Annons:
Etikettförhållande
Läst 1622 ggr
znook
1/5/14, 5:51 PM

hjälp snälla.

Jag träffa en kille för 4 mån sen..vi vart tillsammans ganska snabbt. Med tiden börja han må sämre o äta antidepp. O jag rär emotionell o han vatt kaölare med tiden..han tog också droger först nu sluta för en vecka sen o då har vi haft paus han får alltid lust att avsluta mellan oss efter han haft avtändning. O den 26 kom han o dumpa mig men ångra sig efter 5h. Han kunde inte ems önska mig gott nytt. Igår prata vinför första gg o han lät jätte lycklig av att höra min röst och ja fråga om han saknat mig o han reta o sa kanske..o sen sa han jo lite d har jag. D känns som om han ej är redo att träffa mig. Jag vet att han ej är kär i mig för han har aldrig vart kär i hela sitt liv. Innan sa han att han tror att han är det. O ja e 6 år äldre än han o jag e jätte kär i han..jag vill att det ska funka.men ja e less på må dåligt o känna att jag jagar han..jag tar hand om han hela tiden. Skämmr bort han. Önskar att han aldrig hade tagit nån drog nån sin.. men d vem han är o jag hoppas ej förblir. För i djupet fann jag en fin människa. O ja vill inte förlora honom..vad slka jag göra.? Jag fråga han vad d e för fel ja gör han sa inget .. dunär den mest underbaraste människan som finns..? Han ser att jag mått dåligt pga av han. Men nu e d värre. Nu svarar han knappt på sms. D gör så ont. Haan e 24 o jag 30.. han har massa problem.o ja vill vara vara hans lyckopiller. vad kan jag göra.?? Kan ja lita på det han säger att han tycler verkligen o

Annons:
znook
1/5/14, 5:56 PM
#1

Kan ja lita på att han tycker om mig? Att han saknat mig? För ja e så osäker nu för han e osäker på allt. O ja kan inte släppa han än. :-( kan inte.

Sarah
1/5/14, 9:12 PM
#2

Klart du kan släppa honom, förmodligen är det det du borde göra. Droger, instabilitet, dumpat dig lite då och då efter så kort tid dessutom. Varför låter du dig själv hamna i den situationen? Hade du varit tonåring vore det kanske inte helt förvånande, men nu är du en vuxen kvinna och han en 'pojke'. Man kan aldrig vara en annan persons lyckopiller, man kan göra en annan människa lycklig, men ingen kan bygga sin lycka och styrka på en annan person. Det är inte hälsosamt. Man tror inte att man är kär i ngn. Man vet och det verkar inte som att han är redo för sådana känslor.

portera
1/6/14, 1:24 AM
#3

Vad jag känner igen mig, som mannen i en liknande relation. Inga droger inblandade. Men detta som du skriver han har aldrig varit kär. Inte jag heller, kan jag sannolikt säga. Men kan i alla fall hinta om att det kan vara en väldigt jobbig situation för mannen också, att inte veta/förstå vad sjutton man känner. Man har en relation och grubblar hela tiden på om man är sann mot sig själv och mot sin partner. Man ser sig själv som en snäll person och vill inte på något sätt "utnyttja" någon annan och dess känslor. Ställde mig själv frågan om jag var psykopat till och med - tror inte jag är det. Det är inte avsaknad av empati jag har.
Som du skriver du är kär och är säker på detta, du är också äldre. Precis så var det för mig också, jag 23 - hon 29. Hon riktigt kär i mig och jag inte på det klara med mina egna känslor, dock gillade jag att vara med henne. Var mitt första förhållande. 

Kanske har mobbningen i min ungdom blockerat dessa känslor, jag hoppas dem finns där en dag. Hoppas också detta var till någons hjälp. Sen är ju jag bara jag, men kan tänka mig att han upplever något liknande.

Lycka till!

znook
1/6/14, 11:06 PM
#4

Han kom idag och gjorde slut pp riktigt. Han mena att han vill ej ah ngt förhållande med ngn spec nu när han påbörjat N.A och fixar jobb och utredas för sina psykisla fel om de ör Borderline lr bipolär. Jag har kämpat så jag är utmattad. :-( han sa att vi ej ska höras o att jag säkert har glömt haninom en månad. Att ingen någonsin har brytt om sig om honom som jag. Och att han glömmer aldrig mig. Vi ska kontakt pga av d känslor. Mem han e inte kär som sagt.. d gör ont. Vi satt o såg varann i ögonen med sån passion..d samma när han kysste mig farväl.. jag gör allg för att få tbx han. För även om ham har sina brister är han en person som är älskvärd. Kanske går jag vidare o drar d sa jag. Ja såg att ngt störde sig i han då. Han låter precis som du. Empatilös tror att hane psykopat. 4 månader intensiva var som 3 år. Ja vet att jag förtjänarnågon bättre. Men nu e mitt hjärta behagar.. hur kan man släppa ngn man anser vara den mest fantastiska person de nån träffat..? Ngn som d vet brytt sig mer om denne mer än någon nånsin gjort. Tror ni han ångrar sig..

portera
1/6/14, 11:50 PM
#5

Va trist att det blev så, verkligen tråkigt :(
Jag tror att om du kan bara vara vän med honom, så kommer han, kanske inte med en gång, vara glad att ha dig som vän. Goda vänner växer inte på träd, om han är som mig i alla fall.

men du får läsa lite nogrannare vad jag skriver:
#4 Jag skrev att jag inte är empatilös. Det är empatin som gör det så jobbigt! Om han nu är som jag, så gör han i princip slut med dig för att
du ska slippa bli vilseförd av hans känslor, vilka det nu än må vara, som han inte förstår sig på. Det skulle då alltså vara av barmhärtlighet mot dig. För att inte såra dig, mer. Låter sjukt ja vet. Men nu är jag inte säker på om vi, han och jag, har samma problem heller.

I mitt fall gjorde tjejen slut - vi hade rätt lite gemensamt egentligen, men det är altid tråkigt när något tar slut.
Ni verkar ju tycka om att vara med varandra, så ser ingen grund till att ni helt skulle bryta med varandra, kanske behöver han bara en paus.
Vad betyder N.A.?, antar att han har lite att fundera på nu när han ska utredas.
Om jag var han skulle jag vara väldigt tacksam över att ha någon, som bryr sig så mycket som du gör och som vill vara med honom. Den sista biten med kärleken är svårt att sia om, men troligen krävs någon typ av vård eller utveckling hos honom; för att öppna upp för den.
Skuldkänslor av att vara som han är, ett frågetecken inför sig själv, tror jag är största hindret. Om du får honom att förstå att det är OK det som varit, så har du nog honom som vän i alla fall.

Att leva med någon med helt annan energinivå, är inte lätt alltså. Du har lagt ner mycket krut på att få det att funka. Jag var ofta hemma och hon ute och roa sig, dock hade jag ofta läxor och sådant som också var i vägen. Men det var också ett uttryck för olika energinivå, det roade inte mig helt enkelt. Kanske ska du kolla upp "introverthet" och "extroverthet"- kanske kan ge dig någon ytterliggare förståelse. Om det kan vara något, tipsar jag om denna: http://themetapicture.com/how-to-interact-with-the-introverted/

Kanske jag som ska läsa på om Borderline och Bipolar sjukdom nu då, den sista har jag inte en susning om. 

Skickar med en kram också.

znook
1/7/14, 12:25 AM
#6

Ni verkar lika. N.a. är anonyma narkomaner. Jo han har mycket igång i sitt liv. D mycket känslor i bilden. Mycket mer än vänskap. De vet jag o han. Men som sagt han har aldrigvart kär. Ja såg fel ber om ursäkt. Han e empatilös ibland. För känslor blirför mycket för honom. Jag kan inte vara vän med som jag någon som jag vart så passionerad kär i. Vi spgs förförsta gg i maj men våga ta kontakt i sept o vi sov inte ifrpn varann en enda natt. O nu e över. Jag ligger i sängen o e helt förstörd men lättad. Jag är alltid där för han..o d vet han. Ham har svårt att förstå hur jag kan stå vid hans sida efter allt han lptit mig gå genom med han. Han fattar inte jag stod ut. D sant mycket av han sa var min egen skull o för hans.. Hur gör man nu. När hjärtat e itu? Hur gör jag att få tbx han

Annons:
portera
1/7/14, 12:52 AM
#7

Nu hoppas jag att någon annan steppar in, för detta med känslor är inte min starka sida. 😕 Jag tror inte du kommer över det honom på en månad som han säger, det kommer att ta tid. Och inte vill du det heller, naturligtvis inte, men han måste troligen ta det nästa steget. Bollen är hos honom.
Men du tror inte att du kan vara vän med honom i framtiden någon gång? Hoppas ni får rätsida på hela, verkligen lycka till!

Sarah
1/7/14, 11:28 AM
#8

Sitt inte och vänta på honom för att se om han ångrar sig. Han har varit ärlig och sagt som det är. Det är slut och han vill/ orkar inte mer. Då måste du gå vidare. Det finns många fantastiska människor där ute och de flesta kommer inte trasa sönder dig inombords. Låt dig själv sörja, hör inte av dig till honom och ta hand om dig själv. Sen kommer du inse att det här inte var bra för dig och hitta ngn som tar hand om ditt hjärta istället. Men, det viktigaste är att du inte sitter och väntar och hoppas.

Gimbergsson
1/7/14, 11:41 AM
#9

Jag är inte eller har inte varit i den här situationen själv, men jag vet hur det känns när den vackraste personen som man tror finns inte längre vill fortsätta satsa på något för att denne inte har lika starka känslor som en själv. 

I början känns det som att man ska gå sönder, man vill bara ha HONOM, ingen annan. Det går inte över på en gång, det gör det inte, men med tiden inser man att det inte var rätt. Att man inte vill vara med någon som inte älskar en. 

Det jag brukar tänka på i jobbiga stunder är att det var han som gjorde det, inte jag. Han vet hur jag känner och om han ångrar sig så kommer han att höra av sig till mig. Antingen finns jag kvar eller så finns jag inte, men jag tänker inte gå och vänta. Det är viktigt att acceptera vad personen har sagt och inte försöka klänga sig fast vid någon som inte vill och försöka gå vidare, även om det är svårt. Man kan inte tvinga fram känslor.

znook
1/7/14, 12:57 PM
#10

Det var så sorgligt.. hur han kysste mig ich sa farväl.. han såg hur knäckt jag va o hade svårt att gå. Han har aldrig vart kär o starka könslor har han. D tvekar jag inte för en sekund. D jobbigr som fan. Ånnu tyngre när han att jag är den enda som brytt mig om han så mycket i hans liv. Ja ska ej höra av mig. Han tog bort mig från instagram o facebook för jag vet att det smärtar han lika mycket. De en kille som har svårt med sin emotionella sida. Alltid vart ensam. Jag vet lr jag tror att ahr gjort sån påverkan i hans liv att han kommer ångra sig lr va ledsen o sakna mig. Spec när ja påverkat han. Igår sa han jag aldrig glömma dig hur ska jag kunna glömma dig du är en av de mest underbaraste människor jag träffat. Men d sant vill han ha mig så måste ja gå vidare. Vill han ha mig så finns jag där jag är. Men d sant jag kan vänta…tar en dag i taget börja med att sörja klart

znook
1/7/14, 1:03 PM
#11

Herre gud jag blir galen på mitt tangengtbord.. allt blir så skumt när man läser Hur som.. jag ahr påverkat han starkt. O han vill va själv o d ska han . Men jag orkar inte mer för jabe hjörtekrossad nu. Jag vill ha han tbx men vet att med tiden blir det bättre.. d sjukt hur hsn lyckats påverka mig så mycket. D värre hur vi sett varann innan o tyckt att d ngt fint med varann. Som universum föröskte ge oss en chans.d gick åt helvete. Ja vet att han hör av sig en dag d känns i djupet av min sjöl men d som ni säger att js ej sksll vänta. D gör bara så ont nu.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: