Annons:
Etikettkänslor
Läst 1131 ggr
[Mia-Li]
1/5/14, 10:23 AM

Lite uppdatering

För ett tag sedan så skrev jag om en karl jag träffat genom en däckannons på Blocket.
Tänkte uppdatera lite vad som hänt.

Jag är väldigt konfunderad om jag ska vara ärlig.
Vi har haft en diskussion för inte så länge sedan om han han verkade "försvinna" vissa helger.
Fick förklaring på detta men vet inte vad jag ska tycka och tänka om det egentligen. Han skrev att han har så mycket att göra med det egna företaget att han inte alltid hinner med allt han skulle vilja göra. Sedan i nästa mening så skriver han att han har gott om tid emellanåt och att det är omgivningen som tror att han har mycket.
Hmm?
Han hade inte tänkt att gå in i en relation och han hade inte alls tankarna på detta när vi träffades. Men jag undrar jag!

Nu har vi setts ett par gånger till sedan min förra tråd och det har hänt saker på dessa träffar.
Vilket känns kanonbra.

Men…..jag får känslan av att han är ganska egotrippad.
Han hör av sej precis som han själv tycker…..han vill inte/har inte tid att ses när jag vill utan det är på hans villkor.
Han frågar aldrig vad jag gjort under dagen, hur jag mår osv.
När jag berättar saker så verkar han totalt ointresserad och säger bara typ: Jaha!
Då brukar jag svara med att intresseklubben antecknar och då vaknar han upp.

Han säger han tycker om mej väldigt mycket men jag känner att jag inget får tillbaka knappt.
Jag är den som får ta kontakt oftast.
HAR han verkligen såååå mycket att göra att jag faller ifrån?!

Jag är kär i honom och kan inte släppa.
Ju mer han håller sej borta desto mer vill jag ha honom och desto mer ledsen blir jag. Har hänt att jag suttit och gråtit över att han inte hör av sej men när han väl sedan hört av sej är jag själaglad.
Vad är detta?

Jag vill hoppa av detta ibland men kan inte. Jag vill ha en karl som uppskattar mej och lyssnar på vad jag säger. En som tar lite egna initiativ och ger något.

Men jag kan inte……vad göra???

Annons:
Sjöstjärna
1/5/14, 10:36 AM
#1

Du kan vara helt övertygad om att en man som verkligen är intresserad av dig tar sig tid att träffa dig och lägger sig vinn om att du ska veta att han är intresserad och bryr sig om dig. Verkar han ofokuserad och ointresserad så betyder det att han inte bryr sig. Tyvärr är det så enkelt. Det där med alla historier som Kvinnor diktar upp för att försvara mäns dåliga beteende med att han har för mycket att göra, eller att han ahr bivit sårad tidigare eller att han inte vill verka för angelägen är just bara det, uppdiktade historier. Släpp honom och koncentrera dig på att hitta någon annan, någon som förtjänar dig!

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

[rumelle]
1/5/14, 10:37 AM
#2

Jag tycker det låter som att det finns en stor risk att du blir väldigt sårad om du satsar på den här killen. På det su skriver låter det inte som att han är intresserad av något seriöst, medan det är precis vad du är ute efter. Försök prata med killen och fråga vad han egentligen vill och om han kan se en framtid med dig. Om han vill försöka satsa så säg till honom att du vill ha lite mer engagemang från hans sida. Det är inte så svårt att höra av sig även om man inte har tid att träffas jämt.

obstitant
1/5/14, 10:55 AM
#3

Jag är rädd att det här kan vara ett fall av "He's just not that into you."

[Mia-Li]
1/5/14, 11:20 AM
#4

#2
Jag har sagt till honom att jag är ute efter något seriöst. Senast nyårsafton.
Jag frågade med om framtiden, om det är helt kört för oss. Men si det kunde han inte svara på.
Men han håller inte på med andra samtidigt, sa han. Men vadå? Vi har väl egentligen inget ihop…så varför sa han så då?
Han säger att det är skillnad på kompisar och vänner och att jag är hans vän, som han har många av. Hmmm?

Han frågade med innan jul i ett sms om jag har andra på G. varför frågar men en sådan grej om man inte är intresserad?

Han har aldrig tänkt så på oss om ett förhållande, säger han. Men vad var detta då med att vi hamnade i säng? Jooo…lusten kom tydligen.

Vet att jag borde släppa men kan inte.

[Mia-Li]
1/5/14, 11:32 AM
#5

Jag har iallafall bestämt mej för att jag INTE ska ta kontakt med honom idag. Nu får han bevisa om han vill något.
Jag tänker inte jaga.

Och som du säger rumelle att om man är intresserad så kan man iallafall höra av sej när man inte har tid att ses.
Detta gjorde han visserligen igårkväll….men liiite mer får han nog visa om han vill nåt seriöst.

[rumelle]
1/5/14, 11:40 AM
#6

Nej, det låter nog som att han antingen inte vill ha något seriöst eller inte alls vet vad han vill. I vilket fall inte något att satsa fullt ut på i mina ögon. Jag hade nog inte varit så ivrig med att kontakta honom igen förrän han visar lite mer intresse.

Annons:
[Mia-Li]
1/5/14, 11:45 AM
#7

Håller med dej rumelle.
Men lättare sagt än gjort att inte kontakta honom. När känslorna styr. Men jag ska verkligen försöka. Så kan han undra varför jag inte hör av mej.

🌺

PennyScarlett
1/5/14, 11:51 AM
#8

#7 känslor kan man inte styra, däremot behöver man inte agera på sina känslor

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Anna4077
1/5/14, 1:07 PM
#9

Min pappa sa alltid att om en kille vill ha dig är han redo att jobba för det.

Anna och taxen Max

[Memento Mori]
1/5/14, 2:31 PM
#10

Det där låter väldigt mycket som mitt ex förutom då att vi kom över "vän-fasen" ganska snabbt. Det var oftast jag som hörde av mig och det var mycket "på hans villkor" om när vi träffades. Sen hände det lite saker och jag blev less på att jaga efter honom så jag slutade söka kontakt med honom, 2½-3 månader senare så trillade det in ett "Hej hoppas du mår bra, skulle vara kul att träffas igen"-sms till mobilen så då blev det ju rätt så tydligt hur "högt" prioritering jag var.. Oberörd

Men jag vill ändå säga emot en del av det som står här i tråden, eller snarare det beror lite på hur han är som person. Är han väldigt framåt och öppen så är det nog så att han inte riktigt är intresserad men är han lite tillbakadragen så kan det vara värt att fråga varför. 

Alla har faktiskt inte lika lätt för att visa sina känslor. Såväl som att det är väldigt lätt att säga att man ska komma över dåliga förhållanden och inte låta det gå ut över nästa. Men det är sannerligen inte lika lätt att göra, tro mig.

Så jag rekommenderar att ni sätter er ner och verkligen pratar ut om hur ni känner och vart ni vill komma, verkar han fortfarande inte riktigt säker då så är det nog bäst att sluta träffas. 

Lycka till hur du än gör. 🌺

Sarah
1/5/14, 9:21 PM
#11

Håller med ovan, han låter inte tillräckligt intresserad. Ta dig ut nu innan du blir ännu mer sårad.

Upp till toppen
Annons: