Annons:
Etikettförhållande
Läst 1133 ggr
Game
1/12/14, 12:37 PM

oberoende..

Alla killar vill ju ha en oberoende tjej?! Precis som vi tjejer vill ha en oberoende kille.. Men hur visar man oberoende?! Hur visar ni det?!

Annons:
Vyer
1/12/14, 1:06 PM
#1

Oberoende på vilket sätt? Emotionellt kan en ju visa det genom att inte hänga upp hela sitt välmående på partnern/blivande partner och har ett liv/intressen/vänner utanför förhållanden/den andra personen.


ChristineL
1/12/14, 1:26 PM
#2

Oberoende på så sätt att man klarar av att göra saker utan att partnern är med, och att partnern får göra saker på egen hand hen också, är det så du menar?

Intehärutandär
1/12/14, 2:32 PM
#3

Som jag ser det så är det som de ovan skrivit - att inte boka upp all ledig tid på en partner. Då ens partner är ens enda bästa vän och intresse - då kan det aldrig gå väl. 

Säg nej ibland, för man kanske går på gymmet fasta dagar, har tjej/herrmiddag 1 gång/mån osv.

[LinneaSwensson]
1/12/14, 4:02 PM
#4

Jag tycker dock inte att du (TS) borde skriva "Alla killar" och "vi tjejer".
Alla tänker och tycker ju inte likadant angående det. :)

Game
1/12/14, 11:36 PM
#5

Ja det är ju sant. 

Man kan ju inte prata för alla, alla gillar vi ju olika så klart. Men jag menar just att man göra saker vid sidan av och inte ramar upp hela livet kring killen/tjejen.. 

Men dock är det ju väldigt vanligt att det blir så. Man vill ju passa på att vara med sin partner när man väl träffas, speciellt vid lång distans förhållande. 

Man får ju inte bli för klängig.. utan ha någon slags distans. Man måste ju fortfarande ha sitt eget liv, att inte tappa sig själv. Vilket hände mig i mitt förra förhållande. Är väldigt mån om att mitt nuvarande förhållande inte ska bli så. Dock är det väldigt svårt, det blir en ond cirkel på något sätt.

MsSofieG
1/13/14, 12:55 AM
#6

Över analysera inte bara. Så länge allt känns bra så kör på det. Har ni en period ni vill träffas mycket gör det! Och har ni en period ni vill ha mer space, ja men då är det ju bara fixa det ;) Så länge det känns bra är det inte så mycket att fundera på :D

Annons:
Sarah
1/13/14, 9:20 AM
#7

Jag går min väg och han går sin. Sen är vi varandras bästa vänner och våra vägar går parallellt en del  och korsas en del, men generellt går de åt samma håll. Tycker inte att mitt liv ändrats speciellt mycket sen jag var singel, utom att jag inte dejtar såklart och jag festar inte speciellt mycket längre. Jag lever fortfarande mitt liv som jag vill.

Gur4m1
1/13/14, 2:50 PM
#8

Man gör saker själv, har egna vänner man umgås med, ett jobb, mål i livet osv. Att man inte goes all bananaz för att pojkvännen vill gå ut ensam på krogen/fester med sina vänner ibland och du inte är medbjuden (du får om du vill följa med men du bör kanske inte- för du ska sköta barnen, ptentaplugga eller jobba imorgon, eller gå på en annan fest med andra vänner). Att kunna göra saker på egen hand också. Att vara en individ, inte bli en Brangelina (eller vad Brad Pitt och Angelina Jolie kallas för). 

Jag anpassar vissa saker. T.ex dejtar inga andra ;) hehe. Jag funderar inte på att lämna landet och jag skulle inte fara iväg och bo på en annan ort utan att diskutera det med min partner först.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: