Annons:
Etikettkänslor
Läst 4149 ggr
Eldflickan
2014-01-03 23:00

Är han kär i mig?

Jo, det är så att jag träffat en kille jag på direkten blev väldigt kär i, men jag är alldeles för partisk och oerfaren när det kommer till kärlek, så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Vill ju inte förlora honom som vän.

Våra mammor jobbar tillsammans och är vänner, så träffades vi. Vi har bara träffats 2 ggr, men smsat väldigt mycket.
Förstå gången vi träffades så satt vi och pratade i timtal om ja vad som helst, vi har liksom nästan alla våra största intressen gemensamma. Och jag blev såklart direkt kär i honom.
Efteråt så letade jag upp honom på Facebook och fick hans nummer. Vi har pratat jättemycket och skämtat, pratat om mer seriösa saker, frågat om dagen, och båda har tagit initiativet att prata. Vi har skrivit många ;) smilisar, om det kan betyda något. Vi har pratat minst var tredje dag, men för det mesta oftare än så. 
Måndagen efter att vi träffades så fick jag ett Facebookmeddelande från en av hans rollspelsvänner (en sak vi pratade om när vi träffades, eftersom att båda rollspelar) och sa att William hade pratat om mig med dem, sina rollspelsvänner och bjöd in mig till deras rollspelsgrupp. Jag tolkar åtminstone detta som något possitivt, att han pratar om mig med sina vänner liksom. Eller vad tror ni?

 Mamma var med hans familj på nyår och när han fick veta att jag inte skulle komma hade han minst sagt inte alla blivit glad. Alltså, verkligen inte glad. Jag skulle vara med pappa på nyår.

Och det är ju nu efter det som kommer som jag blev riktigt osäker, innan fick jag känslan av att han åtminstone var intresserad.
 Vi träffades den förste för att rollspela och då pratade han inte lika mycket som förut. I bussen till hans vänner så var han ganska tyst, men tog ändå initiativet att prata.
Väl där så blev han (såklart, hade varit konstigt annars) mer social med sina vänner. Han tittade inte så jättemycket på mig under kvällen, men ibland ( ganska sällan) så svepte hand blick "diskret" över mitt ansikte, och när han skrattade så sneglade han ibland på mig för att se om jag skrattade, tolkade jag det som i alla fall. Jag försökte läsa hans kroppsspråk, men det är lite annorlunda och svårt eftersom att han sitter i rullstol.
Jag tog hans hand en gång för att flytta på den, han ryckte till bara lite av förvåning tror jag men drog sig inte undan.
Jag tror hans vänner stötte lite diskret på mig också hum.
Och jag sov över där.
På vägen hem så var han väldigt tyst, och jag tittade väldigt mycket på honom. Kanade tyckte han att jag stirrade. Han tittade främst ut genom fönstret eller på mina ben typ, förutom när vi pratade då. Jag tog nästan alla initiativ när vi pratade på vägen hem.

Nu idag smsade jag honom men han svarade bara på vad gör du och inte min följdfråga. Jag skrev liksom "Helo there handsome ;)" som hej som skämt men han svarade bara "Hej :)" så han kanske tog det allvarligt…?

Så, vad tror ni han känner för mig? Och har ni några frågor eller vill ha detaljer för att kunna förstå bättre så fråga på bara!

Jag är väldigt, väldigt tacksam för hjälp!

/Eldflickan

Annons:
[silkesnosen]
2014-01-04 10:52
#1

Jag tror nog att han har blivit lite osäker, så ta för dig och fortsätt vara "skoj" men efterhand kanske du kan fråga om bara ni kan ta en fika el något, så att du visar honom att du är intresserad.

Eldflickan
2014-01-04 13:22
#2

#1 Okej, tack! ska göra så :)

Leisa
2014-01-05 21:02
#3

har haft samma grej.. 🤓 har ungefär samma sak.. Alltså jag hade väll pratat lite mer som vänn oh kanske inte hård ragga och se hur han svarar.. Sen vänta lite och se om han tar intiativ till att skriva :)) Lycka till!

Sarah
2014-01-05 21:19
#4

Tycker tvärtom från 3. Hålla på att vänta och inte uttrycka det man vill är bara fånigt :) visa att du är intresserad :)

Eldflickan
2014-01-05 21:20
#5

Nej, jag försöker prata med honom som en vanlig vän liksom men ah skriver ju konstiga skämtflörtningar till alla mina vänner så. Men ska göra så!

Eldflickan
2014-01-05 21:22
#6

#4 haha, jo håller med… men liksom det kan ju vara bra att se om han är intresserad genom att se om han fortfarande vill skriva. Men kommer inte kunna hålla mig borta så länge.. ;)

Annons:
Sarah
2014-01-05 21:26
#7

Varför är det bra? För att du ska slippa ett nej om kan inte vill? Bättre att veta, och, ett nej är faktiskt inte hela världen. Då kan man gå vidare.

Eldflickan
2014-01-05 22:04
#8

#7 Grejen är den att jag vill inte avskräcka honom, för jag vill hellre ha honom som vän än att inte träffa honom alls.

Upp till toppen
Annons: