Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2764 ggr
Honestyisdead
2013-12-27 10:32

Det gångna året

Vi närmar oss slutet av 2013. Hur har året varit för er? Är ni nöjda? Ser ni fram emot det nya?

Annons:
Jessicahagstrom94
2013-12-27 10:36
#1

Har varit ett väldigt bra år med student, utlandsresa, båtresor, kattunge, börjat som volontär på katthem.. tagit mig ur mitt dåliga förhållande..

[rumelle]
2013-12-27 10:41
#2

Ja, det har varit ett ganska bra år. Min sambo har kommit in på en utbildning. Vi har gjort en sväng till Kanada för att hälsa på hans familj. Jag har aldrig mått så bra från min depression som jag gör nu. Det har varit ett ganska lugnt år, och det gillar jag. 

Nästa år tror jag också kommer att bli bra. Planerar bröllop till sommaren. Sambons utbildning kommer att bli klar till hösten och då är han garanterad jobb. Så då kan vi kanske äntligen börja spara lite pengar efter att ha gått back mer än varannan månad. 

På det hela så känns det rätt bra. :)

pyromanen
2013-12-27 13:03
#3

Det har varit ett extremt turbulent år. "De stora jävliga utmaningarnas år". Jag har nog blivit 5 år äldre under 2013 känns det som.  Hoppas på mer frid och stabilitet under 2014!

Gimbergsson
2013-12-27 14:05
#4

Jag blev kär för första gången under 2013. Det var fint. Även om det endast varade i sju månader så var det en tid som jag verkligen uppskattade. Att för första gången känna hur en sådan kärlek känns, det var stort för mig. Och att det var en fin person som alltid kommer att finnas i mitt hjärta gör det ännu större. Min första kärlek.

2013 har också inneburit stora förändringar för mig som person, jag har blivit 18 och mer vuxen. Inte bara för åldern utan för allt som har hänt omkring mig. Jag har lärt mig att hantera saker på andra sätt än tidigare, tagit större ansvar både för mig själv och andra. Till exempel var relationen till min första kärlek rätt destruktiv mot slutet. Mitt 17-åriga jag hade inte agerat på samma sätt som mitt 18-åriga jag gjorde. Det är jag säker på. 

Jag har avvecklat min "kaninverkstad" och har inga kaniner kvar. Körkortet har jag i min ficka och endast en termin på gymnasiet är kvar. 

2013 är det hittills mest händelserika året i mitt liv, det har hänt både bra och dåliga saker. Jag känner att 2013 kastat mig in i vuxenlivet och det känns bra. Jag undrar vad 2014 har att erbjuda, förhoppningsvis ett antagningsbesked till juristlinjen till hösten!

citytjejen
2013-12-27 15:02
#5

Mitt 2013 har varit väldigt blandat! Min stora trygghet är min man som alltid finns här för mig och vi har alltid haft det bra tillsammans, så även i år.
Första halvåret hade jag ångest och visste inte vad jag ville göra med mitt liv jobbmässigt. Var arbetslös, gick massageutbildning och humöret var upp och ner. Åt ångestdämpande medicin vid behov.
Tack och lov så tog jag mig upp ur detta och började söka jobb, en massa jobb, vilket resulterade i att jag nu har ett drömjobb, ett kontorsjobb,  som jag älskar. 

Min förhoppning och förväntan på 2014 är att det kommer bli jättebra!

/Christina

Praefatio
2013-12-27 17:19
#6

2013 var året då jag gick från ett litet "tonårsaktigt" sjukdomsbylte till en vuxen kvinna. Året då livet vände. Jag kan inte förstå själv hur mycket jag har utvecklats, vilken jäkla resa! Än är den inte slut, men jag har kommit långt. Lärt känna mig själv, mina svagheter och mina styrkor, och börjat jobba aktivt för att lära mig arbeta runt svagheterna. Jag har accepterat mig själv och börjat älska mig själv.

Det har också varit ett tufft år. Året då jag förlorade min häst och året då jag insåg att relationen till min bästa vän sedan barndomen är alldeles för infekterad för att vi ska kunna fortsätta ses. De två sakerna sörjer jag, även om det sistnämnda var ett oerhört skönt beslut när det väl var fattat.

2014 kommer att bli året då livet fortsätter utvecklas åt rätt håll: vi kommer att få flytta från vår lilla etta, vi kommer skaffa körkort, vi kommer få trygghet. ja, rediga vuxna. Jag hoppas att det är året då jag blir gravid med vårt första barn!

Annons:
MsSofieG
2013-12-27 19:33
#7

2013 var året då jag fick lära mig vad kärlek var på riktigt och då menar jag på RIKTIGT! Har haft det mest underbara år jag kunnat haft. Gått ifrån ett riktigt destruktivt förhållande med åtminstonde lite av mig själv i behåll och under samma år hitta kärleken i mitt liv. Allt har gått framåt med jobb och relationer så kan inte annat än att tycka att 2013 blev låååångt över förväntan!

Honestyisdead
2013-12-27 19:38
#8

Året har varit bra. Har blivit sambo med kärleken vilket har fungerat jättebra. Fått en inkomst och kommit framåt rent allmänt :) Nästa år hoppas jag på fast inkomst och på att kanske börja övningsköra. Och kanske att relationen tar ett till steg ;)

Anna4077
2013-12-27 21:51
#9

Jag är ganska nöjd. Köpte husvagn i somras och valp i höstas. Fick förlängt aktivitetsersättning i 2år. Och kommer ur arbetsförmedlingens ekorrehjul och fick en bra kontakt med ett samordningsförbund. jobbar med att komma ut i arbetslivet. Hoppas att nästa år blir en ny bil, nytt boende och helst fungerande arbetsträning. i alla fall hittat ett sätt att kunna arbeta. Hoppas också på en trevlig husvagnssemester med hamster, hund och sambo. och om jag ska vara riktigt girig hoppas jag att vi kan börja planera för bröllop :) men nytt boende och fungerande arbetsträning är högst på önskelistan!

Anna och taxen Max

Fizzy
2013-12-27 21:59
#10

Flytta in med min sambo. Väldigt kul. Men samtidigt blev jag uppskriven på arbetsförmedlingen och fastna i livet så det är fruktansvärt. Ser inte speciellt fram emot det nya året. Första halvåret kommer vara likadant. Så ser väl mer fram emot hösten.

May the Gerbils be with you :3

[silkesnosen]
2013-12-27 22:41
#11

Hm har haft ett galet hektiskt år karriärsmässigt, har varit nära att ta mig vatten över huvudet, men har lärt mig massor och står stadigare än någonsin. 

Hm privat, tja mår bra nu, men saknar att utveckla mitt privatliv, så jag hoppas att jag vid samma tid, nästa år känner att den sidan har fått växa. 

Så jag ser fram emot nästa år och hoppas på att en del önskningar slår in:)

Wide Awake Dreamer
2013-12-28 13:49
#12

2013 har inte varit något bra år. Livet har stått stilla, humöret har pendlat upp och ner och självkänslan har fått sig många törnar. Många frågor jag hoppades få svaret på detta år har förblivit obesvarade, samtidigt har nya frågor dykt upp. Har ändå vissa förhoppningar om att jag skall lyckas reda ut saker och ting och göra 2014 till ett bättre år.

nottheonly
2013-12-28 14:20
#13

Största delen av året har det känts ganska bra!
Jag har gått på en superbra skola och pluggat upp mina betyg så nu har jag fullständigt gymnasiebetyg.
Jag har träffat väldigt fina människor och fått nya vänner, 
Min mage har inte krånglat lika mycket det här året,
Jag har gått ner i vikt,
Jag har tagit körkort och flyttat till egen lägenhet och haft ett bra sommarjobb.

Det har helt enkelt känts som ett bra år! förutom nu i slutet av året, det har varit väldigt jobbigt då min mamma fick en hjärnblödning den 3e november.. men jag försöker tänka positivt och är tacksam över att hon fortfarande lever - min fina mamma❤️

Annons:
ChristineL
2013-12-28 16:37
#14

Bra saker:
Gift mig
Fått en underbar liten dotter, vilket i sin tur lett till en massa fantastiska erfarenheter och äventyr
Skaffat nya vänner
Börjat träna och är fortfarande riktigt pepp och tycker det är kul

Mindre bra:
Slutade trivas på jobbet
Husrenoveringen som bara kostar en massa pengar

2014:
Vill fortsätta se min dotter utvecklas
Vill få ett nytt jobb där jag kommer trivas
Vill få huset klart

Aleya
2013-12-28 17:35
#15

2013 har varit lärorikt och bra. Har hunnit bo över halva Sverige och hittat nya vänner. Jag har hinnit studera klart och varit sysslolös endast en månad under detta året. Annars har jag studerat eller jobbat. I relationer så lärde jag mig att lita mer på min första tanke och lyssna mer på mig. Det jag hoppas på 2014 är väl att få ett jobb som är fast och inte bara ett vikariat. Skaffa körkort. Relationsmässigt så är jag väl nöjd men utveckling är inte fel.:-) Med utveckling menar jag nya människor som kommer in i ens liv. :-)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[elmaek]
2013-12-28 21:29
#16

Jag har haft ett ganska dåligt år. Jag träffade min pojkvän och det är nog det enda som jag ser som positivt detta år. Rätt tragiskt dock.. 2014 ska bli bättre, det har jag tusan bestämt mig för!

Emmetem
2013-12-28 23:53
#17

Till en början gick året jättebra! Men sedan började det dala ner lite under våren och sommaren. I somras gjorde jag slut med mitt ex, vilket var ett underbart beslut. Istället hittade jag mannen i mitt liv som var min klasskamrat hela tiden! Så vi blev ihop i september och jag har inte ångrat mig en sekund. Trots den lilla tiden vi varit ihop så känner jag på mig att detta kommer hålla! Vi har redan gått igenom mycket svåra saker med varandras förflutna, vilket var väldigt jobbigt. Men ska jag vara ärlig har jag aldrig varit så kär som jag är nu. Kärleken expanderar för varje dag som går, och jag blir bara mer kär trots dessa svåra sakerna. Jag har lärt känna vem min pojkvän egentligen är. Och jag älskar honom så mycket att jag blir orolig så fort som han typ ska ut och åka buss hem från skolan haha.. Men detta har varit ett mycket bra år, och nu om 2 dagar kommer han tillbaka hem till mig efter att ha varit i Norge varav det har känts som en evighet sedan han var här. Men han kommer fira nyår här med mig och jag är riktigt euforisk och överdrivet lycklig över att få avsluta 2013, och påbörja 2014 på bästa sätt. Med det bästa som har hänt mig, min pojkvän :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

Winta
2013-12-29 00:53
#18

När jag blickar bakåt om året 2013 hur det varit… både bra och dåligt, det dåliga var stressen och varit sjuk under sommaren. Stora planer inför flytten till min hemstad och massor jobbiga papper/judiskt. 

De två bra saker, var när jag skaffat mig en ny hund, min goa sötnos efter 10 månader efter min gamla hunds bortgång år 2012. Saknaden var enorm men samt vet hon har det bra och ingen lidande mer…

och andra var flytten till hemstaden. Det har känt som en RÄTT beslut och trivdes bra, nära till familjen, vänner och olika möjligheter.

Sen snart när 2014 kliver in så hoppas man för nya bra möjligheter och kanske man träffar nya kärlek.

[Thiah]
2013-12-29 08:28
#19

Jag har haft ett upp och ner år i år men mestadels bra. Nöjd över 2013 är jag defenitivt. 

2014 kommer förhoppningsvis bli ett bra år då vi kommer få vårt första barn i slutet av april.

Maria
2013-12-29 09:56
#20

Det har varit ett bra år för mig/oss.

Jag har bytt jobb två gånger. Jag har fått 50% sjukersättning. Tyvärr dog vår ene katt i våras av cancer men nu har vi skaffat en hittekattunge.

Sonen har blivit sambo i en ny lägenhet. Vi har byggt om utsidan av huset och äntligen skaffat nya sängar.

Idag ska vi dessutom skaffa nya duntäcken och kuddar. De är ganska urtvättade numera😉

Jag har inte fått någon ny tumör i hjärnan så jag har mycket att vara glad över🙂 Stort som smått….

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Fridaaaa
2013-12-29 10:23
#21

Bra

  • Fick hem en valp
  • Fick hem ett nytt marsvin, två nya kaniner
  • Skolan har gått bra
  • Haft en bra julafton
  • Haft sommarjobb samt vidare vikariat
  • Fick systemkamera av sambon samt köpt nytt objektiv till den.
  • Fick snygg soffa av mina föräldrar
  • Fått nya vänner

Dåligt

  • Två marsvin har gått bort samt en kanin (en av de nya jag nämnde ovan).
  • Inte kommit igång som jag ville med motionen.
  • Inte gått ner det jag skulle, stått ganska så still.
  • Veterinärbesök med två marsvin, varav ett gick bra.

Hyfsat år men hoppas att 2014 blir bättre! 🌺

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Åsa S
2013-12-29 15:23
#22

Haft ett underbart 2013 fick ett långtidsvikariat på ett ställe jag trivs bra på + de vill jag ska stanna kvar så jag får en tillsvidaretjänst på samma timmar med kvarhållna förmåner som jag förhandlade mig till när jag fick vikariatet. +Jag träffade min sambo som jag förlovat mig med och vi planerar att gifta oss 2014, så nästa år har jag mycket att se fram emot med.

Afturelding
2013-12-30 12:01
#23

2013 har varit ett bra år. Det är första året sen 2006 som jag inte varit deprimerad. Jag har fått min högskolebehörighet efter mycket om och men, läst första halvåret på högskola med B i betyg som resultat. Min man har tagit sin examen och fått jobb. Ja och så gifte vi oss i somras. En jättefin dag i juni. Och så har vi flyttat till större.

Nästa år ska vi (äntligen) på bröllopsresa. Berlin fick det bli, ingen av oss är intresserade av solsemester men oerhört intresserade av historia. Dessutom har min man aldrig flugit förr, så en kort resa kändes bra att börja med.

 Jag ska försöka komma in på lärarprogrammet till hösten, men tills dess läser jag genuspedagogik tills i sommar. Och så ska vi tatuera oss i mars, det är tre år sen sen sist och det är tillräckligt länge för att jag ska bli nervös 😃

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

silversol35
2013-12-30 12:17
#24

Mitt 2013 var allmänt rörigt, med jobb där jag inte trivdes under första halvan, stökig sommar och sedan nytt jobb under hösten där det är bättre men inte helt hundra. Privatlivet har väl förbättrats något men önskar fler roligheter under 2014, fler trevliga människor och förhoppningsvis möjlighet att ta upp mitt intresse för islandshstar igen. Vore trevligt att träffa ngn trevlig kille också. Och någon resa vore kul.

Niini
2013-12-30 14:07
#25

Jodå, 2013 har varit ett riktigt bra år :) Enda som var lite synd är att jag känner att jag missade hela sommaren. I början väntade jag o ville allt annat än sitta i solen. Sen sista halvan av juni o hela juli satt man i sin egen lilla bubbla med babyn. Men annars så :) Vad kan slå att få barn?! ❤️

[MyCassie]
2013-12-30 16:06
#26

Hyfsat nöjd även om året varit kämpigt på sina fronter. Ser väldigt mycket framemot kommande år då vi flyttar närmare släkt och vänner, gubben får ett bättre jobb, vi får ett till barn, jag kommer få hjälp med mina ledproblem mm. Enda som oroar mig är nya boendet då vi har en hund som är pratglad och gillar att göra woo-woo-woos läten (polarhund) vilket inte går att träna bort direkt men hoppas nya grannar är lika tåliga som nuvarande, ska nog gå bra vill jag intala mig själv.

Kristall
2013-12-30 20:50
#27

Summan av 2013 är att jag aldrig har mått så bra som jag gör nu.

Året började ganska bra, jag trivdes på min praktikplats och var där hela våren. Jag utvecklades och hade roligt med min foderhäst men jag insåg så småningom att jag måste börja satsa på mig själv och min framtid, och hästen återlämnades således till ägaren i somras.

Jag träffade och blev ihop med en kille i början av sommaren, vilket dock visade sig bli ett destruktivt förhållande som tog slut efter några månader. Strax därpå träffade jag en härlig ung man som fick mig att inse hur bra livet faktiskt kan vara. Vi flyttade ihop tidigare denna månad och nu har jag insett att jag är lycklig för första gången så långt jag kan minnas… ❤️

Att flytta hemifrån har visat sig vara precis vad jag behövde, jag känner mig fri och som min egen person på ett helt nytt sätt. 

Jag ser fram emot 2014 och hoppas på att utvecklas mycket, bli tryggare i mig själv, förhoppningsvis få ett jobb eller börja studera, och ffa att spendera min och min sambos första år tillsammans.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Annons:
youandyou
2013-12-31 17:07
#28

De har gått lite upp ochner.. I januari fick jag hem min lilla valp. I februari hände en liten incident som gjorde att jag fick stta i arresten i 17 timmar. (Oskyldig) jag blev änu sämre psykisk, så fick påbörja medicin som jag fortfarande tar vid behov. . Jag fick ett sommarjobb. Till hösten va jag beredd på att bli hemlös. Vi fick flytta ifrån lägenheten vi bott i hela mitt liv. Skolan sket sig, inskriven på arbetsförmedingen. Håller på och söka jobb nu istället. Hittade även min kärlek i november. 2014 Ska försöka gå nwr i vikt, hoppats på att fått ett jobb, flytta hemifrån. Och kanske bli sambo xD även att de ska gå framåti träningen med min hund :)

Anonymtjej
2013-12-31 21:49
#29

Det här året har inte alls varit bra. Klart jag haft en del jättefina och roliga minnen. Men det var också fullt av jobbiga saker… Det var det här året jag började skära mig och bry mig om min vikt. Det här året började jag jämföra mig andra hela tiden. Det här året har jag haft så många sömnlösa nätter, förlorat vänner, fått mitt hjärta krossat och insett hur lite mina biologiska föräldrar bryr om mig. 

Men jag ska försöka se framåt, det här året ska bli bättre. Är bara 14 år, så antar att mina bättre dagar kommer :)

Gräshoppa
2014-01-01 11:02
#30

2013.

Övningskört och hållit det hemligt för stora delar av släkten. 

Började året som timvikarie, sedan 6 mån på samma ställe, nu timvikarie igen, tyvärr. Att få vara en del av en arbetsplats på riktigt var stort, jag växte väldigt av det ansvaret och förtroendet.

Siktade på att flytta hemifrån, men det är svårt utan "riktigt" jobb. Jag längtar verkligen. Känner mig sist i världen med att flytta hemifrån.

Första resan med flygplan. Läskigt innan, nu vill jag se fler ställen.

Försökt reda ut mitt pappatrassel och iaf kommit en bit på väg.

Har mina två goda vänner, inte mycket har förändrats där. Dom är väldigt olika och tar fram helt olika sidor hos mig. Tur att dom inte känner varandra, för vem skulle jag bli då?

Och så har jag… haft sexdebut. Litar på honom, är trygg med honom, tycker hemskt mycket om honom. Men vem kunde tro att det skulle bli så här. Hemligt. Ingen vet.

För 2014 vill jag:

Ta körkort

Skaffa ett jobb

Flytta hemifrån

Växa mig starkare mentalt och socialt

Vi får se vad som händer mellan mig och honom. Vi vet båda två att det kan vara över när som helst men planerar ändå för sommaren. Jag hoppas jag inte kraschar alltför mycket…

oh-la
2014-01-01 13:33
#31

2013 började i kaos. arbetade under helt horribla förhållanden då min chef vart sjukskriven och mina andra kollegor fått gå. satt själv på en avdelning som egentligen skulle ha 4 anställda. det höll på att knäcka mig fullkomligt. i februari vände det, sedan har året bara blivit bättre och bättre. har för första gången sedan jag flyttat till ny stad insett att jag trivs ganska bra. känslan av att jag bara sitter av tid har börjat släppa. har fått vänner, fått fint i lägenheten och börjat spåna på en valp till sommaren 2014. förhållandet med sambon har gått upp och ner, men det har varit mer upp än ner, och det känns underbart. han är trots allt det bästa jag har. i september blev jag headhuntad för nytt jobb, med en lön som jag bara kunnat drömma om och minskat pendlingsavstånd med mer än två tredjedelar. tackade ja, vilket var väldigt tufft. mitt gamla jobb var min trygghet i den här staden. saknar det fortfarande, men trivs väldigt bra med det nya.

2014 blir året då jag löser saker på jobbet, för avdelningen, som är helt galna och som måste göras något åt. det är året då jag förhoppningsvis utvecklas i min yrkesroll. det är året då jag skaffar en valp efter 7 års längtan. det kanske även är sista året jag och sambon får njuta av att vara själva utan barn då jag satsar stenhårt på att bli gravid 2015. kanske blir 2014 även det år då vi skaffar oss ett litet hus i vår hemstad, en sommarstuga eller liknande. jag tror tyvärr att 2014 kommer bli året då min farmor går bort. hon har blivit dålig ganska snabbt. å andra sidan är det inte första gången man trott det om tanten :P

jag tror att 2014 kommer bli ett bra år.

[Devya]
2014-01-02 11:24
#32

Det har varit ett kaotiskt år och jag tror inte att 2014 blir bättre utan det blir nog värre.

Portie
2014-01-02 21:21
#33

2013 var ganska blandat för mig. Började året med att vara sjuk och hade problem med infektioner lite här och där. Fick jobb på Max och gick från att ha varit arbetslös till att jobba 35 timmar i veckan vilket känns väldigtt bra. Trivs bra där. Gjorde slut med min sambo som jag var tillsammans med i 3,5 år. Fick lägenhet och flyttade kort därefter. Började träffa en ny som jag fått väldigt starka känslor för. Så året slutade väldigt bra och ser fram emot vad detta år har att erbjuda.

PennyScarlett
2014-01-03 18:17
#34

2013 har verkligen varit jobbigt…Året från helvetet. Min pappa som blev sjukare och till slut åkte in till psyk, mina föräldrar som velat i sitt äktenskap, synen av att mina småsyskon far illa..blev av med alla mina hästar, blev arbetslös, 

2014 däremot..det ska bli mitt år! Jag hoppas på jobb, körkort och barn! :)

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
Upp till toppen
Annons: