Annons:
Etikettallmänt
Läst 1065 ggr
IrinaH
2014-01-08 17:17

Hjälp att hitta en bh

Jag är en ung och ovan tjejen här i Sverige med språk och allt. Mitt problem är min stora byst och det jag hittar inte en bh som passar Jag besöker många butikerna och många har frågat om tt jag vill ha hjälp men jag är micket blyg och försynt och tackar alltid nej till detta. Jag har letat i alla underkläders butikerna men bh sitter inta bra alls. Jag skulle vilja veta hur jag får hjälp? Om jag tackar ja till att de försäljare ska hjälpa mig att hitta en bh? Måste jag visa upp min byst då? Jag är micket osäker och blyg och jag vill inte visa bysten. Jag trivs inte med min byst. Måste jag visa dem bysten den för att få hjälp med en bh?

Annons:
Intehärutandär
2014-01-08 17:24
#1

Gå till en underklädesbutik (som bara säljer bh - trosor - strumpbyxor - korsetter m.m.), dem är duktiga på att se direkt vilken storlek man ska ha. De kan också mäta och så får Du gå in i ett provrum och prova en behå. 

De måste inte se dina bröst, men det är väldigt bra om de ser behån på - så kan de avgöra om Du köpt fel kupa, omkrets, för tunna behåband osv. 

Har Du stor byst så ska Du kolla efter minst 3 hysk-rader i ryggen, breda axelband och gärna brett i omkrets med.

ChristineL
2014-01-08 17:25
#2

Gå in på exempelvis change, twilfit eller triumph, de är experter och hjälper dig!

Upp till toppen
Annons: