Annons:
Etikettförhållande
Läst 1180 ggr
hugo9909
2013-12-22 21:04

Göra slut eller inte?

(Skriver från iPhone så det kan förekomma eventuella slarvfel) Hej, jag är en kille på 14 år, och behöver lite hjälp med mitt förhållande. Min flickvän är 16 år, snart 17 och vi har vart tillsammans i lite över 2 år. Mitt problem: Jag känner inte längre någonting för henne längre, och vill göra slut med henne. Samtidigt så vill jag inte se henne ledsen, och det känns som om jag skulle göra ett stort misstag med att göra slut med henne. Det är det som håller mig tillbaka, vill dock vara fri, alltså singel och få bestämma allt själv och göra vad jag vill med vem jag vill! Snälla hjälp mig!

Annons:
lizzplace
2013-12-22 21:09
#1

Om du inte känner något för henne så sårar du henne genom att stanna och ljuga. Dagen det kommer fram att du inte känt något för henne på länge får henne bara att må ännu dåligare än om du är ärlig och gör slut nu. Både du och hon har hela livet framför er att hitta kärleken och jag tycker inte att det är mer än rätt att du ger henne möjligheten att hitta kärleken på nytt nu när du inte känner något för henne ^^

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Jessicahagstrom94
2013-12-22 21:10
#2

Jag var tillsammans med en kille i över 4 år och gjorde slut för en och en halv vecka sedan, aldrig känt mig så fri och jag är så förbaskat glad att jag tog mig mod att göra det för jag hade inga känslor för honom.

Man ska inte vara i ett förhållande bara för att den andra inte ska bli ledsen och definitivt inte om du inte har känslor för henne. Hon förtjänar ju sanningen, eller hur? Du förtjänar att hitta någon du vill leva med också.

Caroline L
2013-12-22 21:55
#3

Har du inga känslor kvar är det snällast mot henne att göra slut direkt. Hon förtjänar att veta detta och hitta någon som vill vara med henne. :)


hugo9909
2013-12-22 22:44
#4

Tack för alla svar, men hur ska jag sortera mina tankar, några idéer?

lizzplace
2013-12-22 22:49
#5

Tänk vad som är bäst för er båda. Du har inga känslor för henne, visst det kommer bli jobbigt till en början men samtidigt så kommer du må bättre den dagen du känner fjärilar i magen igen av nån annan tjej samtidigt som din tjej förtjänar din ärlighet och förhoppningsvis kanske ni kan vara vänner i alla fall med tanke på att du då är ärlig :) 

Ett tips är att om du gör slut med din tjej så prata med dina vänner, försök bearbeta allt. 

Jag var tillsammans med en kille i nästan ett år. Jag gjorde slut för att vi inte var rätt för varandra, vi bråkade minst 5 gånger om dagen och han försökte kontrollera mig. Det tog mig nästan ett halvår att komma över honom trots att det var jag som gjorde slut.

Lycka till hörrö!

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

[rosetten]
2013-12-22 22:52
#6

Trivs du inte ska du göra slut tycker jag. Man ska inte stanna med någon om det inte känns bra och det sårar mer än att faktiskt göra slut. Däremot är det bra att tänka över sitt beslut, som du verkar ha gjort, kanske underlättar att tänka sig en lista med för- och nackdelar. 

Det klart att det aldrig är roligt att göra slut med någon eller bli dumpad, men det läker och livet går vidare. Som du själv skriver vill du vara fri, så gör det du känner bäst för. :) Lycka till!

Annons:
Upp till toppen
Annons: