Annons:
Etikettkänslor
Läst 3426 ggr
moonii
12/29/13, 11:34 PM

Så trött på killar

Jag blir så trött. Trött på killar som enbart är ute efter sex. Trött på killar som verkar ha bråttom och gör försök, trots att jag har varit tydlig med att jag inte är redo. Trött på killar som anser att sex är viktigare än att bara umgås. Trött på killar som hellre har sex än ett förhållande.
Så trött på killar att jag helt ärligt önskar att jag var homosexuell.

Annons:
Toxics
12/29/13, 11:43 PM
#1

jag tycker det l¨ter som att du borde söka efter lite mognare killar som har lekt av sig och är redo för riktiga förhållanden och inte bara kkförhållanden. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

ChristineL
12/30/13, 9:09 AM
#2

Håller delvis med #1, fast du kanske borde vara bara med dig själv ett tag?

[silkesnosen]
12/30/13, 9:17 AM
#3

Kan förstå känslan TS och de där männen finns i alla åldrar. Det enda sättet att sålla är att vara rak i kommunikationen och sätta gränser kring sig själv, som man mår bra av.

Jessicahagstrom94
12/30/13, 10:20 AM
#4

& Jag är trött på killar som inte accepterar mig för den jag är & absolut inte kan se mig som flickvänsmaterial bara för jag inte är som alla andra - alltså är jag väl trött på hela Sveriges manliga befolkning förutom mitt ex, han är jag bara trött på ändå.

[MikeW]
12/30/13, 12:33 PM
#5

Jag önskar ibland att jag var hetero.. Håller med dig, killar är idioter. De flesta iaf. Har dock hittat den perfekta killen nu

Kalle-B
12/30/13, 3:38 PM
#6

Kan förstå om man blir trött på killars längtan efter sex. Men tycker man dom är idioter kanske man ska söka felet hos sig själv istället?

Man får acceptera att män o Kvinnor är ganska olika och har olika drivkrafter. Det bara är så. Tycker synd om dom som har svårt att acceptera.

Annons:
Honestyisdead
12/30/13, 4:10 PM
#7

6 vad menar du? Tjejer är lika kåta. Handlar om var i livet personen är. Inte om kön.

Toxics
12/30/13, 10:18 PM
#8

7# Eller hur ! Haha precis som att det är TS fel att hon letar en mogen relation istället för någon slags sexdocka.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Rafflan
12/30/13, 11:57 PM
#9

Det är svårt att hitta en bra kille, men varför stressa? flörta, ha kul, lära känna folk och se vart det leder, kanske man inte ses igen, kanske man bli kompisar eller kanske det leder till nåt…
Letar man är det sällan man hittar nåt bra :)

Ett tips kan vara, inge sex första veckorna/månaderna, att man träffas och flörtar som i början på ett förhållande men utan sex, har inte sex med varandra eller andra och ser hur förhållandet funkar, då får man ser lite om killen kan respektera att man inte vill ha sex och om man kan umgås utan sex :)

OlgaMaria
12/31/13, 10:59 AM
#10

#7 Tjejer är inte alls lika kåta. Det är bara en idé vissa tydligen önskar vore sann. Många studier visar att det inte är så. 

Statistik från 2013 visar att 46% av männen och 20% av kvinnorna ofta känner lust. 21% av kvinnorna och 5% av männen känner sällan lust.

Här finns en bildgraf som visar detta:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/sverigeligger/article16787291.ab

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Rafflan
12/31/13, 1:05 PM
#11

#10 jo men det finns tjejer som enbart är ute efter sex, vill ha en one-night-stand osv, även om majoriteten är killar så finns det många såna tjejer med :)

Honestyisdead
12/31/13, 1:09 PM
#12

#10 Jo det finns precis lika kåta tjejer.
Även om den statistiken säger att fler män är kåta säger den inte att alla är det.

För övrigt är aftonbladet ingenting som jag hänger i granen, och eftersom den r gjord dels genom dom så tar jag det med en nypa salt.

ramm5tein_
12/31/13, 2:45 PM
#13

#10 Kan förstå att statistik säger något av sanning antar jag, men i mitt fall har det alltid varit jag som haft störst sexdrift, och då har jag ändå haft fyra seriösa förhållanden på minst ett och ett halvt år.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Annons:
Kalle-B
1/2/14, 10:21 AM
#14

Tror inte det finns speciellt många killar som tycker det är jobbigt med tjejer som bara är ute efter sex..🙂 

Är man inne i ett förhållande är troligen Kvinnor o män ungefär lika kåta - den stora skillnaden är att Kvinnor är mera noga med vem dom har sex med. Män har oftast ett större urval dom kan tänka sig sex med. Därav följer att killar försöker ragga på ett ganska stort antal Kvinnor i hopp om att lyckas med någon av dom. Och det medför att många fler Kvinnor utsätts för "raggningsförsök".

ramm5tein_
1/2/14, 3:13 PM
#15

#14 Fast det är ju ännu en myt. Jag har många killkompisar som trott att det ska bli något seriöst, men att tjejen bara ville "leka av sig".

Tycker det är lite gammalmodigt att dra det som att "killar är kåta hela tiden när dom är singel, och sätter på vem som helst!!". Så är det då verkligen inte. Ja, det kan ju vara jobbigt för killen med en tjej som bara vill ha sex om känslor uppstår/finns sedan innan eller om han går in för att starta något seriöst? Där har jag varit "the bad guy" flera gånger, att han fick starka känslor och att vi sedan bestämde oss antingen för att satsa eller inte. Sedan om det är extra grabbigt att gå ut på krogen i enbart syfte att få ligga, ja det finns det fler tjejer än man tror som gör också, men eftersom en tjej blir sedd som slampa ifall hon resonerar så är det nog inte lika öppet.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Honestyisdead
1/2/14, 3:46 PM
#16

14 oj vad många fördomar. Dom stämmer inte med min verklighet. Här är det personer som vilö vara seriösa, och personer som bara vill ha sex. Inte kön.

Anna4077
1/2/14, 4:55 PM
#17

Det som hjälpte mig när jag kände som du var att jag helt enkelt tog bort sex från ekvationen. Var tydlig med att på den punkten hade dom inget att hämta. När jag väl gjorde det så dök den rätta upp. Han pressade inte med sex. Att vara i min närhet var allt han ville. Gärna hålla mig i handen och en kram eller två. Men det var allt. Det kanske kan hjälpa dig?

Anna och taxen Max

[Moa-]
1/2/14, 7:19 PM
#18

Ni som nu är så anti sex i ett förhållande, i alla fall inledningsvis, hur skiljer ni på vänskap och ett förhållande samt ett samboförhållande och ett "komboförhållande"?

Anna4077
1/2/14, 7:51 PM
#19

#18 jag "släppte till" när jag upptäckte att det var mig han ville ha inte min kropp. Tog 2 månader eller något. Jag tycker det är känslan som skiljer från vänskap och kärlek. Sen finns det så mycket mer att göra. Jag kysser tex inte mina kompisar. Vilket jag gör med någon jag känner någonting för.

Anna och taxen Max

OlgaMaria
1/3/14, 9:38 AM
#20

#18 Och även fast man inte har sex så kan ju attraktionen vara stark…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: