Annons:
Etikettkänslor
Läst 8623 ggr
Limelight
2014-01-06 15:27

Äldre män

Hej allihop!
Jag är en tjej på 19år som har ett litet "problem" om man nu kan kalla det så eller ej. Jag tänder bara på dom som är ganska mycket äldre än mig, ungefär i 30-50års ålder. Det känns som någonting som är jättesjukt, eller är det ganska vanligt? Vet inte varför jag dras till äldre, men det känns bara så spännande på något vis.
Är det någon som känner samma sak som mig? Det här är någon jag börjat fundera på dom sista månaderna.
Är det något fel med det?

Annons:
Praefatio
2014-01-06 15:35
#1

Det är vanligt och det är egentligen inget fel. Däremot finns det teorier kring varför man söker sig till äldre män varav många menar att det beror på osunda upplevelser, en dålig självbild eller liknande. Måste inte gälla dig.
Själv tänder jag också på lite äldre killar, dock "bara" ~10 år äldre än jag, inte på grund av problem med fadersfigurer eller något utan för att jag tycker att ålder klär en man och att jag inte riktigt befinner mig på samma plan i livet som killar i min ålder brukar göra.

Var lite smart bara. Det finns självklart män som bara har fina intentioner och som är helt "normala i huvudet", men en man i medelåldern brukar se en tonårig tjej antingen som ett barn (och inte tycka det är attraktivt), som en fjäder i hatten eller ha problem som gör att han har väldigt svårt att träffa Kvinnor i sin egen ålder. Det förstnämnda är naturligt, det andra är perverst och det tredje kan vara riskabelt.

Man får försöka hitta den där fjärde, lite ovanliga sorten som helt enkelt bara inte bryr sig om åldern. :)

[MikeW]
2014-01-06 17:28
#2

Jag är 17 och gör också det xP vet inte varför men, liksom män är så sexiga!! <3 hur kan man inte gilla dom?! och mogna och vuxna och ja.. dom är manliga helt enkelt(de flesta iaf) och jag gillar män :3

Alltså, det är inget fel med att gilla det.. Det finns vissa som bara gillar 60+, och jag ser inget fel med det heller. Man kan inte hjälpa vad man gillar eller hur?

Det är som med sexualitet, man kan inte hjälpa vad man dras till. Vi kan inte bestämma vad vi gillar och inte gillar, vi gillar äldre så.. Det spelar väl ingen roll?

Ser inget sjukt med det :P

majaliten
2014-01-06 17:38
#3

Det är inte ett problem alla har dessa dåliga fördomar man söker en fadersfigur en pappa man aldrig fick en pengar maskin eller annat psykologiskt bakomliggande . Men rent naturligt ska äldre män va med yngre Kvinnor de ligger i våran natur . En ung fertil kvinna frisk för att föda barn och en äldre erfaren man som är trygg och kan skydda sin familj. Och i 40-50 ålder brukad det fertila avta. Och män är just skapade för att Kunna sprida sina gener längre tid om hans kvinna tragiskt nog dör eller förlorar sin familj kan han bilda en ny medan kvinna inte alls kan va fruktsam lika länge som en man är . Det är naturligt det finna även studier som visar att yngre Kvinnor och äldre män är en riktigt bra kombi äldre män får smartare barn men då ska kvinnan va yngre för att kompensera och minska andra sjukdomar är båda parterna gammla är de inte lika lyckat och är de y gre man och äldre kvinna är det inte fullt lika lyckat. Men det finna många som tänder på yngre killar mycket yngre kan va 30 Års skillnad ingen lyfter upp den minoritets gruppen . Men är de äldre män och y gre Kvinnor handlar de om gubbsjuka. Och så den vanliga snicksnacket om vad kan man ha gemensamt med en så ung person mm . Ja de finns 18 som är Mentalt äldre i Sinnet och 40+ som är som barn . Och det snackas om gemensamma nämnare men måste man ha de räcker det inte att man vill ha något med varandra att göra med varandra . Sen skulle man inte ha något genant så skulle ju de vissa sig ganska fort . Och då är det inte ålder de handlar om utan det händer i alla åldrar man passar bar inte . Och att man blir utnyttjad sker inte mellan unga Kvinnor och äldre män endast IRA. Jämngammal och äldre Kvinnor och yngre män . Men just dena grupp lyfts fram varför ? Och de jag ser är äldre Kvinnor eller 30+ Som gnäller varför gnäller det ? Vet ej helt ärligt ? Men av de texter jag kan se är att de skyller allt på mannen och gubbsjuka och stakars osäkra tjejer. Det känns som att de är avis på något sätt eller dylikt för att det är dax för dem o de inte hittar någon ? Eller ? Vem vet men varför kan inte det bara va av ren kärlek och attraktion och genetiskt arv och instinkt dessa söker sig till varandra.

Anna4077
2014-01-09 01:02
#4

Jag har också alltid dragit till äldre män. Allt jag kan säga är att vara försiktig. Man blir lätt utnyttjat, både psykiskt och fysiskt. Blir lätt att man blir ett "trofé ligg" eller något annat. Så håll koll på gränser på vad du vill och vad du tycker det är ok. Tillåt ingen att behandla dig som en trofé eller erövring. Va också försiktig med att växa upp för fort. Saknar så mycket den där "ung och dum" fasen. Missade den helt. Fast det gäller ju med alla killar. Men man kan lätt bli ett trofé ligg om man ligger med mycket äldre killar. Tillslut hittade jag en 1år äldre än mig och vi planerar familj :)

Anna och taxen Max

OlgaMaria
2014-01-09 11:48
#5

Limelight - varför tror Du att du dras till äldre män?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Calcifer
2014-01-09 13:38
#6

När det gäller t:ex kändisar är majoriteten av de jag gillar minst 50. En del 60. Eller 70. 😃I verkligheten ligger min gräns någonstans kring 35 dock. Men när jag var 21 var jag tillsammans med en 40-åring. Han behandlade mig dock som smuts så jag tror det är därför jag har en övre gräns nu, jag skyddar mig liksom lite.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
majaliten
2014-01-09 15:57
#7

Jag dras inte till någon speciell åldersgrupp men just nu gillar jag en äldre Karl jag valde inte detta man väljer inte allt tyvärr .

PennyScarlett
2014-01-10 01:18
#8

Personligen tycker jag att män är som bäst vid 30+

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Tjeja
2014-01-10 20:00
#9

Asså jag är snart 40 och inte fan vill jag att nån liten 20-åring ska komma å sno min gubbe heller!  😮 

Önskar det var vanligare än det är med män som gillade  ~10-15 år äldre Kvinnor däremot! 😃

😉

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
2014-01-10 22:01
#10

Mycket intressant att läsa. Jag vill bara säga att jag tycker att åldern inte spelar roll. Det är känslan som avgör. Skit i det övriga. Så tycker jag.

Jag har en 10 år yngre sambo. Det berör mig inte. Hon gillar mig för min erfarenhet. Jag gillar henne för hennes otroliga värme. Jag ger henne det hon behöver. Jag får det jag behöver. Oavsett ålder.

majaliten
2014-01-11 01:01
#11

Så sant 10. Och kärleken har i gen siffra och all kärlek är vacker . Där emot finns de ju anlagt dessa rädda medelålderskvinnor som är rädda för att bli ensams ine hitta någon eller få sin man snodd va ev het 20 åring

Calcifer
2014-01-11 01:49
#12

#11 Om man inte är gift med en skitstövel skulle han aldrig lämna en för en "het 20 åring". Helt ärligt, är ganska trött på den attityd om att det kommer komma en ung tjej och "sno" ens man. En man som är lycklig med sin partner kan inte bli "snodd", om tjejen då inte regelrätt drogar och kidnappar, men det är inte direkt vanligt… Om killen dumpar sin fru för någon mycket yngre är det killen som är ett svin, inte tjejen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Praefatio
2014-01-11 12:26
#13

#12 Hallelujah och sånt 😃 Bra skrivet.

I ett bra, fungerande, kärleksfullt förhållande kan ingen komma in och sno någon! Och normalt funtade människor försöker inte stjäla någon heller. Eller accepterar att bli stulna. Det måste till bra mycket mer än att en 20-åring gillar äldre män, för att äldre Kvinnor ska behöva oroa sig för att hon ska behöva slåss!

Lustig grej: Min sambo är sju år äldre än mig, jag fyller snart 25. Vi var ute på krogen och för en gångs skull var vi på ett "hippt" ställe med massa 18- till 21-åringar.
"Herregud, vad unga alla är! Småkids! Kolla tjejerna där, nästan bebisar! Jag känner mig jättegammal." sa min 32-årige sambo.
"Älskling, jag var så där ung när vi träffades!" skrattade jag. Ska väl tilläggas att jag var en sån där partypingla vid tjugo, men blev ordentligt vuxen vid 21, det gick väldigt fort.
"…oj. Just det. Herregud, gjorde inte det mig till typ, pedofil?" sa han, halvt på skämt, halvt förskräckt.

Som sagt, de flesta får ju något slags "spärr". Man vill inte ha en partner som befinner sig på ett annat plan i livet. Jag är likadan! Skulle ju aldrig tända på en 17- eller 18-åring, ens om jag kunde se att hen kommer bli en vacker man/kvinna om några år. De är barn i mina ögon.

Annons:
majaliten
2014-01-11 16:49
#14

12 så sant som det är sagt faktiskt .

Upp till toppen
Annons: