 14:35
#3

Tack Niklas! Han är också rätt så kass på att visa känslor men han "tvingar" sig själv ändå. Båda vet att vi älskar varandra men sen gäller det att visa varandra det man känner. För mig känns det som en självklarhet att han på något sätt "ska" veta hur jag känner…

Niklas
2013-12-22 14:37
#4

Det är inte så självklart för alla. Det beror lite på hur man är uppvuxen också. Har du frågat hur han vill att du ska visa känslor eller öppna dig för honom?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Sarah
2013-12-22 18:54
#5

Säger samma som #1, ni vill inte vara intima för att ni vill vara seriösa? Och sen blir du förvånad över att ni känns mer som vänner… Om man trycker ner känslorna är det väl inte konstigt att de inte heller kommer fram andra stunder.

Upp till toppen
Annons: