Annons:
Etikettfamilj
Läst 844 ggr
youandyou
12/28/13, 5:19 PM

är de fel ?

Gör jag fel som inte vill vara med min pojkvän hela tiden ? Vi har varit tillsammans lite mer än en månad oh jag har träffat hans släkt och han har trättat en del av min. Vi sover mycket hos varann. Och är.mycket med varann och med gemensamma kompisar och gör grejer med varann. Alltså vi tar vårt förhållande seriöst och vill leva med varann osv. Men min mamma tror att något är fel om jag inte vill vara med honom en dag. Hur ska jag förklara för henne? Hon säger bara att hon aldrig ska köra mig dit och jag ska aldrig be om råd. Jag älskar honom mer än allt och skulle inte lämna honom. Men de e de min mamma tror. Att jag lämnar killar hur som helst och att jag är en slampa… Hur ska jag förklara för hennaatt jag vill vara ensam utan att något är fel? Tips mottages tacksamt.

Annons:
mejamylove
12/28/13, 5:27 PM
#1

Du behöver inte förklara dig för någon :)

Tavern
12/28/13, 5:28 PM
#2

Tala om för henne att bara för att du tycker om någon så betyder det inte att ni växt ihop fysiskt och måste vara med varandra konstant?

Det är bra att vara ensam ibland, då vet man att man är med sin partner för att man vill och inte för att man känner att man måste eller att det är en inlärd vana.

ChristineL
12/28/13, 5:39 PM
#3

Det är väl klart att man inte ska behöva träffas varje dag! Du måste ju få träffa dina vänner och din familj i fred, konstigt att det är din mamma som tycker att det är "fel"…

Anna4077
12/28/13, 5:41 PM
#4

Säg att ni vill leva tillsammans inte för varandra. Jag tror det är väldigt viktigt med en egen identitet i ett förhållande. Vi har varit tillsammans i 3,5år, bor ihop och ändå är vi inte med varandra 24/7. Jag tror det är bra. Han måste ju kunna umgås med sina vänner utan att jag ska sitta och höra allt precis som jag måste få göra mina grejer utan honom. Jag tror på att leva tillsammans inte som en person utan som två olika individer som går ihop med lever ihop.

Anna och taxen Max

Upp till toppen
Annons: