Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 13790 ggr
lollita
1/5/14, 12:22 PM

Hos exets föräldrar varje söndag

Jag är en 28årig tjej som är tillsammans med en 38årig kille. Vi har vart tillsammans 8 månader bott ihop nu tre veckor.

Han hade ett 10 år långt förhållande innan vi träffades och han har blivit bra kompis med hennes föräldrar säger han. Varje söndag åt dom middag hos hennes föräldrar, det var tradition i deras förhållande. Sedan skildes dom (som bästa vänner) och traditionen med middag hos hennes föräldrar fortsatte även fast dom skildes. Och även nu när han har mig.

Jag har aldrig bråkat om det även om jag kan tycka att det är lite märkligt att man så stenhårt håller fast vid det. Ofta åker han också en stund före hem till exet sitt och dom umgås ett tag innan dom åker till hennes förädrar. Som idag tex. Han åkte vid 12 till exet fast att middagen hos hennes föräldrar är kl 16.

Vi har ju nyss flyttat ihop och det finns en hel del att greja med här men han ska vara med exet i flera timmar varenda söndag.

När jag frågat ibland om han inte kan vara med mig någon söndag så blir han irriterad och säger ungefär "men du vet hur mycket det här betyder för mig så sluta lägg dig i det"

Jag trodde ju att han skulle få annat att tänka på då vi flyttat ihop men så verkar det inte vara. Och det är ju inte som att i har alla andra dagar tillsammans heller för vi jobbar ju båda heltid så dagarna man väl har ledigt båda två samtidigt är ju inte så många. Och så att nästan en hel dag varje vecka går åt till exet och hennes föräldrar.

Är det vanligt att man fortsätter följas på söndagsmiddagar tillsammans med ex även efter att man flyttat ihop med en ny partner?

Annons:
Vyer
1/5/14, 12:27 PM
#1

Jag tycker inte att det är så värst konstigt att umgås med människor en har känt i över tio år.


lollita
1/5/14, 12:47 PM
#2

#1 Ok då vet jag.

Jag undrar hur det blir den dagen hon träffar en ny partner också. Ska hon fortfarande hellre gå med sitt ex på söndagsmiddagen eftersom det är så viktigt eller följs dom alla tre kanske.

Vyer
1/5/14, 1:04 PM
#3

Om du är missnöjd på söndagsmiddag varje vecka - prata med din partner? Du behöver ju inte göra det till ett bråk. Fråga om han inte kan vara hemma någon söndag så att ni kan greja med lägenheten (eller vad behöver göras). 

Du skriver ju att de är bästa vänner och folk brukar ju vilja umgås med sina vänner. Om du tycker att han ska lägga mer tid på dig måste du nog prata om det, annars kan han inte veta att du är missnöjd?


Gimbergsson
1/5/14, 1:06 PM
#4

Jag tycker det är konstigt att han gör det VARJE söndag och inte har förståelse för att du vill träffa honom också. Självklart ska han kunna träffa dem men han behöver väl inte göra det varje vecka… 

Att umgås med människor som man känt i tio år är normalt, men att prioritera dem framför sin flickvän varje vecka tycker jag inte är det. Och som du säger, när hon har en ny partner, hur blir det då? 

Du kan ju fråga om du kan få följa med någon gång, om det är så viktiga relationer för honom så kanske du vill vara en del av det tänker jag. Och då tänker jag främst på hans ex, det kanske inte är nödvändigt att dra in hennes föräldrar i det hela. Om min pojkvän hade en sådan bra relation till sitt ex hade jag gärna träffat henne, inte för att hålla koll, utan för att vara delaktig. Precis som jag vill vara delaktig i andra relationer som han har.

obstitant
1/5/14, 3:17 PM
#5

Ok, man kan vara riktigt god vän med sitt ex. Men hur mycket jag än tycker om min bästis, så inte fasen äter jag söndagsmiddag med hennes familj varje vecka? Aldrig, faktiskt. För jag är inte en del av hennes familj.

Jag tycker också som #4 att om det nu handlar om att de är så goda vänner och fullständigt över parförhållandet så är det väl rimligt att han åtminstone någon gång tar med sig sin etablerade partner som nu är en viktig del av hans liv, till sina goda vänner?

pyromanen
1/5/14, 3:30 PM
#6

Du har varit ihop med honom i 8 månader och sett denna vanan/prioriteringen från hans sida. Varför trodde du han skulle sluta ("få annat att tänka på") för att ni flyttar ihop? Vad fick dig att tro det? Hade han sagt det?

Jag tänker att det är ungefär som vilket som helst annat man prioriterar. Några håller på en massa timmar med sin häst eller sin bil eller sitt fotbollslag eller nåt.  Man kan inte som partner förvänta sig att den man är ihop med ska förändra sig eller byta vanor/intresse/umgänge om den inte själv vill det.  Om ni flyttat ihop ses ni väl bra mycket mer än innan!? räcker inte det?

Det är knappast speciellt vanligt att umågs varje söndag med exets föräldrar, men det är väl inte viktigt om det är vanligt eller inte utan frågan om hur din sambo vill prioritera sin tid och vad han tycker är viktgt för honom?

Annons:
lollita
1/5/14, 3:49 PM
#7

Nej jag menade ju inte att han borde bryta kontakten med sitt ex som ju är hans vän. Dom ses ju annars på veckorna också förutom dessa middagar. dom går ju på bio, fikar, bowlar osv allt möjligt som vänner gör vilket jag inte kan säga något om. Men att följas på söndagsmiddagar hos respektive föräldrar tycker jag man gör som par, och inte med sina ex. Speciellt inte efter att man flyttat ihop med en ny partner.

Och nej jag vill inte be om att få följa med hem till hennes föräldrar. Jag har ju aldrig ens träffat dem och har ju aldrig blivit bjuden av dem vilket jag verkligen inte förväntar mig att bli heller

Honestyisdead
1/5/14, 4:04 PM
#8

Det verkar märkligt får jag säga. Speciellt när han blir irriterad för att du vill att ni umgås. När man har ny partner får man omprioritera det som var. Inte klänga sig fast vid det.

[rosetten]
1/6/14, 12:15 AM
#9

I mina öron låter det konstigt. Men så vill jag inte ens vara vän med ex (inte ovän heller, för mig är det bara över när det tar slut). Så jag är förmodligen inte rätt person att svara här. Kan ju i alla fall tycka att han inte behöver åka iväg varje söndag på något de gjorde när de var tillsammans.

Fizzy
1/6/14, 2:26 AM
#10

Själv hade jag inte riktigt accepterat det. Men det är bara jag och jag umgås aldrig med ex efter det tagit slut. vill inte vara ovän med dom men inte vän heller. Utan bäst att bara gå vidare åt olika håll enligt mig. Förstår att du tycker det är konstigt med varje söndag och hans reaktion när du undrar om han inte vill umgås med dig på söndagar.

May the Gerbils be with you :3

silversol35
1/6/14, 7:01 AM
#11

Jag tycker också det låter konstigt. Just biten att se umgås så mycket PLUS att han är där VARJE söndag. Det låter som om han har svårt att släppa det förflutna… Och så tycker jag att det är lite otrevligt att han inte har mer förståelse för dina känslor.

[silkesnosen]
1/6/14, 8:49 AM
#12

Det verkar vara en svår situation. Kanske kan du rita upp hur mycket tid olika människor får i hans liv, vilket kanske faktiskt visar att han lever kvar i sitt förra förhållande. Skriv ett brev till honom kring din upplevelse och ärligt talat ha lite krav! Hur fungerar ert förhållande i övrigt? Jag tycker att du av princip ska be om att bli medbjuden.

Jag skulle visa förståelse för att han kanske talar med dem och kanske hittar på något emellanåt, men inte att han varje vecka bokar upp så mycket tid med sitt ex. Jag tycker att det känns som om han egentligen inte har gjort slut och att de vill ha kvar det som var. NI ska ju bygga upp ett liv tillsammans…vill han det?

Maria
1/6/14, 8:58 AM
#13

Jag tycker att exets föräldrar faktiskt är de som beter sig mest märkligt i denna historia.

Att bjuda in sin före detta svärson varje söndag när han dessutom fått en ny sambo är inte särskilt OK tycker jag. Då borde de för ordningens skull bjuda med även hans nya sambo i så fall.

Min son hade ett längre samboförhållande med en tjej som vi blev väldigt fästa vid. De skildes som vänner men av ren respekt för hans nya flickvän så får jag ju inse att deras separation innebär även en separation från oss.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
[rosetten]
1/6/14, 1:30 PM
#14

#13 Ja, det håller jag med om. Jag tycker att det är väldigt konstigt av föräldrarna också. Jag skulle känna mig helt skev inombords och illa till mods om jag bjöd in honom och vet att han har en ny flickvän.

Vyer
1/6/14, 1:35 PM
#15

Vad har han för kontakt med sina egna föräldrar? Kan det vara så att han har dålig relation till sina egna och därför ser expartners föräldrar som en del av "sin familj"?


lollita
1/6/14, 2:02 PM
#16

#15 Han har väl okej kontakt med sina föräldrar, inte jättenära men inte dålig heller. Dom bor ju dock 40 mil härifrån så det blir ju inte att åka dit flera dagar i veckan på en fika precis.

lollita
1/6/14, 2:13 PM
#17

Mina föräldrar bor nära oss, bara några km. Och det har faktiskt hänt att vi blivit bjudna hem till mina föräldrar på middag en söndag men då har jag fått åka själv. För det är liksom stående; att varje söndag em är han inbokad hos exets föräldrar. Han blir inte bjuden vecka för vecka utan det är förutbestämt och andra saker som uppkommer tackar han då nej till.

[silkesnosen]
1/6/14, 3:05 PM
#18

#17 Ärligt talat du måste stå upp för hur du vill leva ditt liv och vad du tycker känns bra. Visst är det ett samspel, men du verkar inte vara en prioritet.

[rosetten]
1/6/14, 3:24 PM
#19

#17 Nä, det där är ju bara inte okej. Så han kan inte åka på en middag till sina riktiga svärföräldrar för han ska åka till sina gamla istället. Låter faktiskt inte klokt. Du får stå upp för dig själv och få honom inse att du är värd bättre än det där. Han borde prioritera dig i första hand. Ex och deras föräldrar kommer långt mycket längre ner i prioriteringslistan.

Praefatio
1/6/14, 3:27 PM
#20

Låter helt knäppt. Inte okej i mina ögon, av samma anledningar som andra redan tagit upp. Det lär inte förändras om du inte sätter ner foten - rejält. Klart de kan ha middagen ibland om de har fin kontakt, men då snackar vi någon gång i månaden, och du ska självklart vara medbjuden. Klart att bara de två kan fika eller bowla någon gång, men självklart inte oftare än han träffar sina andra vänner och självklart inte utan att du får lov att hänga med de flesta gångerna, om du känner för det.

Droppen är ju när han tackar nej till middag med dina föräldrar för att åka och träffa hennes.

Jag blir faktiskt arg. Oavsett deras intentioner är det så jävla egoistiskt.

Annons:
[rosetten]
1/6/14, 3:53 PM
#21

#20 Bra skriver, håller med.

Anna4077
1/6/14, 10:45 PM
#22

Jag har tänkt på detta sen jag läste tråden första gången, när den nyss kommit ut. Först tänkte jag att det är hemskt att han gör så. Vilket det är. Å andra sidan har ju du vetat detta, innan ni flyttade ihop. Även om jag håller med att det är knasigt och jag personligen aldrig hade gått med på det, så tycker jag att du har liksom godkänt spelreglerna när du valde att flytta ihop med honom och jag förstår varför han tycker att det är "färdig diskuterat". Du har ju redan gått med på det.

Anna och taxen Max

Ria74
1/6/14, 11:01 PM
#23

Jag har inget emot att sambon har kontakt med sitt ex. Men hade han hellre åkt och ätit söndagmiddag med henne och hennes föräldrar än mig och mina så hade jag nog ställt ultimatum att han skulle prioritera mig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ramm5tein_
1/7/14, 7:23 AM
#24

Jag hoppas som ovanstående att du sätter ner foten ordentligt. Det där borde inte vara acceptabelt i något förhållande! Det är väldigt nonchalant av honom att vifta bort det som "slutdiskuterat". Och det värsta är ju förstås att han hellre far och besöker sitt ex's föräldrar MED sitt ex, än att träffar och hänger sig åt din familj.

Är det något som gör att du är rädd att ta upp det, alltså mer på allvar? Jag tycker det låter konstigt dessutom att dom ses under övriga veckan och gör roliga saker tillsammans också. Jag kan acceptera att ens partner fortfarande har kontakt med sitt ex eller umgås ibland, men det där är inget man ska behöva acceptera i ett förhållande.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

lollita
1/7/14, 7:31 AM
#25

#24 nej jag är inte rädd att prata om det däremot vill jag inte försöka styra och bestämma vilka han ska umgås med. Men jag trodde att det skulle på ett naturligt sätt ebba ut lite med dessa söndagsmiddagar i och med att han blev sambo med mig. Men han menar att han har känt sitt ex och hennes föräldrar i 10 år  medan han känt mig och mina föräldrar mindre än ett år så då är det självklart att han står närmare dem än oss säger han.

ramm5tein_
1/7/14, 7:35 AM
#26

#25 Jag förstår. Man kan ju tycka att det är ett naturligt steg, och kanske senare när man till och med flyttar ihop, att man lossar på greppet om sitt ex och dennes familj. Förstår om det inte var så du tänkt dig att det skulle bli.

Men det hör ju exakt hit - Vill han inte lära känna din familj?! Komma dem närmre? Det är ett väldigt konstigt argument från hans sida att säga att han står dem närmre. Ja självklart, men nu ska han ju fokusera på DIG och DITT! Du kan ju ställa precis lika många motargument som honom och definitivt fler. Jag förstår verkligen inte vad han vill få ut av att sätta dig åt sidan på er lediga dag varje vecka, för att leva i någon illusion om att allt är likadant i förhållandet till hans före detta svärföräldrar? Försöker svärföräldrarna tutta ihop dem igen? Bara en tanke, men är han väldigt omtyckt av dem vore det inte så konstigt antar jag, fastän det är ett jäkla sätt av dem.

Mår du inte bra av det kan du inte fortsätta ha det såhär. Du har många röster på att det inte skulle vara tolerant i andra förhållanden, om du är övertygad om att han beter sig rätt vill säga. Jag är övertygad om att han beter sig respektlöst.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

lollita
1/7/14, 7:42 AM
#27

Ja jag ska prata med honom om det igen och försöka på ett sätt så han inte direkt slår taggarna utåt som det hittills blivit för ja jag tycker det går ganska mycket tid. Han var borta i söndags från 12 till 20.30, typ en hel arbetsdag + alla andra dagar han gör saker med exet bara. Men jag vill inte vara svartsjuk jobbig eller krävande heller…

Annons:
ramm5tein_
1/7/14, 7:46 AM
#28

#27 Det är varken svartsjukt, jobbigt eller krävande av dig att be honom lägga större fokus på sin sambo! Okej att ni bor ihop, men kvalitetstiden verkar han vilja spendera antingen på tu man hand med exet eller med hennes familj?

Jag hoppas du förstår att det inte är du som är jobbig eller som kommer med orimliga krav. Höj inte hans prioriteringar till skyarna och godta allt han säger. Tysta inte ner din egen röst för att HAN tycker det är helt rätt att han ska fortsätta umgås med det förflutna. Han ska väl inte må bra av att ha "två världar", lite som att äta av kakan och ha den kvar, medan du blir bortprioriterad? I slutändan måste man bestämma sig för hur man själv vill ha det, i det här läget tycker jag inte du ska kompromissa mer.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

lollita
1/7/14, 7:54 AM
#29

Ja du har helt rätt faktiskt. För även om vi bor ihop och sover ihop har vi väldigt lite kvalitetstid. När jag jobbar är han ledig och tvärtom. Söndagar är vi alltid lediga båda men då är han upptagen.

Roxy333
1/7/14, 9:07 AM
#30

Din sambo vägrar släppa taget om sitt ex och hans familj, varför då kan man undra, är du säker på att det inte är så att dom fortfarande har känslor eller till och med fortfarande en relation? Hans beteende säger ju att hon är viktigare än dig! Du ska alltid vara prio ett, det är väl ändå dig han valt att leva med! Personligen skulle jag aldrig acceptera sådant beteende! Han var dig för given och lever sitt egna liv efter sina egna regler. Ställ krav!

OlgaMaria
1/7/14, 10:52 AM
#31

På ett sätt får du skylla dig själv då du vetat om det här väldigt länge och att ni inte kunnat prata om det utan att han blir avvisande. Du visste vad du gav dig in på. 

Men jag hade aldrig accepterat det. Frågan är vad du kan kräva, men du måste ha högre tankar om dig själv än att acceptera det här för att det inte ska spricka mellan er. Jag hade krävt en förändring, och om den inte kom, hade jag stuckit. Det är inte sunt för en relation när man inte släppt tidigare relationer. Det är klart att det föder splittring.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
1/7/14, 11:50 AM
#32

Tycker också att det här låter lite märkligt. Han spenderar alltså mer kvalitetstid med sitt ex än med dig och du får aldrig vara med? Inte normalt. Jag är inte en svartsjuk person och jag umgås gärna med min killes ex, men hade han gjort som din kille och dessutom vägrat att diskutera saken hade jag nog gjort slut.

Intehärutandär
1/7/14, 1:32 PM
#33

Jag har inte läst allas inlägg, men jag finner det väldigt märkligt att han lever i dåtid, istället för att bygga på framtiden - med dig istället. Det känns oseriöst att han väljer bort Dig. 

Middag någon gång, med dig med - och träffa exet någon gång spelar mindre roll, så länge han inte väljer bort Er.

Gur4m1
1/7/14, 6:32 PM
#34

Jag hade nog accepterat detta beteende så länge jag är säker på att det handlar om vänskap och inte pga att han inte släppt relationen och känslorna för sitt ex. Det här är nog inte vanligt men det har ingen ebtydelse, som någon annan nämnde så prioriterar man tidne olika och detta visste du om innan ni flyttade ihop.

Jag tycker inte att jag får ensamrätt på min partner bara för att vi flyttarihop. Klart man ska umgås och så, och det är ju trist att ösndagen alltid blir låst….men så är det för mig med- jag har t.ex ALLTID träning söndagarna så den dagen kan jag _aldrig_ åka bort, för jag tar min tärning seriöst och jag älskar det massor, massor massor! Min partner sitter alltid, varje kväll, vid datorn- vill jag hitta på något på en kväll så får det inte vara allt för spontant. Detta låter skittråkigt eller märkligt i en del ögon- men är helt normalt för mig, jag visste det och accepterar det, annars skulle vi gjort slut.

Han blir irriterad när du tar upp det med honom så där verkar han ju sätta ner foten om detta. Är du redo att bråka om det? Ni kan inte bestämma er för att ha en egen kväll varje fredag eller lördag, bara ni två eller något i den stilen? :)

Inte läst hela tråden. Har din sambo många vänner i övrigt? Tycker inte alls att det är märkligt rent så om han kom överrens med hans ex föräldrar så pass bra. Han ÄR en del av deras familj, familj är ju mer än blodsband. Försök att se det så. Det tråkiga är ju att du inte kan följa med, du har ingen plats i den bilden. Iallafall inte just nu men det är kanske något som kan förändras i framtiden? Testa att du bjuder hem dem till er någon gång, kanske inte just en söndag. Bara en tanke jag fick.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Timmorn
1/8/14, 10:33 PM
#35

Jag är väldigt tajt men min pojkväns föräldrar och familj vi har varit tillsammans 7 år. Och även om vi skulle göra slut, så har vi båda sagt att vi skulle fortsätta umgås och vara vänner, och att jag är välkommen hos hans familj. Jag har gått hos dom sedan jag var 15 år, så jag är som ett extrabarn 😉😃
Det har nog varit lite som en extrafamilj, de är mer att spela spel och umgås vilket jag uppskattar väldigt mycket, min gör inte det lika ofta. Och de bjuder gärna upp till middag ofta. Men att göra det varje söndag och fortsätta med det är att stanna kvar i dåtiden. Han bör börja göra grejer med dig eller träffa dina föräldrar i stället om han vill satsa på ert förhållande. I nuläget är det klart att han har ett närmare band till den familjen, men om han vill satsa på dig och känner saker för dig så bör han vilja ha den relationen med din familj också i framtiden?

Svårt, men jag hade nog velat kräva att han ska börja umgås med dig mer på söndagarna, kanske att han i framtiden åker dit en gång i månaden i stället, eller att du följer med. Eller ja följa med tycker jag du borde få göra ändå men. Men liksom om ni får barn tillsammans ska han fortfarande åka varje söndag och vara med dom? Det är ju inte klokt. Eller har han barn med henne som gör att han är där? För det skulle jag förstå.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

majaliten
1/9/14, 1:51 AM
#36

10 år eller inte tycker det är konstigt hella grejen . Att de går duckar bio mm jösses . Och inte kunna offra en söndag för den man älskar även om man haft det som rutin i 10 år är inte kärlek inte seriöst och är det så god kontakt kanske han är i hopp om att en dag Bli ihop igen och dumpa dig

lollita
1/9/14, 5:52 PM
#37

#35 nejdå de har inga barn ihop. Så inget sådans som binder dem till varandra.

Sarah
1/10/14, 10:00 AM
#38

#37 är du aldrig medbjuden då de umgås?

lollita
1/10/14, 11:38 AM
#39

#38 Nej han påstår att hon sagt att hon inte har något intresse av att träffa eller lära känna "den han knullar nuförtiden"

Och jag tänker inte böna och be för att få henne/dem att ändra sig. Då känner jag mig bara klängig och efterhängsen

Sarah
1/10/14, 11:52 AM
#40

#39 då hade jag blivit galen. Om de bara är vänner så ska hon kunna visa den respekten att hon träffar dig ibland och inte kläcker ur sig ngt sånt. Min kille umgås med sitt ex en del, men jag är alltid välkommen. Hennes nya kille är ofta med oxå. Helt ärligt verkar det som att det inte är färdigt mellan dem. Man kan inte ha en ny relation och samtidigt stanna i det förgångna på det sättet som de gör. Vill inte låta jättenegativ, men det skulle inte förvåna mig om de en dag blir tillsammans igen. Han verkar föredra hennes sällskap framför ditt och han tar hennes parti framför dig.

Sarah
1/10/14, 11:53 AM
#41

Inte sagt att du ska böna och be, han borde fatta helt själv att han gör fel.

Annons:
Anna4077
1/10/14, 12:13 PM
#42

Tycker det låter som att dom gjort slut men har en relation, mer än vänskaplig, ändå. Verkar inte helt slut. Jag skulle stuckit.

Anna och taxen Max

Praefatio
1/10/14, 12:18 PM
#43

#39 Och vad svarade han på det? Hade någon sagt så om min sambo, så hade jag aldrig mer umgåtts med personen. Den som inte respekterar min sambo, behöver inte ha med mig att göra. De behöver inte älska honom men att säga så oförskämda saker är lika med totalt bryt. Punkt slut.

Hoppas verkligen inte att han bara ignorerade det.

OlgaMaria
1/10/14, 12:38 PM
#44

#43 Håller med!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Xristina
1/10/14, 4:41 PM
#45

#39 Fyyy vad arg jag blev när jag läste det där. Så sjukt respektlöst! Accepterade han att hon sa så?

Intehärutandär
1/10/14, 5:09 PM
#46

#39 Det var en tydlig kommentar att hon inte är klar med honom. Annars skulle hon vara glad för hans skull.

lollita
1/10/14, 5:39 PM
#47

Ja det är väl så att han accepterade att hon sa så. Jag vet inte exakt vad han svarade henne men till mig säger han att jag måste acceptera att bara för att hon är bästa vän med honom så måste hon inte ha med mig att göra

(Jag har förvisso sett henne EN gång men det var precis bara i dörren och hon låtsades varken se eller höra mig. Jag sa "hej" men hon tittade bara på honom och talade till honom osv)

Praefatio
1/10/14, 5:45 PM
#48

#47 Den här historien ger mig mer och mer klumpar i magen ju mer du skriver. Jag kan nu, utan att tveka, säga att jag aldrig hade accepterat att befinna mig i din situation. Jag hade dragit utan att blinka och gjort det oerhört klart varför. Kunde han inte ens ryta ifrån när hon är rent oförskämd mot mig, då hade jag tolkat det som att hon är viktigare än jag. Så enkelt är det.

Han behandlar dig som skit och henne som en prinsessa. Så gör man inte.

Annons:
ramm5tein_
1/10/14, 5:50 PM
#49

Kan bara hålla med alla ovanstående. Nu är det ditt val att ruska tag i den här omogne och blåögde mannen och KRÄVA respekt eller att lämna på en gång! Finner du dig i det här nedvärderar du dig själv automatiskt och kommer inte annat än må sämre i längden! Han kommer dessutom fortsätta att behålla vänskapen med exet även med nästa tjej, och han kommer aldrig lära sig. Hade inte stått ut en minut.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Xristina
1/10/14, 7:33 PM
#50

"Man accepterar den kärleken man tror man förtjänar"..

Men tro mig, du förtjänar så mycket bättre än det här.

Ria74
1/10/14, 7:46 PM
#51

Detta känns verkligen inte okej.

Det värsta är inte hennes beteende utan hans tycker jag. Hade mitt ex varit så respektlös mot min sambo hade jag direkt sagt upp bekantskapen med exet oavsett hur goda vänner vi hade varit. Din kille verkar ta hennes parti istället för ditt.

Jag hade tagit mitt pick och pack och gått därifrån om inte en drastisk förändring hade skett.

Trådskaparen, vem av dom gjorde slut i förhållandet?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Toxics
1/10/14, 7:58 PM
#52

Men fråga om det är okej om du börjar umgås med ditt ex och hans föräldrar varje lördag och att han inte får följa med. Se hur han reagerar på det.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Praefatio
1/10/14, 8:04 PM
#53

#52 …och säg "Nä, du kan inte hänga med, han har inget intresse i att träffa mitt nuvarande knull."

Och jag håller med #51 att hans beteende är sämre. Att exet surar är en sak, att killen inte försvarar och bryter med exet är en helt annan.

[Murvel]
1/10/14, 8:19 PM
#54

Sorry, men din kille är en idiot. Varför är du med en kille som inte respekterar dig, och inte försvarar dig framför sitt ex?

Han har ännu inte, på riktigt, dumpat sin förra flickvän! Vare sig henne eller livet de levde. 

Dumpa honom.

[rosetten]
1/10/14, 9:49 PM
#55

#39 Åh usch. Har tänkt på dig och det du skrev nu gjorde det hela ännu mer hemskt. Din kille behandlar dig riktigt dåligt och jag tycker du ska packa dina saker och flytta ut så fort du kan. Du är värd så mycket mer! Ens sambo borde inte på något vis acceptera att exet säger sådana saker, hade jag fått höra nåt sånt om min kille skulle det vara brutet med en gång. Hans ex är med största sannolikhet inte klar med honom om hon inte kan respektera dig samt vara glad för hans skull. Din kille kanske inte heller är färdig med sitt ex eftersom han accepterar sådana dumheter från henne och dessutom inte kan avvara några söndagar och har mer kvalitets tid med henne än med dig. Kom igen, rädda dig själv, du måste må bra och bli väl behandlad. Stanna inte längre än du måste, om han inte är villig att göra förändring.

Annons:
lollita
1/10/14, 11:33 PM
#56

#51 Han har sagt att det var gemensamt beslut att separera. De blev som syskon eller väldigt bra vänner på slutet. Han beskriver deras relation som att de är "tvillingsjälar" De är så nära man kan vara någon annan men utan sexuell relation säger han.

Tjeja
1/10/14, 11:50 PM
#57

Lollita..

Då tycker jag att han kan leva sitt platoniska tvillingsjäl-liv med sitt ex utan dig!

Du mår ju uppenbarligen inte bra av detta och jag undrar om det finns någon tjej som skulle må bra i din situation, knappast.

Jag stämmer helt in med #55 skriver!

Rädda dig själv! Du har råkat göra misstaget att bli kär och flytta ihop med nöten. Men du behöver inte hålla kvar vid det! Gör om och gör rätt för din egen del och bryt med den övermogna grabbhalvan! (ja han är ju ordentligt vuxen men bär sig åt som en omogen bortskämd halvpojk mot dig!)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[MyCassie]
1/11/14, 9:37 AM
#58

Jag känner igen det där. Själv haft en kille som var som en magnet på sitt ex, de umgicks mycket, åt middagar med föräldrar osv. Fick samma svar av honom att de är så goda vänner och han kunde inte stå upp för mig vid sitt ex kommentarer samt att han bad mig acceptera läget. Fick senare äta upp valet att ha stannat kvar för en dag när jag var med honom så stötte vi på hans ex, de samtalade och total ignorerade mig hela kvällen. Kvällen sluta med att de två stod och hångla mot en vägg vilket fick mig att flyga i taket och han sa "hångla gör vi alltid det får du acceptera". Jag dumpa honom på plats vilket gjorde han aggressiv men men… Fick senare veta att han även brukade ligga med henne när de hade lusten inne, det förklarade varför han var med henne så många timmar. Säger inte att din kille är likadan men eftersom jag varit i den situationen drar jag öronen till mig och vill mena att din kille och hans ex har inte släppt varandra på någon front och faktumet att du inte får vara med uppmärksammar mig ännu mer. Samt att din kille säger att detta betyder mycket för honom, alltså är exet väldigt viktig i hans liv… Det skriker varning. Jag hade satt varningtriangel på hans, vad han påstår, vänskap med sitt ex och valt att dumpa honom direkt för får jag gissa vilt och vara rätt säker på min sak så är det mer än vänskap de har, det märks på hur han behandlar dig osv.

Tjeja
1/11/14, 3:57 PM
#59

Han kanske är polyamorös men har inte riktigt fattat det själv.. ??

…och bär sig åt som en skitstövel istället för att vara ärlig ens mot sig själv om saken?

Hur som haver! Jag som själv är polyamorös hade ALDRIG accepterat en partner som höll mig utanför och var med någon annan utan att jag också var välkommen! 

Och då har jag ändå inte problem med att min  partner har flera partners i sig!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

theoneissa
1/11/14, 6:44 PM
#60

Jag hade aldrig accepterat det där. Hur går det för dig förresten?:)

Underbarn
1/11/14, 9:09 PM
#61

Herrejösses hade ALDRIG gått med på detta beteende och viktiga "varje söndags middagar". Jag hade gjort slut om han inte ändrat på sig. Låter som att han likväl kan flytta ihop med exet igen… Eftersom han inte vill släppa det gamla bakom sig.

Gur4m1
1/12/14, 8:54 AM
#62

#39 efter att läsa det där så kan jag bara hålla med alla andra, faktiskt :(

JAg är vän med mitt ex, vi är helt platoniska och kan umgås både på tu ma hand eller….tillsammans med våra partners! Har man verkligen inga känslor kvar och har verkligen övergått till ren vänskap så ska det itne vara så svårt att respektera och visa _lite_ intresse i sitt ex´s "Tjejer som han knullar med". En sådan kommentar låter som att 1. hon ser sig stå högre än dig inför honom. Att du är något tillfälligt, den han råkar ha sex med just nu. 2. Ingen som helst respekt, så hon kan inte tycka att du är speciellt viktig i hennes "bästa väns liv". Iallafall inte lika viktig som henne. Otroligt respektlöst och framförallt förnedrande att HAN tillåter henne ha en sådan attityd och sen för det vidare till dig!!

Nu kn det ju faktiskt vara 100% hans egna ord också, för att markera att hon inte har lust att lära känna dig. Då skulle det vara ännu värre, hur han väljer orden.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Jaguar_
1/12/14, 1:12 PM
#63

Fy fan säger jag bara..Vilket jävla beteende…Vadå prio dig i skosulan…Hade aldrig gått med på detta. Skulle stuckit. Jävla respektlöst skräp.

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Emo
1/12/14, 1:37 PM
#64

Du har fått många goda råd efter ditt inlägg i #39.

Jag tyckte först att det var illa att du inte blev inbjuden av exets föräldrar, men detta var ju riktigt illa. Hur står du ut?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[rosetten]
1/12/14, 4:40 PM
#65

Söndag igen.. hur går det? Kram

lollita
1/12/14, 4:53 PM
#66

Ja som sagt söndag igen och jag sitter ensam. Tja det går väl som vanligt eller vad man ska säga. Det är jag som får fundera över om jag vill ha det så här för han kommer aldrig att ändra sin kontakt med sin vän och hennes familj. Det har han gjort klart för mig. Jag får se hur det blir.

OlgaMaria
1/12/14, 5:12 PM
#67

He can't be worth it… tänker jag. 

Kram på dig och lycka till. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Sarah
1/12/14, 6:26 PM
#68

#66 sin 'vän'. Kul för dig om ni får barn, hej då nu ska jag till mitt ex och hänga… De beter sig som tonåringar båda två. Inte ens hälsa, herre gud. Jag blir mer och mer förbannad då jag läser den här tråden. Vilket as till kille.

Sarah
1/12/14, 6:28 PM
#69

Vad får du ens ut av den här relationen? Ni ses inte och han föredrar sitt ex.

Annons:
[MyCassie]
1/13/14, 12:11 AM
#70

#66 Jag skulle inte ens säga att han är med en vän när han försvinner. De är klarligen mer än bara vänner och verkar inte vara rädda för att dölja det annat än att jag får känslan av att han blåljuger dig rätt upp i ansiktet med att säga att de endast är vänner, sen är det upp till dig om du vill köpa hans story. Han och hans ex är bevisligen förfarande kära, bevisen på det här du ju redan fått staplat framför dig gång på gång. Gynnar inte dig att va med en sådan person och kan föreställa mig hur mycket det måste tära på dig känslomässigt, du borde inte ens tillåta dig utsättas för detta och eftersom han inte lär rikta sina magnetpoler mot dig utan väljer sitt "ex" så borde du dumpa honom.

Anna4077
1/13/14, 9:54 AM
#71

#70 jag håller med dig men han kan också ljuga för sig själv. Han behöver inte inse hur läget faktiskt är.

Anna och taxen Max

[MyCassie]
1/13/14, 10:01 AM
#72

#71 Sant eller så har de en överrenskommelse tillsammans om att de fortfarande är ihop men kan ha andra vid sidan av för att se om kemin mellan de själva fortfarande finns, om du förstår hur jag menar. Finns de par som gör så också. Spekulerar mest nu men släppt känslorna för varandra och endast är vänner har de definitivt inte gjort vilket märks tydligt.

lollita
1/13/14, 12:20 PM
#73

Jag tror det kommer ta slut mellan oss. Vi hade värsta hemska bråket nånsin igårkväll.

Det började med att han kom hem från den där söndagsmiddgen kl 22.00 och han hade exet med sig. Han sa att hon följde med för att låna en sak till datorn eller telefonen (jag vet inte ens vad det var) Iaf när dom kom in så sa jag hej och tittade på henne. Hon ignorerade mig bara och svarade inte. Dom gick raka vägen in till sovrummet (där han hade det hon skulle låna) och stängde dörren efter sig. Jag hörde att dom pratade med låga röster nästan viskade inne i sovrummet. Efter ca 20 min kom dom ut och hon gick mot hallen. Jag gick efter henne medan jag sa "du kan väl åtminstone hälsa på din bästa väns sambo"

Hon vände sig om tittade mig i ögonen säkert 3 sekunder och sa sedan med överdrivet tillgjord röst "Heeej… nöjd så?"

Sedan öppnade hon ytterdörren och min sambo gick fram till henne och dom kramades och sa vi ses sen gick hon ut.

Jag hade tårar i ögonen och sa till min sambo att jag kände mig dåligt behandlad och att han borde sagt åt henne att inte vara så mot mig. Då började han genast anklaga mig för att vara en "svartsjuk jävel" som inte vill låta honom ha hans vänner ifred och som inte unnar honom att ha något liv.

Jag fattar ingenting för det är inte ens sant. I alla fall så slutade det med att han sa "Du ska passa dig jävligt noga annars kanske jag går tillbaka till Pernilla" (exet)

Det var det som sårade mig allra mest. Om han har känslor för henne borde han ju inte blivit ihop med mig från början tycker jag. Jag fattar väl att man blir tight efter mer än 10 år ihop men då skulle han väl stanna hos henne och inte hota med att bli ihop med henne igen om jag inte "passar mig"

Jag åkte i alla fall till mina föräldrar när han sa så och har sovit hos dem  inatt

Honestyisdead
1/13/14, 12:24 PM
#74

#73 För in egen skull, LÄMNA HONOM!
Det är så uppenbart att han inte respekterar dig alls och detta ska d inte acceptera! Han är en idiot och behandlar dig som skit!

FY tusan vad förbannad ja blir över hur en människa kan behandla sin partner så illa! blä!

Xristina
1/13/14, 12:28 PM
#75

#73 Oavsett hur mycket man älskar någon, och vill att det ska bli bra.. så ska man inte stå ut med att bli behandlad på det sättet.

Jag är jäkligt stolt över dig att du står på dig, och inte ger dig, för vad han håller på med är fel! Väldigt väldigt fel

Jag fick verkligen ont i magen när jag läste det där, och blev så ledsen för din skull! Du ska inte behöva ha det så :(

jagga-ewe
1/13/14, 12:31 PM
#76

LÄMNA! Han beter sig som en säck med skit mot dig. Varför ska du släpa runt en säck med skit? Bara gå.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
Tjeja
1/13/14, 12:35 PM
#77

Men hjälp!

Det är ju på gränsen till psykisk misshandel han utsätter dig för, och du mer eller mindre tillåter det så länge du stannar hos honom!

VAD skulle du passa dig för?

Det är ju HAN som ska vara tacksam att han har DIG så som han bär sig åt!

Vems är bostaden ni delar? Hans, din eller gemensam?

Om den är din eller gemensam tycker jag du ska säga åt honom att han får den här veckan på sig att ta sitt pick och pack och flytta till pernilla!

Eftersom hon är hans bästa vän borde hon knappas ha något emot att rädda honom ur hans i så fall prikära plötsliga bostadslöshet!

SLÄNG UT KARLN!

Om bostaden är hans, ta ditt pick och pack och lämna genast!

Tala om att du aldrig vill se honom mer eller att han någonsin kontaktar dig igen! Skriv gärna till honom istället för att bråka anskite mot ansikte. Tala om precis vad du tycker och tänker!

Tala om att han borde förvarna alla andra tjejer han träffar att den viktigaste i hans liv är hans "ex" innan han börjar dejta dem!

Ge honom inte möjligheten att tala nedlåtande till dig eller skälla ut dig igen! Låt aldrig någon behandla dig så nedlåtande igen! Du väljer själv vilket typ av relation du vill ha! Välj inte denna!

KRAM och ta tag i saken idag och låt inte denna konstiga elaka och egotrippade man intala dig något annat eller på något vis såra dig igen!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sarah
1/13/14, 12:36 PM
#78

Fy faaaaan, lämna honom direkt! Hur kan man behandla sin partner så? Han är ett riktigt jävla as och den lilla subban till ex är inte bättre. De är inte klara med varandra och det är uppenbart att de verkar se dig som ett hot, båda två. 

Låt det ta slut, kämpa inte för den här relationen. Avsluta själv och hitta ngn som förtjänar dig.

Anna4077
1/13/14, 12:37 PM
#79

Spring!

Anna och taxen Max

fruktgumman
1/13/14, 12:41 PM
#80

Som alla säger, lämna denna man fortast möjligt.

Tjeja
1/13/14, 12:44 PM
#81

Alla läsare som ser det som absolut bästa lösningen på alla sätt för Lollita är att LÄMNA denna man klicka "Bra inlägg" på #79 ! 🌊

Så Lollita få se hur mycket backup och stöd hon har av omgivningen i det!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Xristina
1/13/14, 12:46 PM
#82

#81 Jag tycker dock att det helt är upp till TS själv.

Vi kan nog alla enas om att det är förjävligt, och jag tror att hon förstår att vi stöttar henne.

Gur4m1
1/13/14, 12:56 PM
#83

""Du ska passa dig jävligt noga annars kanske jag går tillbaka till Pernilla" (exet)"

#78 sammanfattar situationen klockrent, de verkar båa två se dig som fienden, och du är den som ska anpassa sig och de tär ÅT HELVETE att en VÄN (även om det bara är hans) FÅR låta sådär mot DIG. Och nej, att gå coh stänga in sig i sitt sovrum med sitt ex som man redan tilblringat hela dagen och kvällen med….är itne heller okej, speciellt då de inte ens bemödar sig att försöka vara trevlig mot dig. Vilka as, båda två :( Sinnessjuk situation du är i, starkt av dig att åka hem och lämna honom bakom dig. Förstår att det känns jobbigt och att du är ledsen men den där mannen…är inte värd någon mer smärta eller uppoffring från din sida. Du har försökt, du försökte- du sträckte ut en hand mot hans ex och de båda sabbade det.

En vettig man hade sett situationen annorlunda, agerat annorlunda när han sett hur kvinnan han delar sitt hem och liv med, bli behandlad sådär av sitt ex- som man försöker vara vän med.

Så tro inte på hans giftiga, rubbade anklagelser mot dig. Han är den som agerar och förväntar sig märkliga saker och han kommer att mislsyckas med sina relationer om och om igen tills han inser galenskapen i det han förväntar sig från en partner när han beter sig sådär. Kort sammanfattat; du är kanske kär i honom men han älskar inte dig. Såhär behandlar man inte någon som man älskar eller hyser minsta respekt för.

…Lycka till.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
OlgaMaria
1/13/14, 12:58 PM
#84

Det låter nästan som att de redan planerar att gå vidare med varandra och att du ska försvinna ur deras liv.

Lämna honom fortare än fort. Det är det enda sättet att visa lite självrespekt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Emo
1/13/14, 1:02 PM
#85

Det är klokt att rätta sig efter goda råd och sådana har du fått många nu.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

[MyCassie]
1/13/14, 1:16 PM
#86

#73 Ytterligare en varningssingnal där, han bjuder på många sådana vilket verkligen säger allt. Att han hota så där så kan du lita på att de fortfarande har känslor och är mer än bara vänner. Jag kan nästan garantera att det är mer än bara kramar mellan dem. Gör det enda rätta och dumpa aset innan det hela går för långt, det är din tur att sätta ner foten nu och säga stop. Låt dig inte påverkas av hans ord eller bådas beteenden, det är de som gör fel och inte du. Och börjar han krypa på knäna och slicka röv när du dumpar honom ta inte tillbaka honom och tro inte hans tillgjorda ord då för då vinner han bara. När du dumpar så dumpa och vänd inte tillbaka utan fortsätt gå åt motsatt håll.

theoneissa
1/13/14, 1:37 PM
#87

Ush:( jag lider med dig , verkligen hemsk sits du hamnat i. Du kommer må mycket bättre utan honom! Kram till dig!

Toxics
1/13/14, 1:38 PM
#88

Men jösses. Både han och hon beter sig som riktiga barnungar. Kanske dags för dem att växa upp? Och då är de upp till dig om du vill vara tillsammans med en barnunge som du inte har ensamrätt på.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Vyer
1/13/14, 1:38 PM
#89

Det här låter ju bara konstigare och konstigare. Din partner verkar vara sjukt respektlös mot dig.


[rosetten]
1/13/14, 11:44 PM
#90

Tycker alla andra har sammanfattat detta bra. Lämna och se dig inte om, bara framåt.

Så fruktansvärt idiotiskt så jag har inte hört något liknande, blir så arg av att läsa hur han behandlar dig. Lider med dig, du har inte gjort något som helst fel, bara blivit utsatt gång på gång.

kram

Annons:
Trollhund
1/14/14, 1:58 AM
#91

+1 På det #83 säger. Skulle inte kunna sagt det bättre själv. Fy för denna karl! Man säger inte så, att hota om att gå tillbaka för henne avslöjjar bara vilka könslor han har för henne, du och din familj kommer aldrig få komma in mer i hans liv eftersom han VILL ha kvar henne i sitt. Lämna innan han lämnar dig.

[rumelle]
1/14/14, 8:06 AM
#92

Det är verkligen högstadienivå på deras beteende! Jag tror som andra har skrivit att du gör bäst i att bryta upp med den här killen. Han har ingen som helst respekt för dig. Det är en sak att hans ex behandlar dig som skit, där kan man kanske inte kräva att hon är trevlig. Men att han desdutom tar henne i försvar och hackar ner på dig när det är hon som beter sig som ett rövarsel, DET är oförlåtligt! Han har uppenbarligen inte kommit över henne och med tanke på deras beteende så verkar det som att de har börjat hitta tillbaka till varandra. Lämna honom med en gång! Innan han hinner såra dig mer och bryta ner din självkänsla. Du är värd så mycket bättre! Du är värd någon som älskar och respekterar dig, någon som inte skulle låta ett eventuellt ex kasta skit över dig utan att ta dig i försvar och läxa upp personen. Den här killen är inte värd mer tid och omtanke från din sida. Han har förbrukat sina chanser.

EternalWinter
1/14/14, 10:45 AM
#93

Blir illamående över att läsa hur han behandlar dig! Han saknar all respekt för dig. Stå på dig och va stark, lämna honom som många andra redan skrivit. Du förtjänar så jävla mycket bättre än det här! Styrkekramar & stort lycka till med allt!

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Tjeja
1/14/14, 11:43 AM
#94

Jag kan inte låta bli att fundera också över vad karln har sagt och säger om dig till sitt ex, som får henne att att ha den attityden hon har gentemot dig?

Eftersom han står så hårt på "hennes sida" så får jag intrycket att det kanske i grunden inte är hennes attityd från början, utan att det är hans sätt att tala om dig inför henne.. För hon verkar ju uppföra sig svartsjukt snarare än som bara en vän med allmänt taskig attityd. 🤔

Denna fundering får mig att förargas ytterligare över hur han är och gör att jag ännu mer hoppas att du verkligen bryter och helst av allt, SLÄNGER UT karln genast!

Dina känslor kommer att repa sig, när du får lite distans till det hela och ser hur han behandlar dig lite mer på håll kommer ALLA dina förälskelsekänslor att gå över fort! 

Kram! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Tjeja
1/14/14, 11:46 AM
#95

Förresten… Det är ju ett par dagar sedan bråket du skrev om sist…

Hur har det gått?

Hur mår du???

MÅNGA VARMA UPPMUNTRANDE KRAMAR TILL DIG! ❤️

Efter regn kommer solsken!☀️ Du kommer ta dig igenom detta med högburet huvud ska du se!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Nikolina1]
1/14/14, 1:05 PM
#96

Det verkar som om din sambo och hans ex fortfarande är i ett förhållande och tycker att det är spännande att dra in utomstående för att röra om. De kanske har ett öppet förhållande? Vad tror du att sambon och exet tycker om dig som står ut med detta och köper det? Det är helt enkelt inte din plats att vara där trots att han bjudit in dig! Det gör mig förbannad att det finns folk som din sambo och exet!

[Nikolina1]
1/14/14, 1:20 PM
#97

De kanske har ett förhållande på ytan, mot hennes föräldrar mot hans, deras gemensamma vänner och att du hamnat i skuggan som hans "nuvarande k'ull". Med tanke på att han sover med dig och spenderar vardagen "som vanligt" med exet.

Annons:
Sevgi
1/14/14, 8:16 PM
#98

Jag har läst allting nu och tycker så himla synd om dig.

Du borde fråga rakt på sak - Har han känslor för DIG eller HENNE? Om du har modet så gör det när hon är med, så får han visa på öppen plan vems sida han står på. Vad gör han om ni vill skaffa barn, har ni pratat om det?

Det här låter verkligen inte alls okej, det låter verkligen som att de har någon de håller hemligt för dig.

En fuling är att kanske sätta en övervakningskamera i huset eller i hans bil, så du ser vad dem gör när du inte är där (när du jobbar t.ex., hon kanske är hos er då med honom?) Låter kanske lite sjukt, men efter DET DÄR så hade jag inte tvekat på att göra det. Men det kanske bara är jag.

Tjeja
1/14/14, 8:34 PM
#99

#98 Nej nej! Varför ska hon göra något sådant för?

Det skulle hon ju bara må ännu sämre av att se! Han har bevisat tillräckligt vilken skitstövel han är och hon behöver fly fältet genast!

Han har lurat och utnyttjat henne färdigt tycker jag, hon behöver inte få mer bevis för att må mer dåligt än hon redan gör!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Honestyisdead
1/14/14, 8:38 PM
#100

98 totalt meningslöst att göra som du råder. Han har redan gjort sitt val. Väldigt tydligt också. Ser inget friskt alls i att plåga sig vidare som i dina råd.

Gur4m1
1/14/14, 8:39 PM
#101

#98 det #99 skriver och för att inte tala om att det nog är jävligt olagligt att smygfilma sin partner i sina gemensamma/hans utrymmen. Det är inte okej. Det han visat fram tills nu räcker gott och väl för de flesta att förstå att det inte är en sund relation och att han …tråkigt nog, verkar välja sitt ex, om man sätter hårt mot hårt. :´(

Jag förstår om man vill vara vän med sitt ex men de har behandlat TS otroligt hänsynslöst och hur skapar det trygghet mellan ett par om man ständigt känner sig som underlägsen och att man kommer i andra hand om exet finns som alternativ. :( Usch.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sevgi
1/14/14, 8:46 PM
#102

Wow wow wow förlåt. Jag skrev att det var lite sjukt, ja. Men det ingenting jag tvingar någon till. Förlåt mig.
Det jag tänkte på att är om hon frågar rakt på sak så låter det som att han är en som drar taggarna utåt på en gång. Blir man anklagad för otrohet tror jag att man först och främst försvarar sig, men hur kan han göra det om hon har bevis? Att filma i sitt eget hem är väl ändå inte olagligt.

Honestyisdead
1/14/14, 8:50 PM
#103

102 tycker du verkligen att otrohet är det viktiga här? Till den grad att ts ska filma i sitt hem och riskera att må ännu sämre? Jag tycker det viktig här är att han behandlat ts som skit och väljer sitt ex före..

Ria74
1/14/14, 8:56 PM
#104

Hade detta varit jag och mitt förhållande hade jag svarat honom när han hotade med att gå tillbaka till sitt ex att varsågod gör du det och sen hade jag tagit mina saker och tackat min lyckliga stjärna att jag hade sluppit dom ur mitt liv.

Du kommer att kunna gå vidare starkare ur detta även om det inte känns så nu. Stort lycka till Ts hur du än väljer och kram till dig.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Sevgi
1/14/14, 8:58 PM
#105

#103 Nej, det tycker jag faktiskt inte. Men jag kände inte att det behövdes ett till inlägg med samma sak som alla andra skrivit heller. Men jag är en sån som är helt emot att smygläsa partners sms vid misstankar så då kanske det var lite hyckleri av mig att komma med det rådet. Ber om ursäkt till.. vem det nu är jag ska be om ursäkt. Ska inte förklara mer om hur jag tänkte på den fronten.

Men VARFÖR väljer han sitt ex före? Det är ju det man kan försöka komma fram till ändå.

Gur4m1
1/14/14, 9:01 PM
#106

#102 då man är fler som bor i hemmet så vet jag inte. Jag känner spontant att det _borde_ vara olagligt att smygfilma sin partner i hemmet. Att det är oetiskt är det inget snack om iallafall. Tror sådana där "baby cameras" inte säljs i Sverige (som man använder i USA för att se om ens barnflickor/städerskor osv gör något olagligt/stjäl).

Säger hon "du älskling, jag har satt upp kameror i alla rum" så är det nog annorunda. Du får inte heller installer spyware eller rota på din partners dator/telefon utan lov- tillexempelt. Om ni inte delar dator i hushållet, har jag för mig. För ja, svartsjuka kan driva folk till rätt sjuka saker som inskränker på människors integritet. Har det gått så långt att man måste filma/snoka så har man svaret redan där- för hur gör man om man upptäcker att partnern varit trogen? Ber om förlåtelse för att man totalt ignorerat ens partner integritet och rättigheter?

:D Hänger du med?

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
1/14/14, 9:03 PM
#107

#105 kan bero på trygghet, eller att han är som många- säger vad han vet skulle såra hans partner mest och hotar med det. Han vet (tror sig veta) att TS stör sig på deras relation- tror det är därför han hotar med det.

TS låter som att hon skulle acceptera derasrelation om han inte misskötte det så fruktansvärt. Tråkigt hela grejen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sevgi
1/14/14, 9:12 PM
#108

#106 Fast jag tänkte mig inte kameror i alla hörn i huset… utan bara en i t.ex. ytterdörren. Och det hade ingenting direkt med "svartsjuka" som i kontroll att göra utan mer som en sista bekräftelse.

Till TS: Har du själv umgåtts/pratat mycket med någon av dina ex någon gång? Och i så fall, hur har han reagerat då? Eller om du skulle börja umgås med en killkompis jättemycket?

Jag vet att du tycker det är okej att de har kontakt, men bara att det hela gått över styr som #107 säger. Men hur hade HANS känslor reagerat om det var tvärtom?
(Så att ingen missförstår mig, jag menar INTE att hon ska "låta honom smaka på sin egen medicin".)

[elmaek]
1/15/14, 12:51 PM
#109

Som jag sa till mitt ex ''Jag är din framtid, du vill ha mig i hela ditt liv har du sagt.. varför är jag inte viktigare än en soppåse? Varför prioriterar du inte din framtid, varför ser du inte din framtid?''

Lämna snubben och hitta dig någon som prioriterar DIG och ingen annan 🙂 
Mitt ex hängde mer än gärna med sitt ex, inget mig emot men när han kunde åka till henne och inte till mig sprack det för mig. Blir jag inte prioriterad mer än så, då förtjänar han mig inte. Som flickvän/pojkvän ska man bli prioriterad så det skriker om det. Man ska känna sig älskad, behövd och viktig. 

Så lämna han, rädda ditt välmående och lämna han!

Tjeja
1/15/14, 7:05 PM
#110

Lollita…med risk för att låta tjatig men hur går det? Hur mår du?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Sevgi
1/15/14, 7:42 PM
#111

Tycker att #109s inlägg var jättebra och klok. Ta till dig av den rara du

Annons:
-Cissi-
1/15/14, 9:21 PM
#112

Följer!
Lämna idioten!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

Djurälskaren87
1/16/14, 4:09 PM
#113

håller med dom flesta är och hoppas innerligt du lämnat honom. Hur han beter sig mot din är så vidrig och respktlöst att jag inte finner några ord.

Tjeja
1/19/14, 11:08 AM
#114

Buff!

Håller tummarna att du mår bättre och börjat få förändring i ditt liv Lollita! Tänker på dig! 🌺

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

lekandur
1/20/14, 1:21 AM
#115

Styrke kramar!!🌺

Where you invest your love
you invest your life 

kulanturbo
1/21/14, 2:42 PM
#116

Lämna. Du kommer aldrig må bra i den relationen. Din kille är väldigt respektlös. Vet ens tjejens föräldrar om att de inte är ihop längre. Benämnas som den han knullar nu är vidrigt. Att varje söndag åka till exet föräldrar är mycket konstigt. Vad sa dina föräldrar när han tackade nej för att åka till exet föräldrar?

[Olärd]
1/22/14, 12:20 AM
#117

Hoppas du bad honom dra åt helvete med sin lilla Pernilla…

Jävligt oartigt att inte säga hej när man kommer in i någons hem.

[GrandPa]
1/22/14, 10:47 AM
#118

Usch vilken otäck tråd, de beter sig som tonåringar! 
Hur har de gått för dig?

Annons:
Toxics
1/28/14, 7:04 PM
#119

Också nyfiken på hur det går?

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Ung1969
1/28/14, 7:43 PM
#120

Åh vad fruktansvärt när sådant händer hoppas strö går väl och att du lämnar denna man du förtjänar mycket mer tjejen

mimåne
1/28/14, 9:50 PM
#121

Hur går det för dig?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Cireea
1/31/14, 1:48 AM
#122

Jag har suttit i en timme här nu och läst, läst och läst. Fyfan säger jag bara..! 😕

Hur går det för dig? 

Styrkekramar 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Cazzos
1/31/14, 8:24 PM
#123

Hur mår du TS? Hur har det gått?


Tjeja
1/31/14, 11:02 PM
#124

Undrar jag med… men är rädd att hon har övergett tråden helt och glömt att kika in här igen..

kanske helt glömt iFokus eller nåt..?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

line84
1/31/14, 11:20 PM
#125

Undrar också hur det går för dig TS..

Har läst allt och jag är så ledsen för din skull.. Det hugger till i bröstet, ingen ska behöva bli så illa behandlad som du blir. I en relation är det såå viktigt med respekt, kärleksfullhet och förståelse. Du förtjänar verkligen nåt bättre. Lätt för oss andra att säga men var stark och GÅ! Lycka till, kram!!

Annons:
lekandur
2/1/14, 12:18 PM
#126

Förhoppningsvis så har hon lämnat sin sambo och tar sig tid till att hitta sig själv igen. iFokus kanske inte är prio ett just nu :)

Styrke kramar till TS 🌺

Where you invest your love
you invest your life 

Tjeja
2/1/14, 12:28 PM
#127

Hoppas och vill tro samma sak jag med #126! 🙂

Kramar till TS! ☀️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[sagamar76]
2/3/14, 9:31 AM
#128

Jag tycker ditt ex är fri att välja sina vänner hur han vill. Om du inte accepterar hans vänner så kan du gå vidare!!! Då älskar du inte honom. Det samma gör han mot dig om man inte älskar dig. 

Det är ett stort skillnad att vara vän eller ett par!!!! Vänskap är utan gränser, det växer man i via livssituationer, traditioner och gemenskap.

Sen finns det otrohet som är utöver det, det är en annan sak!! Men det gör man inte öppet utan då är man rädd och har hemligheter kring det hela.

Hur mycket litar ni på varandra…. ett bra förhållande byggs ju på förtroendet. Ni kommer aldrig funka bra annars.

InkaAthilea
2/3/14, 9:40 AM
#129

#128 Har du läst tråden? Jag tycker det är onödigt att skriva sånna saker som att det skulle handla om bristande tillit. TS blir dåligt behandlad av sin sambo, det är inte ok. Det handlar inte om hon inte litar på sambon.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

silversol35
2/3/14, 11:05 AM
#130

#129 +1

[sagamar76]
2/3/14, 11:28 AM
#131

Jag ser inte att hon blir dåligt behandlat av sin sambo. 

Att blir dåligt behandlad (för mig) är när man misshandlar, bedrar, ljuger osv men mannen är helt öppen och ärlig och umgås med sina vänner SOM FÖRUT. Han gör inget fel, han bara har sina vänner. Jag dömer inte mannen för han har haft ett liv förut. Men om hon tycker att mannen gör fel mot henne, det vet bara hon själv, och då blir hon skadad av det. Men det finns lösningar i hennes situation.

Men att titta på det pinsamma som alla avskyr, vem lämnade relationen? Var det mannen eller kvinnan betyder mycket här. (Mannen kan ju ha önskningar med henne eller hon med honom.) Då behöver någon av dessa vara vaksam. Men hon som tar upp ämnet talar inget om sådana problem. Då kan jag inte säga att mannens vänskap med exet och familjen är fel. Dessa två kan ju få ett fantastiskt liv i framtiden, trots sina vänskapsband.

Enda problemet är att dessa två har flyttat ihop när deras liv krockar, för det skapar bekymmer för henne. (Mannen kan inte skölja bort sitt liv som han levt 10 år mer.) Hon kan välja att leva med honom, eller flytta till eget så hon slipper problemet med mannen. 

Alla relationer funkar inte som sambon men om kärleken ska alla vara rädda om.

obstitant
2/3/14, 11:37 AM
#132

#131 Du kan inte på fullt allvar ha läst HELA tråden och hävda att det är en normal vänskap och en bra relation där TS blir väl behandlad av sin sambo?

Annons:
silversol35
2/3/14, 11:44 AM
#133

#131 Brukar du vara hemma hos dina vänners föräldrar VARJE söndag utan undantag? Varför i så fall?

mimåne
2/3/14, 11:45 AM
#134

#131 Hur kan du säga att TS inte blir dåligt behandlad?! Det är ju precis det hon blir!

Är det bra för relationen att leva i denna lögn som hennes sambo skapat?! Tror du att det känns bra för henne när hon sitter hemma ensam utan att få följa med när han umgås med hans vänner?! Han väljer tydligt andra bekanta framför sin partner, på ett vis som är otroligt fult!

Medarbetare på akvariefisk ifokus

InkaAthilea
2/3/14, 11:59 AM
#135

Bara av att läsa hur han beter sig gör att jag får ont i magen. Han prioriterar sitt ex före kvinnan han lever med,  han försvarar inte henne när hans ex beter sig dåligt mot henne/förstår inte hur otrevligt det måste kännas för henne. Han och exet stänger in sig en lång stund i parets sovrum..och har hemligheter för sig, de pratar tyst… m.m m.m Det är psykisk misshandel.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

obstitant
2/3/14, 12:01 PM
#136

Min bästa vän har haft en otroligt viktig plats i mitt liv i 25 år, och jag har även en bra relation till hennes föräldrar. Så bra att jag faktiskt träffar dem nästan varje år fast vi är vuxna sen länge. Men varje söndag? Hellre umgås med dem än med min nyblivna sambo när vi båda är lediga? Eh, näe….

Och jag skulle aldrig, aldrig, aldrig tillåta min bästa vän att komma in i vårt hem och vara oförskämd mot min sambo. Alltså, Vad är det för fel? på folk?

InkaAthilea
2/3/14, 12:08 PM
#137

Eller hur. VARJE söndag.  där sa du något #136

De har även blivit bjudna till TS föräldrar på middag men han går hellre till exets föräldrar. 

Hon borde åtminstone bli medbjuden… om han fortfarande är en sån viktig del i exets familj. 

Det verkar så konstigt alltihop…obehagligt att läsa om hur han behandlar henne.

"Världen är som en spegel -den reflekterar allt du gör, om du ler mot världen så ler världen mot dig!"

Honestyisdead
2/3/14, 1:04 PM
#138

#131 Det är antingen så att du har en väldigt annorlunda syn på vad respekt är, eller så har du helt enkelt inte läst tråden.

Du kanske inte kräver eller visar sådan respekt av och mot din partner, men de flesta gör faktiskt det. Detta handlar inte om att vara vänner. Det handlar om att vara respektlös mot sin partner, till och med i deras eget hem.

Livet förändras när man skaffar en partner.
Är man inte beredd på det så ska man inte ha någon.

Gur4m1
2/3/14, 3:39 PM
#139

Jag kunde sympatsera lite med TS sambo tills TS beskriver hur hon iaf försöker vara trevlig men får kalla handen i sitt eget hem- inför sin partner. De msåte inte bli bästisar, men är man "BFF" med en kille, så är det väl någonstans i ens intresse att iallafall uppehålla någon typ av ömesisidg respekt och hänsyn? ATt man ialafall HÄLSAR och håller en god ton, i DEN personens hem?

Jag hade slagit bakut och kastat ut tjejen med huvudet före- sen hade jag flyttat därifrån om min pojkvän låtit sin "bästa vän" låta/bete sig sådär mot mig. Behövs inte svordomar eller slag för att visa bristande respekt och vara otrevlig mot någon. Det är väldigt obehagligt att någon annan ska gå runt och vara otrevlig mot en i sitt eget hem, med sambons välsignelse.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[rosetten]
2/3/14, 6:39 PM
#140

#128 o #131 Otroligt oförskämt att skriva så till någon som har blivit så dåligt behandlad. Läs igenom allt noga.

#129 håller jag med. :)

Gur4m1
2/3/14, 9:48 PM
#141

Tillägg till mitt inlägg i #139- Så hade jag reagerat även om vännen avrit en killkompis. Det handlar om respekt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

lollita
6/17/14, 4:00 PM
#142

Hej och förlåt att jag inte hunnit svara men jag har haft fullt upp med att flytta och läka sår. Först till mamma och nu bor jag själv i mitt lilla krypin.

Det är slut och jag saknar honom inte längre. Det gick inte många dagar sen jag tömt lägenheten på mina saker som folk såg honom och exet gå hand i hand, hålla om varann och kyssas på offentlig plats. Jag har också sett dom några gånger men ingen av dom låtsas känna igen mig. Dom bara går där och pussas och ler och pussas och ler. Kul för dom! Nu slipper dom ju smyga.

Men det är väl så vänner gör tycker säkert #131

Nu är jag fri iallafall😃

Hanna
6/17/14, 4:10 PM
#143

#142 Jag har suttit och funderat väldigt mycket på hur det gick för dig! Trist att det blev som det blev, men det är skönt att se att du verkar må bra trots omständigheterna. Jag önskar dig all lycka lollita. 🙂🌺

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Sarah
6/17/14, 4:14 PM
Gur4m1
6/17/14, 6:37 PM
#145

Glad för dig TS men man blir lite förskräckt över hur folk är. Att han var en sån….tölp. Och du blev boven i hela dramat på något vis. Skönt att du gick vidare och slapp den där toffeln. Men vem vet, det r kanske bara tryggt och skönt just nu, de gjorde väl slut av en anledning de med, första gången. Lycka till med din nya, bättre framtid! :D🌈🦸‍♂️

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

lollita
6/17/14, 7:03 PM
#146

Tack 🙂

Annons:
-Cissi-
6/17/14, 7:21 PM
#147

Måste säga att det är starkt av dej! :) grattis och lycka till!

Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .

majaliten
6/17/14, 7:26 PM
#148

Grattis gumman så glad för din skull du förtjänar bättre

Tjeja
6/17/14, 9:40 PM
#149

Oj vad skönt att du tog dig ur detdär! Grattis gumman och starkt gjort av dig också faktist! Du är värd en fin och bra kille som uppskattar DIG och behandlar dig med respekt och kärlek!

Vilken tölp han är…och tjejen med! De förtjänar verkligen varandra och de kommer fortsätta har problem.

Tyvärr var du nog bara ett redskap i hans försök att göra henne svartsjuk. :(

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[rosetten]
6/18/14, 12:03 AM
#150

Åh, jag har tänkt på dig ofta.
Tråkig utgång, men jag är väldigt glad att du tog dig ur detta. Du förtjänar så mycket bättre. Stort lycka till!

Cazzos
6/21/14, 11:03 AM
#151

Skönt att höra att du gått vidare TS! Lycka till med allt!


[Gudrun-Berit]
6/22/14, 11:27 AM
#152

Håller med #151 Lycka till med allt!:)

Kagamine
6/22/14, 5:18 PM
#153

Läste tråden och sitter nästan i tårar här… Usch och fy vilka människor det finns…

Du gjorde rätt som lämnade honom, och jag önskar dig all lycka i världen nu! ❤️

Annons:
Jaguar_
6/24/14, 4:55 PM
#154

Skönt att läsa detta! Lev livet nu för din skull  😉

Don't anthropomorphize animals. They are not human, so don't expect them to express themselves the same way. It's important to respect animals for who they are, rather than assuming they'll communicate on your terms.

Sevgi
7/1/14, 2:36 PM
#155

Du förtjänar så mycket bättre', vilka människor det finns.. Hoppas på karma och att du hittar en underbar människa att tillbringa din tid med nu

jossa5
7/1/14, 3:13 PM
#156

Skönt att du tagit dig därifrån, och har ett bättre liv nu! Säger bara "folk", finns inget mer att säga…
Jag hoppas du hittar nån annan när det är dags för det, och att du får en underbar människa i ditt liv framöver! :)

Mvh,
Jossan                         Medarbetare på Svenska Hamsterföreningen.ifokus

Upp till toppen
Annons: