Annons:
Etikettallmänt
Läst 5649 ggr
lillaajag
1/2/14, 1:26 PM

Jag vet inte hur intresserad han är..

Jag har under några veckor börjat prata med en kille på kik, han ser sjukt bra ut och vi har jätte kul när vi pratar. Han har öppnat sig för mig och jag har fått han att vara lite mer seriös när vi pratar vilket känns skönt för då vet jag att han inte bara kommer banga i vilken sek som helst. 

Han har sagt hur fin, snygg, hur fina ögon jag har och att han vill att vi ska ses fast det är långt ifrån varandra många mil. Han ger mig komplimanger och jag ger tillbaka. 

Vi kikar ungefär varje dag, men det är alltid jag som börjar skriva. Jag har även testat att vänta någon dag men då skriver han inte till mig. Skickar jag bilder på snapchat så kollar han men han skickar nästan aldrig tillbaka. 

Jag börjar bli lite små intresserad av han men vet inte om jag borde ta upp det? 

Igår kändes det som om han skulle säga något liknande till mig men gjorde om meningen och sa ''jag vill inte ha ett kkförhållande men en tjej att dela mitt liv med alltså en flickvän'' 

Varför skulle han säga det till mig? 

Jag har blivit sviken så många gånger att jag har svårt att veta och lita på killar. 

Snälla detta kanske blev lite rörigt men jag hoppas innerligt att ni förstår.

Annons:
Inaarah
1/2/14, 1:46 PM
#1

Jag kan förstå hur du känner det. Tyvärr tror jag inte att någon av oss här inne kan svara på huruvida han är intresserad eller inte, så det bästa är nog att ta upp det med honom. Jag tror att du vinner på att få lite klarhet i det också. :) 

Angående snapchat så är jag precis som honom - skitdålig på att svara! Och det behöver verkligen inte betyda något. Han kanske hellre skriver meddelanden. 

Annars tycker jag det låter som att han absolut kan vara intresserad av dig. Men jag tycker du borde prata med honom om det. Visar det sig att det inte är något så är det ju bättre att få reda på det redan nu.

lillaajag
1/2/14, 1:54 PM
#2

Tack för ditt snabba svar. Jo det är klart men hur tar man upp det utan att det blir fel? Hur skulle du/ni gjort? Bara fråga rakt ut ''vad tycker du om mig?''

Inaarah
1/2/14, 2:27 PM
#3

Jag skulle nog ha väntat till ett tillfälle som känns bra, och antingen frågat vad personen tycker om mig eller sagt något i stil med "var står vi?". 

Försök att inte vara rädd för att det ska bli fel. Om ni inte pratar om det blir ju risken större för missuppfattningar längre fram. Bara du hittar ett tillfälle som inte är direkt opassande eller där det känns bra att fråga! Alternativt kan du ju försöka vinkla samtalet lite, och fråga därefter.

lillaajag
1/2/14, 3:19 PM
#4

Varför jag är lite tveksam är ju för att vi inte har setts irl eftersom vi bor långt ifrån varandra.

Praefatio
1/2/14, 9:20 PM
#5

Fråga honom lite löst hur han skulle känna kring att åka och hälsa på dig eller att du kommer till honom. Reagerar han positivt, börja planera. När tillfälle ges, det kan gott få ta några dagar, kan du fråga någonting i stil med: "Innan vi ses vill jag väldigt gärna veta var du står. Jag är klart intresserad av dig och det skulle kännas konstigt om vi nu åkte så långt för att träffas, och så är du inte intresserad tillbaka!"

Det är inget konstigt, och är du nu allvarligt intresserad så känns det ju som en förutsättning att ni ses oavsett, om ni ska kunna ta det ett steg längre :)

Upp till toppen
Annons: