Annons:
Etikettsex
Läst 3452 ggr
KKevingothe
1/2/14, 7:02 PM

Varför är samhället så sexfixerat?

Jag skriver detta inlägg då jag är så ofattbart trött på denna sexfixerade värld! Det verkar som att allting mäts i skalor, och då oftast grundar det sig i sex! Varför ska man ens mäta vem som är "snygg" och vem som är "ful" för enligt mig finns inga fula människor! Alla människor är lika vackra dock stämmer det att inte allas utssende tilltalar en men för mig är det inte samma sak som att den personen inte skulle vara lika vacker som alla andra utan bara att det helt enkelt inte är menat att vara, det är inte ödet att jag ska fastna för personen! Vet inte om detta är likadant i "andras värld" men jag som är homosexuell vet att i gayvärlden mäts allting av sex av iprincip alla människor och för mig så är det helt sjukt! Det verkar som att desto tidigare man förlorar oskulden desto högre värde har man som person och då betyder det att man är fin! Det är inte fördomar eller bara en dom av gayvärlden för att det är faktiskt såhär, så det betyder jag är mindre värd och ful för att jag förlorade oskulden på senare år? Det verkar också som att desto fler man legat med desto högre värde har man som person och desto vackrare är man, det är såhär med i gayvärlden tyvärr, så det betyder att jag är mindre värd och ful för jag inte haft sex med många människor ? Tvärtom extremt få men är jag verkligen mindre värd för det? Jag blir så otroligt trött på världen för även om det är långt ifrån mina åsikter så klart jag får ångest och att jag får tvivel… Jag känner mig ful och får mycket komplex för detta och känner mig mindre värd… Varför är det såhär i samhället? Är det likadant i heterovärlden?

Annons:
Disturbed-Angel
1/2/14, 7:15 PM
#1

Både ja och nej skulle jag säga. Som tjej klassas man ju som hora om man har sex med "för många". Samtidigt så känner man ju pressen på att man ska vara så sexig, snygg och bra i sängen. Jag känner mig äcklig av sex. Som att det är något smutsigt och fel. Var mobbad och kallad hora i många års tid så det har väl sin grund i det.

[pepparkatt]2
1/2/14, 7:20 PM
#2

Jag känner likadant, får sån avsmak av sex ibland ovh hatar hur stor roll sex har i samhället! Det styr så mycket, människor och saker man gör pga sex, hur man behandlas och behandlar. Nä usch jag tycker att sex är så överdrivet och överskattat (trots att jag älskar att älska med min fästman) men ibland blir jag så jävla trött påt! :-p

KKevingothe
1/2/14, 7:50 PM
#3

Det känns som att det är mer sexfixerat i gayvärlden men jag är inte hetero så jag vet inte! Jag förlorade min oskuld som 16 åring och har haft sex med 3 personer och är 16 år nu, enligt gayvärlden så är detta något att skämmas för för att man ska ha legat med många många fler och man ska ha förlorat den flera år tidigare…

ramm5tein_
1/2/14, 7:54 PM
#4

Kan föreställa mig att det är extra mycket inom gayvärlden, fastän man kanske trott att det varit en fördom. Ett exempel: Mina brorsa bor på ett kollektiv med lite olika personer, varav det finns ett gäng homosexuella killar. De satt många och såg på fotboll tillsammans. De flesta andra satt och pratade med varandra eller om fotbollen, medans de homosexuella satt och kommenterade fotbollsspelarnas utseenden - KONSTANT. Vem som var mest sexig, osv osv. Samt att de var de som absolut mest var ute på klubbar flera gånger i veckan och försökte hitta sig ragg.

Trist att det ska vara så :/ Alla är ju inte likadana bara för att man har samma läggning. Men försök ignorera det! Försök även förklara för dem hur du känner om det kan hjälpa!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

KKevingothe
1/3/14, 12:16 AM
#5

Ibland får man dessa funderingar om att man borde göra allt för att få ligga med så många som möjligt bara för få högre värde o kunna klassas som snygg men det är bara inte jag, jag vill ha något seriöst… Med äkta kärlek men sånt är jag nog ensam om

OlgaMaria
1/3/14, 10:04 AM
#6

#3 Jag tycker det är både tidigt att förlora oskulden och nästan extremt många sexpartners vid så tidig ålder. Skit i vad andra tycker och låt dig aldrig pressas till något du inte tror på själv. Var den du är!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
KKevingothe
1/3/14, 10:47 AM
#7

6 - Folk som säger de legat med 400 personer osv förstår ju vem som helst att det är lögn, men många som säger 20-25 personer kan nog tyvärr stämma rätt väl för det verkar vara genomsnittet! RFSL och Ungdomshälsan har gjort undersökningar på när genomsnittet förlorar oskulden och RFSL som är för HBT personer visar att de flesta ligger mellan 11 och 14 år och att genomsnittsåldern är 12 år medans en undersökning på Umo som är för alla ungdomar( hetero,bi,gay,trans, alla) att det ligger mellan vid 13-14 år och genomsnittsåldern 14.

OlgaMaria
1/3/14, 10:55 AM
#8

#7 Båda är väldigt lågt… men bland hbt är det ju verkligen betydligt lägre ålder.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

KKevingothe
1/3/14, 12:10 PM
#9

I gayvärlden är sex allting, många tror det bara är fördomar men nej det stämmer när folk säger att det enda de flesta homosexuella gör är att ha sex, det är det enda många gör… Rätt sjukt enligt mig att hela livet kretsar kring bara sex

Honestyisdead
1/3/14, 12:20 PM
#10

Vet inte om det har med ålder att göra. Jag är många år äldre och muna gayvänner värderar inte varandra efter antal sexpartners. De flesta lever i mångåriga relationer med en partner. Sexhets har vi även bland ungdomar i heterovärlden. Det har vi sett i trådar här inne. Alla är inte sådana. Varken i gayvärlden eller heterovärlden. De som sexhetsar är många gånger de mest osäkra och förvirrande.

Giberg
1/3/14, 12:35 PM
#11

Jag kan inte känna igen mig i att allt i gayvärlden handlar om sex. Levt i den i 15 år och jag måste i så fall ha haft tur som berikats med vänner och partners som inte sexhetsar. Vi har även ett gäng bögar i släkten och har heller inte uppfattat det som om som hetsar och mäter sig i antal sexpartners mer än heterosexuella runt omkring mig. Jag vet inte om det har att göra med ålder, om det blivit värre överlag både bland lhbtq och heterosexuella eller om det är något som brett ut sig extra mycket bland unga i gayvärlden. Oavsett TS så känns du klok och mogen som reflekterar över det här och det känns som en viktig fråga att lyfta fram.

KKevingothe
1/3/14, 3:14 PM
#12

10 - Jag är mycket medveten om att sexhets är mycket bland ungdomar men jag upplever det att vara värre i gayvärlden! 11 - Om du varit medlem på sajter som Qruiser/Qx eller Grindr så borde du veta om att iprincip allting handlar om sex. Qx är en stödsajt för HBTQPA personer egentligen även om man bara hör HBT för att de är de vanligaste läggningarna bland de som inte är hetero. Qruiser är Qx:s community där man kan konversera med andra medlemmar där och sidan har extremt många medlemmar faktiskt! Det är extremt få som inte har bild på anal/vagina/penis på bilder på sin profil, Rätt många medlemmar har bara sexuella bilder på sin profil. Vissa som inte har någon bild på sin profil och man börjar chatta med den kan man skriva att man skulle vilja se en bild på den man pratar med och då kommer en bild på en penis kanske hälften av fallen.

[MikeW]
1/3/14, 3:55 PM
#13

Ja det är värre i gay världen. Jag är också gay, och måste säga att killar är verkligen idioter. Men du vet alla är inte så.. Jag är inte det, utseende betyder inte alls mycket för mig. Och jag har verkligen inte sex med vem som helst. Har bara sex med någon jag älskar. Qx suger verkligen.. Alla killar där är kåta hela jävla tiden, har själv börjat snacka mes några killar som jag trodde var helt perfekta men sen kommer som alltid med "ska vi knulla?" Eller något sånt. Är så jävla less på det -.- Men killar är så tyvärr, och dom måste typ ha någon som är "snygg" vilket jag tycker är dumt, personlighet är viktigast och om man har en bra personlighet då blir allting om den personen hur snyggt som helst. Hur gammal är du? Vi kanske kan snacka? Bryr mig inte om hur du ser ut och vill verkligen inte skicka bild på mitt privat ställe till dig xP är inte riktigt ute efter förhållande men vi kan ju alltid bli vänner eller något som kan snacka killar tsm :3

Annons:
Honestyisdead
1/3/14, 4:00 PM
#14

12 de sidorna är ju välkända för att vara köttmarknader, så det är inte konstigt. Din erfarenhet är inte samma som mina gayvänner. Dom sagt, har nog mef ålder och mognad att göra.

KKevingothe
1/3/14, 7:50 PM
#15

13 - Du låter som du har mer av mina inställningar till det! Jag är 16 år, går första året på gymnasiet! Har du kik eller Skype eller liknande vi kan prata lite på?

pyromanen
1/3/14, 8:01 PM
#16

Har en nära kompis som är gay. Fast partner sedan 16-17 år tillbaka.  Det verkar finnas mer än én "gay-värld". Försök hitta någon av dom andra med värderingar du trivs bättre med!

[MikeW]
1/3/14, 8:14 PM
#17

#15 Har kik, heter Yxtream där :)

Upp till toppen
Annons: